LAINAUS(Henrietta @ 25.1. 2007, 09:46)

sipa: Muistan aina ex:n vanhemmat, äidin palkka meni suoraan miehen tilille ja rouva joutui kerjäämällä pyytämään itselleen käyttörahaa, palkasta minkä oli itse ansainnut. Hämmästelin tuota pitkään ja mietin, miten joku on voinut asian päästää tuolle tolalle.
No juu meillä nyt on molemmilla sekä kortit, että nettitunnukset tuonne meidän yhteiselle tilille, joten kumpikin voi käyttää kuten omaansa, mutta eipä sitten tarvitse miettiä, että miten menee puoliksi, kun käytännössä maksetaan sieltä missä on. Ennen erillisiltä ja nyt samalta!
En minäkään tuota minään onnellisuuden mittarina pidä ja meillä nyt sattuu tämä toimimaan ja siis sopii meille - ei välttämättä kaikille muille!
Tuosta rahan siirtelystä tililtä toiselle voidaan muuten tehdä verotuksellinen pohdinta, mikä tuli tuossa tällä viikolla esille keskustelussa tuon ukkoseni kanssa. Yksityinen ihminenhän saa lahjoittaa kenelle tahansa 3000 EUR joka 3. vuosi - siis kenelle tahtoo. Tässä suhteessa jopa aviopuolisot katsotaan erilliasiksi henkilöiksi ja näin ollen siirrot esin vaimon tililtä miehen tilille eivät saisi ylittää tuota 3000 EUR kolmessa vuodessa ilman, että siitä menis periaatteessa lahjavero! Tuskin noita kukaan tulee urkkimaan, mutta eipä toisaalta tule ihan heti mieleen. Isäntä nyt oli vaan sattunu kattelemaan noita verotuskiemuroita, kun on muissa asioissa ajankohtaista pikkuisen tarkastella miten ne menee!
Mä olen kans kuullu yhdestä pariskunnasta (isovanhempien tuttavat) joka istui kahvipöydässä ja pöydällä oli pullaa, ne vaan sattuivat olemaan emännän ostamia joten ennenkuin mies saattoi nauttia särvintä kahvinsa kanssa noista pullista väännettiin kauppaa. Hintaa en tiedä, mutta ostamaan se miesparka pullansa joutui - vaimoltaan!