Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Suojapuku Käppänälle
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Mansku
tongue.gif Syyssää ja talvi kohta tulossa. Oletteko harkinneet/hankkineet suojapuvun koiralle/koirille?
biggrin.gif Minä olen jo hankkinut sellaisen kolmiosaisen Hurtta haalarin. laugh.gif
Catti
Aiemmin en ole käyttänyt (tai siis koira wink.gif ), mutta nyt olen ajatellut hankkia jonkinlaisen suojapuvun peken pitkiä karvoja suojaamaan, etenkin kun edessä on muutto kaupunkiin. Täällä maalla pysyy puhtaampana ja maaseudun kura on muutenkin turkki-ystävällisempää kuin kaupungin.
Pauliina
sadehaalarit olisi kyllä kiva ostaa meidän käppänälle ennen syksyn sateita. No lämpöpuku tietysti löytyy kun talvella taitaa olla koiralla vähän kylmä. rolleyes.gif
*saara*
En osta; meitin kääpiöt kun ei suostu sellaisissa kulkemaan (vaikuttaako se vapaana liikkumiseen huh.gif ), yksi 2 osainen Hurtta-haalari on kokoa 1 jos jotakuta se kiinnostaisi ostaa omakseen (=kuin uusi) cool.gif
Tassuttelija
Sadepuku tuli ostettua heinäkuussa. Ups, eipä ole muuten vielä tullut kokeiltua sitä koissun päälle unsure.gif Taidankin heti mennä...
>tinja<
Löytyyhän sellainen, kätevä talvella, jos/kun joku koirista on nypitty niin ei tule kylmä smile.gif
Mansku
huh.gif Muistan itse tässä miten koira suorastaan järkyttyi kun puin haalarin koiralleni unsure.gif Seistä tökötti jalat hieman harallaan ja täysin jäykkänä. No, poistin sen kurahaalarin ja jätin vain sen fleesen. Koira lähti kävelemään (edelleen jalat harallaan), tömp,tömp ja hupsis...nurin. Ei sitten muka päässyt ylös omin avuin. Nostin koiran pystyyn ja kuinka ollakaan se keikahti jälleen kumoon kuin kuollut. Nostin ylös ja taas sama. Tätä temppua jatkui sellaisen 5-10 min. Mutta kun huomasi ettei tää temppu vetele, keksi uuden. ohmy.gif Etutassu pois lahkeesta ja kaula-aukosta ulos ja eikun nurin. Etutassu lahkeeseen, niin kohta oli takatassu väärässä reiässä..Tätä sitten jatkui jonkin aikaa, mutta kun en antanut periksi, niin nyt koira riemuitsee kun näkee haalarin. Tietää sateellakin lenkille lähtöä. tongue.gif laugh.gif
Catti
Epäilen, että meillä häpeä voi kyllä hankaloittaa pukeutumista tai lähinnä pukeissa liikkumista, ainakin aikoinaan kun yritin suojata samojedia viikon kestäneellä ulkomaan näyttelyreissulla, se vaan seisoi keskellä tuttavan pihaa eikä liikkunut mihinkään ennen kuin otin puvun pois. Mutta oli se silti kehän valkoisin koira kun oli näytteille menon aika wink.gif.
-Iida-
Kurapuku on meillä välttämätön,kun koiran rotu on bichon frisé.Siispä olen jo ostanut sellaisen punaisen,muistaakseni Hurtta-merkkisen. wink.gif Ilman sitä on varsinkin syksyllä/keväällä hirveä homma kuurata tassuja ja mahan alusta...Mutta meillä tuppaa toisinaan olemaan sellanen ongelma että menee pissat sinne puvun sisään! ohmy.gif blink.gif laugh.gif
ansu
Mikkelin tämänvuotisesta näyttelystä löysin vihdoin sopivan kokoisen sadepuvun chihulle. Nasulle sitä kokeiltiin päälle ja eipä herra viitsinyt paljon liikkua...
Mutta saan siitä kätevästi mallin talvihaalariin. tongue.gif
*saara*
Meillä ei vain tökötetä paikallaan, vaan painetaan täysillä ja metsääsä jos ollaan, puku on 2:na kappaleena (siis ehjänä) matkan varrella, haukut kirjaimellisesti riisuvat pukunsa itse biggrin.gif biggrin.gif
Sundae
Tokihan meiltä sellainen kura/sadehaalari jo löytyy biggrin.gif Koiralla kun sen verran pitkät karvat, että muuten olisi koko turkki ihan märkä jne.
MuruNaku
Olen tehnyt itse koirilleni vaatteita.
*Sanni
No johan nyt tokkiinsa löytyy meiltäkin tongue.gif
Dommie
Minjalla on 5 kpl innocent.gif 2 villatakkia, 2 tavallista takkia ja 1 kurahaalari tongue.gif
-Emppu-
en ostamitään suojapukua... koirallani on ainostaan loimi talven agility kisoja varten...
Fitzgo
Kurapuku ja talvilämpöviitta wub.gif Ja on toki muitakin vaatteita,mutta ne ei kamalasti suojaa,paitsi villapaita tietty biggrin.gif [Vai suojaako teiän mielestä semmonen ihmekesäpaita auringon kuumuudelta..? laugh.gif ]
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.