sannukka
4.7. 2006, 12:51
Liikaa ruotsia... Mistä tässä oli kyse?
Anne-Marie
4.7. 2006, 13:53
Koirien tulee olla aina kytkettynä ulkosalla koko malmöläänin alueella, poikeuksena, koirapuistot. Riesana on ollut "taistelukoirat" jotka ovat käynneet koululaisten päälle.... ruotsin kennelliitto vastustaa ehdotusta...
Eipä tuo nyt kamalaa ole, jos koirat pitää pitää kytkettynä ulkona, paitsi siihen tarkoitetulla alueella.
Sama käytäntö voisi puolestani tulla myös Suomeen. Olenkin jo pikkuhiljaa saanut tarpeekseni näistä "hanskassa" olevista "ei ne mitään tee" koirista.
Yllättävää, että taasen pitbullterrieri oli päässyt kuvaan ja vielä kuvaksi valittu hyvin provosoiva kuva. Pitbullterrieri ei ole ihmisagressiivinen rotu, joihin voidaan luetella taas iso kasa molossipuolen koirista, pitbull on eläinagressiivinen rotu.
Ainahan sitä saa kuunnella ininää siitä, että minun ja sen ja sen koirat nauttii vapaanaolosta...Kukapa ei nauttisi. Sitä on vaan aika vaikea ymmärtää, että mistä se itku siinä vaiheessa kumpuaa, kun jotain käy sille omalle koiralle/se oma koira tekee toiselle. Itse omistajana otat tietoisen riskin päästäessäsi koirasi vapaaksi jopa siinä erakkometsässä, missä kukaan muu ei koskaan ole jalalla askeltakaan ottanut.
Jos omistaja näkee vaivaa viedäkseen koiransa metsälenkille ja juoksuttaa sitä vapaana, en nää mitään syytä, miksei sitä toimintaa voisi harjoittaa sellaisella alueella, että se koira on turvassa, sekä mahdollisesti ulkopuoliset koirat/ihmiset ovat turvassa.
Anteeksi, jos pahoitan jonkun mielen (uskoakseni aika monenkin).
Omat koiramme ovat hanskassa, mutta en koskaan, EN KOSKAAN, luota koiriimme niin, että uskaltaisin ne päästää vapaaksi. Koskaan kun ei tiedä, tuleeko joku samoilla aikeilla oleva ihminen vastaan koiransa kanssa.
Just Malmössa on ollut paljon niin sanottu "kamphundar, eli taistellukoiria) joka on aiheutanut paljon hyökkyksiä. Täällä lukee lisä
Linkki. Meille on jo koppeltvång suomessa, ruotsissa ei ole.
Lima Löllerö
4.7. 2006, 15:07
Samoilla linjoilla olen miuskiksen kanssa, "ihmisten ilmoilla" ottaa aina jonkin asteisen riskin laskiessaan koiransa vapaaksi.Korvessa omilla mailla se onkin eri asia.