Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kasvattajan rodut
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
Liewec
Tämän viestin voi laittaa lukkoon tai poistaa kun asiaan tulee ratkaisu.

Eli kennelnimeä anoessaan kasvattajahan päättää kasvattamansa rodut. Ja ilmeisesti näiden rotujen yhdistyksiltä anoo sitä puoltoa kennelnimelle?

Mutta jos kasvattaja jo nimen saatuaan haluaakin alkaa kasvattaa jotian muuta rotua, niin miten se tapahtuu?

Siis voiko hän vain teettää pentueen ja rotu lisätään hänen listalleen pentueen rekisteröinnin yhteydessä, vai pitääkö hänen erikeen anoa lupaa sille yhdelle (tai useammalle) lisärodulle?
Lovskars
Ei tarvitse tehdä mitään.
Itse anoin kennelnimeä aikoinaan tiibetinterriereille. Sitten meille tuli toyvillakoira, ja niitäkin kasvatettiin muutama pentue. En ilmoittanut minnekään, ja pennut rekisteröitiin ihan normaalisti, ei kysytty mitään.
KatiT
^Totta. Itse hain aikoinaan kennelnimeä skyenterriereille, nyt huushollissa on puleja ja partacollie. biggrin.gif
marska
Minä olen kuullut, että se on niin, että jos haluaakin kasvattaa jotain muutakin rotuja, niin pitää anoa lupa ja maksaa se sama maksu, mikä maksetaan silloinkin kun saa kennelnimen. Ehkä ennen on saanut vain alkaa kasvattamaan muita rotuja(?)
risquatt
Sain kennelnimen keväällä 2004 salukille, mutta kasvatinkin ekan pentueeni leijonia. En ole anonut rodun lisäystä, mutta pentuni kyllä rekisteröitiin nimelleni ihan normaalisti. Ei ole moni muukaan tehnyt lisäystä.

Liekö tuo rodun lisäys ihan vaan sen takia, että kasvattaja pääsee jollekin Kennelliiton kasvattajalistalle tietyn rodun kohdalle, ts. mun nimi löytyy salukista muttei leijonasta... KoiraNETissä kuitenkin on ihan normaalisti rodun kasv.listalla.
Lovskars
LAINAUS(risquatt @ 8.8. 2006, 22:14)
Liekö tuo rodun lisäys ihan vaan sen takia, että kasvattaja pääsee jollekin Kennelliiton kasvattajalistalle tietyn rodun kohdalle, ts. mun nimi löytyy salukista muttei leijonasta... KoiraNETissä kuitenkin on ihan normaalisti rodun kasv.listalla.

Mistä tuollaisen listan voi bongata??
missi
LAINAUS(risquatt @ 8.8. 2006, 23:14)

Multa löytyy tottakai tipsu -puolelta ja vuoden 1994 jälkeen myös cotoneiden puolelta.

Ei siis tarvitse tehdä mitään muutoksia kennelliittoon uusien rotujen lisäämistä varten kennelnimen alle.

LAINAUS(Lovskars @ 9.8.2006, 08:41)
Mistä tuollaisen listan voi bongata??

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKennelnimet.aspx
esim:
LÖVSKÄR'S: TIIBETINTERRIERI ja TOYVILLAKOIRA, valkoinen

MISSCHIEFIN: COTON DE TULEAR ja TIIBETINSPANIELI
risquatt
Rodun lisäys -homma taitaa olla jäänne ajalta ennen KoiraNettiä... Tai sit se on FCI:tä varten... En tiedä. Toisaalta, mitäpä se sille kuuluu, mitä milläkin nimellä kasvatetaan.
Lovskars
LAINAUS(missi @ 9.8. 2006, 07:49)
Multa löytyy tottakai tipsu -puolelta ja vuoden 1994 jälkeen myös cotoneiden puolelta.

Ei siis tarvitse tehdä mitään muutoksia kennelliittoon uusien rotujen lisäämistä varten kennelnimen alle.

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKennelnimet.aspx
esim:
LÖVSKÄR'S: TIIBETINTERRIERI ja TOYVILLAKOIRA, valkoinen

MISSCHIEFIN: COTON DE TULEAR ja TIIBETINSPANIELI

En tarkoittanut tuota KoiraNetin listausta, koska sinnehän tulee ne kennelnimet joilla on rekisteröity pentueita.

Risquat juuri tuossa kirjoitti Kennelliiton kasvattajalistasta ja puhui KoiraNetin listasta erikseen.
risquatt
Niin, mua ei löydy salukikasvattajista KoiraNetistä, vaikka olen rodulle nimen hakenut. Mulla kun ei ole vielä ollut yhtään salukipentuetta. Pitäisköhän soittaa Liittoon ja kysyä, mitä rotuja Mu'azzaz kasvattaa ja katsoa, löytyykö saluki... Onkohan niillä Se Lista olemassa?
Jemmis
Tuo on kyllä toisaalta melko kätevää, koska itselläkin omana rotuna on collie, pääasiassa ehkä pehko, mutta olen myös niin valtavan ihastunut englanninvinttikoiriin, että jos joskus saisin jostain oikein hienon nartun voisin sen mahdollisesti pennuttaa ja pennut vielä rekisteröidäkin wink.gif

Tuo muuten selittää, miksi juuri esim. koiranetin kennelnimilistasta saattaa löytyä yhden kennelnimen perästä toistakymmentä rotua tongue.gif
marska
Äiti soitti kennelliittoon ja varmisti asian. Eli saa alkaa kasvattamaan vaan muitakin rotuja.
missi
LAINAUS(risquatt @ 14.8. 2006, 22:27)
Mulla kun ei ole vielä ollut yhtään salukipentuetta. Pitäisköhän soittaa Liittoon ja kysyä, mitä rotuja Mu'azzaz kasvattaa ja katsoa, löytyykö saluki... Onkohan niillä Se Lista olemassa?

M-kirjaimella alkavat kennelnimet.. Mu'Azzaz kasv. tuon listauksen mukaan vain leijonii wink.gif
Koska Sinulla ei ole vielä saluki -pentuja, niin sen takia ei ole kennelnimesi alla SALUKIa .
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.