wenakko
6.12. 2006, 20:08
En haulla ainakaan löytänyt tälläistä.
Eli mitä te laitatte kongin sisälle?
Meillä on laitettu koiran nappuloita, mutta se on keksinyt sen jujun niin ei sillä kestä ku minuutti kun kongi on tyhjä! Onko teillä jotain ideoita, mitkä olisi vähän hankalampia että tarjoaisi vähän virikettä?
Itse laitan esim. kinkkuleikkeitä, ei helposti lähde pois ja Pipsakin himoitsee kinkkua.
Napuja en enää laita, kun on jo äkännyt, että kaada se niin saat namit.
jostai kuulin vinkkinä että maksalaatikkoa tunkee sen sisään! ja jos tahtoo vaikeusastetta vielä lisätä niin pakastaa sen maksalaatikon sen sisään ja antaa vasta sitten sen kongin tyhjennettäväksi.
sitten sitä tahnaahan myydään eläinkaupoissa, mutta taitaa olla aika tyyristä.
tuunanen
7.12. 2006, 16:23
Joskus muistan lukeeni jostain, että laittaa juustoa ja vähäksi aikaa mikroon niin että sulaa vähäsen. En tiedä kuinka käytännössä toimii..
wiltsu01
7.12. 2006, 16:37
Me ollaan laitettu mm. juustoa joka on sulatettu sinne, jotain ruokaa mikä on jäädytetty, herkkuja kongin sisälle ja kongi parin vanhan sukan sisälle.. jne. Mutta ei noissa mene korkeintaan kuin se pari minuuttia
Kenelläkään ideoita miten saisi vaikeampia?
Nappuloita, makkaraa ja sulatejuustoa. Ja kotvanen pakastimessa.. Touhua riittää liki yhdeksi työpäiväksi
julie91
9.12. 2006, 20:11
Itse laitan maksan makuista kongi tahnaa ja pakastan sen,ennen kuin annan koiralle. Oli aika kallista...
LAINAUS(julie91 @ 9.12. 2006, 21:11)
Itse laitan maksan makuista kongi tahnaa ja pakastan sen,ennen kuin annan koiralle. Oli aika kallista...

Muistatko yhttän kuinka paljon tahna
suurinpiirtein maksoi?
LAINAUS(Affe @ 9.12. 2006, 23:30)
Muistatko yhttän kuinka paljon tahna suurinpiirtein maksoi?
Lappeenrannassa hinnat n.12€
wenakko
12.12. 2006, 16:45
Kun te laitatte pakastimeen, niin kauanko? Jäädytättekö kokonaan?
wiltsu01
12.12. 2006, 17:32
^ Me jäädytetään ihan kokonaan.
LAINAUS(wenakko @ 12.12. 2006, 16:45)
Kun te laitatte pakastimeen, niin kauanko? Jäädytättekö kokonaan?
Sama täällä. Kyllä se ainaskin tunnin saa olla pakastimessa, että jäätyy
Sheltti-fani
15.12. 2006, 13:38
Meilläkin löytyy kotoa noita Kong leluja ja niiden sisään voi laittaa vaikka mitä. Itse me käytetään yleensä juustoa, nappuloita, kinkkua, nakkia tai sitten jotain koiran keksin murusia. Sinnehän voi laittaa kaikkea sellaista mistä koira pitää.. Kannattaa varmaan vain huolehtia että jos sinne laittaa esim. maksalaatikkoa, niin sinne leluun ei jää sitä sitten pitkäksi aikaa ettei ala haisemaan.
Meillä aluksi laitettiin namuja, ja isokeksi siihen suuaukolle, niin muut ei tule pois. Kun isokeksi oli saatu pois, niin hauva luuli, että touhu loppui ;D
Nykyään sinne laitetaan sulatejuustoa joka tosin kestää vain pari minuuttia.
Cerasi
15.12. 2006, 17:02
Yleensä koirankeksejä yms. nameja, mitä nyt sattuu kulloinkin kaapista löytämään. Meillä ei koira kovin pitkäkestoisesti yleensä jaksa kongin kanssa touhuta, joten mitään kovin vaikeasti saatavaa syötävää ei sinne ole tullut laitettua... Sitäpaitsi sisällä touhutessa on kongin sisällön oltava jotakin "siistiä", ettei koko kämppä ole aivan sotkussa (koira kun tyhjentää kongin heittelemällä sitä...). Jos ulos antaa niin sitten esim. maksalaatikko on varsin hyvä täyte.
Meillä laitetaan keksejä, nappuloita, millon mitäkin ja vaikeusastetta korotan sillä, et laitan kongin sukan sisään

Sit tosiaan oon kuullut, et juustoo, maksalaatikkoa yms. Ja konginhan voi pestä astianpesukoneessa, eipähän jää mikään haisemaan
Liewec
17.12. 2006, 01:18
Kuivunutta ruisleipää. Leikkaan sen sen kokoiseksi, että se juuri ja juuri tunkemalla mahtuu Kongiin. Mukaan tungen juustoa yms, että V saa aina välillä palkan. Lopulta se ruisleipäkin tulee kunhan koira tarpeeksi jaksaa touhuta (useamman ruisleipäpalan kanssa voi mennä joka 30min)
Meillä ollaan laitettu kongin sisään maksalaatikkoa ja yön ylitte saanu oikeen kivikovaksi mennä pakkasessa.. Siinä kyllä on ollu koiralle vähän työtä. : D Mut kyllä on kannattanut, nyt ei oo jaksanut enään tuhota kotiakaan kun kuluttaa energiansa siihen maksalaatikkoon. XD
Mutta maksalaatikko kuivattaa todella helposti tassunpohjia, joten kannataa harvemmin antaa sitä..
Mä pistän kongin sisälle vähän milloin mitäkin. Yleensä sitä, mikä sattuu ensimmäisenä jääkaapista käteen

. Joskus sulatan mikrossa juustoa kongin sisälle ja joskus laitan pakkaseen.
Eli Oodin kongin sisältä löytyy joko nakkia, juustoa, salaattia, omenaa, porkkanaa, koirankeksiä, leipää, froliceja, kuivaruokaa jne. Ja hyvin maistuu
~Wanda~
21.12. 2006, 09:39
Kongin kanssa ei kauaa ole vielä "harrasteltu". Makupaloina on ollut ihan tavallsia nappuloita, ja kongin muoto on sellainen, että ei vielä neljä koiraakaan ole sitä yhtä pois saanut.

Ensimmäiset kaksi lähtee aina lähes samantien, mutta kolmas on osoittautunut todella hankalaksi..
takkutukka
23.12. 2006, 17:41
Ihan mitä vaan

Nakinpalasia,keksin lohkareita,nappuloita..
sirrenenkeli
26.12. 2006, 21:34
me ostettiin kongi viime vuonna joululahjaksi kultsu tytölle mutta eihän se osaa sitä käyttää. väistää vaan kun se vierii vähän lattialla
Miten sais opetettua käyttämään sitä?
^ onko sille näytetty sieltä reijästä että siellä on jotain? laittakaa sinne jotain oikein tuoksuvaa tai koiranne ehdotonta herkkua. Meijän pojat sai tänä jouluna kans kongit lahjaksi ja heti rupesivt niiden kanssa ahertamaan
Huvitti kun täällä kaikki puhuu kuinka nopeesti koirat ratkasee sen kongin ja siitä on iloa niin kamalan vähäksi aikaa. Mä sulatin toisen kongin sisään juustoa ja kaikki muut paitsi leevi ahersi sen kanssa puol päivää! Ei auttanu iitun suippo kuono, ei nitron purukaluso, eikä hipun pieni kieli, siellä oli juusto ja pysyi. No Nitro sen juuston sieltä loppujen lopuksi taisi saada... linikö tuo sitten vain harjoituksen puutetta. seuraavalla kerralla ne kumminki ottaa sen juuston sieltä sisältä minuutissa
Lovebanshee
6.1. 2007, 16:17
Meidän kongiin laitetaan juustoa, kuivattuva mahapaloja, koiran nameja ja kaikkea mahdollista herkkua. Meidän Chowi-tytöt suorastavaan rakastavan kongia ja välillä tuovat sitä täytettäväksi kun on tyhjä
Tänään kokeilin laittaa nameja, ruisleipää ja kinkkua, mutta itte jouduin ne repimää ulos, c katto tyhmänä, yritti pari kertaa, kun ei onnistunu jätti sikseen..

Vaikka namit tuoksu tosi vahvasti! Sulatettua juustoa en edes uskaltanu kokeilla... jäis vielä sinne!
Sitten kun meillä on 2 kongia, toinen on amerikkalaisen jalkapallon muotonen ja toinen sellanen pitkä "putki" joka on kapeampi keskeltä. Am.jaliksen sisältä se otti namit mut pötkö kongista ei ollenkaa ees yrittäny..
Me pistetään yleensä jauhelihaa ja sit pakkaseen

NAMI NAMI
Myö kokeiltiin, laitettiin frolic-sulatejuusto sekotusta, hyvin kelpas...
Mä laitoin pinaattilättyjä

Kyl ne sieltä hyvin nopeaa ulos tuli mutta koira ainaki tykkäs
Nappuloita, juustoa... kaikenlaisia herkkuja mistä koiruudet tykkää
LAINAUS(tuunanen @ 7.12. 2006, 16:23)
Joskus muistan lukeeni jostain, että laittaa juustoa ja vähäksi aikaa mikroon niin että sulaa vähäsen. En tiedä kuinka käytännössä toimii..

Meillä tehdään yleensä juuri noin, ja siinä onkin koiralle jo vähän haastetta. Olen mä joskus ostanut eläinkaupasta sitä kongin sisään pursotettavaa töhnääkin, mutta se on kyllä Leeville vähän liian helppo juttu. Mulla siinä oli enemmän pähkäiltävää, kun yritin ensimmäistä kertaa miettiä, että mistä pitää painaa vai pitääkö kiertää vai mitä pitää tehdä, että sieltä pullosta alkaa tulla sitä mönjää
Tänään ostin Lidlistä palan lihahyytelöä eli aladoobia. Siis ihan ihmisten ruokaa mutta maistuu koirankin suussa ja helppo tunkea kongiin.
Lumikirsu
12.1. 2007, 19:27
Laitetaan Kongin täytettä jotain KONG STUFF´.
-Juulia-
17.1. 2007, 14:07
Maksapasteijaa, juustonpaloja, kinkun makuista sulatejuustoa, raakaa jauhelihaa... Tavalliset nappulat ei kiinnosta tarpeeksi. Jos laitan juuston tai kinkun paloja niin yleensä sekaan sitten vaikka sulatejuustoa, että paloja on vaikeampi saada ulos.. Pakastamista täytyy kokeilla!

Tosi hyvä idea, varmasti riittää tekemistä pidemmäksi aikaa.
No me ollaan tungettu vaan ruokanappuloita tai jotain näkkärinpalasia. Kongitahnoja olen aina kattonut että just joo, nehän valuu sieltä heti ulos...
Sitten saatiin sukulaisilta vinkki, että kannattaa laittaa se kongi yöksi pakkaseen niin koiralla on enempi hommaa aamulla!!!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.