Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Uskaltaisko tänne
Puskaradio > Puskis > K-18
Hugis
Toisella palstalla vierailleena tuli mieleen seuraavanlainen kysely tännekin.

1. Mikä rotu miellyttää sua tällä hetkellä eniten ("oman" rodun lisäksi)?
2. Minkä rotuista koiraa et ottaisi koskaan?
3. Joku yllätys, tätä rotua ei kukaan kuvittelisi minun ottavan, mutta haaveilen siitä salaa?

Juu, ja en loukkaannu jos borkku löytyy tuolta ei-haluttujen listalta, kun just pyyhin metrin pitkät venyvät jojot vastapestystä kylpytakista... biggrin.gif
Turunen
1. Grand basset griffon vendee blush.gif
2. Mopsi ph34r.gif
3. Venäjänvinttikoira cool.gif

Mutta Hugis missäs on sun omat vastaukset? biggrin.gif
KatiT
Tää on itse asiassa helppo mulle smile.gif

1. Barbet. Kiinnostava rotu, ja itse asiassa kerännyt siitä kaiken mahdollisen tiedon mitä olen irti saanut. Kaiholla katselin viimeisintäkin syntynyttä pentuetta.. kyllä vielä joskus wub.gif Tykästyin kerrasta, kun Aarnio ensimmäisen maahan toi jokunen vuosi sitten.

2. Näitä on montakin. Vain muutaman luetellakseni: tanskandoggi, pekingeesi, bordercollie... varsin erityyppisiä noista jokainen, mutta silti en ottaisi. Ja luetteloa voisi jatkaa vaikka kuin. Ehkä en ottaisi mitään molossia dry.gif Sen sijaan taas terrieriryhmässä ei ole mitään 'ehdoton ei'-rotua smile.gif

3. Gordoninsetteri. Ensin pitäis löytää joku, joka käyttäisi sitä rodunomaisesti. Vaikka taitaa olla katoamassa sekin taito niiltä confused.gif Mutta silti en ottaisi sitä showkoiraksi pelkästään, siksi se on pysynyt haaveena toistaiseksi...
Hugis
Oho, mä tohkeissani unohdin vastata ite blush.gif

1. Ranskanbulldoggi wub.gif
2. bichon frise laugh.gif Ja muutkin valkoiset trimmattavat pikkuiset voi laittaa tähän samaan kohtaan.
3. tähän vois laittaa montakin, mutta valitaan nyt niistä monista vaikka kaukkari smile.gif Tosin se olis tapahtuva vasta sitten, kun mulla on se oma talo ja piha ja viileähkö eteinen...

piti muokata oikein kahteen kertaan...
mammanpoika
Uskaltaiskohan tähän vastata?

1. Cairn
2. Saksanpaimenkoira
3. Punainen irlanninsetteri

Ne "oman" rodun piirteet, jotka saavat tykkäämään siitä joka päivä uudelleen?:

Osallistuminen ihan kaikkeen, aina valmis, kuin partiolainen, ihmisrakkaus ja tietynlainen säpäkkyys wub.gif
Hugis
Tähän samaan vois vielä kysyä, että mitkä on ne "oman" rodun piirteet, jotka saavat tykkäämään siitä joka päivä uudelleen?

Oma vastaus on nyt muistettava biggrin.gif Borkuissa mua viehättää tämä luonteen tasaisuus, eivät hätkähdä juuri mistään. Just äsken Helmin kanssa riekkuessani losautin Hugoa vahingossa nyrkillä poskeen niin että lotina vaan kuului, eikä herra varmaan edes huomannut. Vanha koirani olisi ollut jo polvillaan ulisemassa armoa. Toinen piirre on tämä loppumaton seurallisuus. En ole vielä tavannut yhtään borkkua, joka vetäytyisi omistajansa luota yksin tai jonkun muun luokse ainakaan minuuttia kauemmaksi. Oma ihminen ja sen läheisyys on näille kaikki kaikessa. Hugo saattaa joskus illalla nukahtaa sohvalle ja jäädä sinne, kun itse painun nukkumaan, mutta jo muutamassa minuutissa se on vieressä. Eli enpä ole yli viiteen ja puoleen vuoteen nukahtanut kertaakaan yksin, jos ollaan oltu molemmat kotona smile.gif
BullBull
1. Ranskanbulldoggi
2. Mitäään villakoiraa ei minun huusholliin tule
3. Mustaterrieri, bouvier, airedalenterrieri. Ei pystynyt laittamaan vaan yhtä blush.gif
roneo
1. Jos omaksi roduksi lasketaan myös belgien muut muunnokset, niin dobberi vois olla ihan vaihtoehto.
2. Mulle ei ajokoiraa!
3. Tiibetinspanieli wub.gif Jos joskus jostain ihmeellisestä syystä sorrunkin pikkukoiraan, niin se vois olla tipsu. (Tää oli sit salaisuus! lookaround.gif )
s-ml
- ryhmä kympistä kaikki

-tulee tosi pitkä lista, sillä tähän listaan kuuluu n. 300 rotua. No, sanotaan, ettei tanskandoggia tule enää ikinä lukuisten sairauksien, lyhyen iän takia myös luonteet heikentyneet ja koiran tyyppi muuttunut.

3. Joku yllätys, tätä rotua ei kukaan kuvittelisi minun ottavan, mutta haaveilen siitä salaa?
-suursnautseri, mutta sitä ei tule koskaan.

Tähän samaan vois vielä kysyä, että mitkä on ne "oman" rodun piirteet, jotka saavat tykkäämään siitä joka päivä uudelleen?
-kauniit linjat, joka päivä esteettinen nautinto katsella koiria varsinkin vapaana juoksemassa, terveys, boheemisuus smile.gif, helppous ja rauhallisuus.
hakunamata
1. Kiinanharjakoira (naku versio)
2. saksanpaimenkoira ja kultainen noutaja
3. alaskanmalamuutti

luulen kyllä että meillä pysytellään tässä cirnecossa... äärimmäisen valloittava rotuna. tuo luonne mikä niillä on ja se järjenjuoksu ja viisaus wub.gif
Nirppu
- kultainennoutaja ja newfoundlandinkoira
- mopsi, buldoggi ja on niitä muitakin mutta noin niinku muutama mainitakseni
- venäjänvinttikoira

Ja niistä oman rodun piirteistä:
Niissä viehättää seurallinen luonne ja monipuoliset käyttöominaisuudet. Tuo itälaika ei myöskään ihan pienistä vastoinkäymisistä hätkähdä.
sahku
1. Westie wub.gif
2. Tähän tulisi pitkä lista, mutta esimerkiksi ajokoirat eivät kuulu mun suosikkeihin
3. lagotto romagnolo, mutta sellaista ei varmaankaan (?) tule

ai niin, rodun piirteet: terhakkuus, toimeliaisuus ja oma ego ovat ehkä ne viehättävimmät piirteet koirassa. Lisäksi seurallisuus ja kiintymys omistajaan terveyttä unohtamatta.
Sumu
- tanskandoggi, irlanninsusikoira, pk bernhardinkoira

- Bullterrieri, Bolognese noita en nyt ainakaan ottaisi. sitten olis monia pieniä koiria joita en ikinä ottaisi.

- ööh, kaikki tietää et tykkään isoista roduista ja portugeeseistä, mutta yllätys olis ehkä jos ottaisin.. hmm..ööh.. pk collien! saattaisin kyllä yllättää siinä samalla itsenikin biggrin.gif
Katis
1. Enkkusprinkku, shih tzu
2. Bullterrieri
3. Afgaani
Jasubulli
1. Faaraokoira (tällainen on joku päivä tulossakin), shar pei (sininen!)

2. Suurin osa muista terriereistä menee tähän kastiin. Pumi. Pienet valkoiset turkkirodut. Nuo ulkonöän puolesta. Sitten metsästysrodut syystä että emme käy metsällä. Palveluskoirat eivät myöskään ole minua varten.

3. No tuo faaraokoira on monille ollut jo aika "shokki". Bracco italiano wub.gif .
Miksu
Tanskandoggi ja Irlanninsusikoira.

Milloinkaan ei pitäisi sanoa: ei koskaan. Mutta jos sanoisin...vaikka...englanninbulldoggi.

Jaa-a, mitä kukaan ei kuvittelis minun ottavan?? Suomen Ajokoira...aika ihana;)

Oma rotuni on löwchen, aivan ihastuttava pieni leijonakoira. Se on niin helppo ottaa mukaan aina mihinkä vain. Sen kanssa voi harrastaa monen moista; on oltu mukana agilityssa ja tokossa, ja hiukan kokeiltu jälkeäkin ihan vaan huvin vuoksi...hauskaa on ollut smile.gif
Ihan helpolla en kyllä vaihda, mutta isoon rotuun on pientä kaipuuta.
dobberi
Rhodesiankoira & greyhound. Rhodesiankoiria olen seuraillut viimeiset kolme vuotta aika tiiviisti ja semmoinen on todennäkösesti ihan tässä lähitulevaisuudessa tulossa.

Metsästyskoiria meille tuskin koskaan tulee. Eikä välttämättä mitään pieniä "turkkirotuja", mielenkiintoa ei riittäisi trimmaamiseen ja turkin joka päiväiseen hoitamiseen...

Jaahas, mikähän se olis... cirneco dell'etna vois olla semmonen
wub.gif
Henrietta

Folkki, airis, greyhound.

Rotua mikä kuolaa tai on kooltaan liian suuri minun makuuni. Omista entisistä roduista löwchen, on rotu jota en koskaan ottaisi. Terveys ja pieni suppea kanta maailmanlaajuisesti ovat ne mitkä eivät rodussa tällä hetkellä miellytä.

Basenji.
Mansku
LAINAUS(Hugonmami @ 23.12. 2006, 00:03)

1. Estrelanvuoristokoira & pyreneittenpaimenkoira
2. Jokin trimmattava rotu taikka iso/pitkäturkkinen (villis, shih tzu esim.) (ei jaksais suurtöistä turkkia hoitaa kunnolla)
3. Amerikanakita
Arissa
1. Mastiffin lisäksi grey ja borkut
2. turkkirotuja ja trimmattavia
3. karkeakarvainen italianajokoira
SanniM
1. Faarakoira(sellainen taloon toivottavasti tuleekin jokunen päivä, kun saan tuon ukon käännytettyä), Whippet
2. Cairnterrieri(ihan kivoja muuten mutta ei mun rotuni), meksikon karvatonkoira
3. Mopsi

wub.gif
Esmo
En ole kovin muihin rotuihin tutustunut, kun oma tuntuu ainoalta oikealta rodulta. Mutta jos mietin mikä miellyttäisi silmää ja mitkä ei, niin:

1. olisi bullterrieri (näkö & sopiva koko)
2. ei koskaan: pitkäkarvaiset / terrierit / spanielit
3. ylläri olisi ranskis (liian pieni koko, mutta muuten wub.gif)
CoToN
1. mustaterrieri
2. kultsu
3. bostoninterrieri smile.gif
sannukka
staffi

ne pienet valkoset karvaset rodut

trimmattu iso villakoira, valkoinen biggrin.gif (kai niitä saa rotuominaisuudella -valmiiksi trimmattu- innocent.gif )
Henrietta
LAINAUS(sannukka @ 23.12. 2006, 22:49)
trimmattu iso villakoira, valkoinen biggrin.gif (kai niitä saa rotuominaisuudella -valmiiksi trimmattu- innocent.gif )

Olen joskus miehelle sanonut, että haluan vielä tulevaisuudessa afgaanin, vaikka itse omilla käsilläni en pysty turkkia hoitamaan... Hankitaan siinä vaiheessa koira-aupair hoitamaan koiran turkkia ja kotia siinä samalla wink.gif
Wanssu
- näitä on muutamia: cirneco, aussie, staffi+amstaffi, husky

- luultavastikkaan en pientä terrieriä (suloisia, mut ei mun juttu), jotain tosi pientä ja hentoa koiraa, ajokoiria, ihan jo senkin takia, että en pystyisi tarjoamaan niille sitä mitä ne tarvitsee enkä myöskään ottaisi snautseria (poikkeuksena suursnautseri).

- iso- ja keskarivillis, mieluiten vielä ruskea.
sipa
LAINAUS(Hugis @ 22.12. 2006, 23:03)

1. Venakko, Pyreneidenpaimen
2. Kaikki pikkukoirat
3. Amerikanakita
Lamppu

1. Cairn. Tästä on mammanpojan kanssa jo juteltu biggrin.gif ja kyllä nuo 3. ryhmän pikkurodut kaikki ihania ovat. En yhtään ihmettelesi, vaikka meillä joskus wich-folkki pyörisikin.
2. Suuri ja kuolaava rotu blush.gif
3. Kiinanharjakoira ja nakuversio. PP on saanut minutkin sekaisin blink.gif

Vuosi sitten olin olin ehdottomasti sitä mieltä, että meillä tulee aina olemaan vain ja ainoastaan ausseja. Enää en ole asiasta läheskään samaa mieltä. Ei rodussa mitään vikaa ole, mutta olen huomannut että ei monessa muussakaan rodussa mitään vikaa ole. Harmi vaan kun kaikkea ei voi saada.
Maarit S
1. Schapendoes
2. Ajokoirat, trimmattavat
3. Ranskanbulldoggi
Lamppu
Ja kyllä mä haluan lisätä tuohon viimeiseen kysymykseen vielä afgaanin. Noh, sitä ei ole melko varmasti ikinä tulossa.
Noel

Mä oon jymähtäny nyt useampaankin. Venäjäntoyterrierit edelleen on sydämmessä (mutta rotu on kyllä silti siinä hmm.. vaiheessa) Isot vinttikoirat ja punanenäfaaraot myös on ihailulistalla.

spanielit, mopsit, ja monet muut terveytensä kustannuksella jalostetut rodut on myös mun mustalla listalla

omanrodun puuteriversio voisi joskus jopa tullakin ja Afgaan omista roduista myös vois joskus tulla vielä uudestaan.
Lydia

1. Riippuu ihan siitä mikä se "oma rotu" on... ehkäpä se sitten kuitenkin lapinkoira on, joten sanotaan tiibetinspanieli, vaikka sekin omalta tuntuu.

2. Aika paljon on rotuja joita en huolisi, ne vaan ei mulle sovi esim. sakemanni, shar pei jne.

3. ehkäpä walesinterrieri tai galgo
sa-an-ri
Hamiltoninajokoira yllättäen, vai luetaankos se jo omaksi roduksi wink.gif Italianvinttikoira

Kiinanpalatsikoiraa lookaround.gif Enkä bordercollieta

No tuo italianvinttari on varmaan sellainen... Ja tiibetinmastiffi w00t.gif
Cee
1 käyttölinjainen mali

2 Kiharakarvainen noutaja

3 jonkinlainen koirasusi

Cee
Seij@
- karkeakarvainen mäyräkora, yorkki ... siis eikös nämä ole ihan saman tyyppisiä biggrin.gif
- Mopsi sekä kaikki "lyttynaamat" rolleyes.gif
- En tiedä eikö kukaan kuvittelisi minun haaveilevan näistä, mutta haaveilen kumminkin wink.gif eli afgaani, irlanninsusikoira & tanskandoggi, mutta nämä on isännälle liian suuria & afgaanin turkki mulle liian hankala hoidettavaksi ...
Raysi
Näitä ois tosi paljon..

1. Schapendoes, nöffi
2. Cavalier kingcharlesin spanieli
3. Napolin mastiffi, Vanhatanskankanakoira wub.gif
wiputar
1. Silkkivinttikoira, galgo, cirneco dell' etna, puolanvinttikoira, azawakh
2. Näitä on kyllä melko monta... "Luonnottomaksi" jalostettuja (lyttynaamat, lyhyt koipiset, karvattomat...) tai metsästyskoiria
3. Katalonianpaimenkoira
LaRa & Olli
LAINAUS(Hugis @ 22.12. 2006, 23:03) *
Toisella palstalla vierailleena tuli mieleen seuraavanlainen kysely tännekin.

Skotlanninterrieri, Black&White yhdistelmä kiehtois, mutta isännän taivuttelu kahteen koheltajaan on vahasti vaiheessa... confused.gif Ehkä sitten seuraavaksi, jos ei sitten westie kuitenkin vie voittoa...

LAINAUS
Länsigöötanmaan pystykorva - tai yleensä mikään pystykorvan tapainen ei vois vähempää kiinnostaa ja toisaalta ei kyllä ajokoiraakaan huolisi - sorry vaan rodun ystäville, kaikilla meillä kuitenkin on ne omat suosikit. wink.gif

LAINAUS

Mä olen kyllä niin hurahtanut noihin terroristeihin, että just eilen sanoin isännälle, et en muuta huolis. Eli enpä taitais ketään onnistua noilla valinnoilla yllättämään! Käppänällä voisin teitty repäistä irti tosta kolmosryhmittymästä! biggrin.gif
popsis
1. Norwchinterrieri
- Oli aikoinaan "ykkösvaihtoehto" kun tulevan koiran rotua mietittiin, mutta vuoden tuloksettoman soittelun ja etsiskelyn jälkeen onneksi törmäsin nykyiseen rotuun happy.gif

2. Mopsi
- Johtuu ehkä siitä yhdestä ja ainoasta mopsista jonka tunnen..

3. Kiinanharjakoira ja Staffordshirenbullterrieri
-ei osaa selittää miksi rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.