LAINAUS(Tiibettiläinen @ 26.12. 2006, 12:07)
Te, joilla on jo lapsia, olitteko ennen lapsen hankkimista varmoja, vai epäröittekö?
Vieläkin tuntuu siltä, että kyllä nämä eläimet riittää mulle... Ja kysymys kuuluukin, että JOS tulee vauva, niin jaksaako huolehtia sekä lapsesta että koirista? Mitäpä jos vauva valvottaa kaiken vuorokautta, miten selviäisin sekä vauvan että eläinten hoidosta?
Vieläkin tuntuu siltä, että kyllä nämä eläimet riittää mulle... Ja kysymys kuuluukin, että JOS tulee vauva, niin jaksaako huolehtia sekä lapsesta että koirista? Mitäpä jos vauva valvottaa kaiken vuorokautta, miten selviäisin sekä vauvan että eläinten hoidosta?
Jos jäät odottamaan sitä tilannetta että olet ihan täysin varma että haluat lapsia, jäät lapsettomaksi. En minäkään ollut täysin varma, alkuraskausajan olin melkeinpä masentunutkin kun pelkäsin lasta synnyttää. Mutta luonto hoitaa
Itse en vieläkään tykkää lapsista, siis toisten lapsista, varsinkaan jos ne on vauvoja ja/tai kovaäänisiä.
Ja kunnon koiraharrastaja jaksaa kyllä koirat ja lapsen. Itse asiassa ne on hyviä vastapainoja. Jos ei olisi ollut koiria, niin olisin varmasti "kuollut" kun olisin ollut koko ajan vauvassa kiinni (olen sen tyypin ihminen että en voi juurikaan jättää lasta vieraille hoitoon) ja varmasti saanut jonkun synnytyksen jälkeisen masennuksen.
Koirien kanssa kun kuitenkin on pakko mennä pihalle, ja isä jäi vauvaa hoitamaan kun mamma tuulettuu raikkaassa ilmassa (tai näyttelyissä).
Meillä oli koliikkivauva, ja kyllä siitä selviää - juurikin koirien avulla. Saat uskomattomasti ladattua akkuja kun olet koirien kanssa lenkillä. Vauvakin nukkuu aika hyvin vaunuissa kun ulkoillaan. Nuorena sitä jaksaa ja pystyy vaikka mihin urotekoihin. Meidänkin poika huusi koliikkia jotain kolmisen kuukautta, joten se ei ole niin pitkä aika.
Nyt kun täytän pian 30, nyt tuntuu että olen liian "vanha", en jaksaisi mitään koliikkivauvoja tai vauvoja yleensäkään. Meidän poika kun on jo eskarilainen