LAINAUS(-anna- @ 24.10. 2006, 20:02)
Musta noita mummujen painosteluja ei kannatas ottaa turhan vakavasti. Ehkä hän on vain vähän innoissaan ja haluaisi olla isoisomummu-- voihan sitä nätisti sanoa että et ole ajatellut hankkivasi lasta pitkään aikaan ja sen teko on ajallaan tai sitten et ollenkaan..
Tiedän, tosi moni äiti ja mummu sanookin näistä asioista lähinnä koska
oavt innoissaan kun tytäs/lapsen lapsi on aikuisiän kynnyksellä.
Kuten minä, täytän 18 puolen vuoden päästä.
Mutta milloin painostus menee yli?
Silloin kun joka kerta mummini tavatessani saan kuulla minkälainen mies pitää olla, kuinka tuon hänet näytille mummini luokse, ja hän sanoo onko tämä hyvä vai ei.
Ja kun joka kerta saarnataan siitä miten sen rikkaan miehen kanssa pitää tehdä paljon lapsia.
Tunnen oloni niin ärsyyntyneeksi ja ahdistuneeksi kun mummini saarnaa!
Mummini ei todellakaan ole vain vähän innoissaan, hän vaatii!
Ja mummini ei ole edes kovin vanha, vasta 60nen! Itse teki lapsia jo 18vuotiaana!

En voi väittää vastaan hänen mielipiteeseensä, enkä huomauttaa siitä mitä mieltä olen. Sillä hän tykkää kuulla vain sitä mitä haluaa kuulla.
Hänellä on tietty kuva unelma lapsenlapsityttärestään, eikä sitä tämä tytär saa rikkoa, muuten riidellään, kuten kun kerroin etten tanssi vanhoja. Ette arvaa miten hän suuttui!! Hän ei ole koskaan suuttunut niin minulle! se oli kauheaa!.
Joten olen hiljaa ja annan hänen puhua, ei häntä minun mielipiteeni asioista kiinnosta, on jo kauan elänyt tapahtumia minun kauttani.