^Vastoin sanojani vastaan vielä tähän. Että hyvä ihminen jos jotain on jäänyt tekemättä mistä oltiin sovittu niin miksi et ota yhteyttä? Luonnollisestikin ne tehdään, mutta itse olin siinä uskossa viimeisen puhelumme jälkeen että nyt kaikki on ok. (?)
Mutta edelleen korostan mabel, ota ihmeessä yhteyttä!
Yhteystietoni yms ovat edelleen samat (olleet jo useamman vuoden ajan) että en minä minnekään ole kadonnut

Edit: Ja kuten tiedät, kuittasin aina kaikki saamani mailit... ja joten jos joku oli jäänyt kuittaamatta niin se on mitä luultavimmin jäänyt sitten tulematta. Mutta uusinta yhteydenotolla tämäkin olisi varmistettu.
^Ikävä että tässä meni näin.
Mutta taas opimme että ottakaa suoraan yhteyttä siihen toiseen henkilöön, älkää jääkö murehtimaan asiaa yksin tai jossain foorumeilla. Se ei yleensä vie asioita eteenpäin ja kakanmaku vaan jää suuhun, puolin ja toisin.
Weldon
23.12. 2006, 01:08
Menee vähä henkilökohtaiseksi

Sininkin pointit on alussa olleet varsin selkeitä, et empäs asetu enää kenenkään puolelle. Jos jotain sanottavaa viel mabelil ni oisko se sähköposti laittaminen mitään?
Weldon
23.12. 2006, 18:56
Se oli semmone reaktio, et asettuu jonkun puolelle. Tulee mulla ihan luonnostaan. Ei voi mitään. Mutta joo, hyvät joulut!
-NoOrA-
23.12. 2006, 23:24
Pakko nyt itsekin kommentoida tähän. Itselläni on Sinin tekemät sivut, ja voin vaikka väittää, että ne ovat ainakin omasta mielestäni varsin selkeät ja helppo päivittää!
Tällä hetkellä päivitän kaksia (omia ja tuttuvani) sivuja, jotka Sini on tehnyt ja koskaan ei ole ollut mitään suurempia ongelmia, mistä en olisi selvinnyt! Tai jos on jotain pientä ollut, yhteydenotto Siniin ja homma on ratkennut.
Kaikki sivuilla on toiminut moitteettomasti ja sivujen "kieli" on varsin ymmärrettävää, kun edes PIKKUISEN osaa html -kieltä. Ja vaikka ei osaisikaan, ei ole suuri työ opetella edes niitä perusjuttuja. Vaikka en itse mitään kunnon sivuja osaa tehdä, niin Sinin tekemien sivujen päivityksen oppi todella helposti!
Mutta Mabel en ymmärrä sitä, miksi et ottanut Siniin yhteyttä, vaan rupesit täällä heti marisemaan asiasta! Ei asiat sillä mene eteenpäin, että ei ota siihen henkilöön yhteyttä, joka sivut on tehnyt! Ja varmasti sivuille olisi löytynyt päivittäjä, kunhan olisi tarpeeksi kauan jaksanut etsiä!
Ja Hyvät Joulut kaikille!
showing
23.12. 2006, 23:47
LAINAUS(-NoOrA- @ 24.12. 2006, 00:24)
Kaikki sivuilla on toiminut moitteettomasti ja sivujen "kieli" on varsin ymmärrettävää, kun edes PIKKUISEN osaa html -kieltä. Ja vaikka ei osaisikaan, ei ole suuri työ opetella edes niitä perusjuttuja. Vaikka en itse mitään kunnon sivuja osaa tehdä, niin Sinin tekemien sivujen päivityksen oppi todella helposti!
Se nyt vaan on niin, että kaikki eivät osaa eivätkä edes HALUA opetella kaikkea.

Joku toinen osaa yhtä ja toinen taas toista.. Typerä alkaa hokemaan, että "helppoa se on". Kun se ei kaikille sitä ole. Piste.
Mitä tulee threadin aiheeseen, niin minun mielestäni mabelin sivujen hinta on ollut melkoisen hurja. Voisin yhtyä KristaI:n kirjoituksiin edempänä..
-NoOrA-
24.12. 2006, 00:18
No en olekaan väittänyt, että kaikkien pitäisi opetella HTML-kieli! Kirjoitin vain, että ei se ole suuri homma opetella laittamaan muutamat <br>:t sinne, ja sitten vain tyyliin kirjoittaa jne.
Mutta sitä en vielä ymmärrä, jos Sini on kerta ilmoittanut sinulle mabel kotisivujen hinnan / sivu, sekä sen, ettei hän päivitä sivuja. Niin mikä sitten koko hommassa on ollut se hankala asia ymmärtää? Olet ollut koko ajan tietoinen näistä asioista, ja nyt sitten valitat täällä hinnasta sekä siitä ettet saanut sivuille päivittääjää, kun sivujen tekijä ei sitä ole luvannut missään vaiheessa sitä itse tehdä.
Asia, mikä ottaa ainakin mua eniten päästä on se, etten nyt varsinaisesti ymmärrä, miksi edes valittelet täällä sivujen hintaa. Sillä olet ollut hyvin tietoinen siitä alusta asti, jolloin vielä kaikki olisi ollut mahdollista peruuttaa ym! Mutta ei, pyysit tekemään sivut, hinnasta tietäen ja päivityksistä myös, sekä sivujen edistymisestä (missä vaiheessa mennään sivujen tekemisessä). Ja nyt sitten täällä parjaat Siniä siitä, kun hän ei suostunut päivittämään sivujasi ja hintakin oli mielestäsi paljon! Olihan sinulla monen monta sivua, ja osasit varmaan itsekin laskea mikä tulee loppu summaksi!
Ja on se kumma juttu, kun asia on NYT ongelma, miksi se ei ollut ennemmin! Siitä on kuitenkin jo aikaa, kun sivusi tehtiin! Ja jos sinulla on ollut joku ISO ongelma niiden kanssa, miksi et ole ottanut Siniin yhteyttä ja kysynyt häneltä tästä asiasta!
Sekä sivujen tekohetkellä lupasit/hyväksyit hinnan, jonka tulet maksamaan. Ja silloinhan hintaa kysellessäsi, jokaisella on oikeus päättää mitä suostuu maksamaan ja haluaako juuri henkilöltä sivut ymt!
-NoOrA-
24.12. 2006, 00:30
^Se mitä mä olen, on aivan sama. Sillä se ei kuulu tähän asiaan mielestäni ollenkaan. Ja vaikka olenkin Sinin kanssa hyvin paljon tekemisissä, saa minulla silti olla omat mielipiteet, liittyen asiaan kuin asiaan!
Ja nyt on kyse kuitenkin siitä, mitä sinä olet tänne foorumille laittanut, ei siitä olenko Flagstonelaisten "handleri" vai en! Sitä asiaa on mielestäni ihan turha sotkea tähän, onko meillä sama asema vai ei! Minulla on omatkin mielipiteet siitä huolimatta, mitä teen ja kenen kanssa näyttelyissä!
MWIINLNIA
24.12. 2006, 01:14
OT// Vitsit minä Micko rakastan niitä sinun napsimia kuvia, mitä toisella foorumilla on väliin ollut näytillä, todella upeita! (niitäkin olen ihan tälleen puskasta käynyt katselemassa) //OT
Niin ja itseasiaan, vaikka se ei minulle kuulukaan, niin pakko täältä puskista silti huudella.
Ensinnäkin tuo hinta on ihan naurettava, noin paljoa ei pyydä edes ammatti ihmiset ja vielä kun pohja on sama jokaisissa ko ihmisen tekemissä sivuissa niin periaatteessa tuon rahan eteen ei ole muuta tehty kuin kuvia/sisältöä muoksittu ja siihen ei paljoa aikaa uppoa!!! Toisekseen minusta mabelilla on täysi oikeus täällä hintaa kommentoida, onhan se oleellinen osa sivuja. Kyllähän sitä sopii muitakin tuotteita haukkua jos asiakas ei ole niitä hintansa arvoiseksi kokenut, kaikki eivät myöskään niin kokeneita netti-ihmisiä ole, että mm tietäisivät a) kuinka paljon/vähän tunteja tuollaisten sivujen tekeminen vaatii ja kuinka paljon noidn kotisivujen teosta yleensä palkkaa pyydetään, väliin tulee näköjään tietämättömyyttään vahingossa maksettua selvästi liikaa.
hmmm mitäs vielä piti kommentoida...
Niin ja tuohon vielä kun pariin otteeseen on kommentoitu miksi mabel ei yhteyttä sivujen tekijään ottanut niin hänhän otti yhteyttä, mutta ei muita aiheita koskeviin sähköposteihin vastausta/vasta reaktiota saanut, joten eiköhän se ole ihan luonnollista, että sen ottaa merkkinä siitä, että toista osapuolta ei kyseiset sivut enään kiinnosta! Enpä minäkään jaksaisi moneen kertaan perään kysellä.
Niin no ja lisätään nyt vielä mabelille, että ei niitä koko sivuja ainakaan nyt välttämättä olisi tarvinnut uusiksi tehdä, jos se "kuori" vaan miellytti, sen sisällön vaan olisi vaikka kokonaan voinut uusiksi koodata, jos edellinen oli sörsselöä.
Ei vain ollut ketään, joka haluaisi jatkaa vanhan sivun kanssa. Kaikki halusivat tehdä uuden omansa.
Meikäläinen yhtyy aika paljon tai ainakin jonkiverran MWIINLNIA sanoihin
Pakko vielä kommentoida tuota sivujen keskeneräisyyttä... keskeneräisiin sivuihin annettiin se noin kaksi kuukautta aikaa toimittaa materiaali (eli tuohon 1.6 asti). Niitä en koskaan saanut. Ja jos mabel on ne lähettänyt, mutta niitä ei ole tullut sivuille niin miksi mabel ei ole kysynyt niiden perään?
Mutta viimeiseksi siis loppukommenttini tähän asiaan. Sen jälkeen en enää kommentoi tätä asiaa ja jos joku haluaa kysyä tekemistäni sivuista tai sivujen tekemisestä ylipäätään, niin ottakaa yhteyttä. Vastailen kyllä. Mutta foorumihuutelua en jaksa itse harrastaa enkä ymmärrä sitä edes. Mabeliakin olen pyytänyt sekä yksityisesti että täällä ottamaan yhteyttä, mutta yhteydenottoa ei ole tullut.
Mutta siis loppukommenttini on että Mabel kysyi itse minua tekemään sivujaan ja sai ennen sivujen rakentamisen aloittamista tietää:
- mikä on sivuhintani.
- noin arvion sivuista (jota myös tarkennettiin kun ensimmäiset leiskat ja sivusuunnitelut olivat valmiit. Ja myös matkan varrella kerrottiin että missä mennään)
- että en tee päivityksiä, vastaan vain sivujen suunnittelusta ja sisällön ensimmäisestä esillelaitosta.
Sivujen rakentamisen myötä kerrottiin koko ajan missä mennään, mitä olen saanut ja mitä on juuri sivuille laitettu. Myös mabelin poika oli sivujen rakentamisessa mukana (laitteli kuvia, teki vieraskirjan)
Koko ajan olimme usein yhteydessä niin puhelimitse tai mailitse. Mabel usein soitti, kun taas minä laittelin maileja.
Ja sitten viimeisenä. Jokainen määrittelee oman hintansa millä sivuja tekee. Se kuka sivuja kaipailee päättää mitä niistä halua maksaa. Jos hinta ei miellytä voi kysyä toiselta. Itse teen kotisivuja ihan sivuhintana, jolloin niin tekijän kuin sivuja haluavan on helppo tietää/seurata mistä hinta muodostuu. Sivujen hinta on siis verrannollinen ihan sivumäärään.
Poistin kaikki viestit, tuntui niin pahalta lukee ne joulun alle. Hyvää jatkuu kaikille...kyllä aina oppi jotakin, vaikka kantapään kautta
Eli kotisivujen hinnoista, en viitsinyt avata samasta uutte keskutelua.. tosin en kommentoi noita vanhoja.
Eli olen tässä parhaillaan mainostoimistossa työharjoittelussa, jossa tehdään web suunnittelua. Mielenkiinnosta kyselin sitten keskinkertaisten sivujen kustannuksia. Kotisivujen hinta tietysti määräytyy onko se tavallinen koodaus, flash, tuleeko teitokantoja yms. Mutta ammattilaisen (ammattilainen eroaa tietysti harrastelijasta, mutta hyvä harrastelija voi osata koodia lähes yhtälailla) tekemät keskinkertaiset sivut pyörivät siinä 2000-3000 euron paikkeilla tai sitten jos on esim. tunti taksa niin 70e/h. Mitä olen heidän tekemiään sivuja katsellut, hienoja ovat, osa todella upeita, mutta osa ihan sellaista ns. perusjuttua, jonkalaisen voi toteuttaa ihan hyvin kuka tahansa koodeihin ja kotisivuihin perehtynyt. Kuvankäsittelykin ratkaisee paljon sivujen ulkoasun kanssa. Jos panostaa suunnitteluun, tautoihin yms. niin teksti ja koodaus käy kuin "leikki"
Eli kyllä mielestäni jopa 100e pyytäminen hyvistä sivuista ei ole mitään, ei yhtään mitään. Kyllä tunteja uppoaa. Tämä nyt oli vain tälläinen info, mikä tuli mieleen kirjoittaa, jos muitakin kiinnostaa, kun olen yrittänyt ottaa täällä työharjoittelussa vähän kaikesta selvää kotisivuihin liittyen
Mäkin olen aluksi tehnyt ihan ilmatteeksi, mutta nyt kun kyselyjä on tullut enempi niin olen ottanut maksuakin. Mulla hinta riippuu pitkälti siitä miten iso homma on tiedossa ja kuinka tuttu se henkilö on jolle sivuja teen. Tutuilta en oo pyytänyt karmeita summia. Eli hintahaittari on ollut 50-100e ja tuolla summalla olen sitten neuvonut sivuston päivityksissäkin jne. Että jos sitä omaa kokemusta html-kielestä ei ole niin kyllä mä olen valmis neuvomaankin sen suhteen
Amazing_Agent_Luna
7.8. 2007, 19:51
Siis harrastajilta (meiltä) nyt ei hintaa voi pyytääkään! Ite tein kotarit, freewebsillä (ilmane)
Eli musta nyt vaan on tyhmää et kotareist joutuu maksaa esim. 30 kuussa tai 100 vuodessa!!
^ kuinka niin?
Harrastaja/vapaa-ajan tekijä voi tehdä yhtä hienoja kuin ammattilainen, sekä se on pois vapaa-ajasta, ammattilaiset tekee työkseen.
Kotisivujen teko on muuten mainio keino tienata, jos vaan osaa. Itse en tee ylipäätään, enkä pyydä mitään. Tuo tili/posti-maksut hommat tuntuu niin hankalilta
Mulla ulkoasun hinta pyörii siinä 40-60 € kieppeillä, koko sivusto on sitten kuudestakympistä ylöspäin.
LAINAUS(Eveliina @ 7.8. 2007, 20:58)

Kotisivujen teko on muuten mainio keino tienata, jos vaan osaa.
Joo, mikä vain on mainio keino tienata, jos siitä ei "tarvitse" maksaa veroja

. KristaI tuossa toisessa topicissa on mielestäni kaukaa viisas, ei ole nimittäin kaukana se päivä, kun noitakin hommia aletaan kyttäillä vähän tarkemmin. Itselläni on kollegoja, joilla on omia atk-alan firmoja ja todellakin sanovat, että pimeä työ alalla kukoistaa. Kuinkahan kauan, saas nähdä...
Enkä tarkoita nyt teitä, jotka kavereillenne lemmikkisivuja väkerrätte, mutta jos homma toimii jo vähän laajemminkin, se ei ehkä olekaan enää sitä ihan "pikku puuhastelua".
LAINAUS(showing @ 9.8. 2007, 14:24)

Joo, mikä vain on mainio keino tienata, jos siitä ei "tarvitse" maksaa veroja

. KristaI tuossa toisessa topicissa on mielestäni kaukaa viisas, ei ole nimittäin kaukana se päivä, kun noitakin hommia aletaan kyttäillä vähän tarkemmin. Itselläni on kollegoja, joilla on omia atk-alan firmoja ja todellakin sanovat, että pimeä työ alalla kukoistaa. Kuinkahan kauan, saas nähdä...
Enkä tarkoita nyt teitä, jotka kavereillenne lemmikkisivuja väkerrätte, mutta jos homma toimii jo vähän laajemminkin, se ei ehkä olekaan enää sitä ihan "pikku puuhastelua".

^
joo tuota tarkoitinkin.
eli ihan hyvää taskurahaa saa, jos vaikka pyytää jtn. 20€/työ, niin siinähän on kun 5 työtä tekee, siinähän on satanen kasassa.
vaikka nyt kun ei minultakaan vielä veroja peritä, on ihan kätevä tapa saada rahaa muutenkin kuin esim. vanhemmilta kerjäämällä
Ennen tein ilmaiseksi mutta kyselyjen kasvaessa ei enää aika siihen riittänyt. Pyydän nyt jotain 20-30€ ulkoasusta & koodaamisesta, jos joudun vielä jotenkin auttelemaan niin vielä parikymppiä lisää. Se ei ole mielestäni hirveästi pyydetty. : >
Multa pyydettiin 150/180 (en millään muista oliko se 150 egee vai 180 egee). Mutta ystäväni teki mulle nopeemmin ja ei pyytäny rahaa mutta annoimme 70 egee kiitokseksi ja toivon, että hän jaksaa päivittää niitä *wink*wink
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.