LAINAUS(verduli @ 18.8. 2006, 16:38)
-Mimi-,saanko tiedustella sinun omaa junnu kokemusta esim.montako vuotta kisasit yms.?

Jeps, no mutta mä palailen asiaan kun sinne Turkuun saan kokonaan muutettua ja nuo kouluasiat on selvillä...
Elikkäs itse aloittelin junnuhandlerin heti kun ikä tuli täyteen ja kisasin aktiivisesti nuoremmissa sen 3 vuotta ja vanhemmissa vuoden verran.
Vanhempiin siirryttyäni tuli meille uusi pentu taloon ja aika kuluikin sitä treeneillessa. Lisäksi sain rotukehiin muutaman vakkarihandlattavan, joista toinen vaati aina täyden huomion näyttelypaikalla jtn liian monta kertaa jäi junnut sitten välistä.
Viimiset vuodet kisailin sitten harvakseltaan, lähinnä erikois- ja ryhmänäyttelyissä. Loppua kohden kun oma lauma kasvoi niin aikaa ei vain riittänyt junnuiluun rotukehien lomassa, kuitenkin olen tiivisti aina seuraillut junnukehiä minkä kerkiän..
Itse olen kisaillut lähinnä löwchenillä ja salukeilla mutta monen moista karvaturria on tullut esitettyä rotukehissä, jtn rotukirjo on aika laaja..
Sijotuksiakin on matkanvarrella tullut oikein mukavasti, mm. 1/1 sijojen lisäksi yksi osarin 1/2 ja PM-2 sekä tietenkin oman Salukikerhon junnuhandlerkiertopalkinnon voitto omaksi (johon tarvittiin 3 voittoa)
Huvittavaa on, että niiden kymmenien kilapailujen lomassa olen vain 1 kisan kisannut omalla koiralla, sekin oli viimeinen kisa Kaarinan pentunlyssä 2004 kisakaverina oma Nia-saluki. Kotoa ei ennen Niaa ole löytynyt kisakelpoista yksilöä mutta onneksi tutuista oli siihen apua. Nykyään noista uudemmista jo olisikin kisakavereiksi..
Täällä kotopuolessa olen aina silloin tällöin vetänyt junnu- ja näyttelytreenejä ja vaikka oman lauman näyttelyedustus on hieman heikko tällä hetkellä niin näyttelyitä tulee kierrettyä esittämässä noita tuttujen koiria..
Hmm, mitäs tässä nyt vielä keksis..