Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirankarkoite?
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Kim
Ei ihan luomufoorumiin kuuluva aihe, mutta pakko jostain kysyä vinkkejä.

Muutettiin juuri uuteen asuntoon, kaikki ihanan uutta, vielä... Meillä on vuoden ikäinen koira ja nyt se on päättänyt alkaa remontoida tätä asuntoa. Eli kaksi seinän kulmaa on jo jyrsitty! Ei ole enää kivaa. Tänään sain neidin kiinni itseteosta kun palasin kaupasta. Tukkapöllyä katsekontaktin kera ja kova saarna. Mutta mikä avuksi? Onko olemassa jotain superhyvää karkoitetta mikä TODELLA auttaisi? Etikat yms. ei käy, nuolee pullon suuta...

Kaikki vinkit otetaan vastaan!
kitiska
Eli tekeekö hän sitä kun jää yksin kotiin?Vai ihan huvin vuoksi järsii paikkoja vaikka te istuisitte vieressä?
Jos se on eroahdistusta siihen kannattaa kokeilla ihan ns.sisäisesti otettava 1kk kuuri.Mutta jos syö huvin vuoksi(kuten pennuilla joskus on tapana)
Kokeile suihkuttaa sitruuna/teatrea/piparminttu sekoitusta tai sitten mitä meidän koirat inhoaa jo kaukaa haistettuna on munkkitipat. :bozo:  :yesss:
Kim
Uskoisin, että nyt ei ole kyse eroahdistuksesta, tekee tätä ihan huvikseen tai sit seinä maistuu hyvälle. Ei se tuhonnut edellisessäkään asunnossa sen kummempaa, pari seinän kulmaa jyrsi sielläkin, mutta siitäkin on jo aikaa. Ja ihan pienenä se puri jotain huonekaluja. Eli ei sillä mitään suurempaa tuhoamisvimmaa (vielä) ole. Talo jossa asutaan on ihan uusi, joten siksi ottaa pattiin, yritän nyt ennaltaehkäistä mahdollisia lisätuhoja.  

Mitä ne munkkitipat on ja mistä niitä saa? Ja se sekoitus, oletko tehnyt itse, vai miten ja mistä?

Piti vielä lisätä, että tekee tätä kun on yksin kotona, ei meidän läsnäollessa.
abc
Kim, minäkään en tiedä kuuluuko aihe luomufoorumiin, mutta jos valkosipuli kuuluu, kuten etusivulla luki, niin eiköhän nää karkotteetkin :ehh: . Oletan, että olisit saanut enemmänkin vastauksia, jos olisit kertonut hiukan mitä tähän asti olet kokeillut. Joskus auttaa sekin, kun on tietoa rodusta mistä puhutaan. Ja loppujen lopuksi jokainen koirakin on vielä yksilö, mikä tepsii toiseen ei tepsikään enää seuraavaan.
Itse olen tehnyt kaikille nuorille koirille ainakin sen asian samoin, että minulla on kotona reisi- tai potkaluiksiko niitä sanotaan useampi kotona. Ulos lähtiessäni annoin uuden luun kaluttavaksi. Uusi luu tarkoittaa sitä, että uutuus samasta luusta katosi yleensä 3:n pvän jälkeen. Ja se uusi luu otettiin aina pois, kun tultiin kotiin. Vanhoja luita saattoi lojuta vaikka kuin monta lattialla, mutta uusista olin tarkka, ne olivat vain poissaolojeni ajaksi. Toiset kertoilevat rakentelevansa jugurtti- ja maitotölkeistä namipalapaketteja, että koira saa ajan kuluksi repiä paketteja auki saadakseen naminsa, kun aukaisemisessa onnistuu. Laiskana ihmisinä en sellaista tehnyt, mutta heittelin papanoita pikkuisen sinne ja tänne lattioille, ja kyllä se koiran aika niitäkin kerätessä joksikin aikaa unohtui "ilkityöstä".
thumbup.gif  thumbup.gif  Sinulle, eiköhän ratkaisu löydy, ja jos koirasi on aiemminkin kalunut seiniä ja sitten lopettanut, niin saattaa olla, että se nytkin vain ensi aluksi "tutustuu" uuteen kotiin.
kitiska
Jos koirasi tekee tihuja vain kun on yksin niin kyllä se vaikuttaisi eroahdistukselta.Teillä on uusi koti ja koira ei tunne olevansa siellä turvassa ilman teitä jonka vuoksi tekee tihutöitä.
Nuo luut on hyvä keino ja samoin makupala ym.keinot,mutta nekään ei tepsi kaikilla.Kokemuksesta puhun omasta vanhasta koirasta joka minun viritelmät tihuttua alkoi heti syömään ja repimään taas kaikkea mitä ei olisi saanut,seinistä lähtien :xxoops:
Munkkitippoja myydään ihan luont.kaupoissa sitä kannattaa laimentaa suihkutuspulloon ja nuita eteerisiä öljyjä voi sekoittaa itse. dogrun.gif
Itse suosittelisin kokeilemaan noita sisäisesti annettavia kukkatippoja joista tehdään valmis sekoitus koira kohtaisesti.Siellä esim.walnut on yksi uute mitä käytetään elämän muutos tilanteissa.
Minun kotisivuilla on tietoa lisää käy lukasemassa jos kiinnostaa
abc
Kitiska, on minullakin yksi sellainen koira ollut, johon ei mitkään keinot tepsineet confused.gif , mutta onneksi se sitten toiselle vuodelle päästyään rauhoittui, oli näes sellainen tupla-energiatapaus tongue.gif . Jos silloin olisi ollut netti ja Sinä, niin varmasti olisin kokokeillut antaamasi neuvoa smile.gif .
abc
biggrin.gif  tulipa taas painovirhe paholainen, mutta se ei kai asiaa pahemmin haittaa, piti tietenkin olla ...olisin kokeillut...
Pääasiahan on se, että Kimin koiran ongelmaan tulee apua smile.gif
kitiska
abc
Jos minäkin olisin silloin vuosia sitten tiennyt näistä luonnonmuk.vaihtoehdoista olisin kyllä kokeillut koiralleni niitä.2v jaksoin katsoa herran tihutöitä,mutta ne kävi jo opiskelijan pussille liian kalliiksi,joten jouduin luopumaan koirasta sad.gif   ja tämä koira ei edes ollut yksin vaan sillä oli narttu koirani seurana,muttei laiska narttu näköjään miehelle riittänyt päiväsaikaan tongue.gif
Se sai ihanan kodin maalta.Vieläkin pidämme yhteyttä eikä koira ole 7v mennessä rauhoittunut,mutta onneksi asuvat maalla ,joten laittavat koiran ulos toisen koiransa kanssa kun lähtevät töihin.
Kim
Kiitos kovasti kitiska ja abc näistä teidän vastauksista!

Voi tosiaan olla, että neiti kärsii jonkinlaisesta eroahdistuksesta, uusi asunto ja kesäloma juuri takana... Mutta ei se aikaisemminkaan ole sen kummemmin "erosta ahdistunut", joten en usko että mitään pysyvää kuitenkaan. ( Toivottavasti! )

Leluja ja luita sille aina jätetään kun se jää yksin. Noita abc:n suosittelemia reisiluita olen aikaisemmin syöttänyt, mutta enää en uskalla, koska viimeksi niistä tuli kauhea ripuli. Kyseessä on kuitenkin iso rotu, joten se ulosteen määrä on aika suuri...  :apua:

Valkopippuria joku joskus suositteli ja sitä kokeilin, mutta se tahtoo varista seinistä ja tuntuu ilkeältä ajatus, että koira vetäisi sitä nenäänsä! Ja maitotölkit yms. se selvittää melko nopeasti ja saattaapa se silloin tällöin syödä koko purkin pahveineen päivineen, joten ei sekään ole kovin hyvä idea. Työkaveri ehdotti hajuvettä, kävishän se väliaikaisesti, mutta taitais tulla loppujen lopuksi melko kalliiksi...  

Täytyypä nyt varmaan yrittää suoriutua luontaistuotekauppaan ja ostaa vaikka niitä munkkitippoja alkuun. Ja ne kukkatipat vaikuttavat myös "mielenkiintoisilta", täytyy käydä vilkaisemassa kitiskan sivuja.  

Lisävinkkejä otetaan edelleen vastaan!  :hii:

PS. Tänään oli kiva tulla töistä kotiin, seinätkin olivat tallella! Mutta mitenkäs huomenna...  :huhuu:
abc
Hei, tuo tämänpäiväinenhän kuulosti jo lupaavalta smile.gif , ehkäpä se siitä sittenkin suht´nopeasti suttautuu, mutta auta silti pikkuisen alkuun noilla kitiskan neuvoilla.
thumbup.gif  thumbup.gif  Sinulle ja koirallesi  thumbup.gif  thumbup.gif
sipa
Mulle tuli jostain kaukaisuudesta mieleen, että Edi teki pentuna tätä samaa. ( en edes muistanut koko asiaa ) Se järsi makuhuoneen seinää muutaman kerran, siihen tuli sellainen kivankokonen aukko. Ja ajattelin sen olevan kalkin puutetta ja aloin syöttämään Raejuustoa. Ja naudan ydinluita ostin myös. Ja siitä lähtien seinät on saaneet olla rauhassa. Koskaan se ei ole tuhonnut mitään muuta. thumbup.gif
Riikka
Tuosta Sipan viestistä tuli mulle mieleen eräs koira joka järsi seiniä ja syyksi todettiin kurkunpään tulehdus. Ilmeisesti karkea seinämateriaali oli auttanut kurkkukipuun tms. Teillä ei varmaan tätä ongelmaa ole, kai tulehdus olisi tähän mennessä paljastunut muuta kautta. Pointtina vaan se, että jos koiran käytös yllättäen muuttuu omituiseksi, voi syy löytyä jostain yllättävistä terveydellisestä ongelmasta.

Jos maitotölkit menevät nopeasti rikki tai kokonaan massuun, kokeile aktivointilelua johon voi piilottaa makupaloja. Meillä ko. lelu nousi heti suosikkilelujen kärkeen, koiruus saa hyvin ajan kulumaan sitä pyöritellessä.

Me ostettiin myös D.A.P. -feromonihaihdutin eroahdistuksen ehkäisemiseen. Haihdutin on tänään eka päivää käytössä, joten sen vaikutuksia en osaa vielä sanoa.

Toivottavasti seinät saavat pian jäädä rauhaan!  :tsemp:
Pia
KOirani piti yli kaiken eräästä tuolin jalasta kunnes, laitoin cayanne pippuria wink.gif Siihen loppui jalan syöminen.
Malin
Onneksi tuo tuhoamisaika on meillä jo takanapäin. Pahimpaan tuhoaikaan tulikin sitten kokeiltua vaikka mitä. Lemmikkihyllyssä myytävät kemialliset koirakarkoitteet osoittautuivat tehottomiksi ja kalliiksikin. Niitä paremmin tehosi mm. tabasco ja hiuslakka, johon siroteltiin chilipippuria. Aika sotkuisiksi nämä sörsselit vain tekivät seinät! Näin jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä ollut järkevintä totuttaa koira kuonokoppaan, mutta eihän sitä silloin raaskinut.
poropaimen
Meillä itsepäisen pennun seinäsyönti taipumus loppui kuin seinään kun laitoin kukkasumutuspulloon etikan ja veden sekoitusta ja ruiskutin sillä ne kohdat joista pentu tykkäsi,eipä tykkää enään teehee.gif thumbup.gif whistling.gif
KIISSELI
Voi juku, "tuleepa vanhat ajat" mieleen lookaround.gif
Minulla oli kans kotona täydellinen täystuho, (nyt jo edesmennyt), joka söi kaiken mahdollisen lattian ja katon väliltä! Silloin (-80 ja -90 lukujen vaihde) ei vielä tiedetty/ minä en ollut kuullut mistään "eroahdistuksesta" ja koiraa pidettiin vaan "pahantekijänä" confused.gif
Siihen ei tehonnut mikään, kerrostalon seinätkin söi raudotuksia myöten, lattioista muovimatot, ovien ja ikkunoiden karmit jne. jne, muuttaessa (vuokra-asunto) laskua kertyi 30 tuhatta "mummoa" ja siihen ei ollut laskettu vielä mitään minun omia tavaroita, kuten huonekaluja, vaatteita, kenkiä ja jopa paistinlastoja ja muita astioita angry.gif Missään ei ollut tavaranikaan "turvassa", osasi aukoa kaappien ovetkin teippailu ja sitomis yrityksistäni huolimatta, ja naulakon päältäkin pipot oli syöty ns. "kommando mallisiksi" eli täynnä reikiä ph34r.gif (Koirieni "säkä" n.80cm, kahdelle jalalle noustuaan ulottuvuus n. 180cm)
Silloin koitin kaiken mahdollisen "tökötin" ja aineen, ja kaikki n. 1000 vinkkiä ja neuvoa ja lähdin 2 tunnin lenkille ennen työpäivän alkua (töihin klo:7) ja kaikkea mahdollista, jopa viime kädessä kuonokoppaa, muuten hyvä, mutta keksipä ruveta ulvomaan ikäväänsä.. Sitten vielä menin ja hommasin toisen samanmoisen, kun silloin tuntui ainoalta vaihtoehdolta "kaveri" sille, surukseni huomasin vaan että entisen täystuhon rinnalle oli kasvamassa toinen samaa harrastava "oppipoika"!!
Ainut asia josta sitten löytyi apu oli että palkkasin näille kahdelle tuholaiselle päivähoitajan naapurin mummosta tongue.gif Sen jälkeen loppui pahanteko ja poitsut oli onnellisia "mummun" lelliessä ja hoivatessa niitä koko pvä:n ja myös minä olin tyytyväinen kun voin mennä töistä kotiin ajattelematta, että jokohan on ulko-ovikin syöty jne.! Kalliksihan se kaiken kaikkiaan tuli, mutta mitäpä ei "näiden parhaiden ystävien" eteen tekis biggrin.gif (Pakko kait se on myöntää näin niinku jälkikäteen, et välil täyty mennä takas käytävään ns. vetämään henkeä, etten olis tarttunu näitä iloisesti tervehtiviä enkeleitä innocent.gif pillistä kii) Nyt jo pystyy ns. huumorilla muistelemaan menneitä, kun molemmat poitsutkin on jo pilven päällä (kenties pahanteossa tongue.gif ) Lisätäkseni vielä, vanhempi lopetettiin agressiivisuuden takia ja nuoremmalle tuli vuotava vatsakasvain sad.gif
Mutta tosiaakin palatakseni alkuperäiseen aiheeseen.. niin mikään ei estä koittelemasta ja kannattaakin koittaa kaikkea, mutta täs vaan tälläi "ääripään" esimerkki> johon ei mikään tehonnut! Ja voimia sinulle, mikäli seinien syönti jatkuu, sitä nimittäin tarvitaan thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.