LAINAUS(KristaI @ 23.11. 2006, 10:28)
Ei kai laittomiakopioita ketään hyväksy (enkä mikänään niitä mitenkään puolla), vaikka niitä netissä ja muualla liikkuukin aivan tolkuton määrä. Sanan leveily voi ainakin määritelemmä monella tavalla, koska mielestäni tässä ei kyllä mitään sen ihmeellisempää ylpeydenaihetta ole. Ihan aiheesta sivummalle sanoen mielipiteeni, jos puhutaan laittomistaasioista netissä niin kyllä noita varkaita on sitten melkein yhtä paljon kuin suomessa ihmisiä (dc kopionti, musiikin imuttaminen, leffojen imuttaminen ja mitä niitä nyt on). Niitä en teen, enkä ole sanonut tekeväni. Koska en ole ainoa, joka varmasti on saanut jostain ohjelmia.. en ajatellut että se sanominen, olisi mitenkään elämää suurempaa. Sitä paitsi mainittakoon, kun ei kerran ole kysytty, niin en ole missään vaiheessa sanonut, etten olisi jotain ohjelmia itse ostanut?! vaan olen ostanut juuri tuon elementsin, enkä ole hakemalla hakenut mitään tai metsästänyt, enkä keräile mitään. Vaan minulle tuli hyvä mahdollisuus saada koneelle muutamat ohjelmat, joihin ei olisi varmaan koskaan varaa, en taatusti ole ainoa! eikä ainakaan tarkoitus varmasti ole kenellekkään mitään pahaa tuoda.. mutta mielipiteesi ei ole väärä, kun ajatellaan yleisesti, niin tuohan on tässä maailmassa aivan totta mitä selitit, sitä ei kai kenenkään tarvitse kieltää

Minä saan käyttää laittomia kopioita, kun niitä niin helposti saa ja muutkin käyttää niitä. Tämä on minulle täysin vierasta logiikkaa.
KristaI et puolla laittomia kopioita, mutta käytät niitä kuitenkin omalla koneellasi. Miksi?
Väität, ettet ole missään vaiheessa sanonut, ettet olisi joitain ohjelmia itse ostanut... Miksi sinulla sitten on tänään ollut noin kiire muokata kaikki tässä viestiketjussa kirjoittamasi viestit? Ja vielä tässä viimeisessä viestissäsi kirjoitat:
Vaan minulle tuli hyvä mahdollisuus saada koneelle muutamat ohjelmat, joihin ei olisi varmaan koskaan varaa… Ja mikä tämä sitten on:
LAINAUS
QUOTE (KristaI @ 22.11. 2006, 19:04)
Juuh, mutta huomautin vain että kyse ei ole mistään poltetuista kiertävistä, vaan minulle antanut on ostanut ne ja minä lainasin sitä cd:tä ja annoin takaisin, sekin perjaatteessa juuh laitonta...
Etkö tässä varsin selvästi sano, että olet vain kaverilta lainannut CD:t, jotka sitten palautit. Et siis ostanut mitään, vaan laittomasti kopioit omalle koneellesi ohjelmat, ja tunnustat vielä tietäväsi, että se on laitonta.
Alla ote Adoben sivuilta:
LAINAUS
Piratisminvastainen hanke
Kenelle piratismista on haittaa?
Piratismista on haittaa kaikille: ostajille, valmistajille, työntekijöille ja monille muille. Tässä on lyhyt tiivistelmä seuraamuksista.
Maailmantalous
Ohjelmistojen laiton levittäminen vaikuttaa maailmantalouteen. Arvioiden mukaan 36 % maailmalla käytetyistä ohjelmistoista on piratisoituja. Taloudelliset vaikutukset ovat merkittäviä. Vuonna 2001 Business Software Alliancen arvion mukaan piratismin kustannus maailmantaloudelle oli yli 13 miljardia dollaria menetettyinä verotuottoina, joista olisi hyötyä paikallisille yhteisöille. Lisäksi menetettiin satoja tuhansia työpaikkoja ohjelmistoalalla ja siihen liittyvillä aloilla.
Ohjelmistojen lailliset käyttäjät
Ohjelmistopiratismi tukahduttaa innovoinnin. Ohjelmistopiratismin vastaisen taistelun kustannukset ja menetetyt tuotot voitaisiin käyttää tutkimukseen ja kehitystyöhön käyttäjien hyväksi.
Piraattiohjelmistojen käyttäjät
Piraattiohjelmistoissa voi olla mukana viruksia tai ne eivät välttämättä toimi ollenkaan. Lisensoimattomat käyttäjät eivät saa laadukkaita käyttöohjeita eivätkä he ole oikeutettuja tekniseen tukeen tai tuotepäivityksiin, korjaustiedostoihin tai päivityksiin. Myös organisaation tuottavuus kärsii, kun työntekijät käyttävät piraattituotteita. Piraattiohjelmistojen käyttämisestä seuraa usein versionhallintaongelmia, jotka estävät työntekijöitä jakamasta tiedostoja tehokkaasti. Samalla se nostaa tietotekniikan tukikustannuksia.
Käyttämällä piraattikopioita, syöt myös omaa tulevaisuuden leipäpuutasi. Ja lisää Adoben sivuilta:
LAINAUS
Piratisminvastainen hanke
Mitä etuja noudattamisesta on?
Kun ostat ohjelmiston laillisesti, kaikki hyötyvät.
Työskenteleminen käy entistä tehokkaammin.
Kaikilla käyttäjillä on laadukas, täysin toimiva ohjelmisto, ja he voivat pyytää teknistä tukea, jos heillä on kysymyksiä.
Säästä rahaa tänään ja huomenna
Laillisten ohjelmistojen hankkiminen tuo monenlaisia säästöjä. Ensinnäkin pienilläkin ostomäärillä saattaa päästä johonkin Adobe® Open Options -määrälisenssiohjelmaan ja saada siten merkittäviä alennuksia. Lisäksi kaikki rekisteröityneet käyttäjät saavat tietoja tuottavuutta parantavista päivityksistä ja erikoistarjouksista. Ohjelmistolisenssejään tehokkaasti hallitsevat organisaatiot pystyvät standardoimaan työntekijöiden käyttämät käyttöympäristöt. Vanhentuneista, käyttämättömistä resursseista voi tällöin hankkiutua eroon ja ympäristön hallinta tehostuu. Siten soitot tekniseen tukeen vähenevät, hallinnointikustannukset alenevat ja käyttäjtä ovat aikaisempaa tyytyväisempiä.
Varmuus suunnittelussa
Laillisesti toimivissa organisaatioissa tiedetään täsmälleen, mitkä yrityksen ohjelmistotarpeet ovat, ja niissä voidaan siten budjetoida ja suunnitella tulevaisuutta tehokkaasti.
Osallistuminen talouden toimintaan
Kun ostat laillisia ohjelmistoja, osallistut niiden yritysten toimintaan, jotka pystyvät parantamaan käyttämääsi ohjelmistoa tulevaisuudessa, sekä maailmanlaajuiseen talouteen.
Mielenrauha
Kun organisaatiossa käytetään vain laillisia ohjelmia, yritys on varmasti suojassa oikeudenkäyntikuluilta, rahasakoilta ja piratismioikeudenkäynneistä seuraavalta kielteiseltä julkisuudelta.
Lue lisää:
Adoben piratisminvastainen hanke.