Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Voisiko joku auttaa?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Charlie
Elikkäs voisiko joku kertoa

1. Millä ohjelmalla teette kotisivuillenne ulkoasun
2. Millä ohjelmalla sen voi koodata?
3. onko ko. ohjelmat maksullisia vai ilmaisia?
4. mistä saisi ko. ohjelmat

kiitos jo etukäteen kaikille jotka vastaavat smile.gif
Cerasi
-Grafiikat väkertelen Adobe Photoshop 7.0 -kuvankäsittelyohjelmalla.

-Itse koodailin "käsin", en oikeastaan koskaan ole mtn html-editoreita oppinut käyttämään, mutta koneella on kyllä tällä hetkellä olemessa Evrsoft First Page 2006, jolla joskus jotain olen tehnyt.

-Photoshop maksullinen, First Page ilmainen

-Photoshopin kaupasta (maksaa ainakin miljoonan), FP:n voi ladata netistä (löytynee, kun laittaa googleen hakusanaksi Evrsoft First Page tms.).
---
- Ulkoasupohja/tausta PSP 7 ja kuvanmuokkaus kans. Myös löytyy Corel 8

- Koodaan käsin. Opettelu saattaa tuntua valtavalta hankaluudelta,
mutta helppoa kun on käyttänyt aikaa oppimiseen.

- PSP 7 maksullinen ja Corel maksullinen.

- Jaa-a. PSP :n olen saanut tutulta, myy kameroita, kuvanmuokkaus ohjelmia... ja Corelin on hommannut setäni tietokoneelle. PSP on jtn. 800-1000 euroa ja Corel jtn. 1000 - euroa.
Jessie
- Gimp 2.2 - ohjelmalle teen oikeastaan kaikki kuvanmuokkaukset. Erittäin monikäyttöinen - sitten, kun sitä oppii käyttämään biggrin.gif .

Koodailen kaikki ihan käsin, en käytä siihen mitään ohjelmia. Tuntuu, että näin se menee melkein helpommin kuin ohjelmien kanssa tapellessa.

Gimp on ilmainen ja ladattavissa netistä, osoitetta en nyt ulkoa muista. Googlella löytää kyllä heti, kun hakee.

4. mistä saisi ko. ohjelmat?
No netistä lataamalla ja koodaamaan oppii vain koodaamalla sekä lukemalla erilaisia netistä löytyviä oppaita. smile.gif
Suzy
Teen ulkoasun Adobe Photoshop CS ja Adobe Photoshop Elements 3.0 kuvankäsittelyohjelmilla.

Ulkoasun voi koodata siis html koodilla (käyän myös javaa ja css koodia), olen käyttänyt monia eri html editoreita, mutta nyt käytän html ohjelmaa.. aivan huippu.

Olen hommannut sen mikämikä maasta, CS maksaa paljon, joskus saattaa netistä saada ilmaiseksi kokeiluversioita. Elements on taas halvempi, saattaa saada hieman alle 100 eurolla. Mutta perjaatteessa tosiaan koodin voi tehdä melkein millä vain html editorilla.

No varmaan melkein mistä vain.
mammanpoika
^heiheihei, jos saa tutulta Macromedia DreamWeaverin ja Adobe Photoshopin kaltaisia ohjelmia ilmaiseksi, niin ne on kyllä silloin laittomia kopioita...

Huomatkaas nyt sellainen, että kun teistä aika iso osa on opiskelijoita, niin kannattaa kysellä opiskelija-alennuksia ja ostaa niitä softia sillä tavalla halvemmalla. OPISKELIJAhinnat ovat keskimäärin noin 50 - 70 % edullisempia, kuin normaalihinnat. Usein ne ovat myös päivitettävissä myöhemmin halvemmalla hinnalla, kuin muutoin olisivat.
Charlie
Kiitos erittäin paljon kaikille smile.gif näistä on paljon apua biggrin.gif
kada
Kuvat muokkaan Adobe Photoshop CS

Koodaan kotisivut itse ihan NotePadilla, eli en käytä "valmisohjelmia". HTML kielen lisäksi harjoittelin kotisivuilleni käyttämään javaa ja css:ää. Frontpage löytyy koneelta ja sitä käytin tukena jos en muistanut jotain koodia. Frontpagea on muuten käytä, tekee liikaa turhia rivejä ja koodi on sotkuista. Nim. kerran jouduin siivoamaan frontpagelta tehtyjen sivujen koodin, rivejä oli yli 5000 siivouksen jälkeen 300

NotePad jokaisessa koneesta löytyy, Adobe Photoshop on maksullinen

Tietokone kaupasta, Adobe Photoshopin (mediat + lisenssi) hinta on n. 800€, josta opiskelija-alennus voisi olla ehkä -10 - -15% (oma arvio) jos edes mitään alennusta annetaan.
Lottie
1. Millä ohjelmalla teette kotisivuillenne ulkoasun?
Pääasiassa PSP 9:llä, koneella myös Adobe Photoshop CS.

Ihan käsin itse kirjoittamalla tai sitten on esimerkiksi image slicer joka antaa tableulkoasun koodin jota vähän muokkaamalla saa oikeanlaisen.

Kokeiluversio on ilmainen 2kk ja sitten kun ostaa kokoversion, hinta on n. 100e.

Netistä saa PSP:t 60 päivän kokeiluversioina, itsellä kokoversio.
<Iida>
1. Millä ohjelmalla teette kotisivuillenne ulkoasun?
- nykyinen tehty ArcSoft Photo Studio 5 tongue.gif

- käsin olen suurimmaksi osaksi, joitain juttuja kattonu editorilla

- ilmainen

- kameran mukana.
Suzy
mammanpoika: eivät ne kaikki ole kopioita tai poltettuja.. ******* ****** ******
Charlie
Osaisikohan joku neuvoa miten koodataan? osaan jonkun verran html kieltä, mutta en vielä kovin hyvin... apu olisi tarpeen biggrin.gif
Suzy
Charlie: koodi apuva saa varmasti täältäkin, mutta on vaikea selittää koodin perusteita yms. sanoin, joten suositteleen googlettamaan esim. html-ops... ohjeita yms. jne. Myös kirjastosta on löytynyt ihan hyviä kirjoja. Sieltä saa perustiedot hyvin smile.gif
showing
LAINAUS(KristaI @ 22.11. 2006, 10:26)
mammanpoika: eivät välttämättä ole laittomia (siis Macromedia DreamWeaver ja Adobe Photoshop CS), jos opiskelee graafiseksi suunnittelijaksi ja on tarpeeksi hyviä suhteita.. esimerksi opettajiin ja alan ammattilaisiin, niin kyllä voi hyvinkin saada kuule ihan aitoa tavaraa wink.gif aivan kuin kukaan tässä maailmassa ei ostaisi aitoja. En usko että mainostoimistot ja ammattikoulun graafiset linjat netistä imuttavat biggrin.gif

mammanpoika tarkoitti varmastikin sitä, että jos saat ilmaiseksi joltain ko. ohjelmat kopioituina, ne sinun saamasi ovat laittomia kopioita, vaikka alkuperäiset ihan laillisia tuotteita ovatkin.
Suzy
Juuh ymmärsin kyllä.. totta, huomautin vain että kyse ei ole mistään poltetuista kopioista smile.gif
Charlie
LAINAUS(KristaI @ 22.11. 2006, 11:19)
Charlie: koodi apuva saa varmasti täältäkin, mutta on vaikea selittää koodin perusteita yms. sanoin, joten suositteleen googlettamaan esim. html-ops... ohjeita yms. jne. Myös kirjastosta on löytynyt ihan hyviä kirjoja. Sieltä saa perustiedot hyvin smile.gif

Kiitoksia avusta biggrin.gif täytyypi ruveta lukemaan ja opiskelemaan wink.gif
Vahtis
LAINAUS(KristaI @ 22.11. 2006, 19:04)
Juuh, mutta huomautin vain että kyse ei ole mistään poltetuista kiertävistä, vaan minulle antanut on ostanut ne ja minä lainasin sitä cd:tä ja annoin takaisin, sekin perjaatteessa juuh laitonta, mutta mitä tässä maailmassa kohta saisi edes tehdäkkään biggrin.gif mutta yleensä jos niitä jostain edes saisi, on ne poltettuja tai netistä jotenkin imutettuja.

Minä suhtaudun erittäin nuivasti laittomiin kopioihin ohjelmista ja aivan yhtä nuivasti henkilöihin, jotka täällä leveilevät käyttävänsä laittomia kopioita ohjelmista ja pitävät sitä vielä hyväksyttävänä. Se ei ole mitään muuta kuin varkaus ja henkilö, joka niin tekee ei ole enempää eikä vähempää kuin varas, joka voidaan tuomita huomattaviin korvauksiin tekemästään rikoksesta ja saa siitä merkinnän rikosrekisteriinkin, joka seuraa mukana paljon pitemmälle kuin korvaukset, jotka sentään ovat vain rahaa.

Ei ole kiva hakea töitä mainostoimistosta, jos ansioluettelosta löytyyy rikosrekisterimerkintä laittomien ohjelmien käyttämisestä.

KristaI, miltä sinusta tuntuisi, jos olet kehittänyt hienon ulkoasun ja sitten joku toinen kopioisi sen ja voittaisi sillä jonkun arvokkaan kilpailu? Reilua eikö totta? Etkä tietenkään vaadi mitään korvauksia, käyt vain reilusti onnittelemassa voittajaa. ph34r.gif Onhan vain luonnollista, että mikä on kopioitavissa, sen saa kuka tahansa kopioida, joka vain keksii sen tehdä ja sitten tienata sinun työlläsi sievoiset summat ilman, että sinä saat siitä mitään.

Mainittakoon vielä, että nettisivujen tekemisessä PhotoShop Elements on kutakuinkin PhotoShopin veroinen, sillä noiden kahden ohjelman ehkä oleellisin ero on siinä, että Elements ei osaa kasitellä CMYK värejä, joita tarvitaan vain painotöissä. Toinen erittäin oleellinen ero on hintalappu:
  • PhotoShop CS2 -> 1097 euroa
  • Photoshop Elements 5.0 -> 101 euroa
Pienellä säästämisellä Photoshop Elements on lähes kaikkien täällä kirjoittavien ulottuvilla. Joten hankkikaa ohjelmista, joita käytätte lailliset kopiot.

Photoshop CS2 edu hinta on vain 129 euroa ja Creative Suite 2 Premium vain 215 euroa (hinnoissa ei ole ALV:tä), joten eiköhän KristaI voisi myös hankkia lailliset ohjelmat. Kyse ei todellakaan ole kohdallasi tuhansista, vaan muutamasta satasesta.
Suzy
Ei kai laittomiakopioita ketään hyväksy (enkä mikänään niitä mitenkään puolla), vaikka niitä netissä ja muualla liikkuukin aivan tolkuton määrä. Sanan leveily voi ainakin määritelemmä monella tavalla, koska mielestäni tässä ei kyllä mitään sen ihmeellisempää ylpeydenaihetta ole. Ihan aiheesta sivummalle sanoen mielipiteeni, jos puhutaan laittomistaasioista netissä niin kyllä noita varkaita on sitten melkein yhtä paljon kuin suomessa ihmisiä (dc kopionti, musiikin imuttaminen, leffojen imuttaminen ja mitä niitä nyt on). Niitä en teen, enkä ole sanonut tekeväni. Koska en ole ainoa, joka varmasti on saanut jostain ohjelmia.. en ajatellut että se sanominen, olisi mitenkään elämää suurempaa. Sitä paitsi mainittakoon, kun ei kerran ole kysytty, niin en ole missään vaiheessa sanonut, etten olisi jotain ohjelmia itse ostanut?! vaan olen ostanut juuri tuon elementsin, enkä ole hakemalla hakenut mitään tai metsästänyt, enkä keräile mitään. Vaan minulle tuli hyvä mahdollisuus saada koneelle muutamat ohjelmat, joihin ei olisi varmaan koskaan varaa, en taatusti ole ainoa! eikä ainakaan tarkoitus varmasti ole kenellekkään mitään pahaa tuoda.. mutta mielipiteesi ei ole väärä, kun ajatellaan yleisesti, niin tuohan on tässä maailmassa aivan totta mitä selitit, sitä ei kai kenenkään tarvitse kieltää smile.gif
Vahtis
LAINAUS(KristaI @ 23.11. 2006, 10:28)
Ei kai laittomiakopioita ketään hyväksy (enkä mikänään niitä mitenkään puolla), vaikka niitä netissä ja muualla liikkuukin aivan tolkuton määrä. Sanan leveily voi ainakin määritelemmä monella tavalla, koska mielestäni tässä ei kyllä mitään sen ihmeellisempää ylpeydenaihetta ole. Ihan aiheesta sivummalle sanoen mielipiteeni, jos puhutaan laittomistaasioista netissä niin kyllä noita varkaita on sitten melkein yhtä paljon kuin suomessa ihmisiä (dc kopionti, musiikin imuttaminen, leffojen imuttaminen ja mitä niitä nyt on). Niitä en teen, enkä ole sanonut tekeväni. Koska en ole ainoa, joka varmasti on saanut jostain ohjelmia.. en ajatellut että se sanominen, olisi mitenkään elämää suurempaa. Sitä paitsi mainittakoon, kun ei kerran ole kysytty, niin en ole missään vaiheessa sanonut, etten olisi jotain ohjelmia itse ostanut?! vaan olen ostanut juuri tuon elementsin, enkä ole hakemalla hakenut mitään tai metsästänyt, enkä keräile mitään. Vaan minulle tuli hyvä mahdollisuus saada koneelle muutamat ohjelmat, joihin ei olisi varmaan koskaan varaa, en taatusti ole ainoa! eikä ainakaan tarkoitus varmasti ole kenellekkään mitään pahaa tuoda.. mutta mielipiteesi ei ole väärä, kun ajatellaan yleisesti, niin tuohan on tässä maailmassa aivan totta mitä selitit, sitä ei kai kenenkään tarvitse kieltää smile.gif

Minä saan käyttää laittomia kopioita, kun niitä niin helposti saa ja muutkin käyttää niitä. Tämä on minulle täysin vierasta logiikkaa.

KristaI et puolla laittomia kopioita, mutta käytät niitä kuitenkin omalla koneellasi. Miksi?

Väität, ettet ole missään vaiheessa sanonut, ettet olisi joitain ohjelmia itse ostanut... Miksi sinulla sitten on tänään ollut noin kiire muokata kaikki tässä viestiketjussa kirjoittamasi viestit? Ja vielä tässä viimeisessä viestissäsi kirjoitat: Vaan minulle tuli hyvä mahdollisuus saada koneelle muutamat ohjelmat, joihin ei olisi varmaan koskaan varaa… Ja mikä tämä sitten on:

LAINAUS
QUOTE (KristaI @ 22.11. 2006, 19:04)
Juuh, mutta huomautin vain että kyse ei ole mistään poltetuista kiertävistä, vaan minulle antanut on ostanut ne ja minä lainasin sitä cd:tä ja annoin takaisin, sekin perjaatteessa juuh laitonta...

Etkö tässä varsin selvästi sano, että olet vain kaverilta lainannut CD:t, jotka sitten palautit. Et siis ostanut mitään, vaan laittomasti kopioit omalle koneellesi ohjelmat, ja tunnustat vielä tietäväsi, että se on laitonta.

Alla ote Adoben sivuilta:
LAINAUS
Piratisminvastainen hanke
Kenelle piratismista on haittaa?
Piratismista on haittaa kaikille: ostajille, valmistajille, työntekijöille ja monille muille. Tässä on lyhyt tiivistelmä seuraamuksista.

Maailmantalous
Ohjelmistojen laiton levittäminen vaikuttaa maailmantalouteen. Arvioiden mukaan 36 % maailmalla käytetyistä ohjelmistoista on piratisoituja. Taloudelliset vaikutukset ovat merkittäviä. Vuonna 2001 Business Software Alliancen arvion mukaan piratismin kustannus maailmantaloudelle oli yli 13 miljardia dollaria menetettyinä verotuottoina, joista olisi hyötyä paikallisille yhteisöille. Lisäksi menetettiin satoja tuhansia työpaikkoja ohjelmistoalalla ja siihen liittyvillä aloilla.

Ohjelmistojen lailliset käyttäjät
Ohjelmistopiratismi tukahduttaa innovoinnin. Ohjelmistopiratismin vastaisen taistelun kustannukset ja menetetyt tuotot voitaisiin käyttää tutkimukseen ja kehitystyöhön käyttäjien hyväksi.

Piraattiohjelmistojen käyttäjät
Piraattiohjelmistoissa voi olla mukana viruksia tai ne eivät välttämättä toimi ollenkaan. Lisensoimattomat käyttäjät eivät saa laadukkaita käyttöohjeita eivätkä he ole oikeutettuja tekniseen tukeen tai tuotepäivityksiin, korjaustiedostoihin tai päivityksiin. Myös organisaation tuottavuus kärsii, kun työntekijät käyttävät piraattituotteita. Piraattiohjelmistojen käyttämisestä seuraa usein versionhallintaongelmia, jotka estävät työntekijöitä jakamasta tiedostoja tehokkaasti. Samalla se nostaa tietotekniikan tukikustannuksia.

Käyttämällä piraattikopioita, syöt myös omaa tulevaisuuden leipäpuutasi. Ja lisää Adoben sivuilta:
LAINAUS
Piratisminvastainen hanke
Mitä etuja noudattamisesta on?
Kun ostat ohjelmiston laillisesti, kaikki hyötyvät.

Työskenteleminen käy entistä tehokkaammin.
Kaikilla käyttäjillä on laadukas, täysin toimiva ohjelmisto, ja he voivat pyytää teknistä tukea, jos heillä on kysymyksiä.

Säästä rahaa tänään ja huomenna
Laillisten ohjelmistojen hankkiminen tuo monenlaisia säästöjä. Ensinnäkin pienilläkin ostomäärillä saattaa päästä johonkin Adobe® Open Options -määrälisenssiohjelmaan ja saada siten merkittäviä alennuksia. Lisäksi kaikki rekisteröityneet käyttäjät saavat tietoja tuottavuutta parantavista päivityksistä ja erikoistarjouksista. Ohjelmistolisenssejään tehokkaasti hallitsevat organisaatiot pystyvät standardoimaan työntekijöiden käyttämät käyttöympäristöt. Vanhentuneista, käyttämättömistä resursseista voi tällöin hankkiutua eroon ja ympäristön hallinta tehostuu. Siten soitot tekniseen tukeen vähenevät, hallinnointikustannukset alenevat ja käyttäjtä ovat aikaisempaa tyytyväisempiä.

Varmuus suunnittelussa
Laillisesti toimivissa organisaatioissa tiedetään täsmälleen, mitkä yrityksen ohjelmistotarpeet ovat, ja niissä voidaan siten budjetoida ja suunnitella tulevaisuutta tehokkaasti.

Osallistuminen talouden toimintaan
Kun ostat laillisia ohjelmistoja, osallistut niiden yritysten toimintaan, jotka pystyvät parantamaan käyttämääsi ohjelmistoa tulevaisuudessa, sekä maailmanlaajuiseen talouteen.

Mielenrauha
Kun organisaatiossa käytetään vain laillisia ohjelmia, yritys on varmasti suojassa oikeudenkäyntikuluilta, rahasakoilta ja piratismioikeudenkäynneistä seuraavalta kielteiseltä julkisuudelta.

Lue lisää: Adoben piratisminvastainen hanke.
Suzy
Vahtikoira: kai jokainen itse tietää jos jotain ns. virheitä tekee, mutta ei heti uskois että olet Vahtikoira, kun rupeat parissa kohtaa tekemään omat päätelmät tekstinpohjalta, joista et tiedä onko se niin. Sinulta tulee asiaa, sitä en kiellä.. olenhan edelleen sanonut, että totta se on, mutta jotkut päätelmät hämäriä..

Kuten.. "Minä saan käyttää laittomia kopioita, kun niitä niin helposti saa ja muutkin käyttää niitä. Tämä on minulle täysin vierasta logiikkaa."

Kuka noin sanoi? ja miten voit päätellä noin? en ole sanonut, että tuen mitenkään mitään kopionti systeemiä, en tietenkään yms. yms. kerroin vain, että tälläinen on harvinaisen yleistä, että esim. poltetaan musiikkia cd:lle tai että netistä ihmiset mm. imuttavat erilaisia ohjelmia. Sinä puolestasi heittelet sellaista kommenttia aivan kuin harrastaisin jotain yleistä toimintaa, jos yhden kerran olen saanut jotain.

Muihin juttuihisi voisin sanoa, että tekstistä voi päätellä vaikka mitä ja on turhaa tekstillä sanoa mitään, varsinkaan jos sitä ei ymmärretä.

Tulee vähän mieleen sellainen esimerkki, että esim. tiedän paikkoja joihin ostetaan jokin ohjelma, sitten muutamat siellä olevat henkilöt ovat saaneet laittaa sen ohjelman myös kotikoinelle. Se on varmasti joku rikkollisliiga... tai sitten eivät ostaneet 5 x samaa ohjelmaa.

Mielestäni se on vielä aika pikkujuttu, jos joku yksityinen saa jonkun ohjelman (ohjelman ostajalta) laittaa yhdelle kotikooneelle. Sinun kantasi on tullut hyvin selväksi ja mielestäni minäkin kerroin mitä mieltä olen tälläisesti, vaikkakin tunnut innokkaasti yrittävän muuttaa sanomaani siihen suuntana, että tukisin laittomia asioita.

mielipiteesi on kuultu jo smile.gif

ps. muutin kommenttini sellaisiksi, joita palstalla saa kirjoittaa, koska sinä sanot, että tuollaisista asioista ei saa mainita tällä palstalla? vai onko se muuttunut jo? luulin tekeväni ohjeiden mukaan, jos kerran sellaista ei saa mainita.
showing
LAINAUS(KristaI @ 23.11. 2006, 16:14)
Mielestäni se on vielä aika pikkujuttu, jos joku yksityinen saa jonkun ohjelman (ohjelman ostajalta) laittaa yhdelle kotikooneelle.

Mutta entäs jos tämä yhden kotikoneen omistaja sitten esim. tekee kotisivuja kaupallisessa tarkoituksessa myös muille näillä toiselta ilmaiseksi saamillaan ohjelmilla? Edelleenkin pikkujuttu?? cool.gif
Suzy
showing: Asia on loppuun käsitelty Vahtikoiran kanssa kahden smile.gif

ps. voi olla että hän tekee ne jollain muulla tai sillä jonka on itse ostanut (eikä kaupallisessa tarkoituksessa) smile.gif
showing
^ Ok, mutta minun mielestäni ei haittaa, vaikka asiasta keskusteltaisiin ihan yleiselläkin tasolla.
Suzy
showing: aihe on hyvä tai siitä saa paljon irti, mutta silloin kun ei tiedä mitä on puhutta tästä aiheesta muualla ja mitä siitä tiedetään, ni on turha tulla sotkottaa. Eikä tää ketju tässä edes oo täl aiheel.. joten minäkin suljen suuni tässä osassa smile.gif
SanniM
ongelman poikanen:

miten te saatte ulkoasuista niin hienoja noilla kuvankäsittelyohjelmilla. mulla on corel 9 ja olen aivan pihalla sen kanssa. tarkoituksena hankkia tuo cs2 mutta rahaa menee tällä hetkellä niin plajon muihin asioihin että ehkä sitten joskus tulevaisuudessa. ja sitten miten pääsen edes koodamaan tekemäni ulkoasut yms. kotisivuilleni kun en tiedä mistä kirjautua sisään.!?! kyseessä siis elisanetin kotisivutila.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.