Minä opetinmaahanmenon naksuttimen avulla. Eli ensin palkkasin ihan siitä että koira vilkaisi maahan, pian koira
tajusikin mitä tehdä ja se laski aina pään maahan päin. Tätä toistettiin jonkin aikaa sitten aloin vaatia hieman enemmän eli naksu ja palkka tuli vasta kun koira laski päätä hieman lähemmäs maata jne. Tätä jatkettiin niin kauan että koira koski jo kuonollaan maata sitten odottelin että se olisi tajunnut kehoaan tai jotain liikauttaa maahan päin, näin ei kuitenkaan käynyt, joten seisoin naksun ja namien kanssa vaan paikallaan ja koirahan yritti tarjota kaikkea muuta paitsi maahan menoa.
Välillä koira jäi vaan istumaan ja tapittamaan minua että: mitäs tää meinaa kun ei mistään naksu..?
Koiran hyörittyä melkein tunnin edessäni se viimein kyllästyi, huokaisi ja kävi makuulleen nukkumaan, tätä seurasi välittömästi naksaus jolloin koira pomppasi salamana ylös ja ihemtteli että mitä se tekikään juuri silloin kun kuului naks.
Nyt meni enää vain parikymmentä minuuttia kun koira kokeili kaikkea ja kävi viimein makuulle nukkumaan tätä seurasi taas naksaus ja palkka. Ja taas aika väheni ja lopulta se kerran pomppasi ylös ja sen silmissä oli mietteliäs ilme.
Se meni oikein hitaaasti koko ajan minua katsoen maahan ja kun kuului naks heti ja se sai namin, niin sen silmät suoraastaan loistivat kun se tiesi mitä tehdä! Naksuttimella jatkettiin niin kauan että se oppi käsky sanan.
Eli jos et ole naksutinta kokeillut niin suosittelen lämpimästi