Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kirjastot
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
<Iida>
Mites on, hyödynnättekö paljon kirjastojen palveluja vai tuleeko siellä vierailtua kerran kaksi vuodessa äikän pakollisten luettavien takia? Kuinka usein käyt ja mitä tartttuu matkaan?

Itse käyn mielelläni kirjastossa aina, kun kerkeän. Luen paljon (ajan puitteissa) ja kirjastosta lainaan useimmiten romaaneja, lehtiä, levyjä ja leffoja koirakirjallisuutta unohtamatta. Tykkään oman paikkakunnan kirjastosta, se ei ole liian iso, mutta valikoima on hyvä ja "ilmapiiri" mukava.
tuunanen
Kyllä mie kirjastossa viihdyn.. smile.gif Kirjastoauto pysähtyy tuohon parin sadan metrin päähän, sielläkin tulee käytyä.. Lainaan lähinnä romaaneja, koirakirjoja, levyjä.. Joskus lehtiä..
Laurlia
Olen kirjaston suurkuluttaja. tongue.gif Käyn vähintään kahden viikon välein, yleensä useammin, ja yleensä mukaan tarttuu muutama kirja, jos on aikaa lukea niin useampikin. Kirjastomme on todella pieni, joten valikoimaa ei ole runsaasti kirjapuolellakaan, joten kaukolainoja tulee joskus harrastettua.
Levyjä ei kirjastossamme ole juurikaan, ja nekin vähät ovat pääasiassa hengellistä ja iskelmää, eli nekin pitäisi kaukolainailla. Sama juttu elokuvissa ja äänikirjoissa, tosin niitä on kyllä enemmän.

Joskus kävin usein lukemassa Soudin ja Suosikin kirjastossa, viimeaikoina en ole sitäkään jaksanut tehdä. Ja silloin kun kotona oli vain hidas surkea kone, tuli kirjaston koneilla roikuttua paljonkin. Nyt käyn niillä koneilla vain jos en jostain syystä pääse kotona koneelle tai pitää tappaa aikaa kirkonkylällä.

Kirjastoautoakaan ei Puumalassa enää ole.
Kyseinen auto muuten majailee tällä hetkellä Lappeenrannassa, ilmeisesti jollakin yksityisellä. Nähtiin se iskän kanssa mätsärireissulla jonkun pihalla. laugh.gif
liputti
Käyn mutta ei sielä enää oo paljo hyviä kirjoja
Cerasi
Kesäloman aikana vierailin ihan kohtuu tiheäänkin, nyt koulun alettua ei oikein aikaa ole. Sitäpaitsi mulla on aika paljon omiakin kirjoja, joita en ole ehtinyt lukea tongue.gif Kirjastoon on helppo mennä, mulla on kävelymatkan päässä kaksi kirjastoa. Molemmat tosin ovat melko pieniä, mutta yhteensä laskettuna on valikoima aika kiva.

Kirjoja siis pääasiallisesti lainailen. Ihan kaikenlaisia, sekä tieto- että kaunokirjallisuutta. Joskus myös harrastin cd-levyjen lainailua, mutta se on nyt vähän jäänyt.. ne kun pitää aina varata (ja odotella sitten jokunen kuukausi) ja laina-aika on melko lyhyt.
Kirjastossa asioimista helpottaa se, että netin kauttaa pääsee katselemaan teosten saatavuuksia, varaamaan niitä ja myös uusimaan lainansa smile.gif
JennaS
Ennen kävin kirjastossa suurinpiirtein 3-5 kertaa viikossa kun kirjasto oli kilometrin päässä. Silloin luin ihan sikapaljon, mutta nykyään ei ole oikeastaan enää aikaa runsaalle lukuharrastukselle. Lisäksi, nykyään lähin kirjasto on keskustassa jonne on se yli 4km, vaikka matka onkin aika lyhyt niin en jaksa sinne lähteä.

Kirjastoauto pyörii tuossa parin sadan metrin päässä kerran viikossa. Kävin siellä viime vuonna melkein joka kerta kun se tässä pysähty, mutta nyt en enää löydä sieltä ittelleni kirjoja, niin suppea valikoima. Tekis kauheesti mieli kuitenkin lukea uusia opuksia, tällähetkellä aina kaivan tuolta omasta kirjahyllystä jotain luettavaa. Enemmän nykyään luen kyllä lehtiä, kirppareilta ostelen aina vanhoja Koirammeja joiden parissa kuluu hetki jos toinen smile.gif
Lydia
Kirjastot wub.gif (melkeinpä mun toinen koti, tai en nykyään niin paljoa siellä lusmua)
Mä tykkään käydä kirjastoissa ja olenkin käynyt monissa. Tuo meidän kunnankirjasto on nykyään aivan ihana paikka, entinen kirjasto oli pieni loukko. Ihan hyvät valikoimat omassa kirjastossakin on, mutta pk-seudun kirjastoista tulee myös paljon lainattua.

Tässä syksyn mittaan tulee varmaan koulun takia vierailtua enemmänkin kirjastoissa, ensi viikolla käydään tutustumassa tuohon kunnankirjastoon. Meidän koulu on muuten kirjaston vieressä laugh.gif
ja kaipa me muissakin käydään, mutta vielä ei ole sovittu. Niin ja kolmosjaksolla on työssäoppinen ja enköhän sen kirjastossa suorita, vaikka kuulemma muuallekin voisi mennä. Mulla on vaan valinnanvaikeus, että mihin kirjastoon sitä hakisi rolleyes.gif
Once
Ennen käytin kirjastoa netissä olemiseen, mutta sitten sain laajakaistan kotiin. Sen jälkeen ei ole oikein tullut käytyä kirjastossa, en nimittäin lue nykyään muita kuin koulukirjoja rolleyes.gif
Soen
Kirjastot. Mahtavia keksintöjä nämä paikat. Joskus kävin kirjastossa oikeastaan joka kuukausi, mutta nyt kun on mennyt vähän suuremmalle luokkasteikolle ja noin, on aikaa vaan mennyt enemmän kouluun, ja siinä sivussa sitten kirjaston käyttö vähän jäänyt. sleepy.gif

Pitäisi varmaan lukea muutakin kirjallisutta kuin noita koulukirjoja, mutta kaikki kirjat tuntuu löytyvän tällä hetkellä omasta kirjahyllystä, kun ei pidemmälle viitsi lähteä.
Oishan tässä oikeastaan monta kirjatoa ihan vieressä, kolme silleen helpon kävely/pyöräily/bussi matkan päässä... Mutta kun ei jaksa eikä viitsi lähteä, kun ei kuitenkaan muista viedä niitä ajoissa.. sleeping.gif
reetushkaa
Niimpä! Mahtavia keksintöjä todellakin! biggrin.gif Itse käyn kirastossa melkein joka koulupäivä, kun se sattuu olemaan koulun vieressä. Sieltä tulee lainailtua usein romaaneja, lehtiä ja koirakirjoja. Talvisaikaan tulee paljon lueskeltua,kun joutuu istumaan niin paljon autossa ym. Kesällä (varsinkaan lomalla) ei tule kyllä luettua, kun on niin paljon muuta tekemistä. cool.gif lookaround.gif
Pisara
Tosi harvoin, ja silloinkin vain, kun on oikeasti jotain asiaa. Yleensä se liittyy jotenkin koirakirjoihin, joita tulee oikeastaan lainattua pääasiassa. Luen tosi harvoin, ja koulukirjojakaan ei valitettavasti kirjastonhyllyiltä löydy, siinäpä pääasiallisesti syyt miksi tulee käytyä kirjastossa niin harvoin.
Mutta mahtava keksintö, ei tarvitse maksaa mansikoita, jostain kirjasta, jonka asiat muistaa yhden lukukerran jälkeenkin. cool.gif
tizzian
Joskus menee jokunen viikko niin ettei tule käytyä lainkaan - ja sitten taas joinakin viikkoina tulee pistäydyttyä useamman kerran. Lähinnä erilaisia kirjoja työmatkalukemiseksi, välillä sellaisia kausia että tulee lainailtua sarjakuvia tai levyjä; enimmäkseen kuitenkin kirjoja (esim. Terry Pratchett, Crisham, Steel jne)
Joskus myös tullut haettua joitakin "tietoteoksia".
dogrun.gif
Kituli
Kävin n. 5 vuoden ajan kirjastossa väh. 2 kertaa viikossa lainaten aina väh. 10 kirjaa kerralla. Silloin ennen omaa koiraa aikaa oli paljon (ala-aste ei ollut vaikea, saati sitten seiska) ja aikaa lukemiselle oli paljon. Luin valehtelematta (tietysti kirjasta riippuen) arkisin yhden kirjan ja viikonloppusin kaksi kirjaa. Mukaan tarttui myös silloinkin lehtiä ja levyjä.

Ylä-asteen jatkuessa ja oman koiran tullessa käynyt pysyivät vuoden/kahden ajan samana, mutta kirjamäärä laski, kun en pystynyt niitä lueskelemaan tarpeeksi nopeasti.

Fysikaalisen loputtua ei ole sitten tullut käytyä niin usein. Lukeminen on mahtavaa ja kivaa, mutta aikaa ei tahdo varsinkaan tällähetkellä löytyä. Lähikirjaston kirjat ovat aika lailla koluttu läpi, samoin toisiksi lähimmän. Toki on paljon mielenkiintoisia muita kirjoja tämän ikäiselle näissäkin kirjastoissa, mitä en ole lukenut. Kirjastosta lainaan myös välillä lehtiä, koirakirjoja ja muita mielenkiintoisia opuksia romaanejen lisäksi.

Kiitoksia vaan, nyt on pakko lähteä kirjastoon biggrin.gif
Joy.
Joskus....Enempi varailen haluamiani kirjoja netistä. wink.gif
phard
LAINAUS(Once @ 25.8. 2006, 16:59)
Ennen käytin kirjastoa netissä olemiseen, mutta sitten sain laajakaistan kotiin. Sen jälkeen ei ole oikein tullut käytyä kirjastossa, en nimittäin lue nykyään muita kuin koulukirjoja rolleyes.gif

juuri näin.

Nykyään tulee käytyä harvoin kirjastossa. Tuossa lähikirjastossa ei oo mitään kirjoja ja kaupunkiin pääkirjastoon ei tuu koskaan lähettyä.. Yläasteella kirjasto oli samassa rakennuksessa kun koulu, silloin tuli käytyä päivittäin.

Kirjasto ei ehkä muutenkaan oo mun paikka. Vihaan niin niitä tätejä siellä, sellasia nysvääjiä, tuntuu et ne ei ees puhetta tajua. rolleyes.gif
sahku
LAINAUS(villis. @ 26.8. 2006, 15:01)
Kirjasto ei ehkä muutenkaan oo mun paikka. Vihaan niin niitä tätejä siellä, sellasia nysvääjiä, tuntuu et ne ei ees puhetta tajua. rolleyes.gif

Sama täällä, inhoan niitä tätejä siellä biggrin.gif Niin kuivia ja tylsiä, että hyi. Mä en muutenkaan viihdy meidän kirjastossa, tunkkainen ja mulla alkaa särkeen siellä aina päätä. Ennen tuli käytyä enemmän, mutta nyt en edes muista, koska kävin siellä viimeks. Tais olla joskus kesällä....?
Liisa
LAINAUS(sahku @ 26.8. 2006, 15:59)
Sama täällä, inhoan niitä tätejä siellä biggrin.gif Niin kuivia ja tylsiä, että hyi.

Minä en, tai toisesta en pidä yhtään, mutta se toinen on sellainen koiraihminen. Melkein joka kerta uusien kirjojen hyllystä löytyy pari koirakirjaa, se on itsekkin myöntänyt, että tulee tilattua aika paljon noita koirakirjoja. biggrin.gif
Joskus hän antaa myös tuoda joitain pieniä koiria kirjastoon sisälle ja kyseleli ennen Birman kuulumisia. smile.gif

Käyn kirjastossa nykyään aika harvoin, pari kertaa kuussa.
Julie
Mulla vaihtelee kirjastossa käynnit. Kesäisin käyn pari kolme kertaa viikossa, koska silloin tulee luettua paljon. Kouluaikoina käyn huomattavasti vähemmän, vain muutaman kerran kuukaudessa. Silloin on niin paljon muutakin luettavaa, kiitos koulun... Yhdellä kirjastokäyntikerralla tulee lainattua keskimäärin kahdesta viiteen kirjaa.
>tinja<
nykyään aika harvoin.. aika vähän ehdin lukea. tällä hetkellä luen suurimmaks osaks vain ulkomaankielisii kirjoja.. smile.gif
wenakko
Tälläkin hetkellä kirjastossa laugh.gif

Tykkään ettiä kirjoja, lainata niitä ja muutenkin oleskella. Kouluun materiaalia kirjastosta en kauhean useasti hanki, niitä enemmän netistä.
gwyneth
lainaan kaupunginkirjastosta ja yliopiston kirjastosta romaaneja ja koulun kurssikirjoja. suunnilleen kerran viikossa käyn, välillä vähän useammin, välillä harvemmin. toisinaan käyn myös lukemassa tenttiin kirjaston lukusaleissa.
-anna-
kirjaston lukusalia olen kuluttanut ahkerasti ja kyllä käytän muutenkin kirjaston palveluita ahkerasti..
Lydia
Mulla on ongelma, en tiedä minne hakisin työssäoppiseen... tai siis vaihtoehtoja on liikaa.
Tieteelliset kirjastot taitaa kuitenkin olla mun juttu, mutta olisi kiva kunnallistakin kirjastoa kokeilla.
No ehkä pitää hakee molempiin ja kattoa minne pääsee shifty.gif

Me käytiin viime viikolla tutustumassa meidän kunnan kirjastoon. Hyvin kiintoisaa oli, vaikka hyvin tuttu paikka se mulle onkin, niin kyllä siinä uusiakin asioita tuli esille ja ennen kaikkea päästiiin tiloihin, joihin asiakkaita ei päästetä laugh.gif kyllä niillä on siellä hienot tilat, kelpais mullekin...
LonelyWolf
ainakin kerran kahdessa viikossa käyn!
Lainaan ja palauttelen kirjaja.

Kirjastoista löytää melkein mitä vaan kun vaan etsii.

kokeilkaa kirrjasto 10 helsigin rautatientorinlla, se musiikkikirjasto.
Menkää lempimusalajinne hyllyle ja ottakaa koekuunteluun ne CDt joissa on kivoin kansikuva. Teen näin joskus ja ainakin minä olen saanut uusia lempibändejä ja laajentanut näkemystäni. biggrin.gif
~Riikka~
Kävisin jos voisin, mutta tällä hetkellä koulu, harrastukset ja koirat vievät kaiken ajan. Mutta kesäisin ja lomilla käytän kirjastoja. Ja silloin oikein urakalla laugh.gif
Lazer
Tulee aika usein käytyä. Lainaan kerralla 5-15 kirjaa ja luen ne ja palautan ja luen lisää smile.gif Viimeeks lainasin 5 kirjaa ja kaikki meni 2 pvää rolleyes.gif
Charmy
joo lainaanhan minä..kirjoja ja pokkareitä pää-asiassa, joskus myös äänikirjoja..

Tuli vaan mieleen että pitäisi se myöhästymis lasku maksaa sleepy.gif
zseverus
Minä tahtoisin käydä kirjastossa useammin, kuin minä nykyään siellä käyn. En koskaan ole ollut mikään suurkuluttaja sitä paikkaa kohtaan mutta kyllä siellä aina joskus tulee vierailtua.
Olen vain niin laiska persoona etten saa itseäni raahattua sinne vaikka olisi aikaakin. Tosin nyt lukiossa energia kuluu koulukirjojen lukemiseen (ei meinaa riittää niihinkään..), joten ei sitä jaksa enää ylimääräistä lukea vaan vapaa-aika menee ulkoillessa ja netissä.

Tosin, jostain syystä aina koeviikolla tulee sellainen tunne että voisi mennä lainaamaan jotain.. jos vaikka uusia koirakirjoja olisi tullut. Heeh. ^^'
Matkaa minulla on kirjastoon huimat 1 kilometri suunnilleen.
Tosin en tykkää paikkakuntani ihmisistä (minun ikäisitäni) kovinkaan paljoa, enkä tahdo kamalasti liikkua paikoissa jossa on mahdollisuus törmätä heihin, ja kirjastossa tuntuu että aina onnistun menemään sinne samaan aikaan kuin joku ei niin kiva - tyyppi. Huff.. on se kai tyhmää antaa muiden rajoittaa näin sinun elämääsi mutten mahda itselleni mitään.

Mutta jos sinne kirjastoon menen lainailen enimmäkseen koirakirjoja tai muita luontoon/eläimiin liittyviä tieto-kirjan tapaisia (..joo mikä nörtti moi o7) tai sitten englanninkielisiä, esim. Harry Potterit ja TSH:t olen sieltä englannksi lainannut. mitään romaaneja tai nuoriso kirjoja tulee kuitenkin lainattua aika harvoin. Lehtiä luen ja levyjä lainaan.
Lottie
Aina silloin tällöin tulee käytyä kirjastossa.. Välillä on sellaisia kausia, että en käy puoleen vuoteen ollenkaan ja sitten taas käyn pari kertaa kuussa. Tykkään käydä kirjastoissa mutta usein ei vain tule mentyä.. Olisi kuitenkin kiva käydä useamminkin lainailemassa ja katselemassa vain. Viimeksi kävin ehkä n. kuukausi sitten. smile.gif
Lydia
Kiinnostaa mitä kirjastojen palveluita olette käyttäneet ja millaisissa kirjastoissa asioitte?

Mä oon nyt kovin kiinnostunut tiedekirjastoista ja muutenkin tuntuu, että kaikkia kivoja kirjastoja piisaa...
Kunnallisista mäkin suosittelen käymään (Hesassa) Kirjasto10:ssä ja Rickhardinkadun kirjastossa.
-Maija-
Meillä maalla ei ole omaa kirjastoa, mutta täällä käy kirjastoauto yhdesti tai kahdesti viikossa ja käyn kyllä aina kun se tulee. laugh.gif
---
Olen kauhean nirso kirjojen suhteen. Ei kelpaa mitkään seikkailuhommat ynnämuut ja eikä myöskään mitkään Tiina-kirjat tai vastaavat.
Mieluiten menee koira-aiheiset ja nuorten fantasia, ei kuitenkaan mikään paksu fantasia, vaan esim. Narnia on justiin hyvä. Pitäis lukea kai Taru Sormusten Herrasta.

Mutta mutta, käyn kirjastossa, mutta tyhjin käsin tulen pois sieltä. En todellakaan löydä koskaan mitään. Luen sitten ne mitä ennen olen lukenut, paremman puutteessa rolleyes.gif
Kunnan kirjastossa ei ole sellaisia kirjoja joita minä pystyisin edes ajatella lukevani. dry.gif
Lydia
LAINAUS(Eveln. @ 30.9. 2006, 13:19)
Kunnan kirjastossa ei ole sellaisia kirjoja joita minä pystyisin edes ajatella lukevani. dry.gif

Jos asia näin on, niin voihan kaukolainatakin kirjoja (se tosin yleensä maksaa), jollei oma kirjasto tee lähikuntien kaa yhteistyötä, siis ole ns. kimppaa.

Tosiaan jos tietää mitä hakee, niin eiköhän se löydy jostain päin Suomea. Eri asia sitten on jollei tiedä mitä haluaa...
Lydia
Kyselyikä iski laugh.gif Kiinnostaa sattuneesta syystä kysellä mielipiteitä, kun asiaa on tässä ahkerasti joutunut pyörittelemään eri kanteilta viime aikoina.

1. Millainen mielikuva sinulla on kirjastosta paikkana?
2. Mitä kirjaston palveluita käytät?
3. Mitä mieltä henkilökunnasta?
4. Mitä kirjaston tulisi tarjota nuorille?
Maximilliam
LAINAUS(Lydia @ 19.11. 2006, 02:57)
Kyselyikä iski  laugh.gif Kiinnostaa sattuneesta syystä kysellä mielipiteitä, kun asiaa on tässä ahkerasti joutunut pyörittelemään eri kanteilta viime aikoina.

1. Mukava valoisa, hiljainen paikka missä saa useimmiten olla ihan omassa rauhassa, joskus tietokoneilla pelaavat mölyävät kakarat ärsyttää

2. Silloin kun kotikone ei toimi luen sähköpostini, joskus jouduin jopa suuremmanluokan tutkielmaa väsäämään kirjastossa (ei ollut mukavaa). Yleensä vain lainaan kirjoja.

3. Ihan ok, mieleummin tylyjä kuin ystävällisiä. Yksi on todella mukava ja tuntee minut vieläkin vaikka olin kirjastossa tetissä 4-5 vuotta sitten smile.gif

4. Uutuuskirjoja toki enemmän, oikeastaan en kaipaa mitään lisää

Kirjastossa olen aina käynyt paljon, nykyään se on koulumatkani varrella niin välillä tulee vierailtua lähes joka päivä. Meidän kirjasto on kuitenkin sen verran iso, että sieltä kyllä löytyy aina uusia kirjoja luettavaksi wink.gif

Edit. Kun oppisi kirjoittamaan lukemisen lisäksi
Wupsu
Kirjoastossa käyn aina, kun ei ole mitään luettavaa ja yleensä miulla pitää olla jotain luettavaa, koska en osaa olla lukematta iltaisin.. smile.gif

- Rauhallinen, mukava, hiljainen ja viihtyisä. Siel saa olla ja lueskella ihan omassa rauhassa..
- kirjojen lainaamista rolleyes.gif ja netissä kävin joskus sillon aikaa sit ku ei ollu omaa konetta wink.gif
- no ihan mukaviahan ne biggrin.gif
- ehkä nyt sellaisia nuorten kirjoja enemmän.. Ja voisihan siellä olla tietokoneita edes kaksi, kun siel on vaan yksi ja sinne on kuitenkin aina jonoa ph34r.gif Ja tiedän kuinka ketuttaa, kun joutuu odottamaan sitä omaa tietokone vuoroaan vaikka kuinka kauan ja sitten se onkin kohta oma vuoro ohi.. dry.gif
liputti
Kyllähän sielä tulee aika usein käytyä smile.gif
>tinja<
Mua melkein hävettää, 5 kertaa oon uusinu nyt netissä muutaman kirjan lainat (kirjastossa en oo käynyt kai kun kerran-2 koko syksynä blush.gif ) ja noistakin tuli jo myöhästymismaksut.
Lydia
Tulee nykyään lähes päivittäin ainakin käväistyä kirjastossa, sinne on niin helppo mennä kun ihan vieressä on. Parin viikon päästä sitten tuleekin eräästä kirjastosta lähes toinen koti shifty.gif
hannaj
Aika paljon käyn varsinkin hyppäreillä lukemassa uusimpia lehtiä, kun kirjasto on ihan koulun vieressä. Käyn muutenkin ihan kohtuullisen paljon kylläkin. CD-levyjä en kyllä nyt lähiaikoina ainakaan kaupungin kirjastosta lainaa, kun niillä on niin lyhyt laina-aika ja unohdan aina palauttaa ajoissa. lookaround.gif Kiva sitten maksella muutaman euron karhuja periaatteessa ihan turhasta.
Paimenkoirat
Tulee käytyä, varsinkin esim. kesälomalla luen tosi paljon. Koirakirjat ovat mieleen. Hyvin vähän ostan kirjoja itselleni (paitsi Potterit). Silloin kun on paljon kokeita ym. niin ei tule niin luettua. smile.gif
*Jassu*
Täytyisi käydä kirjastossa useammin, ei vaan ole nyt lähi aikoina tullut käytyä. Tietenkin jos kouluhommien takia on pakko käydä niin käyn, mutta muuten on jäänyt vähemmälle.
pikopiko
Kyllä mä kirjastossa käyn.. koulun jälkeen tulee vietettyy aikaa siellä joskus aika paljon. Surffailen netissä ja lainaan kirjoja, ja kun ei muuta tekemistä oo nii jään tekee läksyjä happy.gif

Yleensä lainaan nuortenkirjoja ja tietokirjoja koirista, hevosista, kissoista.. ne kun ovat lähellä sydäntäni. Levyjä en yleensä lainaa, niitä kun on kotona jo aimo läjä niin en lisää tarvitse.
Lydia
Jostain kumman syystä mä nyt vietän lähes kaiken ajan kirjastossa laugh.gif Tänään mietin itsekseni, kun kotimatkalla vielä piti toiseen kirjastoon poiketa.
Heemoka
Melkein joka päivä tulee vierailtua kirjastossa kun toinen on koulun vieressä (samassa rakennuksessa) ja toinen on parin kilometrin päässä, ja iltaisin ei muutakaan tekemistä ole..
Lydia
Eilen tuli käytyä jopa kolmessa kirjastossa biggrin.gif No yhdessä tulee pakostikin aina oltua, mutta eilen kävin kaupungin kirjaston puolella hakemassa yhden kirjan ja sitten vielä omassa "kotikirjastossa" käväisin iltasella pikaisesti.
phard
Hiljainen, tylsä ja rauhallinen..
Muutama vuosi sitten kun ei kotona ollut kunnollista nettiä tuli käytettyä kirjaston koneita paljonkin, ihan kyllästymiseen asti. oon kyllä onnellinen et enää ei tarvi niitä käyttää. Kaikki uusinnat teen netissä, siitä syystä et en vaan tajua sitä henkilökuntaa biggrin.gif Kirjoja tulee nykyään lainattua tosi vähän, ennen luin paljo enemmän ja kirjastossaki tuli käytyä useemmin.
Suoraan sanottuna ihmeellisiä biggrin.gif Ei tietenkää sais yleistää mut suurin osa sellasia hissukoita joilta ärsyttää mennä kysymäänkään mitään ku tuntuu ettei tajua vaikka kuin yrittää selittää. Siellä tiskin takana sellanen ilme et "anteeks ku oon olemassa". Lainaan kirjatki ennemmin automaatilla ku siinä tiskillä.
Uutuuskirjoja nopeampaan tahtiin, ei varmaan oo mahollista, mut ois kiva jos ne sais vähän vähemmällä viiveellä. Suurin osa sellaisista uutuuksista joita on kunnolla odottanut ja on ollut kirjastossa puolisen vuotta varaus ni lopulta kyllästyny ja pitäny ostaa ite.

Hirveenä kirjoja nytki lainassa, kaikki uusittu netissä 4 kertaa, pitäis vissiin joku päivä raahautua kirjastoon palauttaan ne. Puoliakaan en oo ehtiny ees lukea ku nii paljo koulujuttuja.
Lydia
Kesällä tuli kirjastossa suurin piirtein asuttua laugh.gif Kyllä sieltä jokunen kirja ja dvd tarttui matkaan välillä.
Nyt tuskin enää kovin usein kyseissä kirjastossa tulee käytyä, mutta varmaan lähikirjastossa taas useammin smile.gif
Swi
Enpä ole tätäkään keskustelua ennen huomannut, kumma kuinka Puskaan mahtuu tavaraa happy.gif !
Joskus pari vuotta sitten kävin lähes päivittäin kun oli ihan koulun vieressä, nykyään olen (valitettavaa kyllä) lähinnä satunnaisvierailija vaikka paljon luenkin confused.gif
Lempo
Vierailtua tulee väh. yleensä kerran kuussa(viimeeksi tänään) wink.gif
Mukaan tarttuu koirakirjoja,fantasiaa,nuortenkirjoja,sarjakuvia...blaablaa....
Yleensä luen uusimmat lehdet läpi jos aika riittää. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.