LAINAUS(mabel @ 6.7. 2006, 22:03)
Minä ehdotan ratkaisun täähän, joskus minulla on myös hyviä ajatuksia

Eli, tehdä tämä koko homma helpoin, minä hyppään pois. En halua että yksikään tarvitsee kärsii minun takia, en halua olla häirikkö, en halua paha kennellekään. Pyydän, ota tarjous vastaan, avaa molossipalsta ilman ehtoja

Vaikka mä vasta reilu viikko sitten tänne hyppäsin ja sen enempiä en tämän palstan kahakoista tiedä, tiedän sen verran kuitenkin, että kukaan ei varsinkaan keskustelufoorumilla voi taistella yksinään.
Ei kukaan lähde minnekään vaan kaikki jatkaa. Kukaan ei yksinään voi ottaa syitä niskoilleen vaan näissä tapauksissa varmaan kaikkien osapuolien on vähän tarkkailtava sitä omaa peilikuvaansa ja mietittävä omia sanomisiaan.
Tizzian et ole lukenut huolimattomasti. Tietysti tehtävästä saa erota ja silloin järjestetään uusi äänestys. Ja mikäli homma ei toimi allekirjoittanut ja muori voivat myös päättää erottaa moderaattorin.
Toivon, että moderaattorit keskustelevat keskenään asioista ja mahdollisista rangaistuksista ja löytävät ratkaisut puhumalla. Varoituksia voi jakaa jokainen moderaattori ihan itsenäisestikin, mutta varoitusta antaessaan on kirjattava selkeästi syy, miksi se annetaan, jotta eri moderaattorit eivät rankaise kahteen kertaan samasta asiasta. Lisäksi varoitusten määrää, jonka moderaattori voi antaa vuorokaudessa voidaan rajoittaa.
Olen nyt lähestynyt kaikkia ehdotettuja, joiden käytettävyys (hauskaa) ei vielä ole selvillä, sähköpostilla ja Lähetillä (paitsi Tizziania, joka lymyilee täällä) ja toivon saavani vastauksia, jotta voisin laittaa äänestyksen käyntiin huomenna aamulla, muuten homma siirtyy ensi viikolle.
Ajattelin, että ensimmäinen äänestyskierros voisi kestää maanantaihin ehkä n. klo 17 asti. Näin mahdollisesti viikonloppua nettiyhteyksien ulottumattomissa viettävät saavat myös mahdollisuuden äänestää. Kerron kyllä tarkemmin, kunhan saan äänestyksen pystyyn.
mammanpoika
6.7. 2006, 22:28
Noel on purjehtimassa tämän viikon ja ens viikolla ottaa siivet selkäänsä...
LAINAUS(Tizzian @ 6.7. 2006, 23:39)
Ilman muuta!
LAINAUS
Ps. Kai tarpeen vaatiessa saa uuden identiteetin ja pääsee suojeluohjelmaan
LAINAUS(Vahtikoira @ 6.7. 2006, 23:41)
Ilman muuta!
Kiitos!!
no täällä nyt kuitenkin luen tätä

siis autan kyllä jos aika vaan antaa periksi eli jos heitätte arviota minkä verran aikaa pitäs olla niin ainakin helosti kerran päivässä ehdin palstalla pyörähtää- eli jos siitä on johonkin niin sitte

Muuten olen jo ääneni antanut s-ml

Tiz tosin saa myös ääneni jos on kiinnostunut hommasta! mutta juu. kyllä olen purjein merellä enkä viikkoon pääse tätä lukemaan - luulisin
No eiköhän molossifoorumin toimivuus ole muutamien vuosien aikana nähty

AINA löytyy samat pari ihmistä, joiden elämän tarkoitus tuntuu olevan hämmentäminen ja provosoituminen. Olisi kiva nyt tässä vaiheessa nähdä ihan julkisesti että mihin suuntaan ja kuinka paljon niitä varoituksia on tosiasiassa jaeltu? Eiköhän siitä olisi jokaisen helppo päätellä kuka ei pysty tällä palstalla noudattamaan netikettiä tai vastaavasti katsomaan minkälainen kirjoittelu sallitaan

Mikäli palstasta halutaan saada toimiva, tulisi jäähyt ja varoitukset ilmoittaa palstalla niin että muutkin näkisivät minkälaisia kirjoituksia ei sallita ja lisäksi sen kuka niitä oikein kirjoittaa. Tiedän, että kunkin käyttäjän profiilista löytyy tietoja mutta kuka niitä käy jatkuvasti seuraamassa? Käsittääkseni ainoastaan Anja on saanut porttikiellon palstalle. Kuitenkin vuosien kuluessa lähes jokaiseen riitaan ja poistoon päättyneeseen viestiketjuun löytyy aikalailla samat ihmiset

Ihmettelen suuresti että näitä ihmisiä ei poisteta käyttäjistä vaan milloin poistetaan viestejä tai ketjuja ja milloin suljetaan koko palsta. Ei liene Vahtikoiralle ja Toiskan Muorille vaikea jo vuosien kokemuksella tietää ketkä tällä palstalla ovat ne riitaa haastavat ihmiset. Porttikielto tällaisille jotta ne, jotka osaavat käyttäytyä palstan sääntöjen mukaisesti voivat jatkaa palstalla kirjoittelua. Mikäli tällainen ei onnistu, voi palstan aivan yhtä hyvin sulkea sillä on erittäin ikävää että muutama ihminen saa toistuvasti aiheuttaa palstalla riitaa ja antaa siten meistä harrastajista erittäin huonon ja riitaisan kuvan. On totta ettei kukaan riitele yksin. Menköön kuitenkin nämä muutamat riitelijät pysyvästi riitelemään tämän palstan ulkopuolelle
"AINA löytyy samat pari ihmistä, joiden elämän tarkoitus tuntuu olevan hämmentäminen ja provosoituminen", kirjoitti Sanna, 7.7. 2006.
Enpä allekirjoita sanoja "aina" enkä "samat ihmiset". Uskon enemmänkin Vahdin kirjoituksessa olleeseen mainintaan, että varoituksia on mennyt moneen suuntaan jne., joten muitakin on ollut. Kukaan ei kuitenkaan ole ollut osallisena aina.
Palstan sulkeminen tapahtui useiden varoitusten jälkeen, kun niitä aiempia varoituksia ei oltu otettu todesta. Ja riidan auheuttajia on vuosien varrella ollut moniakin, kuka tiedostaen, kuka ei.
Minäkin kuuluin häiriköihin silloin, kun aktiivisemmin palstalle kirjoittelin. (Ja toisellakin foorumilla otan kantaa, jos tunnen tarvetta). Sillä asiahan on niin, jos kaksi, kolme alkavat kinastelunsa, niin siihen joukkoon mahtuu meitä, ketkä yllytämme kinastelijoita puuttumalla asioiden kulkuun hyvässä tai pahassa mielessä, koska menemme riitelijöiden kanssa samaan ketjuun.
Lima Löllerö
7.7. 2006, 11:28
ABC puhuu jälleen asiaa.
Minulla on yksi varoitus, sen takia että mainitsen että yksi koira oli lopetettu lonkkaviian takia, ilman todisteet.
Meille ihmisiä on suuria eroja, joku tiettä itse kun kirjoitaa provo, kova yms. joku on sellainen että ei edes huomaa itse milloin etikka on rikkoutunut, suora sanoen, jälkimäinen on enemmän "varallinen" kun edellisen mainittu
Kiitos abc! AINA löytyy niitä, jotka ovat oikeassa ja tietävät, miten homma pitäisi hoitaa.
Riidan haastajat eivät todellakaan aina ole samoja, ja faktoja tuntematta ei pitäisi ryhtyä arviomaan muiden tekemisiä. Anjan aikoihin lensi pari muutakin pois, joista toinen oli mm. rekisteröitynyt väärillä henkilötiedoilla MF-foorumille. Jäähylläkin muutamat ovat istuneet eri mittaisia aikoja. Viimeinen vapautui pannasta vain viikko sitten. Ja kun kärsii rangaistuksensa vähennetään myös varoitusten määrää.
Se, että varoitukset näkyisivät kaikille tuskin mitenkään erityisesti rauhoittaisi keskustelua, kunhan tyydyttäisi joidenkin uteliaisuutta. Kaikilla aikuisilla on varmasti alkeelliset tiedot siitä, mitä sopii julkisilla palstoilla sanoa ja mitä ei.
Minä olen ehkä liian pitkämielinen, mutta minä lähden siitä, että meissä kaikissa on paljon hyvää enkä siitä, että me kaikki olemme potenttiaalisia rikollisia.
Varmaa on, että varoituksia ei tule jaettua riittävän usein. Kerron kuitenkin, että muutama jäsen odottelee jäähylle pääsyä, kunhan äänestys on saatu pidettyä ja jos molossifoorumi vielä aukeaa.
Lisätään tähän vielä se, että tästä pitkämielisyydestä, josta voinette syyttää huonoa moderointia voitte myös kiittää sitä, että koko molossipalsta on edes olemassa. Kaikella on kaksi puolta.
Minä joudun kohta lähtemään reiluksi kahdeksi vuorokaudeksi pois näppäimistön äärestä... ja muorikin on matkassa, joten toivon, että osaatte sillä aikaa käyttäytyä.
nim. luottavaisin mielin matkaan
Vahtikoira
Koskas minä saan 2 varoitukseni pois?
Mä sain ne hyymiöistä
"Kaikilla aikuisilla on varmasti alkeelliset tiedot siitä, mitä sopii julkisilla palstoilla sanoa ja mitä ei."
Onko tällä palstalla todella näin? Jos olisi, niin ei olisi tarvetta varoituksille tai jäähyille. Vai onko niin, että kaikilla on kyllä ainakin alkeelliset tiedot mutta ei varoituksista ja jäähyistä huolimatta halua tai ymmärrystä noudattaa netissä kirjoittamisen sääntöjä?
^Haastatko riita
Vieläkö kerkiää ilmoittautua ehdolle? Vaikka tuskin suurta äänisumaa tuleekaan
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi,olen siis käytettävissä jos tarvitsee.
mammanpoika
7.7. 2006, 18:08
LAINAUS(Tizzian @ 6.7. 2006, 21:23)
(Cee:n jätän väliin kun tätä ruutitynnyriähän ei siis ollut tarkoitus räjäyttää

)
verta pakkiin
Ei maar, äänestys näky olevan käynnissä ja kävinpähän ääntämässä
Bullmastiffit & Mastiffit ry:n sivuille on avattu oma foorumi! Jospa siirretään ne keskustelut yhdistyksen asioista vaikka sinne ja annetaan täällä mahdollisuus kehittävään keskusteluun muillekin molossiharrastajille!!!
Yritetäänhän ainakin käyttäytyä siellä, eikös vaan.
Ei mennä liikaa henkilökohtaisuuksiin. Yhteisellä asialla kaikki kuitenkin ollaan; koirien asialla!!!!
Lima Löllerö
8.7. 2006, 15:07
Tiger:
Syttyikin idea lamppu ja rupesin rakentamaan Pojun sivuille omaa foorumia

Hyvä Tiger!
LAINAUS(Jarppa @ 8.7. 2006, 16:27)
Syttyikin idea lamppu ja rupesin rakentamaan Pojun sivuille omaa foorumia

Hienoa
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.