Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Domainien nimet
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Ebony
Tässä viimeaikoina olen ihmetellyt jokseenkin massaan sulautuvia domainosoitteita. Tyypit hankkivat webhotellipaketin ja siihen kuuluvan domainin. Mutta miksi ihmeessä miltei jokaisen yksityisen henkilön domainin nimi on yhdyssana?
Kaikki ovat tyyliin (pyydän anteeksi, jos jollakulla on seuraavien niminen domain, heitän nämä nimet täysin hatusta) hattivatti.net, tikkumelli.com, nopsajalka.org. Miksi ihmeessä? Miksi vain hyvin harvoilla on domain tyyliin jaakko.com, salattu.net, peura.fi tai vaikka täysin siansaksaa oleva domain?

Tietenkään tämä ei koske kaikkia henkilöitä, lähinnä olen huomannut tällaista ilmiötä juuri teini-ikäisten yksityisissä sivuissa.

Itselläni tosin on Harhakuvia.net-alkuinen domain, joten paha mennä toisia näin syyttelemään 8D (tosin juuri tilasin toiselta palveluntarjoajalta uuden webhotellin, domainin nimenä rajalla.net)

Eikö tämä ole hieman persoonatonta?
---
Hmm...

Jokaisen korvaan saattaa eri nimet kuullostaa hyvältä.
Esim. Jos itse ostaisin webhotellin/domainin olisi nimi
risuparta.net/com/biz/org,
ehkä siksi että pidän siitä, ja se on nykyäänkin kotisivujemme nimenä.

Yksi kun aloittanut tuon yhdyssananimi villityksen, toiset innostuu ja pian kaikilla on sellainen.

Ehkä pian on se aika että joka sivulla on juuri vain yksisanainen biggrin.gif
Rochas
Mielestäni domainnimen pitäisi kertoa jo jotain (oleellista) domainin päähenkilöstä (tai liittyä johonkin jotenkin..), ja kuinka paljon kertoo esimerkiksi Ebonyn esimerkki hattivatti.org? Harvaa kiinnostaa tietää päähenkilön fanittavan muumeja. smile.gif Itelläni ei oo domainia tulossa enkä keksisi sille nimeäkään.
Suzy
yhdyn tavallani Rochas:n sanoihin siitä, että mielestäni ei ole olemassa parasta tai huonointa domainia, mutta eduksi ja sivujen sisällön takia, olisi hyvä jos domain kertoo sivuista jollain tavalla. Esim. kiinnostavat sivut ja niihin liittyvän domainin yleensä muistaa aikas helposti jo ulkoasu. Jokainen itse päättäköön domaininsa, eikä makuasioista voi kiistellä, mutta eikös se niin ole (vitsinä tietysti) että "huonosta mausta voi huomauttaa" ;D
deeh
Minulle nyt on aivan sama "minkä niminen" domain kenelläkin on. Jokainenhan sen itse päättää mistä tykkää ja minkä haluaa. Tosin kenneleillä tykkään kyllä ehdottomasti, jos se kennelnimi on domainina biggrin.gif

Esimerkiksi minulla oli alkuperäinen tarkoitus tehdä omat personal -sivut domainilleni (kimallus.net) ja vasta sieltä linkki koirieni sivuille. Toisin kävi, en jaksanutkaan kiinnostua omista sivuistani niin paljon kuin koirieni sivuista ja mitäpä sitä enää domainia vaihtamaan kun ihmiset tietävät ja tuntevat jo sen minun domainikseni.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.