Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mummun pöytäliinat ja kukkaset
Puskaradio > Puskis > K-18
abc
Noh niin, nyt ne sitten tulee näytille, ne mun röökinkorvikekäsityöt, ne jotka jo valmiina ovat, ja tietysti samaan syssyyn on esitettävä ne minun iki-ihanat kaktukset, jotka niin monen monta kertaa ovat kurjuuteen meinanneet kuolla, mutta yllättäneet aina uudelleen ja uudellen, kuten nyt, ja pukkaavat kumpikin niin vietävästi uutta kasvua biggrin.gif .

Ole hyvä, rakas lapsenlapseni, on Sinun osuutesi vuoro, että saadaan kuvat näytille wub.gif .

http://www.koti.mbnet.fi/salm
abc
Kiitos Leif.

Niille lukijoille, ketkä kuvia käyvät kurkkimassa, ilmoitan, että kuvia on aina kaksi samanlaista, ja ne ketkä haluavat/toivovat kuvan avautuvan nopeasti, voivat katsella kahdesta samanlaisesta sitä pienempää otosta.

Kaitaliinalla aloitin, ja kun hokasin miten ihanaa oli pistää neulaa kankaan läpi aloitin seuraavaksi purjealuksen teon ja siinä yhteydessä se röökailu jäi. (Toistaiseksi ainaskin smile.gif )
Riikka
Kaktuksethan näyttää tosi hyvinvoivilta! thumbup1.gif
Kannatti ehdottomasti vaihtaa röökit käsitöihin, hienoja lopputuloksia! thumbup.gif
Arissa
Aivan ihania töitä smile.gif kyllä kannatti röökaaminen lopettaa thumbup.gif Kaktuksetkin olivat hyvin voivan näköisiä smile.gif
Maarit S
abc
missä käyt hakemassa noita malleja? Menitasta?
Voisin haluta että joku tekisi mulle liinan ja maksaisin tarvikkeet ja työstä?
onninen
Todella hienoja!!Ja arvokkaita!!Miten osaatkin tehdä noin tarkkaa työtä.Multa hompsantuulta ei onnistuis.
Mikä tuon amppelissa olevan kukan nimi?Kaunis kasvi,voisi harkita hankkivansa.
mammanpoika
abc on sulla kärsivällisyyttä! Nättejä ovat smile.gif

Onnine, se amppelikasvi lienee korallikaktus wink.gif
tizzian
LAINAUS(Onnine @ 29.6. 2006, 16:39)
Mikä tuon amppelissa olevan kukan nimi?Kaunis kasvi,voisi harkita hankkivansa.

Oliskohan korallikaktus..? Näin arvelen vastoin parempaa tietoa; tosin saman merkkinen kasvi nököttää tuolla kaiuttimen päällä kun se on täällä kesän hoidossa -samoin kuin kaikki muutkin mamman kukat. biggrin.gif

Ai niin, täältä myös hatunnosto abc:n näppäryydelle ja käsityötaidoille! smile.gif Itsellä ei kärsivällisyys riittäisi eikä kyllä varmasti huolellisuuskaan....
Cee

Tuo on hieno!

kaikki muu kukkaa ja tuota lukuunottamatta on kuin kirkosta, jolloin näin tuhmalla ihmisellä tulee aina ahdistunut olo biggrin.gif

Cee
Hugis
Upeita töitä abc smile.gif Kyllä kannatti lopettaa tupakinpoltto, kun tuollaisia saat aikaiseksi sen varjolla. Itse pysyn neulomisessa, ei mulla riittäis tuollaiseen kärsivällisyys. Tosin sekin on kummasti jäänyt Helmin tultua taloon, kun nuo lankakerät on vaarassa kuolaantua wink.gif Ehkä sitten taas syksyn pimetessä.
sipa
blink.gif Jessus miten paljon sä olet saanut aikaan.. Aivan ihania töitä.. thumbup.gif

En yhtään ihmettele että et ole kerinnyt tänne puskikseen, kun noiden kanssa olet pakertanut.. biggrin.gif
abc
Kiitos teille ketkä valaisitte minulle ton hennomman kaktuksen nimen biggrin.gif . Korallikaktus, sopii muutoin hyvin kukan ulkonäköön.

Joo Riikka, kyllä toi pääsiäis/joulukaktus nyt voi todellakin hyvin siihen nähden miten on muutaman vuoden ollut. Täälläkin asunnossa luulin, että hyvästit on sille kukka reppanalle jätettävä, kun rupes rypistymään ja kaiken lisäksi olin ripustanut sen tänne jääkylmään (talvella) makkariin. Sitten vaihdoin sen olkkariin amppeliin ton hennomman kaktuksen viereen. Ja siinä sillä reppanalla oli vielä surkeempi olo. Miten sattuikaan, että aina siivotessani lattiaa juuri sen kukan alla, niin jostain syystä nousin siinä kohtaan myös aina kyykystä seisomaan, ja viimeisen kerran, ennenkuin lopulta otin kukan sieltä roikkumasta pois, sain koko ruukun päähäni ja mullat hiuksiin, kroppaan, lattialle ja vieläpä ompelukonepöydällekin. Hitsi mikä sotku. Onneks ruukku pysy ehjänä, ja niin sain siirrettyä kukan nykyiselle pikkupöydälle seinustalle, missä sille niin ilma kuin valo ovat suosiollisia enkä minäkään treenaille päälläni ruukun kestävyyttä.

Ai niin, pöydällä oleva pikkuliina on sekin minun tekemäni, mutta vuosia on sen tekemisestä kulunut jo n.35-45 vuotta.

Maarit S , kyllä tulee kalliiksi, jos antaisit jonkun toisen tehdä liinat omasta puolestasi. Jo materiaalit yhteen liinaan maksavat "maltaita". Ja vielä enemmän , jos kangas on vaikkapa puolipellavaa. Lanka-Vakasta olen työni ostanut, eipä noita käsityöliikkeitä enää ole kuten entisaikaan, joka tai edes joka toisessa talossa confused.gif Siksi kai materiaalit ovatkin niin hintaviakin. Itse en liioin ole kuvioita piirrellyt, langat ja värit olen itse valinnut, ja tehnyt sillä tavoin töistä oman näköisiä. En ole milloinkaan piirrellyt muita juttuja kuin nimikirjaimiani pyyhkeisiin ja tyynyliinoihin, joita olen sitten merkkaillut. Käsityöt kaikissa muodoissaan ovat siitä ikäviä, että niille pitäisi olla oma nurkkaus, minne eivät muut pääse sekotteleen, ja muutoinkin, ettei aina keskeytettyään työtä tarttis ruveta käärimään työta jonkinlaiseen kokoonpanoon, ettei koko huonetta valloita pitkäksi aikaa. Vertaisin raivauksessa pölynimuriin, jota sitäkin inhoan juuri siksi, että se on raivatta esille ja taas käytön jäljeltä tungettava takaisin kaappiin. Aivan liian monta eri vaihetta työllistämässä muutoin niin yksinkertaista asiaa. wink.gif .

Ja 2 kk tuli eilen täyteen savuttomana. Kahteen kuukauteen mahtuu hitsin monta päivää ja niistä vain toissapäivänä olin iloinen, todella iloinen tupakoimattomuudesta.

Cee liinoissa pitää ollakin kirkkotunnelmaa, että kaikki osaavat istua nätisti niiden pöytien vierellä, missä liinoja on. Siis pullamussun teko kahvi/kaakao/teekupissa , haarukoilla/lusikoilla hosuminen ruokaillessa tai juomien pöydälle kaatamiset, ovat ehdottomasti kiellettyjä. Ja kiellettyihin juttuihin kuuluu ehdottomasti, ettei puhuta tai ainakaan naureta suun ollessa täynnä syötävää.
Noel
wub.gif SIIS WAU- meitsiltä tippu kahvikuppi kun näin noi
aika guru meininki--
biggrin.gif Ihania suorastaan- pistä vaikka myyntiin ne tolla röökinkorvike taide nimikkeellä niin saat<kohta hyvät businekset aikaiseksi--
Lamppu
On kyllä hienoja töitä. Ei uskalla edes ajatella kuinka monta tuntia noihin on kulunu... Itselläni on jo pari vuotta ollut hardanger-työ kesken.... Kaksi samanlaista liinaa teon alla, joista kyllä toinen jo valmis, toinen valmistunee hamassa tulevaisuudessa.
Cee
LAINAUS(abc @ 30.6. 2006, 12:30)
Cee liinoissa pitää ollakin kirkkotunnelmaa, että kaikki osaavat istua nätisti niiden pöytien vierellä, missä liinoja on.

Ei, vaan liinojen tarttee olla sellasia muovipintasia, onks ne nyt sit vastuukeja tai jotain, että jokainen voi olla ihan oma itsensä niiden ääressä.
Tämä siksi, että ainakin kuulemma mä syön kuin pienet lapset. TMS sanoi joskus, ettei todellakaan ole vaikea huomata, missä mä olen syönyt biggrin.gif

Sitäpaitti vastuukeja on ihan tyylikkäitäki. Mulla oli pitkään sellanen syys-metsästysaiheinen pöydässä. Ja vastuukit on helppo pyyhkiä puhtaaks..

Cee
Kaptah
Hienoja... on se vaan kivaa kun joku saa röökin tilalle jotain jalompaa tekemistä!

Mutta, eihän tää voi tarkoittaa sitä, että kun minullakin tulee tänään täyteen 9 kk tupakkilakkoa, niin että pitäis joitain tuohitöitä ruveta suhamaan? Eihän! cool.gif
mammanpoika
LAINAUS(Cee @ 1.7. 2006, 13:02)
Sitäpaitti vastuukeja on ihan tyylikkäitäki. Mulla oli pitkään sellanen syys-metsästysaiheinen pöydässä. Ja vastuukit on helppo pyyhkiä puhtaaks..

Ne on VAKSTUUKEJA smile.gif Poikamiehen ja miksei myös poikamiestytön taloudessa ihan ehoton biggrin.gif

Kaptah; ei ku ala sää nypläämään, niin saadaan monipuolisempia käsitöitä, eikä sun tartte sit kilpailla abc:n kanssa, kun jäät tappiolle kummiski.... wink.gif
Cee
LAINAUS(mammanpoika @ 1.7. 2006, 15:40)
Ne on VAKSTUUKEJA smile.gif

Täällä ne on vaan vastuukeja!

Cee
abc
LAINAUS(Kaptah @ 1.7. 2006, 13:57)
Mutta, eihän tää voi tarkoittaa sitä, että kun minullakin tulee tänään täyteen 9 kk tupakkilakkoa, niin että pitäis joitain tuohitöitä ruveta suhamaan? Eihän! cool.gif

Just tähän rakoon, kun olen taas ollut kirjoitustauolla ilmaantui Kaptahkin, jolta mun piti kysymän juuri sitä, että mitäs hän sai tehtyä tuossa yhdeksän kuun alkuaikoina, kun ei mitään tehtyä ole ollut näytillä ainakaan noista aloitusajoista ohmy.gif .Vai oiskos nyt 9 kk:n jälkeen jo jotain näytillä cool.gif . Täytyypä nyt käydä lukemassa useampia viestejä, jos jossain olis vaikka jo jotain vihiä muustakin kuin pitkästä tupakoimattomuusajasta, joka jo yksistään ilman tekemisiäkin on melkoinen hatun noston paikka thumbup.gif .

Cee meidän häissä, sitt´kun se karkausvuoskin on ollut ja oon saanut sen myöntävän vastauksen, niin niissä häissä ei sitten mitään vakstuukeja ole pöydällä. Millainen immeinen Sinun TMS onkaan, joka tyytyy toteamaan, että Sinun jältiltäsi näkee, missä pöydässä oot ruokaillut huh.gif . Nyt sanot heti TMS:lle, että opettaa Sinut tavoille ennenkuin Sinun ja minun H-hetkemme on. En nimittäin kosi, jos minun on heti ensimmäisen yhteisen aterian aikana otettava kaulimeni käyttöön Sinua varten, että "meidän talon" tavoille opit.

Nyt muutoin mun on lopetettava noiden Eucalyptustenkin syöminen confused.gif . Ja taas pinnistettävä itsensä äärimmilleen. Röökin lopettaminen ei sinänsä lihota, ei ainakaan minua, mutta helkkarin pastillit eivät näköjään sovi minulle ja vatsasta on tullut suurempi kuin kuumailmapallo ja niin vietävän kipeäkin on. Mä sitten vihaan tota mun magaani, kun se tuppaa reagoimaan lähes jokaiseen juttuun, minkä suuhuni laitan. Vai pitäisikö mun sittenkin sanoa, että voi kun ihanaa, kun minussakin on joku kohta herkkää, kun musta on aina tuntunut, että mä olen jonkinlainen kovis wink.gif
Cee
LAINAUS(abc @ 3.7. 2006, 22:06)
Cee meidän häissä, sitt´kun se karkausvuoskin on ollut ja oon saanut sen myöntävän vastauksen, niin niissä häissä ei sitten mitään vakstuukeja ole pöydällä. Millainen immeinen Sinun TMS onkaan, joka tyytyy toteamaan, että Sinun jältiltäsi näkee, missä pöydässä oot ruokaillut huh.gif . Nyt sanot heti TMS:lle, että opettaa Sinut tavoille ennenkuin Sinun ja minun H-hetkemme on. En nimittäin kosi, jos minun on heti ensimmäisen yhteisen aterian aikana otettava kaulimeni käyttöön Sinua varten, että "meidän talon" tavoille opit.

Rakas abc, meidän häistä tulee varsinaiset superorgiat mun ruokailun osalta! Sinne tarvitaan kaks porukkaa ISS:n siivoojia, kun mä olen syönyt!

Cee

Tie miehen sydämeen on jäljitettävissä vastuukin kautta biggrin.gif

edit: kirjoitan kuten syön, varsin leväperäisesti.
mabel
WOW, abc, olet ollut tosi ahkera blink.gif Hienoja, tosi hienoja thumbup.gif
Vahtis
abc saat melkein anteeksi pitkät hiljaisuutesi Puskassa, kun noin vietävän hienoja töitä olet saanut aikaiseksi! Tai saat anteeksi! On nuo niin hienoja!!

Cee miten sinä nyt noin? Tuhmalle ihmisellehän kirkko on vapauttava paikka, jossa ja jonka jälkeen voi taas vähän vapaammin hengittää. Ne on ne hurskaat, jotka kirkossa ahdistuu!
Cee
Se mun ahdistumiseni johtuu mun hurskaista isovanhemmista, joiden oppien mukaan kirkossa tulee ahdistua.. Ahdistua, koska Herra näkee sinusta totuuden. Kuten olen ennenkin kertonut, mun isovanhemmat oli aitoja pohjalaisia, jotka sentäs pelkäs Jumalaa, vaikkei ne sitte oikeestaan kai muuta pelännykkään...
En siis ole omaksunut nykykäytäntöä, jonka mukaan synnit saisi kolehdin maksamalla ja öylätin nielemällä anteeksi.

Eli olen tuossa suhteessa hieman vanhanaikainen.

Cee
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.