Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ajokokeen säännöt (Ajok)
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Metsästyskokeet & metsästys
sa-an-ri
Eilen löysin Ajokoirajärjestön sivuilta säännöt, mutta olivat vajavaiset, muutamia kohtia puuttui.

Eli mistäs löytäisin kokonaisuudessaan ne säännöt, vai onko ainoa keino tilata Kennelliitosta? Ja jos jostain löytyisi "selkokielellä selitettynä" valmistautuminen kokeeseen, ja kokeen kulku, olisin hyvin kiitollinen tiedosta.
tizzian
TÄMÄN sä olet vissiin sitten jo lukenutkin..?

dogrun.gif
sa-an-ri
Nyt olen. Mutta toi teksti hirveesti kertonu...

Oon myöskin lukenut ja tulostanut Suomen ajokoirajärjestön sivuilla olevan tekstin, mutta siinä oli aikas paljon aukkoja. Pitänee sitten luikerrella jonkun ajokoiramiehen tuttavaksi ja pyytää sääntökirja lainaan, sekä imeä kaikki tieto joka irtoaa kuin sieni. blush.gif
Turunen
Noita ajokoe sääntöjä ei tahdo löytyä netistä, mutta kannattaa tosiaan mennä jonkun palkintotuomarin kanssa metsälle, niin että siinä ajoa seuratessa käytte läpi ne säännöt tai sitten mene palkintotuomarikurssille cool.gif tuomareita ei ikinä ole liikaa. Kursseja kannattaa kysellä kennelpiiristä tai oman alueen ajokoirayhdistyksestä.
Liewec
Mikä sinä muuten on, ettei kaikkien koelajien sääntöjä edes löydy netistä? Esimerkiksi palveluskoirakokeiden säännöt löytyvät ainaostana sääntökirjasta ja näin on vissiin tämänkin koelajin osalta.

Onko niissä jotain niin salaista tietoa, että siitä pitää maksaa sääntökirjan hinta vai miksi niitä ei löydy netistä?
Turunen
Olen huomannut saman ilmiön lähes kaikissa koemuodoissa, ainoastaan linnunhaukkukokeiden säännöt löytyi kokonaisuudesaan netistä ja minun kun pitäisi opiskella kaikki metsästyskokeiden säännöt niin huh, huh! blink.gif mikä etsiminen ja kallistakin se on tilata kaikki sääntökirjat kennelliitosta.
Kurssilta tuon sääntökirjan saa ilmaiseksi, mutta sitten itse kurssi maksaa sleepy.gif ainoastaan ajokoirayhdistyksen kurssit ovat minulle ilmaisia kun olen sen jäsen ja maksan jo jäsenmaksua, mutta kyllä tässä kaikessa on hieman rahastuksen makua dry.gif

Tai sitten ei vaan osaa etsiä oikeasta kohdasta whistling.gif tässä olisi ajokokeiden säännöt kokonaisuudessaan
http://www.ajokoirajarjesto.fi/fin/AJOKOE2002.pdf
Anteeksi, nämä säännöt ovat jo vanhat. Ne ovat muuttuneet viimeksi 2005... sneaky2.gif sorry!

Heh, heh! ette ikinä arvaa mitä löysin ja vielä ihan sattumalta kun etsin ketunajokoeiden sääntöjä
http://www.beaglejarjesto.fi/tiedostot/AJOKOESAANNOT2005.pdf
sa-an-ri
Kiitos kaunis Turunen flowers.gif

Nyt vaan sitten lueskelemaan lookaround.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.