Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kotisivujen hinta
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Sivuja: 1, 2
-Milli-
Täällä "maksavana asiakkaana" kyselen että mitä te ihmiset veloitatte sivujen teosta, vai veloitatteko mitään?

Mikä mielelestänne on hinta jonka "harrastaja" (kuten suurin osa täällä) voi pyytää, ja minkä voi kohtuuden rajoissa maksaakin?

Perittekö pelkästä ulkoasusta (+ koodauksesta,ja ehkäpä sisällön liittämisestä mukaan) maksua,vai onko se vain huvia teille? Tähän en siis tarkoita että päivittelisitte niitä. (tämä kohta kiinnostaa kaikista eniten tongue.gif )
Soen
Itse en ole pyytänyt tähän mennessä minkään näköistä hintaa, mielessä on käynyt kyllä. Tällä hetkellä koodaan ja teen ulkoasun ilmaiseksi, autan myös mahdollisissa ongelmatilanteissa ilmaiseksi. Jos päivittämään pitäisi ryhtyä, niin siitä voisin ehkä ruveta harkitsemaan pientä palkkaa (1-5 €/kk).
Koodaamisesta ja ulkoasun tekemisestä en tällä hetkellä ota palkkiota sen takia, koska katson sen olevan minulle vain harrastus, ja hupia. Ja yleinsä teen ulkoasuja, koska innostusta on, mutta jos innostusta ei ole, en yleensä myöskään saa mitään aikaiseksi. lookaround.gif
---
Tunnen veloittamisen liian hankalaksi. Se tarvitsisi omat järjestelynsä.
En veloita mitään kotisivujen suunnittelusta, otan "työn" vastaan jos on aikaa ja kiinnostusta, jos ei ole, en tee yhtään mitään tilaustyötä.
Ei rahatilanne niin huono ole, ettäkö nyt pitäisi veloittaa. Ehkä tulevaisuudessa maksavia asiakkaita. Sopivana palkkiona pitäisin korvauksena koodauksesta ja grafiikasta jotain 2-7 €, riippuen työn suuruudesta.

Nykyään, jos aloittaisin myös sivujen pävittämisen, se olisi vissi ja varma, että pyytäisin ns. kuukausipalkkaa. Nykyään en päivittäjäksi rupea. Voin asettaa sivuille, jos tilaajalla ei ole mitään kokemusta sivujen teosta. Muutoin en. smile.gif
Tiia
Olen koodaillut joskus pari ulkoasua ilman korvausta, ja nyt alkoi tulemaan pieni kiusoitus tuosta hinnasta. En tavallaan haluaisi pyytää hintaa, jostain kumman syystä. Toisaalta voisin hyvinkin pyytää rahaa, koska tekemäni sivut toimivat (?) ja teen niitä yleensä 'rakkaudella', eli tekemäni sivut eivät ole samanlaisia, tai ainakaan niiden ei pitäisi.
Siispä tähänpäivään mennessä en ole mitään ulkoasusta ottanut. Ja jos ottaisin niin ottaisin 9-20€, juuri siitä koosta/työstä riippuen.
HetaK
Itselläni on aika kovat hinnat, mutta olen lähinnä niiden pohjalta muovaillut mitä mulle on tarjottu. Kohta pitäisi varmaan hankkia toiminimi... lookaround.gif

Eli mun ulkoasut pyörii siinä 30-80 €:n kieppeillä, eli se hintahaitari on suuri. Lasken hinnan yleensä sen mukaan miten mulla menee aikaa ja kuinka paljon asiakkaalla on "vaatimuksia" smile.gif
-Tintti-
Kyllä munki hinnat pyörii aika samalla tasolla kun Hetanki, eli tuossa 25-60€ paikkeilla. Ei oo ainakaan vielä ollu niin paljon vapaa-aikaa että pystyisin tekeen ilmatteeks noita sivuja. Ja aikaahan ja työtä se vie!
Weldon
Aikanaan tein ilmasiks, sittemmin oon ottanu korvausta ja vähän mitä ihmiset on ollu halukkaita maksamaan. Aikuiset nykyään lähes mielellään maksavat kun ilmoitan hinnan (40-60€), enkä katso sen olevan edes kova hinta. Aikani ei todellakaan riittäisi ilmaiseksi tekemiseen ja nytkin olen koittanut vähentää... Tuossa siis vasta sivuston hinta, (sisältää siis sen että teen ulkan ja saatan sen materiaaleineen nettiin) päivitykset on vielä asia erikseen. Tämä kun on nykyään enemmän työtä kuin hupia. Saatan välillä olla vähän tylykin jos joku laittaa näitä viestejä "Teetkö mulle sivut? Mielellään ilmaiseksi, mutta voin mä vähän korvaustakin maksaa", tarkoitus ei ole olla tyly, mutta sanon asian siinä kohtaa aika suoraan ja monet jättävät tämän jälkeen vastaamatta pitäen minua kamalana ryöstäjänä...? innocent.gif
Lottie
Mä oon tehnyt paljon ulkoasuja ilmaiseksi. Jos ne onnistuvat niin se on vaan hyvää mainosta itselle ja sitten kun niitä kyselyitä alkaa enemmän tulla, niin alan pyytämään jotain palkkaa. Nyt teen yksiä sivuja palkalla, mutta se on isompi homma jo (webhotellin tilaus, ulkoasu, koodaus, tekstejä, kuvien siirtoa nettiin ja kaiken laittaminen kuntoon jne.) ja saan siitä n. 50 € smile.gif Tulevaisuudessa tulen pyytämään vähän palkkaa mutta varmaan vasta reilusti ensi vuoden puolella.
Hiipivä Siiseli
Itse en osaa kotisivuja tehdä ja vaikka osaisinkin, aika ei riittäisi muiden sivujen tekemiseen. Sen verran tässä kuitenkin sanon, että eräs kaverini veloittaa tosi paljon enemmän sivuista kuin ne, ketkä tässä ovat hinnoistaan kertoneet, mutta hän tekeekin sivuja lähinnä yrityksille ja hänellä on oma servu (tai mikälie, joku semmoinen smile.gif). Hän siis ottaa maksua 500 e/sivusto.
Suzy
Minusta useamman kympinkään hinta ei välttämättä ole ollenkaan häpeällinen, jos kyseessä on ihminen, joka esim. tekee useita kotisivuja tilauksesta, kuluttaa aikaa ja vaivaa. Voin esim. sanoa kokemuksella, että hyvin panostettuihin sivuihin UPPOAA aikaa aika paljon. Tietysti hintaan vaikuttaa onko harrastelija vai yritys, tekeekö koko sivut (koodaus, grafiikka yms.), päivittääkö sivuja ja hommaako sivuille esim. domainin. Yksityisten ja aktiivisempien harrastelijoiden hintojen tiedän jopa alkavan 100-150 euroa sivuista ja sit jos sivuja päivitetään yms. tulee hintaa lisää. Heillä saattaa olla myös ns. tuntipalkka tai lisäveloitusta sivujen sisäisten sivujen määrän mukaan.

Itse tein alussa ihan ilman mitään palkkaa, tämä on muutenkin vain harrastus ja nautin tästä. Kuitenkin halukkaita rupesi tulemaan niin paljon, että päätin tehdä pienet vaivannäköpalkka hinnat. Olen siis pyytänyt sivuista 20-50e, joka todella riippuu sivujen koosta, tehdäänkö pelkkä ulkoasu vai koko paketti ja kuinka suurista sivuista on kyse. Sitten ollaan sovittu yksilöllisesti pienestä lisäkorvauksesta jos rupean aktiivisesti päivittämään.

Tulevaisuudessa kiinnostaisi enemmänkin tämäntyylisiä asioita tehdä, kun valmistun ulkoasuntoteuttajaksi. Mutta vaikka oma toiminimi tulisikin.. mielestäni realistisissä hinnoissa tulee pysyä, eli palkkaa vain siitä mitä tekee smile.gif
-Milli-
Mielestäni tuntipalkka ei ole hyvä idea (itse en käyttäisi). Tekijä voi alussa kertoa alustavan hinnan,arvioidun tuntimäärän,jotta asiakas saa jotain osviittaa. Ja lopussa sitten hinnan ja todellisen tuntimäärän...
Pia
Olen sanonut, että maksaa mitä itse haluaa. En osaa mitään pyytää, mutta ne jotka maksavat saavat myös "erikois kohtelua" eli päivitykset tulee yleensä saman illan aikana jne.
Suzy
Olen Millin kanssa samaa mieltä, että minusta tuntipalkka ei tässä ole ehkä hyvä vaihtoehto smile.gif Pakettihinta on parempi.
pips_a
LAINAUS(Pia @ 17.12. 2006, 20:27)
Olen sanonut, että maksaa mitä itse haluaa. En osaa mitään pyytää, mutta ne jotka maksavat saavat myös "erikois kohtelua" eli päivitykset tulee yleensä saman illan aikana jne.

Mulla sama juttu... en mä siitä mitään vaadi, mutta jos jotain haluaa antaa niin miksen ottaisi vastaan... ihan sama kuin koiran hoidossakin.

Äiti kyllä on toitottanut, että pitäisi ottaa maksua vastaan sleepy.gif
<Aino>
Mää kanssa sanon aina että omantunnon mukaan.. ja aina se summa on ollu meikäläisestä ehkä turhan iso, mutten valita biggrin.gif
Sumu
Jokku mun tekemiä leiskoja kehuu, mutta musta mä en ole niin hyvä että kehtaisin pyytää mitään palkaksi! ja sitten kun lupaa (jos palkastakin on sovittu ja näin) niin pitäisi saada edes aikaiseksi jotain 'hienoa' ja minulta se ei aina onnistu... riippuu ihan kuvien laadusta/koosta, inspiraatiosta ja näin...
Seriliini
Itse teen nyt jotain ulkoasuja aina ilmaiseksi kun ne eivät nyt niin hienoja ole. Kyllähän sellaisen kovan hinnan ymmärtää, mutta näin "harrastelijana" ja joskus sivuja päivittelevälle ei maksulliset palvelut oikein tule mieleen, mutta pidän kuitenkin tuosta että tilaaja saa maksaa oman tunnon mukaan. Mutta mielipide jokaisella, mutta jos itse alkaisin pyytämään maksua eivät varmaan oikein vanhemmat pitäisi siitä että jotain rahaa tulee ns "tuntemattomilta"...
Weldon
^^ Meillä se oli juuri äiti joka rupes sitä maksua pönkittämään kun aikaa meni sivujen parissa ja ilmaiseksi tein. biggrin.gif Tänään viimeksi eräs kasvattaja nauroi puhelimessa et ihan pilkkahinta se 40 €, kun sivut tilas blink.gif
Suzy
Weldon, mä olen kanssa kuullut, varsinkin sellaisilta tilaajilta, jotka on jo useamman tilannut, että heidän mielestään esim. 50e on aivan pilkkahinta, ovat monesti kuulemma joutuneet maksamaan kolminkertaisesti.

Olen itse kuullut monesti sanonnan "työnsä tekevä ansaitsee palkkansa", mutta kyllä mun ainakin oli alussa todella vaikea ottaa palkkaa yhtään, vaikka tiesikin, että melkein yötäpäivää teki. Mutta kyllä se niinkin on, että ei tätä bisneksen takia tehdä, että asia on kai eri jos olisi yritys ja tämä olisi leipätyö.
mabel
pois
kkatta
100-110 €?
mabel
Ei lähelläkään lookaround.gif confused.gif
kkatta
250€ maksimissaan?
mabel
pois
-anna-
maksoiko 400€.. aika hintava, mutta onhan ne oikeesti niinkin paljon.. mutta silti se tuntuu ihan kohtuuttomalta.. Itse väkerrän "keskisuuret" sivut n. päivässä jos oikein innostun tekemään.. Mutta sittenkun koulu tulee mukaan niin se rajottaa aikaa..
Vahtis
Toivon totisesti ettei paljoa maksanut, mutta totuus taitaa olla valitettavan erilainen. Tuo kilometrin mittainen koodipätkä tuossa alla on suora lainaus lähdekoodista. Tuo ei sisällä mitään muuta kuin sen laatikon, jossa on Päivitykset!! Jos joku uskaltaa tehdä tuollaisen määrän täysin merkityksetöntä koodia, joka vain tekee sivusta raskaan ladata, pitäisi maksaa siitä, että joku suostuu tuollaisen julkaisemaan, eikä päinvastoin!

Kun kerran css tyyliteidostoakin on käytetty olisi sinne voinut ihan oikeasti laittaa jotain tyylejäkin, ettei niitä tarvitse joka kappaleeseen lisäillä. Nyt siellä on etupäässä vain vierityspalkki (scrollbar) tyylejä, jotka eivät ole kuulu lainkaan CSS syntaksiin, vaan on mikkisoftan ihan oma keksintö ja toimivat vain ja ainoastaan Internet Explorer selaimella eivät missään muissa selaimissa (Firefox, Opera, Omniweb, Safari…)

Ulkoasu on siisti ja selkeä, mutta jos myy kotisivuja niin kyllä silloin pitäisi huolehtia, että koodikin on edes jossain määrin validia. Tuo alla oleva sörsseli on sellainen, ettei edes aloittelijan pitäisi tehdä tuollaista. En kehtaisi omaa nimeäni laittaa tuollaisen sivun alareunaan, vaikka hyvähän se on niin tietää keneltä ei ainakaan pidä työtä tilata.

Tämä on aika tylyä, mutta tylyltä näyttää lähdekoodikin.

LAINAUS
<TR> <TD WIDTH="287"> <TABLE WIDTH="100%" BORDER="0" CELLSPACING="1" CELLPADDING="0" ALIGN="center" BACKGROUND="box_tausta2.gif">
<TR> <TD WIDTH="100%"> <TABLE WIDTH="100%" BORDER="0" CELLSPACING="2" CELLPADDING="2">
<TR> <TD  WIDTH="100%" BACKGROUND="td_tausta.gif" HEIGHT="25"> <TABLE WIDTH="100%" BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
<TR> <TD WIDTH="68%"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">P&auml;ivitykset</FONT></B></TD><TD WIDTH="32%">
<DIV ALIGN="RIGHT"><FONT SIZE="1" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><font size="2">15.4.2006</font></B></FONT></DIV></TD></TR>
</TABLE></TD></TR> <TR> <TD BACKGROUND="box_tausta3.gif" WIDTH="100%" nowrap>
<TABLE WIDTH="99%" BORDER="0" CELLSPACING="1" CELLPADDING="0"><tr><td width="8%" height="19" valign="TOP"><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><B><FONT COLOR="#3C5C45">&raquo;</FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></B></FONT></td><td width="92%" height="20"><FONT SIZE="2" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><A HREF="kuvia.htm">Kuvagalleria
avattu</A></FONT></td></tr>

Oli pakko muokata tätä, kun Puskaradio sekosi täysin, kun yritin syöttää sille tuon koko koodin. Tuossa pätkässä ei ole nyt mitään muuta kuin rivit
Päivitykset
Kuvagalleria avattu

Jokainen lisärivi, joita on viisi, tuottaa saman varran koodia.
mabel
pois
phard
On kyllä kieltämättä uskomaton hinta rolleyes.gif

Tuolla hintaa sais jo mainostoimistostakin sivut.
-anna-
Ei voi muuta sanoa kun huhhuh. cry.gif

Minä en kehtaisi ikinä edes rahastaa tuollaista hintaa.. Mutta en käsitä kyllä koodiakaan, aika suuri määrä siinä on kaikkea "turhaa". Luultavasti aika moni "nörtti" vain naurahtelisi..

Ulkonäössä ei ole mitään vikaa.. vaikka halvemmallakin saisi vähintään yhtä näyttävempiä tai näyttävempiäkin..
Vahtis
Onko sinulla mabel tuosta jonkinlainen kuitti? Tuo on jo sellainen juttu, että kannattaa ainakin pyytää tekijää selvittämään tuo koodi edes siedettäväksi ja, jos ei mitään suostu tekemään niin asia kannattaa viedä kuluttaja-asiamiehelle. Noin kelvottomasta työstä tuollaisen hinnan pyytäminen on jo rikollista!
mabel
pois
Lottie
Täytyy sanoa, että ihan liian kova hinta oli tuosta. Nättihän tuo on kyllä, mutta ei nyt sentään tonnin arvoinen.

Suosittelisin kysymään, voiko tuon lähdekoodin selvittää sen tekijä. Ja jos opettelisit html-alkeet niin voisit itse jatkaa tuosta.
Vahtis
No sittenhän tuo koodisörsseli on helppo ymmärtää, jos laskutus on kirjain pohjalta. Saa laskuttaa reilusti, kun lisäilee vain paljon kirjaimia, joilla ei ole mitään virkaa. w00t.gif

Oikeasti. Pyydä jotain nuorta täältä tekemään itsellesi kunnolliset sivut ja heitä nuo pois. Ei tuollaisesta työstä kannata enää maksaa yhtään lisää.
-anna-
Sivujen alareunastahan löytää linkin kasvattajan sivuille..

Tosiaan, aika monen on hankala alkaa päivittelemään sivuja kun yhden "laatikon" kohdassa on jo noin monimutkainen koodi..

Ja tuo summa on niin hurja että vieläkin pyöryttää melkein.. Hurjaa.. jos tollaista alkaisi tekemään tienaisi kyllä kuukaudessa TODELLA reippaasti.. kyllä rikastuisi.

ja kotisivujen teko on sellainen asia, missä tietämätöntä voi käyttää "hyväksi" aika helpolla tavalla.. Sitä kun en tiedä yhtään mitään ja tuollasia koodeja yms ei ihan heti ymmärrä..
mabel
pois
Vahtis
Jatkan vielä, kun mabel olikin vielä lisännyt informaatiota tuohon edelliseen viestiinsä.

Ehkä kannattaa antaa tuon kasvattajan olla, mutta noilla hinnoilla hän toivottavasti maksaa itselleen eläkettä ja suorittaa myös alv maksut.

Sivujen sisällöllinen rakenne on niin selkeä, että kyllä ne saa uudelleen rakennettua. Täälläkin ahkerasti kirjoittelevista nuorista löytyy taatusti hyvin kykeneviä tyyppejä hommaan. On kuitenkin varmasti paljon helpompaa aloittaa ihan alusta kuin yrittää selvittää tuo sotku, joka nyt on saatu aikaiseksi.

------
MUOKS!

No, nämä minun ja mabelin viestit menevät kokoajan ristiin... Hyvä, että homma on jo etenemässä parempaan suuntaan. Ei muuta kuin thumbup.gif mabelille. Uusista sivuista tulee entistä ehommat.
<Aino>
LAINAUS(mabel @ 21.12. 2006, 23:17)
Maksoin 980 Euro sad.gif

Herranjumala blink.gif blink.gif olen järkyttyny. Todellakin.
mabel
pois
---
LAINAUS
Maksoin 980 Euro sad.gif

Voihan nyt...

En minä tuollaisia osaisi tehdä, mutta siis tuohon hintaan olisin uskonut jo päivitykset, sivuille asettamisen grafiikat, sivutilat/domainit. Ja huhhuh. Ei edes noista kehtaisi pyytää lähes tuhatta euroa! Meidän yrityksellämme on tilatut mainostoimiston sivut, ja hinta ei tosiaankaan webhotelleineen ollut läheskään tuota luokkaa... sneaky2.gif

Joo-o, kun kerta sivuja osaan tehdä taidanmpas tästä ruveta pyytämään jo satoja euroja...... No ei nyt sentään. Ilmaiseksi edelleen.

Minusta harrastelijan ulkoasusta kannattaa maksaa korkeintaan 200€ ja mainostoimistot nyt osaavatkin hinnoitella oikein. Suosittelen bongaamaan täältä jonkun nuoren kotisivujentekijän, ei ainakaan mitään kiskurihintoja. smile.gif

Minä tunnen nyt itseni hölmöksi, kun en pyydä mitään ja suunnittelen tulevaisuudessa pyytäväni alle kymmentä euroa lookaround.gif
mabel
pois
Soen
Niin, tuo mabelin tilanne kuulostaa kyllä aika surulliselta confused.gif.

Itse en ole kehdannut vielä pyytää mitään, koska en katso, että pystyn niin hienoja sivuja tekemään, että se olisi kannattavaa. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään, josko pyytäisi sivujen tekemisestä sellaisen, ehkä 10€. Ei se kova hinta ole, mutta aikaa siihen kuitenkin menee, kun niitä tekee. Ja hintaan sisällyttäisin tietenkin kaiken, ulkosun, koodin, sivuille laiton jos kys. henkilö niin tahtoisi ja tietenkin avun tarpeen tullen. Ja päivityksestä voisi sitten kyseisen henkilön kanssa aina sitten keskustella ihan erikseen smile.gif.
Pitää keskustella vielä vanhempien kanssa, että mitä he asiaan sanoisivat.
mabel
pois
Suzy
Aika kova hinta mabel:n sivuista. Tiedän kenen tekemät sivusi on, olen useasti katsellut hänen tuotoksiaan, siistiä on ja siinä on iso plussa, mutta vaikka minä en ole lähellekkään ammattilainen, minusta hänen ulkoasunsa ovat aika simppelejä. Joten kyllä pöyristyttää moinen hintasumma... oikeastaan, jos vähän pystyy panostamaan ja ymmärtää koodeista, niin mielestäni, kyseisen tekijän sivut ovat aika keskiverto perus siistiä settiä.

Kyllä tolla hinnalla pitäisi saada jo sellaiset sivut ja päivitykset että HUH HUH. Uskon, että jotkut ammattilaiset tekisivät tolla hinnalla jo ainakin 2-3 todella hyvät ja siistit sivut. Pistää kyllä miettimään :/ oletko kysynyt, onko kyseisen henkilöiden muut tekemät työt maksaneet tilanneille samoisia summia?

Ainoastaan yksi asia sivuissa on minua ihmetyttänyt hänen tuotoksissaan, juuri se, että sivut ovat toimivat, siistit ja hienot, mutta miksi koodi on täyttä puuroa? kirjoittaako hän itse koodin, koska olen joskus vilkaissut koodipätkiä, enkä tajua yhtään mitään moisesta kilometri jonosta :/ minä ainakin pyrin aina tekemäni sivut tekemään mahdollisimmana selkeäksi ja viimeistään auttamaan koodimutkassa, jos sivujen omistaja ei ymmärrä.

Mabelille vielä, että kävin sivuilla ja huomasin, että siellä ei vieraskirja linkki minulla toiminut, linkit sivut vielä rakenteilla, uutisissa 2006 ei näkynyt mitään. Osa voi olla koneestani kiinni, mutta jos toi homma on tommosta, ni kyllä asialle jotain kannattais tehdä :S
Weldon
Juu ei voi muuta sanoa kun et huh huh. ph34r.gif Pidän kyllä jäljestä, mutta esimerkiksi mielestäni täältä junnupuolelta löytyy parivaljakko, joidenka tekemät sivut ovat toistaiseksi vailla vertaansa. Ja voin lähes varmana sanoa että heidän hintasa eivät pyöri lähimainkaan noissa. Kiva olisi kuulla hinnalle vähän perusteita viel...
Welma
Avoin kirje mabelille:

En tiedä mustamaalaatko minua vain tahalteen vai onko joku väärinkäsitys sattunut meidän kanssamme?

Silloin kun sivuja aloimme tekemään. Kerroin hinnan ja jatkuvasti kerroin missä mennään, haluatko että teen lisää jne. Puhuimme usein puhelimessa ja lopulta pyysin sinulta vahvistuksen että sivut on nyt valmiit. Annoit sen.

Sanoin sinulle saman asian mitä sanon kaikille jo ennen kuin sivuja alettiin edes tekemään. Että en ota vastuuta päivityksistä! Hyväksyit sen. Mitään päivityksiä ei oltu sovittu. Muutama juttu piti tehdä mitkä oltiin sovitu maksun jälkeen ja ne tehtiin.

Et ole soittanut tai laittanut minulle mitään sähköpostia ja nyt olen todella tyrmistynyt siitä mitä kirjoitat täällä.

Olen tehnyt monia sivuja. Myönnän olevani suhteellisen kallis, mutta se on ihan senkin takia koska muuten saisin olla vain koneella tekemässä sivuja, muun elämän unohtamatta. Kaikille kerrotaan avoimesti mikä on sivuhintani kun sivuja tilataan. Ne jotka sen hyväksyvät sivut myös minulla haluavat teettää.

Varmasti löytyy halvempiakin tekijöitä, en kiellä sitä. Tekemäni sivut on monimutkaiset mutta ns. puhtaat. Elikkä sivut pystytään päivittämään käsin (jos osaa html-koodia) ja myös editoreilla (esim dreamweaver tai frontpage). Tästä on paljon kokemusta.

En tiedä mikä on näiden sinun viestisi tarkoitus, mutta toivon että otat minuun yhteyttä jotta voidaan tämä asia selvittää. Sivujeni ottajat ovat yleensä olleet hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Sini Lindroos
mabel
pois
Hugis
Onpa törkeä hinta angry.gif Tuohon hintaan kyllä luulis jonkinlaiset päivitykset syntyvän...
mabel
pois
Welma
Oikeasti Mabel ota minuun yhteyttä jos sinulla on sivujen kanssa jotain kysyttävää, ja päivityksiäkään et koskaan kysynyt suoraan minulta. Ja päivityksistä lupasin sinulle puhelimessa että katsotaan niitä erikseen, en lupaa mitään, koska tiedän oman aikatauluni olevan varsin kiireinen...

Sivujen koodi on luovutushetkellä tosiaan käsiteltävää, ainakin kaikki muut sivut saaneet pystyvät niitä käsittäkseni ongelmitta muokkaamaan ja jos ongelmia on esim valikon kanssa tullut niin apuja on saanut kun on kysynyt.

Kaikki jotka osaa HTML koodia tai omaavat jonkin suht toimivan ja luotettavan editorin pystyvät päivittämään tekemiäni sivuja. Oikeasti tämä ei ole ollut ongelma. Se että sivuja sitten jälkikäteen muokaan esim editoreilla, eri versioilla, omin käsin, kaverin avuin yms niin koodi menee sekaisin...

Tämän keskustelun näin kun minulle tästä vinkattiin, muuten olisin ollut täysin tietämätön asiasta, koska Mabel ei ole ottanut koskaan suoraan minuun yhteyttä.

Koko ketjua en jaksanut edes lukea läpi, vaikka sen itselleni tallensinkin wink.gif, mutta jokainen siis pyytää tekemästään työstään haluamansa hinnan, se joka sen hyväksyy sen myös maksaa. (tämä siis muille, ei mabelille, tiedoksi. Turha sitä on ihmetellä). Kotisivujen tekijöitä löytyy tänä päivänä kyllä pilvin pimein, niin itseoppineita kuin asiaan koulutuksenkin saaneita. Vaihtoehtoja varmasti löytyy.

Minua ihmetyttää nyt ainoastaan Mabel se että miksi sanot että minusta ei kuulu mitään enkä tee päivityksiä, koska me olimme sopineet että sivujen tekeminen sillä sovitulla hinnalla on se ja se, ja siihen kuuluu nämä ja nämä asiat. Tämä sujui minun käsityksen mukaan hyvin?

Mutta tämä siis olkoot viimeinen "avoin" viestini asiasta, odotan että otat mabel minuun yhteyttä ja kuten tiedät sähköpostilla saat parhaiten yhteyttä smile.gif Ja myös tiedoksesi että hävitän aina sivujen valmistumisen jälkeen sivun omistajan salasanat että ne eivät vahingossakaan mene minnekään muualle. Tämä siis ihan tilaajan tietoturvan takia.

Hyvää Joulua kaikille!

Sini
mabel
pois
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.