Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Villakoirat osa 3
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
villistyttö
Tuloksia Kajjaanista? wink.gif
diva
muakin kiinnostaa tulokset kajaanista.. wink.gif
tai ilmoittuneita isovillakoiria (mrv) ja keskareita (mrv ja h&a)
kiitos!
johva
HATARIA TULOKSIA stupid.gif

Isoissa mu/ru/val

PN1 ja VSP oli se yksi isovillakoira, jota kutsuttiin Lystiksi (Lapponias kennelistä). Taisi tulla valioksi thumbup.gif

ROP VET & BIS 4 VET Hot Gossip Show Me Heaven, musta uros

Keskikokoiset a/h

PU1 Of Hannelhill Attaboy (valioluokka), mutta ei saanut Cacibia
PN1, ROP & ROP VET Meidän Rullis (Sinisimpukan Bizarre Bon Bon) blink.gif

Keskikokoiset mu/ru/val

Urokset Juniorluokka:

Sarsaparillan (Midnight Star confused.gif?? eli varma nimi hakusalla) ERI1

Urokset Nuortenluokka

Miracle Minx Midnight Mover ERI1/PU2 Serti, Vara Cacib
Jouet Once Upon a Time ERI2
Miracle Minx Wishmaster ERI3
Miracle Minx Black Coffee EH4

Urokset Valioluokka

Urokset (2 kpl yhteensä) olivat ilmeisesti Chic ja Canmoy's kenneleistä, josta mielestäni Canmoy's koira oli VSP ja Chic koira PU3 mutta älkää ampuko, jos olen väärässä biggrin.gif

Urokset veteraaniluokka

Jokin mielestäni myös Chic-kennelin uros, joka taisi olla PU4

Nartut juniorluokka

Sarsaparillan (confused.gif? nimi???) ERI1/PN4

Nartut Nuortenluokka

Miracle Minx BohemianRapsody ERI2
Jokin valkea koira ERI1

Nartut avoinluokka

Mukana oli 4 koiraa, joista Haydee's Andromedae taisi olla ROP ja sai Cacibin ja Sertin
villavilla
Täydensin tuloksia yhtä hatarasti ja yön yli nukuttuani lisäsin jotain pientä ja illalla korjasin isovillakoiratuloksia saamani mailin perusteella

LAINAUS(Johanna Väisänen @ 6.1. 2007, 20:37)
HATARIA TULOKSIA stupid.gif

Isoissa mu/ru/val

PN1 ja VSP oli isovillakoira Lapponia's Stella Polaris , "Lysti" Taisi tulla valioksi  thumbup.gif
PN2 Hot Gossip Just Do It
PN3 Joiner's Quality Uris Ursula

ROP, ROP VET & BIS 4 VET Hot Gossip Show Me Heaven, musta uros

Keskikokoiset a/h

PU1 Of Hannelhill Attaboy (valioluokka), mutta ei saanut Cacibia
PN1, ROP & ROP VET Meidän Rullis  (Sinisimpukan Bizarre Bon Bon) blink.gif flowers.gif

Keskikokoiset mu/ru/val

Urokset Juniorluokka:

Sarsaparillan Black Mohican ERI1

Urokset Nuortenluokka

Miracle Minx Midnight Mover ERI1/PU2 Serti, Vara Cacib  flowers.gif
Jouet Once Upon a Time ERI2
Miracle Minx Wishmaster ERI3
Miracle Minx Black Coffee EH4

Urokset Valioluokka

Urokset (2 kpl yhteensä) olivat ilmeisesti Chic ja Canmoy's kenneleistä, josta mielestäni Canmoy's koira oli VSP ja Chic koira PU3 mutta älkää ampuko, jos olen väärässä  biggrin.gif

Urokset veteraaniluokka

Jokin mielestäni myös Chic-kennelin uros, joka taisi olla PU4

Nartut juniorluokka

Lapponia's Ruska EH/2
Sarsaparillan Midnight Star ERI1/PN4 taisi olla myös PN4

Nartut Nuortenluokka

Miracle Minx BohemianRapsody ERI2
Jokin valkea koira ERI1

Nartut avoinluokka

Mukana oli 4 koiraa, joista Haydee's Andromedae taisi olla ROP ja sai Cacibin ja Sertin
blueh^^
Pitkästä aikaa eksyin tänne.

Mites tein muiden villat, et onko kovia pomottaa? Tuntuu, että mein neiti pomottaa niin
maan perhanasti. blink.gif
Ihmettelen
[B] blink.gif Voisiko joku asiallisesti kertoa Kajaanin KV näyttelyn tulokset - villakoirat kaikki koot. Kiitos etukäteen. shifty.gif
johva
^Mikäs noissa tuloksissa oli epäasiallista rolleyes.gif
villavilla
^Samaa minäkin mietin, siinähän oli vain tulokset, mitkä muistimme ja oikeiksi arvelimme.

Tässä sähköpostitse saamani m/r/v isovillakoirien tulokset (kiitos toimittajalle!)

ROP, ROP-vet, PU 1 Hot Gossip Show Me Heaven
PU 2, sert ruotsalainen musta uros, mielestäni (siis taas muistini mukaan - käytin näyttelyssä toisten luetteloa) Party-Line's koira

VSP, SERT, FIN MVA, CACIB, valk.narttu Lapponia´s Stella Polaris
2. PN2, varaSERT, varaCACIB, musta narttu Hot Gossip Just Do It
3. PN3, musta narttu Joiner's Quality Uris Ursula
johva
Ilmeisesti tuloksia ei kannata ystävällisyyttään laittaa lainkaan esille, jos ne eivät ole täydellisiä rolleyes.gif .
Verdana
Onkos kenelläkään tietoa miten meni a&h muilla kääpiövillakoirilla? ROP, VSP & ROP-pentu tiedetään jo..
diva
mulle nuo tulokset "riittää", ja minähän kysyin wink.gif
kiitos!
kukas oli muuten villakoirien tuomari?
truckers
AH kääpiöt:
ROP Villafantasian Smaragtina
VSP Doctor´s Special Flirt Figaro
ROP-pentu Trucker´s Warrior
SK
Ihmettelen
oops.gif Kylläpä täällä on herkkähipiäistä porukkaa - asiallinen tulos tarkoittaa sitä että muutakin kuin "joku valkoinen koira muistaakseni" dogrun.gif
-Maija-
LAINAUS(diva @ 7.1. 2007, 20:53)
kukas oli muuten villakoirien tuomari?

Cristofer Habig, Saksa
johva
^^Älähän nyt, sehän on tärkeä tieto minkä värinen koira on kyseessä ja auttaa salapoliisityössä biggrin.gif . Nyt kun katselin otettuja videopätkiä kehistä, päädyin tulokseen, että tämä "joku valkoinen koira" taisi olla se Jouet-kennelistä kotoisin oleva narttu. Kun nyt sen koko nimen saisin vielä päähäni smile.gif
Khenya
LAINAUS(Johanna Väisänen @ 8.1. 2007, 20:13)
^^Älähän nyt, sehän on tärkeä tieto minkä värinen koira on kyseessä ja auttaa salapoliisityössä  biggrin.gif . Nyt kun katselin otettuja videopätkiä kehistä, päädyin tulokseen, että tämä "joku valkoinen koira" taisi olla se Jouet-kennelistä kotoisin oleva narttu. Kun nyt sen koko nimen saisin vielä päähäni  smile.gif

Jouet For Better Or Worse?

-Saana-
Mun mielestä se valkoinen Jouet koira on Jouet Once Upon Time
villavilla
Jouet For Better Or Worse on narttu ja Jouet Once Upon A Time on uros (täyssisaruksia, eri pentueesta), kumpikin on valkoisia. (Tieto haettu KoiraNetistä)
johva
Khenya on oikeassa. Tuo se nimi on jota en muistanut. Eli for better or worse. Tämä oli mielestäni Tatsin kilpakumppani smile.gif
-Saana-
Nuorten luokan toinen narttu on luettelon mukaan Chic Quite Surprise biggrin.gif
johva
No katsoppas Saana samalla minkä nimisiä ne valioluokan urokset oli laugh.gif
villistyttö
Haluisin tietää kääpiöt mu/ru/va? happy.gif Jos joku olisi ystävällinen? smile.gif
villistyttö
Vielä; tietääkö kukaan kuka tuo Canmoy´s koira on? laugh.gif KIITOS!
-Saana-
Valioluokan urokset oli Chic No Kidding ja Jadore smile.gif
johva
Canmoy's koira tosiaan laugh.gif
Nooh, pitää vaihtaa pää uuteen varmaan lähiaikoina laugh.gif . Mikä tuo Jadore muuten on kun sitä ei löydy koiranetistä lainkaan lookaround.gif
-Saana-
Se on joku Italiassa kasvatettu koira jonka on kasvattanut nimestä päätellen kumminkin suomalainen mutta koira on rekattu Italiaan.
-Maija-
Jadore on Italialainen koira, ja noista Canmoy's Linjoista.. rolleyes.gif
Ja kasvattaja on Tuija Mustonen, asuu Italiassa mutta suomalasta alkuperää teehee.gif
Kääpiö-
No nytpä voin mieki tänne tulla, ko tuolla pentukuumeiset-keskustelussa rodunkin jo paljastin.
Meille siis luultavasti huhtikuun lopulla tulossa musta(?) kk villis.. Nyt vain jännittyneenä odotellaan syntyykö sopivia narttuja.. wink.gif
Odottavan aika on pitkä..

asiaa parantais jos osais käyttää tätä "uutta puskaa" wink.gif
-Saana-
^ Saakos udella mistä kennelistä otatte? smile.gif
-Maija-
Mistä kennelistä, jos saa udella? happy.gif
Kääpiö-
Jos tehdään niin, että paljastan sen sitten kun pentu on talossa, tai aikaisintaan kun se on varmaa (lue: toisinsanoen kun ovat syntyneet ja tiedetään onko sopivia narttuja) wink.gif
-Maija-
LAINAUS(Kääpiö- @ 14.1. 2007, 21:12) *
Jos tehdään niin, että paljastan sen sitten kun pentu on talossa, tai aikaisintaan kun se on varmaa (lue: toisinsanoen kun ovat syntyneet ja tiedetään onko sopivia narttuja) ;)

Okkei happy.gif Sopiihan se teehee.gif
Noore
23 m/r/v keskaria ilmottautunut Turun näyttelyyn !! Aika hieno määrä! smile.gif

Tässä vielä linkki aikatauluihin.

Mutta voin pistää tähänkin ne :

KEHÄ 8
Chantal Mery, Ranska 85
kääpiövillakoira m & r & v 13 10:00
kääpiövillakoira h & a 18
keskikokoinen villakoira m & r & v 23 11:40
keskikokoinen villakoira h & a 10 13:00
isovillakoira m&r&v 16
isovillakoira h & a 5

KEHÄ 11
Hans v.d. Berg, Alankomaat 79
japanese chin 11 10:00
kiinanpalatsikoira 21
toyvillakoira 16 11:45
griffon belge 7
griffon bruxellois 7
petit brabancon 16
Sundae
Meille tuli tosiaan tänään Turun lappuset smile.gif Toi puudelien kehä taitaa olla aika iso? Ihan hyvä asia, kun liian usein isovillakoiria on laitettu juoksemaan sellaisiin postimerkin kokoisiin kehiin rolleyes.gif
-Maija-
Sundae Kenes kaa oot menossa?? happy.gif
Sundae
LAINAUS(Maisi @ 18.1. 2007, 19:55) *
Sundae Kenes kaa oot menossa?? happy.gif

Finikin (aprikoosi keskari) kanssa tietysti smile.gif
-Maija-
Juujuu, niin arvelinkin happy.gif
Kääpiö-
Kertokaas nyt mulle onko varustus sopiva ainakin alkuun, kun oon suunnitellu että ostan ennen pennun tuloa ainakin:

- häkin
- turkinhoitovälineet (piikkiharjan, kamman ja karstan ja kunnollisen föönin aluksi)
- omat hihnat ja pannat
- jonkinlaisia leluja

kynsisakset, ruokakuppeja yms. on jo..
ja kun päätukka kasvaa ja korvien karvat pitenee, niin sitten lenksuja ja muoveja, kun turkki hiukka kasvaa niin sitten etsitään sopiva shampoo ja hoitoaine.. Näyttelyhihnoja varmaan jossain välissä tässä ostetaan jostain näyttelystä.. Kaverilla on mahdollisuus tehdä ainakin jonkinlainen fleecepuku ja jonkinlainen sadepuku pitäisi sitten ostaa tai tilata jostain..

Sit on vielä muutama kysymys, mistä olen koittanut ottaa selvää, mutta vielä olen epävarma..

Millainen näyttelyhihna olis paras villakoiralle?
Entä tavallinen panta?
Minkäkokoinen häkki keskarille?
-Saana-
Voin yrittää vastailla ainakin tuohon näyttelyhihnakysymykseen.

Hihnoja on monenlaisia, melko monella on käytössä ohut ketju(panta) johon sitten lukollinen hihna.
Joskus olen nähnyt myös näitä ns. tavallisia nylonnäyttelyhihnoja. Itse olen kumminkin parhaaksi
kokenut nuo ketju+hihnayhdistelmät, todella käteviä ja helppokäyttöisiä smile.gif
italianG
Meillä on ainakin koettu tuo Resco parhaaksi, ei tulis kyllä mieleenkään enään hirveesti muuta käyttää, kun tuommosen "ihanuuden" löysin... laugh.gif
-Maija-
Jos meinaat pantaa sillä pennulla/koiralla käyttää, voi olla ettei siitä ole näyttelyyn.Puudeilla käytetään ketjua.. dry.gif Koska se karva syöpy, jos pantaa käytetään,ihan kokemuksella sanon, oon ollut puudeleiden kanssa tekemisissä koko ikäni, ja äiti kasvattaa myös.Ja meidän koirat on ainakin näyttelyssä hyvikn pärjänneet (Equerry's Latest Hit, vuodenkoira 2)
Ja ei olla koskaan käytetty pantaa, vaan ketjua.Mutta eihän se minulle kuulu, voihan sitä pantaakin käyttää, mutta huonolla menestyksellä, jos näyttelykoiraa olet ottamassa??
-Milla
LAINAUS(Maisi @ 20.1. 2007, 08:26) *
Jos meinaat pantaa sillä pennulla/koiralla käyttää, voi olla ettei siitä ole näyttelyyn.Puudeilla käytetään ketjua.. dry.gif Koska se karva syöpy, jos pantaa käytetään,ihan kokemuksella sanon, oon ollut puudeleiden kanssa tekemisissä koko ikäni, ja äiti kasvattaa myös.Ja meidän koirat on ainakin näyttelyssä hyvikn pärjänneet (Equerry's Latest Hit, vuodenkoira 2)
Ja ei olla koskaan käytetty pantaa, vaan ketjua.Mutta eihän se minulle kuulu, voihan sitä pantaakin käyttää, mutta huonolla menestyksellä, jos näyttelykoiraa olet ottamassa??

Juu, todellakin tavalliset litteät esim. nyloniset lukolliset pannat ovat erittäin ilkeitä turkille, koiralta häviää niskaturkki hyvin nopeasti. Omasta mielestäni hyvä vaihtoehto ketjulle on lenkki pannaksi tavallinen puolikuristava _pyöreätä nahkaa_ oleva panta, josta poistetaan se ketjuosa. Elikkäs tälläinen ja sitten remmin lukolla vaan noi renkaat toisiinsa kiinnni. Tämäkään ei ainakaan meilläpäin ole syönyt karvaa.
italianG
Mä taisin taas kerran selittää asiani epäselvästi... wink.gif Eli siiis meillä on Resco, johon on pujotettu ketju. Ei tosiaan tulis mieleenkään käyttää pelkkää sitä kangasosaa, koska se tosiaan huovuttaa turkkia aikas tehokkaasti. Meillä on lenkilekin mennessä ketjut, eikä mitään ns. kaulapantaa.
Lovskars
LAINAUS(-Milla @ 20.1. 2007, 10:36) *
Juu, todellakin tavalliset litteät esim. nyloniset lukolliset pannat ovat erittäin ilkeitä turkille, koiralta häviää niskaturkki hyvin nopeasti. Omasta mielestäni hyvä vaihtoehto ketjulle on lenkki pannaksi tavallinen puolikuristava _pyöreätä nahkaa_ oleva panta, josta poistetaan se ketjuosa. Elikkäs tälläinen ja sitten remmin lukolla vaan noi renkaat toisiinsa kiinnni. Tämäkään ei ainakaan meilläpäin ole syönyt karvaa.

Tuollaista mekin ollaan käytetty, eikä katko turkkia! Tosin, en kyllä poistanut tuota ketjuosaa.
Sundae
Mä suosittelen myös lämpimästi noita Jokke'n puolikuristavia pantoja, jotka on siis pehmeää, pyöreätä nahkaa. Meilläkään ei sitä ketjua ole otettu pois, tosin nyt mulla on tollainen Jokke'n panta käytössä vain toisella koiralla, joka ei käy näyttelyissä. Näyttelyissä käyvä koiruus käyttääkin sitten sekä käyttö- että näyttelyketjuna Ring5:n Venetsiaketjuja, jotka on erittäin hyväksi koettu. Näyttelyissä meillä on sitten tohon näyttelyketjuun lukollinen hihna ja tyytyväinen olen ollut smile.gif
Kääpiö-
Kyllä ketjukin kulkee pannan nimellä, ainakin täälläpäin.. en sitten teistä tiedä.. En kuule ihan ensimmäisenä ole ostamassa jotain piikkipantaa, koska näyttelyihin olisi tarkoitus suunnata rolleyes.gif Enkä tuolla pannalla tarkoita sellaista nylonpantaa tms. vaan juuri tuollaisia puolikuristavia, ketjuja yms, mitä muut tuossa mainostivatkin ja siksi kyselin, että millaiset olisi parhaita..

Tarkoitus kuitenkin opettaa koira niin, että mahdollisimman paljon voisi lenkeilläkin kulkea vapaana, ilman mitään hihnoja tai pantoja..

LAINAUS(Maisi @ 20.1. 2007, 08:26) *
Heidilady
Pikkupennulle en mitään erillistä pantaa käyttäisi, sillä siihen tarvitaan myös hihna ja lukot painavat turhan paljon pikkuisella. Esim. marketeista saat sellaisen nylonisen säädettävän hihnan, jossa siis kaulan ympärys säädetään sopivaksi. Se on erittäin kevyt ja kätevä kasvavalla koiralla. Sitten kun pentu on n. 5 kk voit alkaa hankkimaan aikuisvarustusta. Meilläkin on käytössä pyöreätä nahkaa olevat puolikuristavat ilman sitä ketjua (ekan koiran turkki meni piloille tuolla ketjulla). Nämä olen hankkinut Tallinnasta näyttlyreissuilla, koska sieltä olen löytänyt parhaat. Myös normaaleilla nahkapannoilla (suht ohuilla) ollaan saatu turkki pidettyä. Ketjuja käytän vain näyttelyssä ja sellainen kannattaa hankkia vasta sitten, kun koira on kasvanut, jotta saat sopivan kokoisen kerralla (ostin nuorimmalle 4,5 kk iässä ketjun ja tuon "aikuispannan Tallinnan reissulla, toy kooltaan). Asun siis kerrostalossa kaupungin keskustassa ja joudun luonnollisesti pitämään koirat ulkoiltaessa kytkettynä. Tästä syystä myös aikuisten näyttelyturkkisten koirien turkki on kiinni niskaan asti, kun hihnaa joutuu aina käyttämään.

Tuossa on kuva vuodelta 1997, jolloin sai lakata näyttelyissä ja tukat oli vähän pidempiä kuin nykyään. Tavis nahkapanta oli tuolla edesmenneellä koirallani ja tukkaa, myös niskassa, "liikaa".

Kysy kasvattajalta hyvät shampoot ja hoitoaineet, sillä joudut kuitenkin alkaa pesemään koiraa aika pian sen tultua kotiin. Meiltäkin täältä saat toki suosituksia halutessasi. Myös pyöreäpäiset pinsetit ovat kätevät korvakarvojen nyppimiseen. Ja kaikennäköisiä puruluita kannattaa hankkia valmiiksi. Trimmauskonekaan ei ole turha investointi.

Keskareitakin kun on monen kokoisia 10 cm haarukalla, nartut yleensä uroksia pienempiä, niin sekin jo vaikuttaa häkin kokoon. Mielellään sellainen, että koira mahtuu (aikuisena) seisomaan siellä. Pää tulee tietysti vielä säkäkorkeutta korkeammalla. Kysy tästäkin kasvattajalta, minkä kokoisia pennun vanhemmat ovat jne. Toiset käyttävät muovibokseja ja toiset taas metallihäkkejä.
Kääpiö-
Kiitoksia Heidilady!

Tuo panta (tai no joillekkin ketju) asia on nyt selvä. Meillä ainakin yhdessä isossa eläinkaupassa myydään tuollaisia ehdottamianne pantoja.. Näyttelykamat ostan varmaan vasta näyttelyistä, siellä on parempi valikoima ja puudeleillekkin sopivia..
kasvattajalta kyselen sitten nistä shampoista vielä tarkemmin, mutta voihan täälläkin suositella jos haluaa..

Odottavan aika on pitkä, toivotaan että syntyy sopiva narttu.. smile.gif
Sundae
LAINAUS(Heidilady @ 20.1. 2007, 12:57) *
Toiset käyttävät muovibokseja ja toiset taas metallihäkkejä.

Ja sitten on tietysti olemassa vielä kevythäkit smile.gif Ne eivät tosin välttämättä kaikille sovi.. Viime syksynä Eckerön KV-näyttelyn reissulla yksi matkaseurassamme olleista koirista söi tiensä ulos häkistä biggrin.gif Meillä ei ole mitään ongelmaa kevythäkkien kanssa onneksi ollut, hyvin ollaan pärjätty smile.gif
italianG
Mäkään en noihin kevythäkkeihin luota...Olin viime kesänä junnuleirillä en-oman villiksen kanssa ja se rikkoi sen vetoketjun raapimalla sen rikki rolleyes.gif Ymmärrän sen toisaalta, koska koirien piti olla häkeissä aika kauan, siis aina kun ei itse ollut huoneessa. Metallihäkkien puolella olen minä, ainakin ovat kestäviä eivätkä edes kovin kalliita.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.