Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Vanhat säänöt takaisin
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Mansku
Haluatteko vanhat säännöt takaisin vai oletteko tyytyväisiä uusiin?

SKKY:n Kääpiökoirafoorumissa on paljon puhuttu että osa haluaisi vanhat säännöt takaisin. Sieltä voi myös tulostaa keräyslista nimille ja laittaa sen sitten Kennelliittoon.
-Elina-
Mun mielestä nbämä uudet säännöt on paljon paremmat.Vaikka alku vuodesta onkin ollut hieman epäselvyyksiä yms... Mutta kuitenkin smile.gif  Mielestäni erityisen hyvö asia on se että serti voitetaan uusissa säännöissä eikä jatketa sitä eteenpäin kunnes tulee sopiva koira... Ja ulkomaillekkin on helpommpi mennä näyttelyyn kun nämä ovat enemmän ulkomaalaistemn sääntöjen tapaiset mitä vanhamme oli...
Riikka
En kaipaa vanhoja sääntöjä. Uudet tuntuvat alkukangistelun jälkeen oikein hyviltä.

Ainut huolettava asia uusissa säännöissä on se, että entinen SA:n näyttää kärsineen inflaation. ERI:ä tunnutaan jakavan samalla mitalla kuin entistä ykköstä. Harva tuomari antaa valioluokassa muuta kuin erinomaista vaikka vanhoilla säännöillä oli hyvinkin mahdollista että valiokoira sai "sileet".

Juoksuisten narttujen osallistumiskielto tuntuu myös epäoikeudenmukaiselta. Itse säännössä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta olisi kohtuullista että siinä tapauksessa saisi osallistumismaksusta rahat takaisin!  :muu:
-Iida-
Uudet on ihan hyvät,nyt kun niihin on tottunut smile.gif
*saara*
Todellakin haluaisin vanhat säännöt takaisin; vuodesta -95 ravannut näyttelyissä vanhoilla säännöillä ja kyllä niitä tuli kova ikävä, niissä oli sentään jotain järkeä, mitä nykyisissä ei ole pätkääkään angry.gif  :muu: Tuomarit eivät ole kyllä samaistaneet uusia(siis osa tuomareista), ei kehissä mitään järkeä :muu: Pitävät "uutta" sinistä ja pun. samssa arvossa kuin "vanhojakin" :apua: Jos meitin rotuja olisi kehissä aina yli 10kpl. en ehkä kävisi nlyissä lainkaan, niin sekasotkuiset ovat uudet ruelssit :muu:
Hasse
mun mielestä vanhat säännöt oli paljon paremmat... saisi tulla edes pn ja pu luokat takasin ja bis pentu kisa smile.gif
showing
LAINAUS(Hasse @ 6.8. 2003, 08:12)
saisi tulla edes pn ja pu luokat takasin ja bis pentu kisa smile.gif

Näistä ihan samaa mieltä.

Onhan uusissakin muutamat hyvät puolensa, mutta silti kokonaisuutena ajatellen vanhat olivat paremmat!!
ansu
En ehtinyt sisäistämään vanhoja sääntöjä, kun niin harvoissa näyttelyissä niiden aikaan kävimme koiran kanssa, joten en oikein osaa sanoa oliko ne paremmat kuin nämä uudet. Olen ihan sekaisin vielä näistäkin säännöistä ja kaverini saakin olla vähän väliä selvittämässä niitä minulle. Suuri kiitos siis siitä Riikka! biggrin.gif
toiskan muori
ohmy.gif no voi herra isä, alkoiko tämä täälläkin.

tongue.gif antaa mennä vaan, on kiva nähdä taas tätä sääntöjupakkaa.

toisella forumilla sitä onkin ollut ihan ph34r.gif

mielenkiintoista nähdä mihin tämä johtaa. odotanpa sitä, että kaikki olisivat yhtä mieltä ja saataisiin siis yksimielisesti kaikkien hyväksymät säännöt rolleyes.gif

toivossa on hyvä elää cool.gif
toiskan muori
wink.gif sellainen pieni huomio, että vanhojen sääntöjen luokkajakoa emme missään tapauksessa saa.

vrt. esim. ruotsi, sielläkin on jo menty samaan ikärajoissa ja muualla pohjoismaissa mennään hyvää vauhtia. eihän niiltä tosin ollut koskaan pois valioluokka, se oli vain meiltä.

eli jos vanhat takaisin, niin mites sitten luokkajako ohmy.gif

nyt kaikki mietintämyssy päähän ja todella miettimään mitä olisi parannettava. juoksuisen nartun sääntöä emme voi perua, emme luokkajakoa emmekä cacibin jakoa.

muistattekos, kun ruotsissa kv-valiolle ei pari vuotta sitten saanut antaa sitä cacibia, niinhän heidän oli sekin muutettava, fci sitten päättää kenelle se cacib jaetaan, näyttelyssä se annetaan aina parhaalle jos tuomari niin esittää, oli koira sitten kv-valio vai ei.

paljon muutakin on sellaista missä muut pohjoismaat ovat joutuneet ottamaan lusikan kauniisti käteen.
tosin minulle on jo huomautettu ettei tarvitse selittää ja leukia sillä, että on matkustellut paljon ja saanut arvostella eri maissa olevilla säännöillä. mutta kun se nyt vaan on totuus. ja niinhän meillä lukee, ei huhua ei luuloa vaan tositietoa.
en minä leuhkiakseni (mitä nyt vähän unsure.gif ) kerro missä olen arvostellut, vaan siksi, että kokemusta niistä muiden maiden säännöistä on.

jos ei nyt tähän ikään ehtineenä ole vielä muualle kuin suomen hyviä koiria päässyt arvostelemaan, niin kai sitten pitäisi lopullisesti katsoa peiliin, kun ei tuo kielitaitokaan aseta rajoituksia.

ruotsalaiset jo vuonna miekka ja kypärä totesivat (pystykorva sellaiset, arvostelu joka koirasta ääneen) että olen niin kiva, vaikka en puhu niin kovin hyvää ruotsia, niin puhun niin paljon, että asiat tulee selväksi.

kuis pitkä tämä viesti nyt jo olikaan cool.gif
Mansku
tongue.gif Minä itse vielä yritän päästä jyvälle tästä sert/varasert jutusta. Minusta noi liukuvat luokkajaot on mukavat. Saa itse katsoa milloin koira valmis siirtymään luokasta toiseen. Ja kun valioilla oma luokka, saavat muutkin mahdollisuuden. rolleyes.gif

Ainut mikä mättää on se että pitikös sitten mennä noitten käppänöitten valioikäraja nostamaan sad.gif
molli
Kyllähän nämä uudetkin kelpaavat erinomaisesti, mutta vanhat säännöt kun just alkoi oppia niin.... ;P
~Anna~
Toisaalta en haluaisi vanhoja takaisin, uusiin on jo ehtinyt tottua eivätkä ne niin mahdottomalta vaikuta, MUTTA...

BIS pentu kehää ikävä, samoin jälkeläisryhmiä.

PU ja PN luokkia todella, todella ikävä.. sad.gif Näyttelyissä ei enää ole semmoista hohdokkuutta ja jännitystä, kun ei ole pu ja on luokkia. Ne olisi ihanaa saada takaisin.

Mutta semmoisia sääntöjä ei ole, että ne kaikkia miellyttäisi. wink.gif
Delibes's
mä en oikein tiiä mun kantaa, molemmissa on omia hyviä puolia ja huonoja.. mut kai nuo vanhat vetää pitemmän korren..
Havahava
En kaipaa, sillä en le koskaan vanhoja opetellutkaan.. biggrin.gif wink.gif
Amber Queen
En ehtinyt juuri tottua edes vanhoihin sääntöihin, eli empä kaipaa niitä. Ainoastaan juoksu säännön voisi poistaa ja BIS-pentu kehän lisätä wink.gif
-anna-
Vanhoja kannatan, vaikka en niihin kunnolla kerenny perehtyy, mutta se bis-pentu luokka olisi kiva saada takaisin!
Ja onko niissä uusissa jälkeläis ryhmä?! Kun ei missään näy...
Mansku
sleeping.gif Eipä ole enää jälkeläisryhmiä. Se jäi uusien sääntöjen myötä pois. sneaky2.gif unsure.gif
coton.fan
Mulle se on ihan sama kun vasta viime sunnuntain anäyttelyissä aloittelin, eli opin uudet heti enkä joudu vaihtelemaan.... En edes tiedä millaiset olivat vanhat säöännöt ohmy.gif
LimeLight
Vanhat säännöt ehdottomasti takaisin, niissä PU-sijoitukset sun muut luokkasijoituksetkin tuntuivat sentään jollain ja mahdollisuus voittoon oli aina parempi. Muutenkin jokainen sijoitus tuntui arvokkaammalta.
<Aino>
Oon ihan tyytyväinen ja tottunut uusiin sääntöihin et saa kelvata. Mut se et enää ei järjestetä Vuoden Bicho kisaa uusien sääntöjen takii on ihna p*ers*estä ohmy.gif Laitoin et en tiedä
coton.fan
Eiks oo kivaa kun välillä pitää opetella jotain uutta!!! Musta ainaski olis1!! Ei ois kaikki aina niin selvää... wink.gif
Anzie^
Vastasin että ei, koska olen ihan tyytyväinen näihin. Ehdin alussa opetella vanhat säännöt, ja tottakai se aluksi tympäsi totutella näihin uusiin. BIS-pentu kisa olis kyllä aika pop wink.gif
Sundae
En ehtinyt kunnolla tottua vanhoihin sääntöihin, joten en kaipaile niitä. Uudet säännöt ihan mukavat ^^
chin.fani
LAINAUS(SunWolf @ 23.7. 2004, 12:33)
En ehtinyt kunnolla tottua vanhoihin sääntöihin, joten en kaipaile niitä. Uudet säännöt ihan mukavat ^^

Sama juttu mulla wink.gif
Vanilja
Uudet kyllä on ihan ok, mutta toivoisin että sijoitettaisiin joka luokassa 5. ja että SA-ruusukkeet jaettaisiin... rolleyes.gif (tai ERI:stä saisi ruusukkeen tai vastaavaa). Luokkajaot on kyllä ihan ok ja hienoa kun saatiin PU/PN-kehät takaisin!
Fitzgo
Mä en ole näyttelyitä harrastanut,mutta sen verran tiedän että kaipa ne yhtä hyvät on. Mutta eikö se parasnarttu- ja -uros-kisa tuukin takasin? blink.gif
Fitzgo
Ai se on siis näköjään tullut takasin. Hyvä niin! Siis PN ja PU-kisa biggrin.gif
Marika
Itse en oikein tiedä... Onko jotain osotetta missä niitä voisi vertailla? smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.