Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ranskanbulldoggi
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Snoxie
Heippa, liikkuuko täällä Ranskanbulldoggi ihmisiä?
Olisi kivaa jutella ranskiksista, saan luultavasti sellaisen vuoden päästä.
ruuhkatukka
Täällä ainakin yksi ranskis ihminen ilmottautuu thumbup.gif

Eli siis elämääni ilostuttaa, vauhdittaa, riemastuttaa ja aika usein myös kummaksuttaa reilun vuoden ikäinen "Lyyli" neitinen.
Lyylin kanssa ei mitään ihmeellistä harrastella, ranskis tapaamisissa käydään ahkeraan . Ja se se vasta mukavaa touhua onkin teehee.gif

Lyyli on naapurien kesken "pusumoottori" tai vaihtoehtoisesti "superpallo" lookaround.gif Lyyli on raju rakastaja, joka rakastaa kaikkia ihmisiä.

Pentuna tuon kanssa sai vääntää kättä siitä, että kuka täällä käskee ja kuka tottelee. Nyt onneksi alkaa jo yhteisymmärrys toimimaan. Lyyli on itsepäinen energiapakkaus, jonka tuhinasta kuulee missä se menee ja mitä se tekee.

Lyylillä on myös ihan oma ääni-alansa, sekä ilmeiden kirjo on loppumaton blink.gif

Siinä nyt jotakin mitä tuli näin äkkiseltään mieleen.
Ja sitten tietty ne pakolliset kuvat, joista "viisaus" huokuu whistling.gif

PikkuLyyli

Yksi "niistä" ilmeistä

Järjen jättiläinen sleepy.gif
Snoxie
Kuvat eivät näy sad.gif Mä aijon hankkia itelleni nartun, sen jälkeen kun meijän Tanskandoggi Veetiä ei enään ole sad.gif Mites on että totteleeko Lyyli hyvin? Pystytkö pitämään Lyyliä vapaana, että tulee kutsusta takaisin?
ruuhkatukka
No mikäs niissä kuvissa nyt sitten mahtaa olla.. mulla näkyy sad.gif

Lyyli tottelee hyvin smile.gif Ei tietenkään ole mikään salaman nopee kun luokse pitäisi tulla. Yleensä ensin katsotaan oikeelle, sitten vasemmalle ja viellä kerran oikeelle. Jos ketään ei näy missään se tulee luokse. Eipä tuo ole kyllä koskaan toisen koiran luokse itekseen mennyt, silloin se vain jököttää paikoillaan ja se pitää hakea rolleyes.gif
Olen kuullut, että toiset ranskikset saattavat ajaa lintuja, oravia ja jäniksiä takaan mutta Lyyliä ne ei ole koskaan kiinnostaneet. Kerran se on hätistellyt oravan läheiseen puuhun. Ainoa mikä saa Lyyliin liikettä on naapurin vapaana juokseva kissa.

"Pimeitä" pentuja on myynnissä yllin kyllin, joten valitse huolella mistä sitten pentusi ostat smile.gif
Jos satut Helsingin lähimaastossa asumaan, niin meillä on tapaamisia kerran kuukaudessa Malminkartanossa. Sinne vaan sekaan jos rotu kiinnostaa teehee.gif
Cola1
Kuvat ei mullakaan näkynyt ensin. Mutta paina hiiren oik.puolta -> valitse siitä ominaisuudet -> kopioi osoite (URL)
Snoxie
Asun turussa. oon 12 vuotias, mutta äiti lupaa auttaa kouluttamisessa ja hoidossa, eli vastuu ei ole kokonaan mulla. Äiti haluu väkisin ranskiksen ja kyll ne munki mielest on ihania wub.gif Lyyli on kyllä nätti! Haluaisin pennun Tinylionsista.
Hugis
En saa minäkään kuvia näkymään unsure.gif Mä olen myös haaveillut ranskiksesta pari vuotta, mutta nyt taloon tuli tuo toinen borkku, Helmi-neiti, niin odotellaan parempia aikoja. Eli sitä, kunhan Helmi tuosta vähän rauhoittuu laugh.gif

Haaveena on vaalea narttu, pariin kasvattajaankin olen ollut asian tiimoilta yhteydessä. Ehkä ensi vuonna, kun päästään pois täältä kaupungista rolleyes.gif
ruuhkatukka
LAINAUS(Snoxie @ 8.8. 2006, 02:26)
mutta äiti lupaa auttaa kouluttamisessa ja hoidossa, eli vastuu ei ole kokonaan mulla.

Ranskis on oikeesti niin söpö ja pieni pallero uuteen kotiin tullessaa, että sille menettää sydämmen heti wub.gif
kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka se on kuinka söpö tahansa niin jos sitä ei komenna pienenä niin ongelmat voivat olla suuretkin.
Lyyliä en sinällään ole "kouluttanut". Osaa se istua ja tuntee muutamia peruskäskyjä. Vapaana sitä voi huoletta pitää, eli siis tulee luokse.
Muistan kuitenkin niitä aikoja kun Lyyli oli noin 3kk. Sen kanssa sai todella vääntää kättä lookaround.gif Ja nyt kun vuoden kuluttua miettii, niin ehkä olisin vieläkin voinut olla kovempi (kovuudella tarkoitan määrätietoisempaa).
Aika helposti sen toilailulle tulee annettua anteeksi, kun "se on niin söpö" confused.gif

Ranskiksista kuulee yleensä sanottavan, että niillä luonne erot ovat yksilöllisiä, ei niinkään kiinni sukupuolesta. Ja tämä on kyllä totta. itse olen huomannut, että Lyylin komentamiseen auttaa kaikkein parhaiten "lain lukeminen". Eli poskista kiinni ja puhuttelu biggrin.gif Ja tälläinen minuutin kestävä "juttutuokio" rauhoittaakin samalla ja Lyyli on kuin uusi koira.. vähän aikaa ainakin teehee.gif

Hugonmami:
Mulla haaveissa bullmastiffi seuraavaksi.. kunhan tuo Lyyli tuosta rauhoittuu.. siihen voi kyllä mennä vuosia laugh.gif
Mona_
itte hoidan yhtä ranskista,ennen kahta,mutta toinen lähti uuteen kotiin! biggrin.gif

aivan älyttömän suloosia otuksia kyllä on!
Snoxie
tinylionsiin soitetaan joku päivä, joskus kun asiat rauhottuu, äitini äiti kuoli juuri.
lhasa apso
itse olen kahta ranskista ulkoiluttanut ennen, todella ihana rotu wub.gif
Paimenkoirat
Käyn hieman kouluttamaan yhtä 7kk ransikista ja tarkoitus olisi esittää se kesällä näyttelyssä. Tartteisin hieman tietoa siitä, miten ranskiksia esitetään. Liikutaanko löysällä vai kireällä hihnalla? Asetellaanko seisottaessa jalkoja vai seisooko vapaasti? Onko pöydälle nostettava rotu?
Eli haluaisin kaiken tiedon miten ranskiksia esitetään....Kiitos vastanneille jo näin etukäteen smile.gif.
Mona_
täältä löytyy tietoa: http://www.koirauutiset.com/forums/index.p...1076&st=240
Paimenkoirat
Juu, mutta en löytänyt sieltä vastausta siihen, että nostetaanko pöydälle?

Sain jo vastauksen...wink.gif
Mona_
joo hyvä kun sait vastauksen!

Nyt hoidan sitte 2 ranskisbullaa, toinen ihan pieni ja toinen 3 v biggrin.gif
Snoxie
Meille on nyt varattu fawni uros Fii-biinistä smile.gif
*KuolaKeiju*
Meillä porskuttaa Venäjän tuonti Svit Harmfull Tutti-Frutti eli Ines. Neiti on tyntynyt 21.3.2007.
Ihana tapaus, hieman vasta palloa mein Herjiksille rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.