LAINAUS(Snoxie @ 8.8. 2006, 02:26)
mutta äiti lupaa auttaa kouluttamisessa ja hoidossa, eli vastuu ei ole kokonaan mulla.
Ranskis on oikeesti niin söpö ja pieni pallero uuteen kotiin tullessaa, että sille menettää sydämmen heti
kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka se on kuinka söpö tahansa niin jos sitä ei komenna pienenä niin ongelmat voivat olla suuretkin.
Lyyliä en sinällään ole "kouluttanut". Osaa se istua ja tuntee muutamia peruskäskyjä. Vapaana sitä voi huoletta pitää, eli siis tulee luokse.
Muistan kuitenkin niitä aikoja kun Lyyli oli noin 3kk. Sen kanssa sai todella vääntää kättä

Ja nyt kun vuoden kuluttua miettii, niin ehkä olisin vieläkin voinut olla kovempi (kovuudella tarkoitan määrätietoisempaa).
Aika helposti sen toilailulle tulee annettua anteeksi, kun "se on niin söpö"
Ranskiksista kuulee yleensä sanottavan, että niillä luonne erot ovat yksilöllisiä, ei niinkään kiinni sukupuolesta. Ja tämä on kyllä totta. itse olen huomannut, että Lyylin komentamiseen auttaa kaikkein parhaiten "lain lukeminen". Eli poskista kiinni ja puhuttelu

Ja tälläinen minuutin kestävä "juttutuokio" rauhoittaakin samalla ja Lyyli on kuin uusi koira.. vähän aikaa ainakin
Hugonmami:
Mulla haaveissa bullmastiffi seuraavaksi.. kunhan tuo Lyyli tuosta rauhoittuu.. siihen voi kyllä mennä vuosia