Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Onko molossifoorumi Puskassa enää tarpeellinen?
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
Vahtis
Huomasin, että Bullmastiffit ja Mastiffit ry onkin avannut oman foorumin, hieno homma! Tämän jälkeen en näe kovin suurta tarvetta enää avata molossifoorumia Puskaradioon, kun on olemassa selkeä ja hyvä vaihtoehto.

Voisin nostaa vanhan molossifoorumin näkyviin ja laittaa sen alkuun linkin suoraan tuolle BMM foorumille.

Samalla tietysti poistan näkyvistä listan molossifoorumille kirjoittavista. Sen ei ole tarpeen olla näkyvissä, jos foorumille ei enää voi kirjoittaa.
Lima Löllerö
Mutta kuuluuhan molosseihin muitakin rotuja kuin ne mitkä ovat bm&m-yhdistyksen alla?!
miuskis
Jep...Niitä on aika paljonkin muita molosseja vaikkei valtaväestölle kovin moni ole edes tuttu.
Sundae
Ymmärrän kyllä jos teille, Vahtikoira & Toiskan muori, on helpompaa olla avaamatta molossifoorumia uudestaan tänne Puskaradioon, mutta sen haluan sanoa, että mikään foorumi ei tätä palstaa kyllä tule korvaamaan confused.gif
Vahtis
^^^ ^^ Tietysti kuuluu, mutta kuinka moni esim. bernhardilaisen, tanskandogin tai kaukasianpaimenkoiran omistaja on pyörinyt entisellä molossifoorumilla? He eivät sitä koskaan löytäneet omakseen, koska se oli kansoitettu nimenomaan BMM alaisten rotujen omistajilla. Esim. Hoffit ovat jo muutenkin löytäneet tiensä jaetun FCI 2 ryhmän toiselle palstalla Puskassa.

Lima Löllerö ja miuskis ovat myös sen verran tuoreita Puskislaisia, että ette tunne molossifoorumin historiaa... Se oli olemassa jo ennen kuin Puskaradiossa siirryttiin FCI ryhmäjakoon rotupalstoissa. FCI 2 ryhmä oli molossifoorumista johtuen jaettava kahteenryhmään. Molossifoorumi syntyi nimenomaan BMM alaisten rotujen harrastajien pyynnöstä, kun mitään muuta keskustelupaikkaa ei ollut. Eli lähtökohtaisesti molossifoorumi oli suunnattu nimenomaan BMM alaistenrotujen harrastajille, jonne toki muutkin olivat tervetulleita. Muut eivät vain koskaan tietään kyseiselle foorumille löytäneet...

Taitaa olla parasta siirtyä Puskassa normaalisti FCI 2 ryhmään ja ohjata BMM alaisten rotujen keskustelu rotujärjestön avaamalle foorumille. Ehkä Puskaan sitten uskaltavat tulla vihdoin muut molossit.
abc
Mainiota, kerrankin minulla välähti Lighten.gif , ja kun tulen tänne kertomaan ajatustani, niin johan kerkiävä Vahtikoira ehti ennen mua ja ajatuksiani lookaround.gif .Kaksi sharpun omistajaa on ainakin olleet mukana molossifoorumi a:lla, ja jopa kirjoitelleet, ja heitä pähkäillessäni, että mites heidän nyt käy, niin siinä sain loistoajatukseni, minkä Vahti ehti jo mainita, että FCI 2 ryhmä molossifoorumina sellaisenaan ilman jaottelua thumbup.gif .

Vielä on tultava lisäämään, kun ei kaikkea tällä helteellä jaksa kerralla muistaa. On hieno ajatus Sinulta, Vahti, että olet valmis ohjaamaan BMM immeiset omalle uudelle keskutelufoorumilleen . KIITOS.
miuskis
Toivottavasti nyt FCI2 foorumille EI tule hitlermeininkiä koskien sitten taas tavan kansaa, jotka aloittavat keskustelua esim. bullmastiffista.
Eli siis keskusteluun mahtuu kaikki rodut, eikä kysyjille toitoteta tervemenoa sinne tänne. Kaikki FCI2 kuuluvat pulinat siis koskettaa myös BMM yhdistyksen alaisia rotuja...eikö?
abc
miuskis olenkohan ymmärtänyt tai en ymmärtänyt kirjoitustasi, minulta kun kumpikin asia onnistuu paremmin kuin keltään toiselta biggrin.gif .

Jos tarkoitit viitata siihen, että kiitin, että BMM-väki saa ohjausta foorumilleen, niin tarkoitin todellakin nastoitusta, enkä sitä, että väki automaattisesti ohjataan suoraan yhdistyksen sivuille. On monia lukemassa ja kirjoittamassa olevia ihmisiä vuosien varrelta, ketkä käyvät kirjoittelemassa sen vertaa harvakseen molosseissa, että olisivat todella "eksyksissä", ellei tuttuja molossi-ihmisiä Puskiksesta löytyisi. Eli uusi ohjausosoite tuttujen luo on tarpeelllinen ja samalla hieno ele Vahtikoiralta . Koirauutisten ei tarvitse nettisivuillaan ilmoittaa minkään yhdistyksen kotiosoitteita (oletan, että ne osoitteet löytyy normaalisti linkeistä, koskien kaikkia rotuyhdistyksiä, mitkä tietonsa ovat antaneet) .

Toiskan muorilla, sen enempää kuin Vahtikoirallakaan ei ole milloinkaan ollut sellaista tapaa, että olisivat halunneet ajaa tavis kansaa tai ylipäätään ketään pois palstoiltaan, vaan ovat pyrkineet rauhoittelemaan monessa tilanteessa niitä kiivaimpia keskusteluja. Ja syy löytyy varmaankin siitä, että näinä "mittelöiden" vuosina ollaan tultu keskenään niin tutuiksi, että on kyetty ymmärtämään myös ne tiukat tilanteet. Kaiken kaikkiaan vain ne kaikkein ikävimmät viestiketjut ovat kokonaan poistettu, silloin, kun tilanteita ei oltu saatu rauhoittumaan millään muulla tavoin.

Joten luulen, että jos nykyiselle molossifoorumille tulee BMM alaisia rotuja, niin heille ei toitotella tervemenoa. Se ei ole ollut Puskiksen eikä puskislaisten henkeä ennenkään.

Olen itse ehkä se, kuka kaikkein eniten jään kaipaamaan nyt suljettua molossifoorumia cry.gif , sillä sen sulkeutuessa, minun elämästäni päättyi yksi ajanjakso ihmisten kanssa, joista tuli minulle monien foorumissa kirjoitettujen juttujen jälkeen läheisiä.

Vielä kerran toiskan muori ja Vahtikoira KIITOS maltillisuudesta ja pitkän pitkästä kärsivällisyydesta ko. olleessa foorumissa flowers.gif flowers.gif
Hugis
Juu, kyllä täälläkin tulee ikävä molossifoorumia cry.gif En oikein (ainakaan vielä) osaa kirjoitella tuonne uudelle foorumille. Oli niin helppoa kun kaikki oli saman otsikon alla. Mutta ymmärrän kyllä Vahtikoiran päätöksen enkä purnaa wink.gif
Vahtis
LAINAUS(miuskis @ 10.7. 2006, 15:53)
Toivottavasti nyt FCI2 foorumille EI tule hitlermeininkiä koskien sitten taas tavan kansaa, jotka aloittavat keskustelua esim. bullmastiffista.
Eli siis keskusteluun mahtuu kaikki rodut, eikä kysyjille toitoteta tervemenoa sinne tänne. Kaikki FCI2 kuuluvat pulinat siis koskettaa myös BMM yhdistyksen alaisia rotuja...eikö?

Suoraan sanoen kyllä ihmettelen, mistä hatusta miuskis tuon hitlermeiningin vetäisi? Tuskin sitä nyt varoituksia jaellaan, jos joku uskaltaa mainita rodun bullmastiffi Puskaradiossa.

Minusta olisi kuitenkin oikein virkistävää, jos nyt, kun BMM on avannut oman fooruminsa, Puskan FCI 2 palstalle löytäisivät "ne muut molossit", jotka ovat loistaneet poissaolollaan. Muutama rohkelikko vanhalle molossifoorumille silloin tällöin uskaltautui kyselemään jonkun rodun edustajia, mutta heitä aina ystävällisesti informoitiin: "ei taida tältä foorumilta löytyä tuon rodun edustajia". Nuokin satunnaiset kyselijät karsiutuivat lähes kokonaan pois sen jälkeen, kun piti ottaa käyttöön tuo erillinen rekisteröityminen molossifoorumille. Se mutkisti asioita aivan liikaa satunnaiselle kävijälle.

Nyt kun FCI 2 on kaikille avoin, voisi sinne muutenkin eksyä nimenomaan sitä tavis kansaa, joiden puolesta miuskis kantaa huolta. Heitä ei juurikaan vanhalla molossifoorumilla näkynyt.

Ainut, mitä en halua on, että nykyisestä FCI 2 palstalla vanhat MF jäsenet suorittavat sellaisen vallankaappauksen, että siitä tulee vanha molossifoorumi.
tizzian
Minusta on oikeastaan aika luonnollista ettei niitä "muiden molossirotujen" edustajia juuri näy - jos kyseisten koirien omistajien lukumäärä on maassamme vähäinen niin onhan se ihan mahdotonta että heitä sankoin joukoin täälläkään olisi näkynyt. Ja tuskinpa heistäkään jokainen on kiinnostunut palstoille kirjoittelemaan. (Tai eivät vain ole vielä jääneet koukkuun wink.gif ).

Ymmärrän kyllä (ainakin niin uskon) että tarkoitatte sitä ettei näitä harvalukuisia kirjoittajia ole otettu lämpimästi vastaan - se on todella sääli. Mitä tuntemattomampi rotu sen mielenkiintoisempaahan siitä olisi saada tietoa suoraan omistajalta/kasvattajalta eikä vain lueskella kirjasta rotumääritelmiä...

Toivottavasti jatkossa jokainen uusi tulokas voi tuntea itsensä varauksettomasti tervetulleeksi joukkoon! flowers.gif
Lamppu
LAINAUS(Vahtikoira @ 11.7. 2006, 10:28)
Ainut, mitä en halua on, että nykyisestä FCI 2 palstalla vanhat MF jäsenet suorittavat sellaisen vallankaappauksen, että siitä tulee vanha molossifoorumi.

Niin tai K18:sta... Kuten viitteitä siihen alkuun oli, mutta taisi olla vain minun pelkoja... smile.gif
kikka
Ei tuonne uuteen FCI2:een oikeen osaa kirjoittaa sad.gif . On vähän orpo olo kun tuo MF muuttui uudeksi palstaksi enkä pääse sinne enää vanhalla nickillä kirjoittelemaan. confused.gif
mammanpoika
kikka tämähän ei kuulu tähän ketjuun, vähän rönsyää, voit vaikka vastata lähetillä tms. Onko tuo sinun Maxim SE Maxim josta oli lehdissäkin juttua nyt keväällä?
kikka
Mammanpojalle tiedoksi että on. biggrin.gif
miuskis
LAINAUS(Vahtikoira @ 11.7. 2006, 09:28)
Suoraan sanoen kyllä ihmettelen, mistä hatusta miuskis tuon hitlermeiningin vetäisi? Tuskin sitä nyt varoituksia jaellaan, jos joku uskaltaa mainita rodun bullmastiffi Puskaradiossa.

Hitlermeiningillä tarkoitin sitä, että jos joku sattuu kyselemään bullmastiffista tms. rodusta, on heti sankka joukko vastaamassa suuna päänä ja viitaten ex-molossifoorumin tapoihin ja tottumuksiin...ei kovin hyvä.

Molossit olisi hyvä pitää vaan erillään jo senkin takia, että ne löytyisivät tuolta useiden muiden rotujen seasta. Miksikö? No siksi, että niitä saadaan tunnetummiksi ja saataisiin karsittua legendoja rotujen yltä, mitä niiden päällä leijuu.
Tuskin molossimarssiakaan ihan vaan ilman syytä pidettiin?
Monelle ei edes molossi ole tuttu sanana vaan molossina tupataan pitämään kaikkia rotuja, jotka ovat joskus käyttäytyneet "väärällä tavalla".

Kyllähän sitä voisi tekaista molossifoorumin itsekin vaan kun en osaa.
Guest
LAINAUS(miuskis @ 12.7. 2006, 14:30)
ja saataisiin  karsittua legendoja rotujen yltä, mitä niiden päällä leijuu.

Melkein kaikkien rotujen yllä leijuu jonkinlaisia legendoja.Millään molossipalstalla niitä ei saada karsituksi.Molossipalstan käyttäjien/lukijoiden joukko on todella pieni,jotta sillä olisi jotain merkitystä yleiseen mielipiteeseen.Legendojen karsimiseen tarvitaan ihan erilaista julkisuutta,joka tavoittaisi "suuren yleisön".
Jettis
Öh, tyhmä esittäytyy... Mutta minkälaisia legendoja molossien päällä sitten on? Ja mitä sana "molossi" oikeasti tarkoittaa? Olen aina ajatellut että molossi = raskastekoinen, suuri.

No se tuli vähän OTnä, mut nyt ehkä vähän asiaan... sleepy.gif Niin siis kai sitten FCI2-palstalle saavat kirjoitella kaikki FCI2-rotulaiset. Asia ei kyllä mua kauheesti kosketa, kunhan ajattelin vain varmistaa että ymmärsin oikeen...
Guest
^Tuolla on aikasta hyvin selvitetty http://www.koirauutiset.com/forums/index.php?showtopic=20855 molosseista

Guest olen kanssasi hyvin paljon eri mieltä.
Se on totta, että muidenkin rotujen ympärillä pyörii legendoja. Itse en kuitenkaan tarkoittanut niitä positiivisia legendoja vaan mm. molossien päällä pyörivää "tappajakoiraimagoa". Herttilei, jos Suomessa jopa pyörii joku pehmeän koulutuksen ahjo, joilla on eri koiratyypeille eri koulutuspäivät. Löytyy terrierit, noutajat jne, mutta kun listasta löytyy taistelukoirille oma koulutuspäivyri, ei voi muuta kuin nauraa...tai itkeä.

Pieni kansa ehkäpä foorumeilla kirjoittelee näistä suloisista molosseistamme. En ihan silti usko, että pieni rajattu määrä ainoastaan lueskelee kyseisistä roduista.

Sinänsä ihan sama, kirjoittelenko itse FCI2:n rotupulinassa myös molossikoiristani. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että molossipuolen koirat ovat suosiossa (pienten koirien muotivirtauksesta huolimati) ja niistä olisi hyvä saada ensikäden tietoa sekä kasvattajilta, että omistajilta. Kaikki eivät osaa ottaa yhteyttä suoraan kasvattajiin vaan haluavat ensin "kasvottomasti" kysellä roduista. Ne legendat, joista mainitsin, tarkoittaa lähinnä niitä kommentteja, mitkä sivuaa aina ja iankaikkisesti a)vihaisuutta, b)puruvoimaa, c) tappelutaustaa ja d) kaikkea muuta sellaista lievää tai suurempaa negatiivista mainetta, millä on joillekin vatipäille suurtakin suurempi merkitys.

Mutta piis änd lööv vaan. En mä yksinäni tohdi vaatia molossipulinaa takaisin. Olen kuitenkin muiden mukana ilmoittautunut sheriffiksi molossipuolelle, jos sellainen tulee ja täten lupautunut repimään omat pelihousuni hiljaisesti, jos jotkut foorumilla virtuaalisesti kättä vääntäisivätkin.
miuskis
^Ja tuo edellinen viesti on siis minun kirjoittamani. Oletin, että ainoastaan rekisteröityneet pystyvät viesteihin vastaamaan.
Jettis
Hui, herranjesta Miuskis! Ohjasit mut K18-palstalle, vaikka mulla ei ikä vielä riitä! Mutta ehkä tän kerran voin sitten lukea... Joo, oli OT, anteeksi... innocent.gif
miuskis
^Kai sä siellä voit lukea viestejä wink.gif
Jettis
LAINAUS(miuskis @ 13.7. 2006, 15:00)
^Kai sä siellä voit lukea viestejä wink.gif

Juu, vitsi vitsi vaan... smile.gif Nimihän tosin on K18 eli kielletty alle 18-vuotiailta.
Guest
Jokainenhan sitä kuvittelee,että juuri tämä minun valitsemani rotu,se on jotain se.Negatiivisia legendoja löytyy myös monista muista roduista.Suurin osa suomalaisista ei edes tiedä,että joku molossipalsta on olemassa tai oli olemassa.
Himpula
Tämä on kyllä turha viesti mutta, teidän keskustelu nuo jutut on aika tyhmiä. Esim. Heti ovat kaikki viittamassa Bulmastiffin tappajakoira ex-uraan tai jotain tollasta. Äly hoi älä jätä! Esim. nyt vaikka sen Bulmastiffin historialle ei voi kukaan mitään! Eikä se ole meijän vika, jos jotkut haluavat vaikka hieman haastellesimman rodun niin se on heidän valintansa. En nyt tiedä onko Bulmastiffi haastava mutta kokonsa puolesta ainakin.
tizzian
lappari^^ luulenpa että tuossa on enemmänkin viitattu siihen että

A. meistä entisistä MF-jäsenistä on ollut melkoinen riesa ylläpidolle molossifoorumilla olleiden riitojen vuoksi - palstahan oli jo välillä "jäähyllä" jne (toki suurinosa keskusteluista oli varsin asiallisia) ja riitaisuuden vuoksi yksi jos toinenkin on varmasti ollut huolissaan siitä että riidat siirtyvät nyt sitten vain muille Puskan "osastoille". Se nyt on mielestäni ihan ymärrettävää jos FCI2-ryhmäläiset ovat hiukan huolissaan, mutta eivätköhän he ole sen verran fiksua porukkaa etteivät mitään mainittua "hitlermeininkiä" aloita smile.gif

B. "Tappajakoiramaineella" varmaankin enempi sitten viitataan viime vuosina lehdissä olleisiin juttuihin siitä kun joku molossikoira on purrut jotakuta kuin varsinaiseen rodun historiaan

No tulipa kirjoittettua hiukan huonosti, mutta ehkä ymmärrät mitä ajan takaa...

Toivottavasti keskustelu Puskan kaikilla osioilla jatkuu hyvässä & rakentavassa hengessä thumbup.gif
Himpula
Minä sanon että ne mollosi tyyppiset koirat eivät kyllä ole mitään tappajia vaan heidän omistajansa, sillä hehän ovat "ajaneet" koiransa tähän tilanteeseen.

Enkä tiedä mitään riidoista ym. Mutta pisti vain silmään tuo tappajakoira maine juttu. No en sano enempää.
maipei
yritinpä vierailla yhdistyksen molossi foorumilla, mutta luki, että hallituksen päätöksellä foorumi on suljettu.
Guest
Alkoiko ne taas riidellä siellä?Vai eikö hallitus enää voinut ilmaista "mielipiteitään"palstalla?
Lazer
Joo no se on jännä että jos molossi puree toista koiraa tai ihmistä pahasti, tai sitten nämä nyt uutena "rotuna" tulleet koirasudet niin siitä tehdään AIVAN HIRVEÄ HALOO. Tappaja, verikoira yms. sleepy.gif sly.gif
Mutta entä jos vaikka joku collie tai vinttikoira tekisi saman? Ehkä 3 riviä pitkä juttu tulisi lehteen jos senkään vertaa. sleepy.gif
OT:tä jälleen.. (lusikka joka sopassa tongue.gif )
mabel
Se oli eri syystä että BBM palsta oli alas. Bullmastiff ei ole haastellinen koira jos luonne on ok, koira pitää "muokka" ympäristön mukaan. Alkuperäinen tarkoitus ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä on ollut julkisuudessa. Jos joku on joku "väärä" käsitys mitä bullmastiffi tai molossi on, parempi kysy kun viedä epäselvyksiä eteenpäin. Fakta on se mitä on tärkein.
Hugis
Hyvä Mabel thumbup.gif mä olen samaa mieltä, puhutaan asioista joista oikeasti tiedämme jotain eikä levitellä kuulopuheita eteenpäin.

PS. BMM-foorumi elää ja voi hyvin, eikä KUKAAN ole siellä vielä tapellut wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.