Eli semmosta nyt kyselen, että tosiaan kyse on AVO paikallaolosta, jossa pitää olla piilossa. Meillä tässä on nyt mysteerinen ongema.. en ole varma johtuuko se siitä, että koira ei ole varma, koira pelkää tai se muuten menee jotenkin sekasin.. sillä..
Se saa "joka" toisesta kisasta 0 ja joka toisesta 9/10. Eli olemme harjoitelleet eri aikoja, eri paikkoja ja usein käyn palkkaamassa ensin siitä, että käyn vain hetken ja sitten vähän enemmän. Treenit menee yleensä ihan mukavasti. Koira on hyvin hyvin vahvasti perääni ja siksi silmistä pois meneminen on sille iso juttu. Hassua on se, että saan missä tahansa muualla kadota silmistä tai jos olen näkyvissä ei koskaan ole mitään ongelmaa pysymisessä, mutta kisoissa, jos katoan se hätääntyy ja tosiaan saattaa tulla.
Olen miettinyt pitäiskö treeneissä kokeilla laittaa se kiinni, mutta eräs henkilö rupesi sanomaan, että kannattaisko minun kokeilla palkata se niin, että pistän namipurkin sen taakse ja palkkaan sinne. Sillä koira joka on minussa kiinni ja minä vielä katoan ja palkitsen kädestä, minähän olen oikea lahjapaketti sille. Kun taas jos saisin sen oppimaan, että kun se odottaa tulee palkkaa sen takaa.. voisiko tässä olla mitään järkeä. Viime kisoista saatiin 10 ja nyt möllitokosta 0, 3 viikon päästä piirimestaruus ja tekis mieli kokeilla tota palkitsemista kupilta. Kokemuksia?