Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Glögi
Puskaradio > Puskis > K-18
Arissa
Tänään näin kaupassa glögiä ja sitä oli pakko ostaa bleh.gif Miten ihanaa on juoda lämmintä glögiä, syödä suusa sulavia suklaasydän herkkuja ja kuunnella hyvää musiikkia. smile.gif

Tämä päivä on ollut onnenpäivä monessakin asiassa smile.gif
Cola1
Ah ihanaa! Muistutus glögistä nostaa vedenkielelle! Huomenna kauppaan baa.gif
KatiT
Perinteinen glögi on kyllä hyvää, ja hiukan kun terästää punkulla.. Mutta siitä niin kovin joulu astelee mieleen smile.gif
Itse suosin näin viileinä iltoina hehkua... kuumana, ihan siltään bleh.gif
Annelinne
OiOi!

Olen ihan glogilover, ehkä senkin takia että pienestä pitäen on sitä lipitetty kun porukat juovat kovasti. Enemmän kyllä taitavat nykyään juoda hehkuviiniä, mutta kuitenkin.

Pikkuinen punkkutujaus sekkaan ja mahdollisesti viunaa myös niin sitten glogi on parhaimmillaan smile.gif Niin ja tottakai pitää vähän xtra mausteita laittaa! Mutta vain jos on specu-tilanne wink.gif

Mulla on ollu vuoden päivät glögi-tölkki kaapissa mutta ei sitä ole vaan tehnyt mieli. Pikkuhiljaa alkaa kyllä glögihammasta kolottaa wink.gif Ehkä sinnittelen vielä hetken.
Katis
Glögi ei maistu mutta joulutorttuja ja pipareita tekis mieli bleh.gif
Terhi
Voi, että glögiä ja torttuja! bleh.gif
Glögiä onkin kaapissa vielä yksi purkki. smile.gif Minä oon vähän ronkeli glögien suhteen, en tykkää kuin Marlin Glögistä, sitä tykkään juoda sekä kuumana, että kylmänä. Jos ei Marlia ole tarjolla niin Hehku menee sen tilalla, kunhan muistaa ensin lämmittää. smile.gif
Annelinne
^ Marli on ainoo oikee!! wub.gif
s-ml
Alkosta saa yhtä hyvää glögiä, ei muistu nyt vielä nimi mieleeni, mutta pullon muistan. Siinä on punasävyinen talvi-illan kuva kaupungista, ihmisiä kadulla ja tähtitaivas. Ihan halpakin pullo, hinta-laatusuhde ihan ok. Ne muut Alkon glögit ovat liian voimakkaita minun makuuni lantrattunakin.

Alkoholittomista pidän Marlista ja Valion glögistä.

Vielä en ole korkannut glögikautta alkaneeksi, mutta eiköhän se ihan tapahdu
smile.gif
hakunamata
hmmm... ajattelinkin viettää rauhallisen koti-illan ukon kainalossa ja koira omassa kainalossa. (kunhan pikku termiitit on saatu nukkumaan biggrin.gif )
taidankin kipaista kauppaan ostamaan glögiä ja siemailla sitä (sähköisen) takan loimutessa thumbup.gif
Max
Glögi on yksi munkin suosikkijuomista näin kylmenevinä iltoina. Nuorempana en tykännyt siitä juuri lainkaan mutta nyt kulutan glögiä etenkin joulun aikaan varmaan litran päivässä. Eniten tykkään Valion punaisesta glögistä bleh.gif muita glögimerkkejä en oo kauheasti ees maistellutkaan, pitäisköhän nyt ottaa hommaks ostaa vaikka jotain muita merkkejäkin vaihteeks

Tänä syksynä en oo glögiä vielä ostanut mutta varmasti tarttuu kaupasta kohta mukaan...

Pikkujouluissa on mukava juoda glögiä vähän terästettynä, maistella jotain hyviä pipareita ja laittaa kynttilöitä palamaan, ihanan tunnelmallista rolleyes.gif
Hugis
mulle ei kyllä maistu glögi lookaround.gif Joskus hyvässä seurassa voin lasillisen joulun aikoihin ottaa, mutta ikinä en oo sitä kotiin ostanu.
mammanpoika
Glögin ystävä ilmoittautuu! Kuten smäläri, minäkin tykkään Marlin ja Valion glögistä, ostan yleensä sitä vaaleaa glögiä, se ei närästä niin pahasti.

Myös tippakaupan glögeissä suosin sitä vaaleaa, jossa on seppele etiketissä, mikä lie valmistaja, oisko joku kotimainen?

Viime joulun aikaan piti testata sitä kovasti kehuttua uutuusglögiä, mutta täkäläisestä tippakaupasta se oli loppunut heti, kun sitä oli tullut. Kaksi kertaa kävin sitä kyselemässä, sitten kyllästyin. Mikähän se nimi mahtoi olla, jos sitä vaikka tänä vuonna saisi?

Täällä muuttaa tippakauppa s-marketin yhteyteen, joten eivät kuulema noita joulujuomia ennen muuttoa otakaan valikoimiinsa (käytin äitiä ja kävin itsekin lauantaina siellä), muutto tapahtuu pyhäinpäivän viikonloppuna.
Annelinne
Tippakauppa termi on mulle ihan uus!

Mutta siitäkin huolimatta, taidan kaivaa tänään glögit kaapista ja lämmitellä iltani iloksi wub.gif
dobberi
Täältä myös glögin ystävä ilmottautuu w00t.gif Valion ja marlin glögit maistuvat parhaimmalle. Eilen kauppareissulla huomasinkin, että glögit olivat jo saapuneet, mutta vielä jäi ostamatta. Ehkäpä jo seuraavalla kerralla jokunen tarruu mukaan biggrin.gif
mammanpoika
Nyt maistelin glögiä (ilman terästettä) joulusuklaan kanssa, ja kyllä vaan, kyllä se lämmittää tämmösellä ilmalla, kun ensilunta vain sataa... stereoista tulee parhaillaan "needles and pins" ja lisää hyvää musaa on luvassa smile.gif Sain viimeinkin kopioitua melkein kaikki ne suosikkini, joista oikeasti tykkään, koneelle, ja nyt ei tarvitse koko ajan vaihtaa levyä smile.gif
Lamppu
Kylläpäs vesi tuli kielelle, kun tämän ketjun luki... Glögin ystäviä ollaan ja pidän erityisesti voimakkaan makuisista. Terästettykin versio uppoaa kylmällä säällä koiralenkin jälkeen takan ääressä smile.gif Voi voi ku tulis sitä lunta, tunnelmahan olisi katossa wub.gif
Henrietta
Itse en ole koskaan glögin makuun tykästynyt ja jätän glögin juomatta. Ennemmin tulee kaupasta ostettua Hehku-juomaa, se sopii enemmän minun makuuni. En tiedä mahtaako sitä tänä vuonna olla jo kaupoissa.
onninen
Glögi ei oikein maistu,ehkä jossain kyläillessä tulee kohteliaisuuden takia vähän maistettua.Sen sijaan kuuma mustaherukkamehu terästettynä tai ilman on "poikaa",samoin kaikki kuumat,kahvipohjaiset juomat bleh.gif
snoproof
Tää on todella vaarallista tulla lukemaan tänne viestejä keskellä päivää...
Nyt iski ihan hirveä himo sytytellä paljon kynttilöitä palamaan, lämmitellä kaappiin viime joulusta jäänyt glögisatsi ja nautiskella siitä keksien kera. Samalla voisi katsella telkkaria ja nauttia elosta... wub.gif Enää puuttuisi hiljaa leijaileva lumi ulkosalla... Ah, ihanaa talvi ja joulu tulee teehee.gif
KatiT
Mä nostin jo kynttelikön esille blush.gif Ei se kyllä ihan sellanen perinteinen punainen, vaan vähän toisenlainen metallinen... syystä että siitä tulee niin kaunis valo pimeisiin iltoihin smile.gif Uskalsin tehdä sen, kun naapurilla on jo pihapuissa jouluvalot rolleyes.gif
sa-an-ri
LAINAUS(Annelinne @ 22.10. 2006, 13:08)
Tippakauppa termi on mulle ihan uus!

Mä olin täysin kuutamolla kun Mika puhu pitkäripasesta blink.gif

Mutta glögi vois olla jo asiaa... Ite voisin ottaa terästämättömänä, ja jos miestä huvittaa ni laittakoot kirkasta sekaan. En muista mikä purkki kaapissa täällä kotona vieläkin, varmaankin Marlin. Ja sehän menee kylmänäkin bleh.gif
Hugis
LAINAUS(KatiH @ 23.10. 2006, 11:35)
, vaan vähän toisenlainen metallinen...

Enkä yhtään ihmettele, että miksi juuri metallinen wink.gif Mä oon polttanu jo monta viikkoo kynttilöitä.
Cee
Glögi on suunnilleen kerran vuodessa hyvää, joten se kerta tarttee säästää loppuvuoteen.

Cee
KatiT
LAINAUS(Hugonmami @ 23.10. 2006, 19:49)
Enkä yhtään ihmettele, että miksi juuri metallinen wink.gif

Juu, puisesta irtoaa ikävästi säleitä. Melkein itsestään biggrin.gif

Laitatteko muuten glögiin ne 'roskat'? Vai mieluisten ilman? Itse juon ehdottomasti ilman. Rusinoista en pidä pullassa enkä maksalaatikossa, siispä en myöskään glögissä smile.gif
LaRa & Olli
Glögiä on juotu lähes päivittäin jälleen siitä asti, kun nuo ihanat tölkit ilmestyivät kauppaan! Täällä siis ilmoittautuu joukkoon yksi glögiaddikti! whistling.gif Ei ole joulua ilman glögiä ja tässä muodossa joulun voi aloittaa milloin tahansa ja jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Meillä suositaan sitä Valion sokeroimatonta, muut on liian makeita ja sisältävät liikaa hiilaria. blush.gif

Marraskuun ekana viikonloppuna, kun sukulaistädit tulevat kyläilemään Helsingistä, on meitin ekat "pikkujoulut". Tuovat lahjat mukanaan! wink.gif Silloin siis (vajaa kas viikkoa thumbup.gif ) saadaan kunnon Hehkuviinit ja glögit ja muut jouluherkut!

Glögin joukkoon kuuluu kyllä mun mielestä ehdotomasti jonkin asteinen terästys, joko ihan kirkaalla taikka sitten juurikin punkulla, kuten tuolla muutkin jo tuumailleet! Noi "roskat" menee ihan hyvin alas ja ihan aattona ovat jopa tervetulleita, mutta eivät muuten välttämättömiä! happy.gif
Hugis
Mutsi toi mulle pullon punkkua Tallinnan tuliaisena. taidan tempasta sen illalla ilman glögiä, jos laittais muodon vuoks manteleita sekaan biggrin.gif Sairaslomalla voi ottaa vähän lääkettä...
LaRa & Olli
Juu ja syytäkin on vähän lääkitä itseään! biggrin.gif
Lamppu
^ bleh.gif Maistuis mullekin. No otin mä kaverin tupareissa yhden lasillisen smile.gif Ja eilen nappasin kaupasta yhden tölkin Valion punaista glögiä.
KatiT
LAINAUS(Hugonmami @ 24.10. 2006, 12:53)
Mutsi toi mulle pullon punkkua Tallinnan tuliaisena. taidan tempasta sen illalla ilman glögiä, jos laittais muodon vuoks manteleita sekaan biggrin.gif Sairaslomalla voi ottaa vähän lääkettä...

thumbup.gif äläkä unohda rusinoita.
Hugis
Mutku mä en tykkää rusinoista, paitsi suoraan sieltä rusinalaatikosta. Ne ei kuulu ruokiin eikä pulliin eikä suklaaseen, eikä varsinkaan punkkuun/glögiin. Selaisenaan on tarkoitettu syötäväks nuo rusinat biggrin.gif
LaRa & Olli
Kuka estää ottamasta rusinalaatikkoa toiseen käteen ja punkkulasia toiseen!? laugh.gif Voin kuvitella kun Hugis (vaikken koskan ookaan nähnyt) kaataa ensin rusinoita suuhun suoraan laatikosta ja sitten huuhtoo ne alas oikein kunnon punkkukulauksella! laugh.gif Rusinat on kyl ylihyviä ihan paljaaltaan ja värsinkin aavistuksen kuivuneina! bleh.gif
sipa
^ Voi jessus.. laugh.gif Mutta kukas sitä vahtii miten ne rusinat syö.. Sama kait missä järjestyksessä ne suuhunsa panee tai minkä kanssa.. w00t.gif

Mä en osta Glögiä kun ukko ei sitä juo ja en minäkään erityisemmin, että sen minkä juon, on ollut jossain tyrkyllä.. laugh.gif
sa-an-ri
Itku ja vääryys! Ei meillä ollutkaan sitä glögiä kaapissa. Oli kuulemma menny vanhaks ja äiti oli heittäny pois sleepy.gif
Noel
Mä oon juonu viimeaikoina ihan liikaa glögiä, nytki jo odotan et pääsen kotii kun siellä odottaa Marlin glögipullon loppu ja parasta on että siel on pikkusen vodkaakin ja aavistus eilisestä punkkua.. eli ei muuta kuin kotoon vällyjen alle ja Glögiä hörppimään rolleyes.gif
tizzian
Tuli haettua "Hienostunut pakkasiltojen lämmittäjä"; Juhla glögi-pullo. Ei ihan perinteinen vaan brandypohjainen, kuulemma, mutta tiedä tuosta onko hyvää kun koemaisto on vielä suorittamatta! rolleyes.gif
Noel
Mä todella olin eilen melkeinpä mahdoton. Söin vain pari jugurttia illalla ja muutaman julia karkin glögin kanssa ja menin nukkumaan greyn anatomian jälkeen cool.gif laugh.gif
aatelkaa jos oisin sinkku tekisin varmaan jokapäivä noin biggrin.gif
Melchu
Marlin glögi on parasta, ja sälästä joukkoon vain mantelilastut, kiitos wub.gif
LaRa & Olli
Ei tätä keskustelua voi lukea! Täähän on mulle kuin muille noi pentujenkuvia-jutut. Pakko mennä ihan just lämmittämään ison lasillinen! Ei nyt ehkä ihan noin isoa, eikä ton näköistä, mutta kuitenkin!
sipa
Mä ostin Ainojäätelöä tuota piparkakku/glögiä ja ihan kuin olis syönyt piparkakku taikinaa jestas sekin oli taivallisen hyvää.. bleh.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.