Tuli tässä mieleen, kun yritin etsiä ajatuksia ja sanontoja koirista, että en millään löytänyt kivoja, siksi ajattelin, että olisi tosi hauska kuulla erilaisia ajatuksia ja sanontoja.
” Yksi syy siihen, että koiralla on niin paljon ystäviä, on se että koira antaa häntänsä puhua kielensä sijasta. ”
- Tuntematon -
"Ennen minulla oli aikaa, rahaa ja ystäviä - nyt minulla on koira" toimii mottonani. On jo pitkään toiminut ja tulee pitkään toimimaankin.
Kituli
10.10. 2006, 22:16
Tämä on itselle hyvin mieluinen;
Jos ihmiset rakastaisivat toisiaan yhtä paljon kuin koiriaan, maailma olisi paratiisi.
- James Douglas
* Elämän paras ystävä, ensimmäinen toivottamassa tervetulleeksi, ensimmäinen puolustamassa. - George Gordon, Lordi Byron, koirasta
" voit lukea ja opiskella paljon ja päästä presidentiksi, mutta jos rehellisesti sanotaan, et silloinkaan tule tienaamaan yhtä paljon, kuin koirasi elämänsä aikana"
- en muista kirjoittajaa jne. -
Jessie
11.10. 2006, 14:38
Löysin joskus tällaisen linkin ja lisäsin suosikkeihini:
Dog Quotes , englanninkielisiä ovat. Ja sivustolla soi sitten taustalla ärsyttävä musiikki, joten kannattaa laittaa kaiuttimet kiinni...
Pisara
11.10. 2006, 15:15
Omalla pihallaan koirakin tappelee kuin leijona.
-Afganistanilainen sananparsi
Joka ei tiedä, miltä saippua maistuu, ei ole ikinä pessyt koiraa.
Hyvä ihminen saattaa hävetä koirankin edessä.
Afganistanilainen sananparsi
"Rahalla saa hyvän koiran, mutta ei sen hännänheilutusta"-Henry Wheeler Shaw""Oli sinulla sitten miten vähän rahaa tai omaisuutta tahansa, koira tekee sinusta rikkaan"-Louis Sabin-Koiran eivät ole koko elämämme, mutta ne tekevät elämästämme kokonaisen"-Roger Caras-Nuo on yhestä kalenterista, jonka sain joskus mätsäristä. Joka kuukaudelle on yksi sanonta.
//laitoin muutaman parhaan
Täytyy tässä välissä vaan sanoa, että musta nää on tosi ihania

Jotenkin kaikki koirasanonnat kuvaavat koiria niin hyvin. Tulee aina tosi hyvä mieli näitä lukiessa.
löysin lisää:
Koira on naista viisaampi. Se ei hauku isäntäänsä. (Venäläinen)
Koira, jolla on rahaa, haluaa itseään kutsuttavan "Herra Koiraksi". (Tanskalainen)
Koirat elävät hullujen kustannuksella ja kaikki Allahin varassa. (Arabialainen)
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee. (Arabialainen)
""Ei koira uineensa tiedä ennen kuin häntä kastuu.""
"Koira ei osaa puhua. Ehkäpä se juuri sen tähden on ihmisen paras ystävä."
"Parempi yhdet pennut viidellä koiralla, kuin viidet pennut yhdellä koiralla."
-en muista kirjoittajaa.
Sanontoja ja ajatuksia en löytäny nyt, mutta tälläsen runon oon joskus ottanu ylös.
Loyalty
You can't buy loyalty,they say,
I bought it though,the other day
You cant buy friendships,tried and true
Well just the same,I bought that too.
I made my bid and on spot
Brought love and faith and a whole job lot
Of happiness,so all in all
The purchase price was pretty small
I bought a single trusting heart,
that gave devation from the start
If you think these things are
NOT FOR SALE
Buy a brown-eyed puppy with a wagging tail
- Unknown
Summer.
19.1. 2008, 20:24
Olen kirjoittanut kaappini oveen tämän sitaatin ja liimannut sen viereen pari kultsua:
"Sinä annat koirallesi vain osan ajastasi, koira antaa kaikkensa sinulle."
Toimii kyllä hyvänä muistutuksena meille ihmisille. En tiedä kirjoittajaa, löysin Golden Ringin vanhasta lehdestä.
Makuasia sano ajokoira ku muniansa nuoli
Meidän paappa tuota aina hoki
Miksi koirat ovat parempia kuin miehet?
- Koirat ikävöivät sinua kun lähdet
- koirilla ei ole ongelmia osoittaa kiintymystään julkisesti
- koirat myöntävät mustasukkaisuutensa
- et koskaan mieti, onko koirasi sinulle kyllin hyvä
- koirat tuntevat syyllisyyttä tehtyään jotain väärin
- koirat eivät kehuskele sänkykumppaneillaan
- koirat eivät kritisoi ystäviäsi
- koirat eivät pelaa peliä kanssasi - paitsi ehkä noutamista, mutta silloinkaan ne eivät naura sille miten heität
- koirat ovat tyytyväisiä mihin tahansa valitsemaasi videoon, koska ne tietävät, että tärkeintä on vain olla yhdessä
- koirat eivät koskaan kuuntelisi musiikkia, jota sinä inhoat
- koiraa voit kouluttaa
- koira on helppo hankkia
- koirat yleensä pitävät lapsista
- et koskaan mieti epäluuloisena, mistä koirasi uneksii
- hyvännäköiset koirat eivät itse tiedä olevansa hyvännäköisiä
- pahin mahdollinen tartunta, minkä voit koirilta saada, on kirput (ok, pahin on vesikauhu mutta siihen on sentään rokote)
- koirat ymmärtävät, mitä EI tarkoittaa
- koirat eivät lue ruokapöydässä
- koirat eivät purista hammastahnatuubia keskeltä
- koirat voit pakottaa peseytymään
- keski-ikäiset koirat eivät tunne pakottavaa tarvetta vaihtaa sinua nuorempaan
- koirat eivät korjaile juttujasi kun kerrot niitä
- koirat eivät huomauttele ajotyylistäsi
- koirat pitävät sinua kulinaristisena nerona
- koirat alistuvat ollessaan väärässä
- koirat pitävät kaikista kiloistasi
- koirat eivät välitä, oletko ajellut säärikarvasi vai et
- koirat tarkoittavat rakkautta suudelmillaan
- koirat ovat ystävällisiä sukulaisillesi
- koirat huomioivat sinua yhtä paljon kuin sinä niitä, jopa enemmänkin
- koirat kuuntelevat sinua aina kun puhut niille.
KNAM / KEPO :n tarina. (Pieni varoituksen sana)
Teille saattaa olla hieman epäselvää, mitä tarkoittaa KEPO (kennelpoika) tai KNAM (koiranäyttelyaviomies). Tässä eräs surullinen kertomus aiheesta.. (lähde tuntematon).
Oletko koiranäyttelyssä nähnyt miehen, jonka rystyset raahaavat maata ja joka kävelee lievässä kumarassa. "Heti kun olet purkanut matkatavarat autosta, vie ne halliin ja pura esille. Sen jälkeen voitkin viedä koirat sisälle, parkkipaikka on niin kurainen". Koiranäyttelyaviomiehen ei koskaa tiedetä sanoneen sanaakaan kellekkään näyttelypaikalla tai missään muuallakaan koirista tai koiraihmisistä. "Mitä oikein teit?! Puhuit rouva Lehtisen kanssa!! Etkö tiedä, että hän on rouva Virtasen paras ystävätär! Sinun pitäisi kyllä tietää, mikä tämä on naisiaan!" Itsepuolustuksena KNAM pitää suunsa kiinni, koska vaimo ei koskaan etukäteen anna luetteloa tämän viikon ystävistä ja vihamiehistä.
KNAM ei myöskään syö paljoa. Hän tietää, että sillä siunaamalla kun koiraihmiset istuvat ravintolassa, he kehittävät juttua kahdesta mieliaiheestaan: koiran ulosteet (laatu, määrä, väri, haju jne.) ja koirien seksi ("Et voi uskoa, mikä määrä spermaa oli olohuoneen matolla!, Kun narttu synnytti, oli lakana likomärkä verestä!") SUURENMOISTA RUOKAKESKUSTELUA! Aterioilla KNAM tavallisesti muuttuu vihertävän kukertavaksi naamataulultaan.
Ehkä kaikkein luonteenomaisinta KNAM:lle on, että jokainen vaatekappale on koirankarvoissa. Minulla oli ennen tapana pitää vaateharjaa salkussa, nykyisin kerron vain ihmisille pitäväni koirankarvoista, niin pääsen helpommalla. Ennen naimisiin menoa valitin heti hovimestarille, jos ruuastani löytyi hius. Nykyään nielen mukisematta pienehköt karvatupot. Hammaslääkärini sanoo, että päästäkseen hampaisiini käsiksi hänen täytyy puhdistaa niiden välit karvoista, johon minä yleensä sanon, että hampaani varmaan kasvattavat karvaa kylmyyttä vastaan. Partani ei myöskään enää ole luonnollisen värinen - unohdan usein poimia siitä koiran karvat!
Kaikken pahinta on luullakseni oman identiteetin menettäminen: Olen vain Liisa Laineen mies, sen jolla on terrieri. Vaimoni koiraihmisystävät kohtelevat minua kuin viisivuotiasta pojanvekaraa. Minun ei oleteta osaavan laittaa sukkia jalkaan ilman vaimoni apua. Jos ihmiset puhuvat minulle koiranäyttelyssä, he tekevät sen hitaasti ja viittovat runsaasti, jotta varmasti löytäisin edes vessaan. Minulle uskotaan harvoin suuria koiratehtäviä. Joskus kuitenkin saan viedä koirat eläinlääkäriin, silloinkin vaimo soittaa jo etukäteen tulostani. Vastaanottoapulainen suurin piirtein taluttaa minut tuoliini ja antaa Aku Ankan käteeni. Kun olen valmis lähtemään, hän soittaa vaimolleni eläinlääkärin kanssa ja vaimoni, odotteleekin minua jo kotiovella kysymyksineen: "No, mitä lääkäri sanoi? Katsoiko korvia? Kumman korvan ensin? Mitkä koira teki, kun korvaa tutkittiin? Mitäs eläinlääkäri siihen sanoi?" Tämä kaikki tietysti sen jälkeen, kun oli jo kuullut eläinlääkärin version käynnistä. Jos minun on joskus soitettava eläinlääkärille ja erehdyn aloittamaan: "Päivää, tässä on Lassi Laine". Hän sanoo: "Anteeksi, KUKA?". Sitten peräännyn ja sanon: "Tässä on Liisa Laineen mies", jonka jälkeen minut tunnistetaan ja pääsen puhelun alkuun. Vaikka minulla on kaksi firmaa, eikä minun enää tarvitse kirjoittaa tylsillä kynillä eikä käyttää pyöristettyjä saksia, sillä minulla on oma sihteeri, olen yhä vain Liisa Laineen mies.
Firmoista puheenollen. Kun väitin, että perheemme tuloista viidennes voitaisiin ryhtyä käyttämään muihin hankintoihin kuin koiriin liittyviin, vaimo meni ja perusti oman koiratarvikeliikkeen. Hän ei suinkaan unohda kertoa asiakkailleen, että minä nuukailin talousrahojen kanssa ja kiukuttelin koirien aiheuttamista kustannuksista. Asiakkaat ovat tietysti koiraihmisiä ja nyt he pitävät minua suvaitsemattomana sekä koiria että vaimoani kohtaan.
Vaimoni ehdotti minulle erästä harrastusta vapaa-ajoiksi. Hän muistutti, kuinka mielellään valokuvaan ja kuinka hyvä silmä minulla on perspektiiville ja muille mittasuhteille. Hän ehdotti edelleen, valokuvaaminenhan on hauskaa puuhaa, josta voisi ansaita lisärahaa, voisinhan kuvata vaikka häitä ja muita perhejuhlia. Lankesin loveen! Kuka tahansa viimeisessä erikoisnäyttelyssä ollut saattoi nähdä minut "vapaa-aikaa" viettämässä videokamera olallani. Tarpeetonta sanoa, että meillä on kilometreittäin nauhoja, joissa koirat kulkevat sinne sun tänne, sivuittain kameraa kohti melkein tallaten kameramiehen alleen. Ansaita rahaa? Pitää paikkansa. Nyt minun ei enää tarvitse työskennellä firmassani. Voin viettää enemmän aikaa kotona nauhoittaen koiria ja korjaten kasoja.
Tämä johtaakin seuraavaan kommenttiin. Kun menimme naimisiin, sanoin vaimolleni: "Voimme mennä naimisiin ja ottaa yhden lemmikin, tai muutoin hankin sinulle työtä eläintarhasta". Kahta kissaa ja seitsemää koiraa myöhemmin vaimolla on lemmikkinsä ja minä hoidan eläintarhaa. Pohdittuaan pari minuuttia kosintaani hän suostui vaimokseni luvaten, ettei lemmikeistä koskaan tulisi koitumaan minulle vaivaa. NE NAISET!
Eräänä aamuna vaimo sanoi: "Kulti, minua nukuttaa vielä. Etkö voisi päästää koirat ulos, kun kerran olet jo hereillä? Niin, ja eiliset kasat pitää korjata sitä ennen pois pihalta. Äläkä unohda antaa kissoille ruokaa". Mitäpä muuta kiltti KNAM tekisi, kuin siivoaisi pihan jne. Seuraavana aamuna vaimo sanoi: "Älä unohda siivota pihaa". Tällä tavoin KNAM peri tehtävänsä. Nykyisin saan pelkkiä moitteita: "Siivosit eilen pihan kehnosti". Joten minä, kiltti ja tottelevainen KNAM, lupaan parantaa tapani. On kuin olisin armeijassa- sinua ei voida pakottaa tekemään jotain, mutta sinut totisesti saadaan toivomaan, että olisit sen tehnyt!
Kun muistelen menneitä, ovat koirat kyllä tehneet minulle hyvääkin: fyysinen kuntoni on erinomainen. Hyppely koira-aitojen yli on jaloille erinomaista liikuntaa, ja kolmen kilometrin spurtti karkulaisen perässä pitää huolta sydämen toiminnasta. Koirankarvat ovat varmaankin aivan erinomaista kuitua ruuansulatukselle, uskoakseni. Puhumattakaan siitä runsaasta raikkaasta ilmasta, jota saan pihaa siivotessani. Ja ainakin minä voin olla vakuuttunut siitä, miten vaimoni viettää viikonloppunsa. Minun PITÄISI tietää, koska hän kertoo sekunnilleen koko viikonloppunsa tapahtumat kotiin tultuaan puhelimessa. Minun tarvitsee vain salakuunnella, kun hän puhuu ystävilleen. (Ei saa nauraa, muulla tavoin en saa tietoa asioista!) Ainoa haittapuoli on, että voin käyttää puhelinta vain klo 03.45-04.00 joka toinen torstai. Kaikki tämä on kuitenkin vaivan arvoista, kun näkee vaimonsa tulevan onnesta soikeana kotiin tai kun koira lämmittää varpaita peiton alla kylmänä talviyönä. Eikä mikään tervehdys ole verrattavissa kuusiviikkoisen koiranpennun suomaan! Itseasiassa kaikki alkoi saamastani lautasesta, johon oli kirjoitettu: "Jos rakastat minua, rakastat myös koiraani."
- Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon -
Fasciner
7.2. 2009, 13:59
"Olemme kaikki koirien ystäviä. Ja siksi olemme täällä. Kannustamme kaikki ja hurraamme kaikille. Sillä jokainen koira on voittaja. Koira on valloittanut sydämmemme."
- Pedigree
"Jos vaimo haukkuu etuovella ja koira takaovella kumman päästät ensin sisälle?"
" No koiran tietenkin sehän lopettaa haukkumisen heti kun pääsee sisälle."
^
Fasciner
29.8. 2009, 10:50
Koirat ja näyttelyt, jännitys ja naksut,
vaiva sekä huoli, paineita ja maksut.
Kaikki on sen arvoista, on koira elämäsi.
Niin suloiset ja hurmaavat ja parhaat ystäväsi.
On maailma muuttunut, ei mikään enää sama,
kun ihminen on kokonaan koiriensa omistama.
- kirjoittaja tuntematon -
pikopiko
7.10. 2009, 20:03
LAINAUS(Pilvi @ 10.10. 2006, 22:44)

"Ennen minulla oli aikaa, rahaa ja ystäviä - nyt minulla on koira" toimii mottonani. On jo pitkään toiminut ja tulee pitkään toimimaankin.

Tämä on aivan ihana

Toimii yllättävän tarkkaan jokapäiväisessä elämässä
Nyt ei tule yhtään uutta sanontaa mieleen, mutta jo kirjoitetut ovat aivan mahtavia. Tulin tosi hyvälle mielelle niitä lukiessani. Ja vieläkin onnellisemmaksi koiranomistajaksi (jos se edes on mahdollista)!
Hopsoni
30.4. 2011, 19:31
Minun mottoni:
My goal in life is to be as good of a person my dog already thinks I am. -tuntematon-
ja sitten pari muuta minusta aika loistava lausahdus:
Properly trained, a man can be dog's best friend. -Corey Ford-
Dogs' lives are too short. Their only fault, really. -Agnes Sligh Turnbull-
One reason a dog can be such a comfort when you're feeling blue is that he doesn't try to find out why. -tuntematon-
Usein tulee sanottua kavereille jos tulee puhetta koirista, että
"ei me olla hulluja. Me ollaan koiraihmisiä ! "
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.