Kiitos teille ketkä valaisitte minulle ton hennomman kaktuksen nimen

. Korallikaktus, sopii muutoin hyvin kukan ulkonäköön.
Joo
Riikka, kyllä toi pääsiäis/joulukaktus nyt voi todellakin hyvin siihen nähden miten on muutaman vuoden ollut. Täälläkin asunnossa luulin, että hyvästit on sille kukka reppanalle jätettävä, kun rupes rypistymään ja kaiken lisäksi olin ripustanut sen tänne jääkylmään (talvella) makkariin. Sitten vaihdoin sen olkkariin amppeliin ton hennomman kaktuksen viereen. Ja siinä sillä reppanalla oli vielä surkeempi olo. Miten sattuikaan, että aina siivotessani lattiaa juuri sen kukan alla, niin jostain syystä nousin siinä kohtaan myös aina kyykystä seisomaan, ja viimeisen kerran, ennenkuin lopulta otin kukan sieltä roikkumasta pois, sain koko ruukun päähäni ja mullat hiuksiin, kroppaan, lattialle ja vieläpä ompelukonepöydällekin. Hitsi mikä sotku. Onneks ruukku pysy ehjänä, ja niin sain siirrettyä kukan nykyiselle pikkupöydälle seinustalle, missä sille niin ilma kuin valo ovat suosiollisia enkä minäkään treenaille päälläni ruukun kestävyyttä.
Ai niin, pöydällä oleva pikkuliina on sekin minun tekemäni, mutta vuosia on sen tekemisestä kulunut jo n.35-45 vuotta.
Maarit S , kyllä tulee kalliiksi, jos antaisit jonkun toisen tehdä liinat omasta puolestasi. Jo materiaalit yhteen liinaan maksavat "maltaita". Ja vielä enemmän , jos kangas on vaikkapa puolipellavaa. Lanka-Vakasta olen työni ostanut, eipä noita käsityöliikkeitä enää ole kuten entisaikaan, joka tai edes joka toisessa talossa

Siksi kai materiaalit ovatkin niin hintaviakin. Itse en liioin ole kuvioita piirrellyt, langat ja värit olen itse valinnut, ja tehnyt sillä tavoin töistä oman näköisiä. En ole milloinkaan piirrellyt muita juttuja kuin nimikirjaimiani pyyhkeisiin ja tyynyliinoihin, joita olen sitten merkkaillut. Käsityöt kaikissa muodoissaan ovat siitä ikäviä, että niille pitäisi olla oma nurkkaus, minne eivät muut pääse sekotteleen, ja muutoinkin, ettei aina keskeytettyään työtä tarttis ruveta käärimään työta jonkinlaiseen kokoonpanoon, ettei koko huonetta valloita pitkäksi aikaa. Vertaisin raivauksessa pölynimuriin, jota sitäkin inhoan juuri siksi, että se on raivatta esille ja taas käytön jäljeltä tungettava takaisin kaappiin. Aivan liian monta eri vaihetta työllistämässä muutoin niin yksinkertaista asiaa.

.
Ja 2 kk tuli eilen täyteen savuttomana. Kahteen kuukauteen mahtuu hitsin monta päivää ja niistä vain toissapäivänä olin iloinen, todella iloinen tupakoimattomuudesta.
Cee liinoissa pitää ollakin kirkkotunnelmaa, että kaikki osaavat istua nätisti niiden pöytien vierellä, missä liinoja on. Siis pullamussun teko kahvi/kaakao/teekupissa , haarukoilla/lusikoilla hosuminen ruokaillessa tai juomien pöydälle kaatamiset, ovat ehdottomasti kiellettyjä. Ja kiellettyihin juttuihin kuuluu ehdottomasti, ettei puhuta tai ainakaan naureta suun ollessa täynnä syötävää.