Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Welsh corgit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Finger!
Kertokaa kokemuksianne welsh corgeista
JennaS
Minun corgi-kokemukset ovat hyvin rajalliset, yhden päivän ajan sain tutustua neljään cardiin, kahteen urokseen ja kahteen narttuun. Ihan mukavia koiria olivat, muttei kuitenkaan se minun rotu.
Heikku
Meillä on kaksi cardia, Roope ja Helmi. Koirien kanssa olen harrastanut pääasiassa tokoa, agia sekä myös jonkun verran näyttelyitä. Olisi mukava kuulla, että onko täällä muita maastonakkien omistajia. w00t.gif
HetaK
Multa löytyy 19 kk vanha pembrokeuros Pirtek Asso D'picche, kotoisimmin Ässä.

Luonteeltaan todella itsepäinen ja kovuutta löytyy, muttei missään tapauksessa vihainen taikka ilkeä. Sellaista tyypillistä corgimaista tuittuilua. Yleisimmin kuitenkin itse ihanuus, järki on vähissä kun se heittelee itse itselleen leluja pisin seiniä, ja monesti on myös juossut seinää päin häkistä päästessään kun on ollut niin innoissaan. Ässä oli pentueesta reippain ja itsevarmin pentu, sen takia sen valitsinkin. Ässän sisarukset joita olen nähnyt, ovat melko pehmeitä ja jossain määrin arkoja, en voisi kuvitella mitään niistä itselleni.

Harrastuskoiranahan corgi on mitä ihanteellisin, voi harrastaa periaatteessa mitä lajeja vain, kisaamaan tosin Pk-lajeissa ei pääse. Mekin ollaan aloittamassa nyt jälkiharjoittelu & esineruutu ihan huvin vuoksi. Semmosia 'vakavampia' harrastuksia meillä on näyttelyt ja toko. Toko on vasta ihan aloittelutasolla, mutta treenataan koko ajan, jospa päästäisiin joskus kisaamaan ^^ Näyttelyissä ollaan kierretty jonkin verran ihan kohtalaisella menestyksellä. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana Ässä on kehittynyt huimasti, ja Ässän isän omistajan mukaan MVA-arvo ei ole mitenkään mahdoton, siihen me tähdätään happy.gif

Ässästä pari kuvaa täällä.
mona
Minulla on n.14kk vanha welsh corgi pembroke narttu Promisehill Irish Rose, tuttavien kesken ihan vaan Mona.

Monan kanssa harrastetaan yhdessä kaikenlaista, mm. Tokoa, palveluskoirien jälkeä ja hakua, näyttelyitä, mätsäreitä, sitten ihan vaan kaikkenlaista puuhastelua. Joskus tulevaisuudessa mennään kokeilemaan BH-kokeeseen.

Corgi (siis ainakin Mona) on suuri koira pienessä paketissa. Kovuutta ja itsepäisyyttä löytyy, mutta on silti miellyttämisenhaluinen ja erittäin oppivainen. Kouluttamista helpottaa pohjaton maha ja ahneus.

Myös Mona oli kasvattajansa mukaan pentueen villein tapaus.

Kuvia Monasta löytyy mm. täältä: http://www.hau.fi/galleria.php?id=5531&kuva=0
WelshCorgi
Tietääkö kukaan mistä löytäis pemun pentueita??? Oon ettiny jo viikon... confused.gif Tää rotu olis just hyvä meiän perheelle, pitäs vielä iskäkin saada tajuamaan se... wub.gif
HetaK
LAINAUS(WelshCorgi @ 13.6. 2009, 18:13) *
Tietääkö kukaan mistä löytäis pemun pentueita??? Oon ettiny jo viikon... confused.gif Tää rotu olis just hyvä meiän perheelle, pitäs vielä iskäkin saada tajuamaan se... wub.gif

http://www.corgiseura.net/index.php/corgis...ex/pentuvalitys
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.