Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Rhodesiankoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
Avispa
Laitetaampa pystyyn rhodesiankoira keskustelu. wub.gif smile.gif Omistaako kukaan puskalainen kyseistä rotua? Mikä on koirarodussa hyvää, mikä sitten vähän huonompaa?

Minkälaisia harrastuksia teillä on rhodesioiden kanssa?
Jessie
Rhodesiankoira rotuna on alkanut minuakin kiehtomaan, haluan kuitenkin ensin tutustua rotuun rauhassa ja vasta sitten pohtia, voisinko joskus harkita omistavani tuollaisen upean otuksen.

Rodusta oli aloitettu jo aikaisemmin tällainen keskustelu (haulla löytyi) : Rhodesiankoira wink.gif

Se, mitä nyt olen lähinnä netistä lukemalla tutustunut rotuun, on antanut vaikutelman, että kyseessä olisi aika haastava, mutta sitäkin mielenkiintoisempi rotu. Rhodeyhdistyksen sivuillahan on jokusen verran tietoa, lisää informaatiota olen yrittänyt hankkia käymällä eri kasvattajien ja harrastajien sekä myös ulkomaalaisten rotuyhdistysten sivuilla.

Täältä onnistuin löytämään aika paljon tekstiä (en ole vielä kerennyt käymään tekstiä läpi itse, joten sisällön informatiivisuudesta vaikea sanoa vielä). Teksti on siis englanniksi ja sivusto on Rhodesian Ridgeback International Foundation.

Mutta olisi tosi kiva kuulla, jos Puskassa joku rhodeja syvemmin tunteva haluaisi kertoa kokemuksistaan. smile.gif
Ida K
Oo, ehdoton lempparirotu ryhmästä kuusi wub.gif

Itsellä ei ole rhodea, mutta isäni serkulla on tällä hetkellä kaksi. Joskus viime kesänä, oltiin samassa näyttelyssä ja isäni serkku ja hänen koiriensa kasvattaja (kennel Bawabu) pyysivät minua mukaan kasvattajaryhmään ja siitä eteenpäin olen usein esittänyt jonkun koiran heidän ryhmässään. Todella mahtavia koiria!
pips_a
LAINAUS(Iida @ 26.7. 2006, 15:26)
Oo, ehdoton lempparirotu ryhmästä kuusi wub.gif

sama täällä.. mulla heräsi kinnostus joskus pienenä kun seurasin tätä sydämmenvaltaajat-ohjelmaa (meillä on kyllä kaikki edelleen nauhalla), jossa yhdessä jaksossa oli agilitystä ja siinä näytettiin rhodesiankoiraa... siinä heräsi kiinnostus rotua kohtaan! Yhdellä tutulla on kaksi tuollaista (taitaa kasvattaa niitä) ja sitä kauttaa on muutaman kerran päässyt näyttelyissä tutustumaan niihin kun ollaan köyty moikkaamassa.

Olisi joo kiva kuulla jos jollain on omaa kokemusta tästä rodusta... eniten kiinnostaa tietty tuo luonne..
Hugis
Mä oon kans vuosia ollu ihastunut noihin rhodesiankoiriin, yksi narttu oli meidän Hugon koirapuistokaveri pienenä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.