Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mäykyn mittauksesta
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 4: Mäyräkoirat
MiaC
Tervehdys!
Minulle on nämä mäyriäisasiat vielä vähän vieraita, joten kysymyksiä piisaa... Olen ostanut mäykkyni kääpiö-pentuna. Nyt näyttää uhkaavasti siltä, että siitä saattaakin tulla normaalikokoinen . Rinnanympärys on tällä hetkellä 34,5cm, ja pojalla on ikää 10kk. Minkälainen käytäntö yleensä on, jos koiruliini kasvaakin normaalikokoiseksi? Onko se vaan riski, joka on otettava mäykkyä hankkiessaan? Minulle on käytäntö vähän vieras. Kasvattajaa ei ole kiinnostanut olla suuremmin yhteyksissä, joten kysyn mieluummin muilta mäykkyihmisiltä...
>tinja<
ensi kertaa kun on 15 kk ikäinen niin vie mitattavaksi ja sitten koira vain vaihtaa rotua. Ei kai kokoon voi vaikuttaa mitenkään, se on vain riski, tosin vanhempien koko voi kertoa jotain smile.gif
MiaC
Meillä pojan emä on kääpiö ja iskä kaniini... Eli normaalikokoinen ei oikein ole ollut toiveissa... Saanko itse "kiskaista" mittanauhan, vai suorittaako tuomari koko mittauksen? Kuka tuomari tiettävästi ottaisi tosi tiukkoja mittoja? Kaits niilläkin on mittaustyyleissä eroja.

Tavoittiko muuten Bocen kasvattaja sinua? Olit nähnyt bernin jossain Ylämaalla päin...
>tinja<
Ei ole tavoittanut unsure.gif Meillä on vain yksi koira käynyt mitattavana ja silloin ainakin tuomari "kiskaisi" (heh tongue.gif ) mittanauhan. En tiedä noista tiukoista mitoista, kun ei ole niin paljon kokemusta biggrin.gif Meillä tuomari vaan kokeili käsillä koiran rinnanympärystä ja huikkasi, että normaali se on wink.gif
MiaC
smile.gif Kiitos Sinulle, nyt ei mittaus enää niin jänskätä! biggrin.gif
>tinja<
Eipä mittään, kysele vaan, kyllä täällä aina joku vastaa wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.