sellainen pieni huomio, että vanhojen sääntöjen luokkajakoa emme missään tapauksessa saa.
vrt. esim. ruotsi, sielläkin on jo menty samaan ikärajoissa ja muualla pohjoismaissa mennään hyvää vauhtia. eihän niiltä tosin ollut koskaan pois valioluokka, se oli vain meiltä.
eli jos vanhat takaisin, niin mites sitten luokkajako
nyt kaikki mietintämyssy päähän ja todella miettimään mitä olisi parannettava. juoksuisen nartun sääntöä emme voi perua, emme luokkajakoa emmekä cacibin jakoa.
muistattekos, kun ruotsissa kv-valiolle ei pari vuotta sitten saanut antaa sitä cacibia, niinhän heidän oli sekin muutettava, fci sitten päättää kenelle se cacib jaetaan, näyttelyssä se annetaan aina parhaalle jos tuomari niin esittää, oli koira sitten kv-valio vai ei.
paljon muutakin on sellaista missä muut pohjoismaat ovat joutuneet ottamaan lusikan kauniisti käteen.
tosin minulle on jo huomautettu ettei tarvitse selittää ja leukia sillä, että on matkustellut paljon ja saanut arvostella eri maissa olevilla säännöillä. mutta kun se nyt vaan on totuus. ja niinhän meillä lukee, ei huhua ei luuloa vaan tositietoa.
en minä leuhkiakseni (mitä nyt vähän

) kerro missä olen arvostellut, vaan siksi, että kokemusta niistä muiden maiden säännöistä on.
jos ei nyt tähän ikään ehtineenä ole vielä muualle kuin suomen hyviä koiria päässyt arvostelemaan, niin kai sitten pitäisi lopullisesti katsoa peiliin, kun ei tuo kielitaitokaan aseta rajoituksia.
ruotsalaiset jo vuonna miekka ja kypärä totesivat (pystykorva sellaiset, arvostelu joka koirasta ääneen) että olen niin kiva, vaikka en puhu niin kovin hyvää ruotsia, niin puhun niin paljon, että asiat tulee selväksi.
kuis pitkä tämä viesti nyt jo olikaan