Multa löytyy 19 kk vanha pembrokeuros Pirtek Asso D'picche, kotoisimmin Ässä.
Luonteeltaan todella itsepäinen ja kovuutta löytyy, muttei missään tapauksessa vihainen taikka ilkeä. Sellaista tyypillistä corgimaista tuittuilua. Yleisimmin kuitenkin itse ihanuus, järki on vähissä kun se heittelee itse itselleen leluja pisin seiniä, ja monesti on myös juossut seinää päin häkistä päästessään kun on ollut niin innoissaan. Ässä oli pentueesta reippain ja itsevarmin pentu, sen takia sen valitsinkin. Ässän sisarukset joita olen nähnyt, ovat melko pehmeitä ja jossain määrin arkoja, en voisi kuvitella mitään niistä itselleni.
Harrastuskoiranahan corgi on mitä ihanteellisin, voi harrastaa periaatteessa mitä lajeja vain, kisaamaan tosin Pk-lajeissa ei pääse. Mekin ollaan aloittamassa nyt jälkiharjoittelu & esineruutu ihan huvin vuoksi. Semmosia 'vakavampia' harrastuksia meillä on näyttelyt ja toko. Toko on vasta ihan aloittelutasolla, mutta treenataan koko ajan, jospa päästäisiin joskus kisaamaan ^^ Näyttelyissä ollaan kierretty jonkin verran ihan kohtalaisella menestyksellä. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana Ässä on kehittynyt huimasti, ja Ässän isän omistajan mukaan MVA-arvo ei ole mitenkään mahdoton, siihen me tähdätään
Ässästä pari kuvaa
täällä.