Rixuliini
13.4. 2007, 20:29
Yllättävän usein joku tulee kysymään meidän ess rotua...
Enkkuani on luultu cavalier kingcharlesin spanieliksi ja cokkeriksi..
Pienehkö enkkuni on, mutta ihan enkun näköinen
Mun suomenlappari/kultainennoutaja sekotusta on sanottu kultainennoutajaksi, hovawartiksi ja paimensukuseksi lapinkoiraksi.
Hovawarttia ne yleensä veikkaa. Tuo on kyllä ihan erikokoinen verrattuna hoffiin, sen jo pitäs sanoa jotain...
Dalmistani Hurmaa on luultu harlekiini tanskandogiksi.
Kyllä mä tiedän, että Hurma on suuren uros dallun kokonen, vaikka onkin narttu, mutta ei nyt ehkä kuintenkaan tanskandogin??
LAINAUS(Jessie @ 24.10. 2006, 20:25)

Meillä tuota Jessi-seropia (collie x suomenlapinkoira) on veikkailtu kanssa vaikka miksi. Yleisimpiä arvailuja ovat collie, bordercollie ja karjalankarhukoira.
Näin meilläkin päin... Koirassa belgia ja collieta.
lhasa apso
6.5. 2007, 11:16
silkkiä on luultu yorkiksi(rotuna silkkiterrieri)
Vanessaa on luultu havaksi, kerran yksi mies tuli ja sano mulle" on noi kyll kivoja noi sun tiibetin shih tzut(mukana siis kolme trimmattua apsoa)
norsuvoima
9.5. 2007, 21:22
ruskeaa riistanväristä karkeakarvaista mäyräkoiraa kääpiösnautseriksi

ja terrieriksi (ihmiset vaan ei ymmärrä, että terriereitäkin on aika monenlaisia!

) pääsääntöiseksi kuitenkin hoksaavat että hei, sehän on mäyräkoira
Seriliini
10.5. 2007, 13:51
Oikeestaan omaa bordercollietani ei oloe luultu muuksi kun bordercollieksi. Joskus alkaa ärsyttämään kun kerrankin eräs auto pysäytti viereen ja kysäisi onko tämä bordercollie...
kerran joku pikku poika kysyi isältään, että miksi koiralla on potta päässä, niin ainakin myö kuultiin pikku siskoni kanssa. En muista, että koiralla ehkä oli vain heijastinliivi päällään.
Jasu sekoitetaan tai ainakin ennen sekoitettiin hyvin usein Kiinanpalatsinkoiraan, vaikka en näe tipsujen ja niiden välillä miltei mitään samaa. Nykyään kyllä enemmän tullut kysymyksiä, kuten: Onko tämä se tiibetinspanieli? Joskus myös joku pikkutyttö luullut kissaksi. Äitinsä kanssa väittelivät siitä onko Jasu kissa vai koira. Teki mieli kertoa, että koirahan tämä, mutta oli niin huvittava tilanne, että ei sitten tullut sanottua.
Keltaista labbistahan usein luullaan kultaiseksinoutajaksi, mutta minusta kaikista paras oli kun Ainoa sanottiin vinttikoiraksi
Tässä siis kuva mun "vinttikoirasta":
http://i24.photobucket.com/albums/c38/aino...no/IMG_1190.jpg
^ Ihan OT, mutta onpa kaunis labradori
Muorille tuli uusi rotuveikkaus pari päivää sitten: Eikö tää oo Chow chow? tuli pienen tytön suusta.
(koirahan on siis musta suomenlapinkoira.
Mulle tultiin sanomaan, että onpa nätti akita. Rotu oli oikeesti suomenlapinkoira.
en muista et oonko tänne jo aikasemmin kirjottanu, mutta laitetaan nyt kuitenkin
Meidän walesia ja enkkua (molemmat narttuja) ollaan luultu saman rotuisiksi, enkkua vain urokseksi.
Amerikankettukoiraa taas ollaan luultu usein joksikin vinttikoiraksi, monesti myös englanninkettukoiraksi
lk.saksanseisojaa taas ollaan luultu tanskandogiksi

ja dalmatialaiseksi (musta päistärikkö, ei tod näytä dallulta)
tämä ei voi olla totta! Eilen tuli TAAS uusi chowchow-arvaus

, ja vielä näin lyhyen ajan sisällä ^^^
wiputar
27.6. 2007, 17:56
Naapuri kommentoi tuota meijän uutta tulokasta MÄYRÄKSI! Tuo "mäyrä" on siis avassani.
Hoidossani on ollut nyt jonkin aikaa b&t värinen tipsu. Tuolla kylillä sen kanssa käydessä illalla, eräs pariskunta tuli siihen "töllisteleen" ja kyselemään kaikkee mahd. koirista. Sitten nainen sanoi, että onpas kaunis sekarotuinen koira. Katoin vähän aikaa haavi auki (ei nyt ihan, mut melkein). Sanoin, että kyl tää on ihan puhdasrotuinen tiib.span.. Ei voi olla mitenkään, koska ei tuon värisiä tipsuja ole olemassa. Sanoin, et kyl näit vaan on, mut harvemmin niitä näkee liikkeellä ja itellänikin niitä löytyy mm. hopeasoopeleina ja oli kirjavakin.
Pitää ilmoo viel koiran omistajalle, et tuo hänen ihq uroksensa on sit sekarotuinen tipsu -vain ja ainoastaan värinsä takia.
Napanteri
3.7. 2007, 15:01
Minun fauveja luullaan välillä vaikka miksi...siis yksinkertaisesti ihmiset eivät edes ymmärrä että moista koirarotua on edes olemassakaan...
Yleensähän ne ovat isoja ja lihavia mäyräkoira. Kerran Kuopion Kv-näyttelyissä minua jo oltiin laitamassa vanhimman fauvenarttuni kanssa mäykkykehään

Yleensä ne ihmiset jotka pitävät fauvea mäykkynä ovat itse mäykyn omistajia
Mut tyttöjä on luultu kultaisennoutajan pennuksi, beagleksi, snautseriksi, spanieliksi, terrieriksi tai sekarotuisiksi. Niin ja onhan se karkeakarvainen dreeverikin kuultu...
Juvan kv-näyttelyissä ohi kulkenut mies sanoi emännälleen "onpa järkyttävän näköisiä venäjän ajoikoiria!"
Paras arvaus kuitenkin on, saksanpaimenkoiran pentu
Lunaa luultiin eräänä päivänä suomenpystykorvaksi (ja siis todella, koira näyttääkin tosi paljon pystäriltä..
http://bitey.fix.fi/lumppu/DSC_2853.JPG). Sitä on myös luultu alaskanhuskyksi ja podencoksi (!).
Timistä on kysytty että onko tuo sellainen minilassie.
Muutoin aika hyvin noi perhoset tunnistetaan.
Välillä ihmiset huutelee ohimennessään: "Onpas sulla hiano lammas!!!" Pitää sitte vaa kiitellä
zwiebel
17.7. 2007, 12:08
Hah lisää hauskoja kommentteja. Java on nykyään kenguru, hevonen ja tappajahai

"kato äiti toi koira laukkaa, se laukkaa kuin heppa!" ja rullaportaissa yksi mies tosiaan: "Onks tää tämmönen TAPPAJAHAI?!" on, mikäs muukaan

.. ja kyseessä siis italianvinttikoira.
LaRa & Olli
17.7. 2007, 14:01
Miksiköhän tuota jokaiseen olohuoneeseen televisioruudun läpi hyppinyttä valkoista karkeakarvaista ja toisinaan kovaäänistä epeliä kukaan muuksi luulisi kuin omaksi ihanaksi itsekseen. Tuntuu, että westien tuntee kaikki. Rodun koko nimi vain on vaikea ymmärtää - se valkoinen kuuluu rodun nimeen.
Joku täti kysyi multa joskus, että onko näitä muunkin värisiä, kun ei aiemmasta selityksestäni tajunnut, että rotu on
valkoinen länsiylämaanterrieri. Mä sitten totesin vähän jo kyllästyneenä, et joo, mut ne on sit cairneja.

Sorry van cairnistit, en jaksanut vääntää rautalangasta ja onhan noissa kuitenkin melko paljon samaa ja cairnien ym. valkoisista "epäkelpoyksilöistähän" näitä on alettu jalostaa.
Siinä meinas mennä muuten sormi suuhu, kun isoisäni kysyi, että mikä on westien ja cairnin ero (enollani on cairn). Vaikee selittää muuta kuin väri ja pikkuisen erilainen ruumiinrakenne - noin äkkiseltään.
^ Soitin äitilleni silloin kun oltiin ekkua ekaa kertaa katsomassa ja ilmoitettiin että pentu meille tulee.. äitin eka kommentti: "minkä värinen se on?" jolloin vastasin "ja rotuhan on v-a-l-k-o-i-n-e-n länsiylämaanterrieri.." äiti totesi siihen "jaa jaa.. no minkäs värisi ne muut pennut (tarkoittaen sisaruksia) sitten on?"
Sipriina
20.7. 2007, 00:51
Tessaa on luultu sekarotuiseksi, pihakoiraksi ja sitten russeliksi.
LaRa & Olli
20.7. 2007, 06:52
LAINAUS(kada @ 17.7. 2007, 15:29)

^ Soitin äitilleni silloin kun oltiin ekkua ekaa kertaa katsomassa ja ilmoitettiin että pentu meille tulee.. äitin eka kommentti: "minkä värinen se on?" jolloin vastasin "ja rotuhan on v-a-l-k-o-i-n-e-n länsiylämaanterrieri.." äiti totesi siihen "jaa jaa.. no minkäs värisi ne muut pennut (tarkoittaen sisaruksia) sitten on?"

ihana äiti!
Mun pentua (sheltti) luullaan yleensä huskyksi
Sillä kun on sininen silmä. Ja kaikki sinisilmäiset koirat on huskyjä
Lumitassu
3.6. 2009, 16:03
Mun sammareita on luultu villakoiriksi ja kun ne ovat toimineet vetotehtävissä kaikki ovat luulleet niitä huskyiksi..! Itseä ärsyttää, ettei ihmiset tajua, että on muunkin rotuisia vetokoiria kun huskyt!
Rectangle
20.6. 2009, 21:02
Meidän cairnia on luultu ainakin australianterrieriksi, westieksi sekä eräs norwichin omistaja kysyi meiltä, että onko tämä sellainen norfolkki? ( norfolkillahan on siis luppakorvat. )
*janina
17.7. 2009, 10:43
Lenkkillä kerran pikkutytöt tuumasivat äidilleen, että " Hieno villakoira! " vaikka kyseesähän oli irlanninvesispanieli.
"MUSTA BICHONI, MITÄ IHMETTÄ!?" -on yleisin reaktio Unnasta. Ja neidissä siis bichonin lisäksi kääpiövillakoiraa.
Siis se on niin ärsytävää minilassie, lassie. minicollie.. joskus tekis mieli hypätä siihen eteen ja pomppia siinä repiä hiuksia ja tavutaa niille shetlanninlammaskoira.
meidän koiraa on noiksi luultu, mutta paras juttu tuli kerran lenkillä kun joku tyttö sanoo ylpeänä "äiti kato tuolla kävelee australianpaimenkoira sillä on sellane hieno väritys ton väriset on aika harvinaisii niitä on maailmas vaan 100" mä olin silleest ett TÄH? ja tokasin vaan siihen ett tää on kyllä ihan sheltti...
Lapanen
19.8. 2009, 19:41
Suomenlapinkoirani on ollut muiden mielestä lapinporokoira, lyhytkarvainen collie, pitkäkarvainen collie, sheltti, sekarotuinen, sakemanni, islanninlammaskoira, husky ja lista jatkuu loputtomiin.. Ties mitä rotuja ehdoteltu, hyvin harva tunnistaa lappariksi! Usein luullaan ketuksi (yksi tuli mulle huutamaan vakavissaan, että kettuja ei saisi pitää lemmikkinä..

), pienempänä luultiin sudeksi, karhunpennuksi sekä metsäkissaksi.
juu tuttua tuttua.. "isi kato lassie" se on se yleisin... "Meillä 4 collieta" ja kukaan ei ikinä tiedä collieta mutta sitten täytyy aina selventää "siis lassieta" niin sitten epätiedon häivähdyskin naamoilta on tipotiessään : P se on COLLIE ei lassie!
Meidän ranskanbulldoggien rodusta harvemmin ihmiset ovat erehtyneet, mutta sitäkin villimpiä LAJIarvauksia on tullut.

Niitä on luultu kissoiksi, miniporsaiksi, APINOIKSI...
Tosin kun ensimmäinen pentu otettiin, naapuri kysyi "Ei kai tämä ole sellainen Tappajakoira?"

(tarkoitti bullmastiffia, siihen aikaan oli juuri hirmu kohu iltapäivälehdissä)
Meijän Alli snautserii luultu on labbikseks pienempänä

meijän kultsupentuu on luultu vinttikoiraks
Seroppiimme eli Juulia Phalenen ja Jackrausselin risteytykseksi ja paljon muuksi
Jämtlanninpystykorvaa eli Zimiä 10v Seropiks vaikka on vasta 5kk

:/
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.