Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Barbet
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
KatiT
Barbet - ehdottomasti mielenkiintoinen tuttavuus, mutta niin valitettavan harvoin niitä vielä olen päässyt koskettelemaan ja jututtamaan omistajia. Onko palstalaisilla omakohtaisia kokemuksia? Tai vaikka vaan lähipiirissäkin jollain? Niin mieluusti lueskelisin kaiken mahdollisen niistä...

Karvasta saisin paljonkin varmaan kysyttävää aikaiseksi? Rastoittuuko se, kasvaessaan pidemmäksi? Näyttelyitä ajatellen, onko sen suotavaa olla leikattu vai pidempi, vai onko merkitystä? Harrastuskokemuksiakin muualta kuin lajityypillisistä lajeista myöskin olis kiva kuulla...
Toisin sanoen ihan kaikki mikä vähänkään liipaa barbetia smile.gif
Sumu
mä olen yhden kerran nähnyt ja koskenut barbettiin ^^ sillonkin katselin aluks että onpas kamalan ylisuuri espanjanvesikoira oops.gif siitä on jo senverta aikaa etten muista mitä kaikkea hän siitä turkinhoidosta ja muusta kertoi, mutta mukavan luonteisen oloinen ainakin oli ^^
KatiT
Samoin itse pääsin vertaamaan aikanaan, kun Suomen eka barbet oli tullut maahan sitä aivan pentuna, noin vuoden ikäiseen puliini. Aivan identtiset olivat, vain barbetin häntä ei ole aivan niin kippura ja selän päällä kuin pulilla. Eli barbetit kyllä pentukuvissa muistuttavat hyvin paljon ylisuurta pulia, jolla ei ole vielä nyöriintyminen alkanut smile.gif
depeche
Vesikoirafoorumilta (http://forumer.com/vesikoirat) löytyy jonkin verran juttua myös barbeteista, ja pyörii siellä muutama barbetinomistajakin.
KatiT
Kiitti vinkistä, täytyypä kävästä sielläkin kurkkimassa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.