Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Heikkoutesi ja vahvuutesi ohjaajana
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
<Iida>
Yritetään taas virittää uutta jutunpoikasta biggrin.gif

Elikkä siis, heikkoutesi ja vahvuutesi agilityohjaajana. Millä osa-alueilla olet hyvä (juoksunopeus, linjojen suunnittelu ja toteutus, erilaiset ohjauskuviot jne.)? Missä olet taas heikompi? Oletko ajatellut jotenkin parantaa heikkouksia, tavoitteitakin jo asetettu?
Liewec
Heikkouteni on ainakin puolenvaihdot. Valsaaminen on vaikeaa, ja nopean koiran kanssa sitä tulee myös harjoiteltua vähän, mutta joksu kisoissa on otollinen tila sillekin. Takana leikkaus onnistuu, mutta se on taas melko riskialtis kisatiltanteessa, jossa nopea koira lukee rataa kovin itsenäisesti.

Valssausta yirtän harjoitella aina kun treeneissä se on radan puolesta mahdollista.

Vahvuuteni on varmaankin rauhallisuus. Vilma on sellainen, että se hermostuu rauhattomasta ja hosuvasta ohjaustyylistä. Rauhallinen ohjaaminen saa koirankin rauhoittumaan ja sitä kautta myös keskittymään.
Sandra
Heikkouteni on varmaankin se, että unohdan hienot laatimani ohjaussuunnitelmat ja teenkin radalla toisin, kuin olin alunperin ajatellut. (tosin oikeissa kisoissahan emme ole vielä käyneet, joten nämä ovat tapahtuneet reeneissä ja ryhmän sisäisessä kisassa).

Vahvuuteni on varmaankin se, että näytän koiralle selkeästi, mikä on seuraava este. Vaikka suullinen käsky tuleekin joskus aavistuksen myöhässä, niin onneksi Otto huomioi enemmän sitä mihin osoitan, kuin sitä, mitä huudan.
<Iida>
Aloitan heikkouksista, kun niitä on tällaisena pessimistinä niin helppo löytää... Toisinaan olen liian hidas, aloitan siis valssaamiset ym. liian myöhään ja kun on nopea koira niin eihän siitä mitään tule. Kisoissa en ainakaan huomaa usein sellaisia pahoja floppikohtia - ennen kuin vasta radalla ollessa, milloin se on liian myöhäistä. Rataantutustumisvaiheessa pitäisi siis oppia olemaan tarkempi ja katselemaan kuvioita ja kohtia monelta eri kantilta ja miettiä, mikä oikeasti sopisi omalle koiralle. Lisäksi peruuttaminen radalla on viime aikoina ollut hankalaa. Mie en osaa liikkua takaperin biggrin.gif

Hyviä puolia... Olen määrätietoinen olematta hermostunut (pakko olla tuon luupään kanssa). Voiko vahvuudeksi sanoa myös, että pystyn hyvin soveltamaan ja toteuttamaan kouluttajien antamia neuvoja? tongue.gif Itse en niitä vaan keksi.
Nassikka
Hetken pohtimisella, enköhä mie vielä suolla lisää tongue.gif.

Kaiken tiivistää ehkä mokoman biisitä sanat, keho kestää, vaan kestääkö tajunta?
Mulla ei ole, ainakaan vielä, ollut kovinkaan suuria ongelmia juoksemisen, valssejen tai muun liikkumisen kanssa. Ehkä se muutaman vuoden reeni jossain näkyy. Pystyn omaksumaan suhtelliisen nopeasti ohjauksessa käytettävät liikunnalliset muutokset.

Ne negatiiviset.. Liikun yleensä liikaa, enkä anna koiran tehdä, joten kaarrokset levenee. Ohjausvalinnat on idiootteja, en osaa lukea rataa lainkaan. Rytmitys on liian usein pielessä. Pää ei kestä painetta, vaadin koiralta vauhdin suhteen paljon ja huonon radan nollaamisessa kestää.

Päällimmäisiä biggrin.gif.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.