Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pomeranian keskustelua 2.
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2
Pisara
Täälläpä jatkuu. Edellisessä jo 50 sivua. tongue.gif .
NooorA
Joo happy.gif Eli ketkäs pomeraniat on tulos Junnuihin lauantain 2006 voittajaan?! wink.gif
Itse esitän Phailenin wub.gif Siellä kehässä me ollaan muitten koirien seassa, ja tulee olemaan hauskaa! dogrun.gif! Koska päätin ottaa erillaisia koiria käyttöön!! whistling.gif
HoneyDream
^ Joo, mä olen tulossa kyllä la voittajan junnuihin, taas pitkästä aikaa... whistling.gif
Kisaan luultavasti kyllä tipsulla tai tollerilla.
NooorA
Okei,ainakin joku pomerania tulee junnuihin. rolleyes.gif
Ainakin sinne tulee 2:ks phalenea ja yks pomeraniankoiraa junnuihin. dogrun.gif

Mutta mua ei haittaa vaikka en siottuis,mut oishan se ihan kivaa siottuu. unsure.gif
-Essi-
Tuli tässä mieleen, että onko täällä ketään Lahdesta? Itse opiskelen siellä ja omistan vajaa 7kk pommin. Olisi kiva treffata joskus muita pommin omistajia..
NooorA
Itse kävin vähän aikaa sitten Lahden pentunäyttelyissä mutta en pommin kanssa.
Olin Baseninkanssa wub.gif Mutta en omista pommia. lookaround.gif
*Bamu*
LAINAUS(HoneyDream @ 31.10. 2006, 18:05)
^ Joo, mä olen tulossa kyllä la voittajan junnuihin, taas pitkästä aikaa... whistling.gif
Kisaan luultavasti kyllä tipsulla tai tollerilla.

Et sä sinne Vottajaan kyllä koskaan ilmottautunut biggrin.gif
-Paupi-
LAINAUS(Nermunda @ 29.10. 2006, 21:51)
Joo  happy.gif  Eli ketkäs pomeraniat on tulos Junnuihin lauantain 2006 voittajaan?! wink.gif
Itse esitän Phailenin wub.gif Siellä kehässä me ollaan muitten koirien seassa, ja tulee olemaan hauskaa!  dogrun.gif! Koska päätin ottaa erillaisia koiria käyttöön!! whistling.gif

Mä en ole varma junnukoirasta... yks vaihtoehto olis kyllä varmaan pommi, mutta... se on hieman mietinnän alla vielä biggrin.gif blush.gif
NooorA
Okei,mutta siis ilmottakaa sitten kun olette varma kun tulette voittajaan.
wink.gif
Pisara
Tänään käytiin eläinlääkärissä. Mandyn polvet 0/0 ja silmät terveet wub.gif . Hintakaan ei ollut niin paha, kuin aluksi kuvittelin, 55€ smile.gif
Retu -97
Onnea Mandyn terveistä polvista & silmistä! Hieno homma, että kaikki ok! smile.gif
NooorA
Okei,kiva että Mandy on terve nytten ja voi hyvin. rolleyes.gif
Ja ennen talvea niin on terve,vaikka ihan juurihan on talvi. biggrin.gif

Mutta vielä onnea Mandyn hyvistä tuloksista! thumbup.gif
Pisara
Olen aika tietämätön hyvistä trimmaussaksista pommille, lisäksi ei ole ollut nyt rahaakaan niin paljoa, mitä ne sakset nyt yleensäkään näyttää maksavan, yli 60 euroa aikalailla jokaisessa näyttelyssä. Jokatapauksessa. Koiramme -lehdessä oli nyt hyvä tarjous ohennussaksia koskien, ja koska en tiedä kuinka moni täällä edes tilaa ko. lehteä, skannasin pienen osan ilmoituksesta, ja ajattelin, että jos joku sattuisi tietämään noista jotain, ja voisi yleensäkin kertoa kannattaako tuollaisia ostaa. Hinta nyt on ainakin kohdallaan, vain 15 € smile.gif

http://i13.photobucket.com/albums/a255/pom...an/trimmaus.jpg
NooorA
Joo,jotkut trimmaus sakset on kyllä aika kalliita. Mutta niillä on silti hyvää käyttöä! thumbup.gif
Pisara
Onpa hiljasta täällä nykyään sleeping.gif .
HoneyDream
Pisara: Muuten, mites teille kuuluu harrastusrintamalla? Luin jostain puskassa olevasta topicista, että te treenailette agia ja/tai tokoa? teehee.gif
Pisara
HoneyDream: Agilitya joo. Suoritimme sen alkeiskurssin nyt syksyllä, ja nyt on suunnitteilla jonkun porukan kerääminen, jotta voitaisiin tämän talven aikanakin vähän harjoitella. Mandy kun näyttää pitävän lajista kovasti, ja osaakin melkein jo kaikki esteet smile.gif Irtipitäminen tuottaa kuitenkin vaikeuksia, joissain määrin, joten sen kanssa tulee vielä harjoitella kovasti, mutta pääasia, että näin alkuun edes pitää lajista.
Harrastatteko te agilitya, miten mulle on jäänyt semmonen kuva? cool.gif
HoneyDream
Okei, kiva kuulla, että lisää pommien kanssa harrastavia tulee biggrin.gif Jep, harrastetaan, nyt vain ollut taas jälleen kerran pitkään tauolla,
mutta *Bamu* siis ohjaa Minniä, itse en sitä osaa sitten yhtään ohjata blink.gif Aina joskus koitan ja se on aika hauskaa katseltavaa varmaan.
Olen niin hidas dry.gif
Pisara
HoneyDream: Okeei smile.gif Miten teillä meni muuten Jyväskylän näyttelyssä tänään? cool.gif

Jyväskylän näyttelyn tuloksia;

PN1, CACIB, ROP Linnanhaltijan Karamelli
PN2, SERT, VARACACIB -> FIN MVA, Sunterra Sweet Pea
PU1, CACIB, VSP Linnanhaltijan Idoli
ROP-pentu, Pannacotta Of Pomeranian World
SERT, Linnanhaltijan Magic
ROP-kasvattaja, kennel Linnanhaltijan
HoneyDream
Erillä luokkansa 4. wink.gif Jos nyt joskus päästäisiin noihin cacibeihin, mutta eihän tässä mikään kiire ole laugh.gif Saatiin, mitä haettiin, eli ERI wub.gif

/muoks
Oho, vai tuli Sweet Peasta Suomen valio! Hienoa! En ollut Jyväskylässä, joten en tiennyt valioitumisesta whistling.gif
Pisara
HoneyDream: ERI on hyvä smile.gif Aika paljon ollu pois noita pommeja, kun katsoin kehän laita -palstalta Ninjuskan laittamat kokonaiset pommitulokset.
Onko sulla tietoa missä päin Suomea mahtavat asua Santarinteen Katinka ja Viljapellon Lady-Lilit?
Ninjuska
Santarinteen Katinka tulee Tampereelta ja Viljapellon Lady-Lilit Oulusta. smile.gif
Pisara
LAINAUS(Ninjuska @ 20.11. 2006, 17:44)
Santarinteen Katinka tulee Tampereelta ja Viljapellon Lady-Lilit Oulusta. smile.gif

Okei, kiitokset smile.gif
NooorA
Moi pitkästä aikaa!Onkos kukaan tulossa Tukuun tai Tampereelle? lookaround.gif
Mä olen ainakin tulossa Tampereelle mutta sitten Turkuun en ole varma kun on niin pitkä aika. wink.gif
Pisara
En ole tulossa kumpaankaan, luultavastikaan. Turhan pitkä matka molempiin.
julie91
Toinen keskustelu jo aloitettu biggrin.gif
Ostatteko te karvapalloillenne joululahjoja?
Mie ostan Nallelle semmoisen kalastajaneuleen,joita myydän Mustissa & Mirrissä ja jonkun kivan pehmolelun,jota saa "raadella" rolleyes.gif

Mä pidän taukoa agilitystä talven ajan,mutta aloitetaan taas treenaamaan myöhemmin keväällä ja jatketaan syksyyn asti.
NooorA
Okei,eli täällä sheltti keskustelus on kaks koiraa minkä nimiet on Nalle ja Nalle. biggrin.gif
Voittajaan pian 15 yön päästä.Pitää katsoa neuletta.
Pisara
julie91:
Täällä ollaan ahkeria biggrin.gif Vaikka nyt onkin ollut pitkään aikaan turhan hiljasta lookaround.gif Tottakai sitä pitää koiraakin jouluna muistaa jotenkin, vielä ei ole tietoa mitä sitä ostaisi, mutta onhan tässä vielä monta viikkoa aikaa miettiä tongue.gif Eläinkaupasta varmaan löytyy heti jotain kivaa laugh.gif
Saanko kysyä, miksi pidätte agilitysta taukoa talven ajan?
julie91
Mä olen käynyt koiran kanssa agi kursseilla ja ne loppuu talven ajaksi dry.gif A-taso ollaan käyty. Keväällä seuraava taso alkaa smile.gif
Nina & Duracell
turkuun ollaan tulossa molempien kanssa. Tampereen en tiedä vielä. Yritän saada kasvattajalta selvää minkälainen toi tuomari on...Kyllä me käymme aika ahkerasti äidin pojan kanssa ens vuoden näytelyissä....Ja tietenkin yritän saada Duracellille se viimeinen Serti. Toivottavasti valiotuu ens keväällä/kesäällä! rolleyes.gif

Täällä on ollut hiljaista. Olen itse hengaillut enimmäkseen kääpiöpystiksen foorumilla. Ketkä tulossa Hesaan voittajanäyttelyyn? Molemmat ovat ilmoitettu mutta saadaan katsoa miten menee, sen verran iso näyttely ja hienot koirat siellä on. Me tullaan vaan huvin vuoksi katsomaan muita pommeja ja jos saadan ERIt niin se on vaan plussaa! cool.gif

Meillä on nro:t 6656 Jovi, 6680 Duracell.... Laitakaa tänne nro:t jos haluatte...
Pisara
Nina & Duracell
Tsemppiä teille Voittajaan! Ottakaa tuloksia ylös, ja laittakaa sitten tänne smile.gif
Me ei olla tulossa, mutta oisin kyllä halunnut tulla katsomaan.
Nina & Duracell
sitä tarvitaan.... laugh.gif
NooorA
Joo,mäkin meen tonne voittajaan ja oon JH-5. Tsemppiä vaan teille kaikille ketkä tuutte voittajaan. thumbup.gif Huhuu!Eikös täällä puhutakkaan enään!
Nina & Duracell
on tullut aika paljon mielenkiintoisia näyttelyitä esille ens vuodeksi. Ainakin tuomarit.... cool.gif

Hinnat on ainakin noussut! dry.gif

Onko jollakin jo tiedot ens vuoden näyttelyihin, mihin te olette tulossa....
NooorA
Mulla on KV-Lahti molempina päivinä Turkuun en mee Tampereelle ei varma.No ei Lahdestakaan olla vielä varmoja mutta luulis niin että menis.
Mutta tylsää jos ei pääse mihikkään noihin! ph34r.gif
Pisara
Aika varmasti molempiin Oulun näyttelyihin ainakin, mietinnässä on myös muitakin. Ens vuodelta odottelen itseltäni aktiivisempaa lähtemistä yleensä näyttelyihin koiran kanssa, kun tämä ensimmäinen vuosi oli sellaista totuttelua vielä wink.gif .
Mihin te olette menossa, Nina&Duracell?
NooorA
Niin mihin te aijotte mennä Nina & Duracell rolleyes.gif Voittaja yli huomen jännää,tosi. cool.gif Hyvää joulua muutes kaikille! thumbup.gif
HoneyDream
En ihan tarkkaan tiedä, minne ollaan menossa, mutta kai tuonne turkuun mennään. wink.gif
Tampereesta en tiedä, mennäänkö tänä vuonna. Ja sitten mitä nyt näitä kesän/kevän näyttelyitä on. Laitan tänne sitten tarkemmin kun tiedetään!

Pitäisi tuo turkukin maksaa aika pian, ne ilmopäivät menee niin nopeasti umpeen ph34r.gif

Pisara: Trimmaatko itse Mandyn näyttelyyn? Vai viettekö trimmaajalle? Kannattaa mennä kasvattajan luo, joka neuvoo trimmaamisen hyvin! Ja kannattaa harjoitella sitä trimmiä aina näillä näyttely-väliajoilla. cool.gif

*Bamu* valmistelee noita tipsuja messariin. Toinen menee junnuihin ja toinen rotukehään. Harmittaa, kun mun piti lähteä messariin, mutta en voikaan koulukiireitten ja esitystreenien takia. Ja jään tietty Minnin kanssa kotiin. lookaround.gif Mutta onneksi pian on turku, niin pääsee taas pitkästä aikaa näyttelyyn! laugh.gif (viimeisestä hallinäyttelystä on kyllä niin kauan aikaa, että. ph34r.gif )
Pisara
LAINAUS(HoneyDream @ 8.12. 2006, 22:38)
Pisara: Trimmaatko itse Mandyn näyttelyyn? Vai viettekö trimmaajalle? Kannattaa mennä kasvattajan luo, joka neuvoo trimmaamisen hyvin! Ja kannattaa harjoitella sitä trimmiä aina näillä näyttely-väliajoilla.  cool.gif

Sekä että. Kasvattaja on trimmannut sen muutaman kerran, mutta hänenkin luokseen on kuiteskin matkaa melkein 500 km, ei siellä ihan kuukausittain käydäkään. Toki trimmaan myös itse, sen verran mitä osaan. Pään ehkä parhaiten.
Ja koska olen tosiaan vielä ihan tumpelo, olen päättänyt harjoitella vähitellen, ja kysellyt sekä kasvattajalta, että myöskin yksin kierrellessäni näyttelyitä, kysellyt asianomaisilta henkilöiltä neuvoja smile.gif Jospa se tästä, tuskin se kovin vaikeaa on, kun sen vaan oppii cool.gif .
Miten teillä menee Minnin trimmaus, miten aloititte sen trimmauksen silloin alkuaikoina? happy.gif .

Ottakaahan tuloksia tosiaan ylös Voittajanäyttelystä mahdollisimman tarkkaan, jotta voi edes niitä tarkkailla, kun en itse valitettavasti tosiaan sinne pääse. Kiitos jo etukäteen! biggrin.gif .
NooorA
Voih,en siottunut mutta ei se mitään.Ostelin vähän kaikkea kivaa,siellä on halpaa.Menen huomennakin! rolleyes.gif
julie91
Tiedättekö,että järjestetäänkö mätsäreitä talvella? sleepy.gif

Tänään ostettiin Nallelle naudan verta. Jos ei huomenna sada,niin teen koiralle lyhyen verijäljen smile.gif. Onko kukaan täältä kokeillut tuota verijälkeä oman pomminsa kanssa?
HoneyDream
Pisara: No, meillä vähän samanlaisesti, että kasvattaja neuvoi aluksi ja trimmaili ensi näyttelilyihin etc ja samalla itsekin harjoittelimme happy.gif Tottui ihan pienestä jo trimmaamiseen ja semmoiseen. Emme ole kertaakaan vieneet trimmaajalle, eikä ole tarvettakaan ollut vielä. Kykyään trimmaamme ihan itse joka näyttelyyn, kasvattaja kyllä aina trimmaa myös, jos Minni on siellä hoidossa tms biggrin.gif

julie91: Me, me! laugh.gif No, aika pienimuotoisesti kylläkin, mutta kuitenkin. Viime kerrasta on kyllä hieman aikaa, mutta nyt voisi kyllä käydä jäljen tekemässä, ennekuin ne lumet tulee. Jos nyt edes on tulossa sleepy.gif Mutta aika mukavaa hommaa tuo verijälki on. Puolitoista vuotta sitten ekaa kertaa pääsivät kokeilemaan. Nappasi oikein kunnolla meidän vanhimpaan koiraan, se nyt on muutenkin hieman tuommoisteb perään. Tekisi mieli alkaa "ihan kunnollakin" sitä harrastamaan, kun koirat tykkää. Mukavaa nenäpuuhastelua laugh.gif

Kyllä sinä varmaan sen tiedätkin, että sitä jälkeä ei mennä "tuoreena" vaan sen annetaan vanheta? Ihan vain varmistan smile.gif

Huomenna on messarissa pommit. Tsemppia Duracelille ja Joville! Kertokaa tuloksia sitten tännekin cool.gif
NooorA
HoneyDream: Mihin sä aijot mennä?Niinku näyttelyihin.

tänään vielä voittajaan. unsure.gif En vieläkään tiedä mihin menen näyttelyihin. Riippuu vaan. rolleyes.gif
Pisara
Täällä päin järjestetään ainakin myös talvella muutamia mätsäreitä, mutta ne ovat silloin tottakai sisätiloissa. Tosin enemmänhän niitä on kesällä, kuin talvella, muttei sekään mahdoton ajatus ole.
Emme ole kokeilleet verijälkeä, meille riittää näin alussa agility, mätsärit, ja näyttelyt cool.gif . Niissäkin on jo kova harjoittelu, kun vasta aloittelijoita olemme.
Pommit ovatkin jo kehässä Voittajanäyttelyssä, tuloksia tosiaan tänne heti, kun joku tietää edes muutamia. Kärsimättömänä odottelemme laugh.gif . Edes ilmoitetutkin on parempi, kun ei mitään happy.gif .
NooorA
Jos meen Lahti-KV nii otan sinne jonkun koiran vaan. rolleyes.gif Ei sillä väliä kunhan on vaan koira. whistling.gif Mutta nyt oon vähän kipeä mutta ei ole paha asia. wink.gif Paitsi vähän. huh.gif Mutta Voittaja oli ja Siperian hasky voitti. baa.gif
Se oli aika hyvä mut kuiteski. laugh.gif
HoneyDream
Messarin pommitulokset? Kuulemma irlantilainentuomari, eikä Linnanhaltijoiden koiria. Onko kellään niitä? Nina?
kiinanpommi
Tuomari oli Sean Carrol, tunnettu ja arvostettu kasvattajatuomari.
Hänen kasvattinsa oli pari vuotta sitten Messarissa ROP.

Pommitulokset löytyy Kääpiöpystykorvat forumilta:
http://www.atfreeforum.com/kaapiot/index.php?mforum=kaapiot
NooorA
Niin onkos kenelläkään tietoa pommejen tuloksista eli kehästä tai jotain. happy.gif
Itse en nähnyt yhtään pommia! wink.gif
Suvi
LAINAUS(Nermunda @ 13.12. 2006, 15:22)
Niin onkos kenelläkään tietoa pommejen tuloksista eli kehästä tai jotain. happy.gif

Suosittelen lueskelemaan hieman noita aiempia viestejä. rolleyes.gif
Retu -97
LAINAUS(Nermunda @ 13.12. 2006, 15:22)

Pomeranian tulokset (kopioitu pienpystykorvat foorumilta, ja korjauksien kera).

Vit-Väktarens Nicke Nyfiken ROP-pentu

Linnanhaltijan Nina Ricci VSP-pentu
Linnanhaltijan Naranji pentu 2

Junnut
Noble Art Comets And Stars ROP FINV-06 FINJUNV-06 SERT
Aj´s Dan-Star Firefox Eri2 VARA-SERT PU3
Music Room's Fire Dance ERI 4
Tirhan Foo Fighter ERI3
Frimousse Teeny Therapist EH
Grandenspitz Bon Jovi EH
Jenuwane Kool Suprise EH

Avo
Vit-Väktarens Pikku Piru EH1
Cicon's Caesar EH2

Valio
Bi-Mars Bicontys Hot Line ERI1 PU2 CACIB
Sunterra Spontaneous Daystar ERI2 PU4 VARA-CACIB
Jenuwane Kool Running ERI3
Just Last Dance By Gernada ERI4
Toybox Moonfox ERI
Vit-Väktarens Jippi-Juppi ERI

Jun
Panna Cotta Of Pomeranian World EH1
Dacabe Kol´s View EH2
Linnanhalijan Miracle EH3
Music-Rooms Winter Song EH4
Noble Arta All Rights Reserved EH
Black Orange's Royal Straight Flush Poissa

Nuo
Velocity´s Aint Nothin But A Teas ERI1 PN3 VARA-SERT
Biconty's Sound Of Music ERI2 PN4
Santarinten Jade EH3

AVO
Bravo's Softy Softy Of Lenette PN1 VSP FINV-06 SERT CACIB
Grandenspitz Tora ERI2 PN
Pomdell Talkin Back At Gernada EH3
Unrival Red Rosepepper EH4

Valio
Sunterra Sweet Pea ERI1 PN2 VACA

Eli tässähän ne tulokset ovat, jos on "liian vaikeata etsiä" niitä muualta... blink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.