Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lahja 4 vuotiaalle tytölle?
Puskaradio > Puskis > K-18
Turunen
Siis apua! mun kummityttö täyttää torstaina 4 vuotta, kertokaa viisaat mitä mä annan hänelle lahjaksi? Kun joulukin oli ihan äsken, sai ihan älyttömän paljon lahjoja rolleyes.gif Ei viitis taas ostaa jotain älytöntä lahjaa jolla leikitään kerran ja sitten unohdetaan nurkkaan dry.gif Olin ajatellut jotain "laatuaikaa" mutta kun sunnuntaina lähden taas etelään opiskelemaan...
Vinkkejä kiitos! smile.gif
KatiT
Paha paikka, vaikka tuon ikäinen onkin paljolti vielä siinä iässä, että pääasia kunhan lahjoja tulee ja paljon. Jos mietin omiani ja muita tuttuja niin tuossa vaiheessa tytöt tekee käsillään paljon.. muovailee, piirtää, maalaa, sormivärit on suosikit, vanhempien kauhu biggrin.gif Sitten kaikki kampausjutut.. omat hiukset ja kaikki niihin liittyvä, sekä ne kampauslelut ja -päät. Kirjat ja palapelit ovat yleishyödyllisiä ja myöskin varsin hyväksi aina lapselle - ikä mikä hyvänsä. Lahjakortti johonkin.. hampurilaiselle tai leffaan, jos et itse ehdi niin kahdelle jotta joku voi viedä wink.gif Meillä ainakin nelivuotias tapittaa lasten animaatiot elokuvissa jo ihan täysin.
Vaatteista toki tykkää vanhemmat, tyttö ei ehkä vielä itse osaa arvostaa niinkään. Mutta odotas kun on kuusi-seitsemän, niin lahjat on helppo ostaa.. farkkua ja napapaitaa, joissa on kimalletta ja kuretta laugh.gif
Turunen
^ hyviä vinkkejä, mutta...
Tykkää piirtämisestä, maalaamisesta yms. ja omaa kaikki mahdolliset värit yms. myös sormivärit...
Kirjoja joka paikka täynnä, samoin palapelejä ja taisi saada muutaman lautapelinkin joululahjaksi...
Lahjakortti happy.gif sillä pääsis helpolla... biggrin.gif Hiuskoristeet, pompulat ja pinnit on aina kivoja ja aina tarpeellisia, katoava luonnonvara laugh.gif
KatiT
Mun suosikki on leffalahjakortti aina kahdelle tai kolmelle, pääsee vaikka koko perhe jos haluavat. Aina on menossa joku uusi lasten-/koko perheen elokuva.. riippuen tietysti paikkakunnasta.
Lautapeleistä muuten... junior-monopoli oli hyvä hankinta. Ostin sen joulupukin konttiin, sitä jaksaa pelata itsekin kun idea on sama kuin perinteisessä, ikä vain alkaen 4 v.
Mites ne ponit? My Little Ponyt biggrin.gif Ne on aika hot.. ja niissä on myös niitä settejä joissa on kamalasti pikkukrääsää minkä voi sit imuroida biggrin.gif Mutta niissä on paljon sitä 'tukkasälää' jota voi viritellä omaankin päähän .. nimim. Viritelty on niitä joulusta saakka laugh.gif
mammanpoika
Osta sille sirkkeli smile.gif
Turunen
^^Tuo leffalahjakortti ei ehkä oikein onnistu, kun on tuo pikkumieskin talossa, aluksi ajattelin että olisin itse vienyt, mutta kun ei ehdi confused.gif ehkä joku dvd..
Äiti vois tykätä hyvää jos ostan vielä yhden lautapelin, joulun jälkeen ovat pelanneet urakalla afrikantähteä biggrin.gif
My Litle Ponyt ei ole ikinä kiinnostaneet, vaikka oikeista poneista tykkääkin...

^ w00t.gif
Cee
LAINAUS(mammanpoika @ 9.1. 2007, 22:24)
Osta sille sirkkeli smile.gif

Tosta tuli mieleen ennen joulua yks gallup jossain palstalla. tyyppi kyseli (ja oli tehny oikein gallupin) että mitä muijalle lahjaksi..

Paras vastaus oli, että osta sille hevonen. Vastaaja perusteli, että siinä on kokoa, näköä ja tekemistä hetiki pitkäks aikaa akallas .D

Cee
KatiT
Dvd toimii aina, ja rauhoittaa menoa kivasti välillä. Koekatsottuja ja varsin pidetyiksi nyt todettu mm. Karvinen 2, Ice Age 2, Lassie.. ne vasta tulleet dvd:lle.

Pojille on helpompi ostaa juuri sen vuoksi, että kiinnostuksen kohteita on niin paljon enemmän kuin tytöillä. Myös harrastuksia, joihin voi ostaa sitten värkkejä..
Cee
Mä ostin kummitytölleni lahjakortin sellaseen kauppaan missä on asioita joista se on kiinnostunut. Se on tosin jo 9v, mutta saapahan itse valita.
Niin vaikea on oikeasti ostaa mitään lapsille, joilla on jo kaikkea.

Cee
KatiT
Isommat osaakin jo vähän antaa vihiä, mikä olis toivottua ja mikä milloinkin kiinnostaa. 10 v. osaa sanoa jo vähän liiankin hyvin, alkaa sen ikäisen pojan toiveet olla siinä hintatasossa että enää ei sormiväreillä pääsekään luimimaan tilanteesta biggrin.gif
Lahjakortti on aina toimiva, kun ei tiedä varmaksi ja se setelikin tuntuu jotenkin tympeältä kortin välissä...
Turunen
LAINAUS(Cee @ 9.1. 2007, 21:40)
Mä ostin kummitytölleni lahjakortin sellaseen kauppaan missä on asioita joista se on kiinnostunut. Se on tosin jo 9v, mutta saapahan itse valita.
Niin vaikea on oikeasti ostaa mitään lapsille, joilla on jo kaikkea.

Cee

Ihanan helppo vaihto ehto thumbup1.gif
Varda
Sisko osti kummipojalle lahjaksi CD:n, jossa luetaan satuja. Jotkut urheilijat tms. kai lukemassa ja kirjakaupasta luulisi löytyvän. smile.gif Pojan vanhemmat olivat kyllästyneet ainaiseen lelujen syytämiseen ja CD oli mieluinen lahja sekä vanhemmille että pojalle itselleen.
Lotta
Tässä jotain:
- muovailuvahaa
- sormivärit
- palapeli
- ompelu paketti(siis semmoinen pahvi, johon on tehty reijillä jonkin hahmon muoto ja reikiä pitkin pitäisi "ommella" ja kuvan voi sitten värittää vielä ompelun jälkeen)
- jokin kiva lasten kirja(voisit vaikka aloittaa jonkun sarjan keräämistä)

^ tuo vardan mainitsema CD on pelastakaa lapset ry:n hyväksi tehty satuCD, jossa miehet on lukenut satuja(esim. Mikko Leppilampi, Simo Frangen,Wallu Valpio...) Kirjakaupoista tuota löytyy ainakin (10euroa) ja puolet hinnasta menee hyväntekeväisyyteen. smile.gif
KatiT
Ihan käyttökelpoinen lahjasysteemi on ollut poikani kummilla. Aina synttäreiksi ja jouluiksi ym. hän jotain pientä toi mutta pääsääntöisesti oli kerännyt ( tai kerää vieläkin ) rahaa avaamalleen tilille. Muutaman lantin silloin tällöin. Oli varsin mieluinen ylläri meille vanhemmillekin kun niillä rahoilla nyt saatiin keväällä karting-harrastukseen ajopuku, ajokengät, kypärä ja ajohanskat - jotka nopean kasvun aikana jäävät vuosittain pieniksi. Ja on hillittömän suuri menoerä kerralla.
Turunen
LAINAUS(Lotta @ 9.1. 2007, 22:38)
^ tuo vardan mainitsema CD on pelastakaa lapset ry:n hyväksi tehty satuCD, jossa miehet on lukenut satuja(esim. Mikko Leppilampi, Simo Frangen,Wallu Valpio...) Kirjakaupoista tuota löytyy ainakin (10euroa) ja puolet hinnasta menee hyväntekeväisyyteen. smile.gif

Kuuluuko tuohon pelkästään cd vai cd ja satukirja? Kummityttö tykkää kuunnella todella paljon satuja cd:ltä mutta ei jaksa vielä keskittyä jos ei ole sitä satukirjaa selattavaksi.
Tuommoinen ompelupaketti voisi olla aika kiva kanssa smile.gif ainakin itse tykkäsin pieneä tyttönä sellaisista biggrin.gif
Tuo KatiH mainitsema tili systeemi voisi toimia lisänä, mutta näin pieni ei varmaan vielä tajuaisi miksi ei saakaan lahja rolleyes.gif
Maarit S
Bratzeja. Kampaajani kertoi että hänen tyttärensä (about 4 v) eivät olisi joululahjaksikaan mutta tarvinneet kuin Bratzeja. Muut lahjat jäi ja ne vietiin päiväkotiinkin tätien ihasteltavaksi (kymmenien muiden bratzien kanssa)
Lamppu
Yksi "hyödyllinen" lahja on myös lasten musiikkikirja, jossa on mukana cd. Tällaisella laulutaidottomalle ainakin hyvä wink.gif Ostin tuollaisen jo ennen joulua kummipojalleni (3v.), mutta laitoin sen jemmaan, kun joululahjat oli jo ostettu, ja liikahan on aina liikaa. Annan sen sitten jonainen päivänä kevään mittaan, jos meillä vierraillessa aika käy pitkäksi laugh.gif Ja tuon kirjasen hintakaan ei ollut paha, muistaakseni alle 30e, ajattellen että siinä on kirja että cd-levy. Tuohon kirjasarjaan kuuluu monia eri "verisioita", itse ostin Jännät lastenlaulut -version.
Turunen
^ Mistä tuollaisia löytyy? kirjakaupastako? vai musiikki? lookaround.gif
Lamppu
Ostin sen Suomalaisesta kirjakaupasta. Kaivoin nyt kirjan oikein esille ja hämmästyin vähän itsekin. Kappaleita on 24!! Ja koko paketin hinta vain 19,90! blink.gif Mitenhän se noin eduliinen on? Itse biisejä en ole lainkaan kuunnellut, ettei sitten näyttäisi "käytetyltä" wink.gif Mutta siitä näyttää löytyvän mm. Leijonaa mä metsästän, Kapteeni Koukku, Mörkö se lähti piiriin, Vaarilla on saari, Känkkäränkkä.... jne. Minusta kuulostaa juuri sopivilta jänniltä lastenlauluilta. Mutta niitä tosiaan oli muitakin versioita. Minä ainakin lasten äitinä ottaisin tuollaisen mielelläni vastaan laugh.gif
mammanpoika
Muinoin oli myös olemassa näitä satukirjoja luettuna, mutta mediana käytettiin C-kasettia smile.gif Kakarat tykkäsi niistä tarinoista, seurasivat kirjasta tarinan etenemistä ja osasivat ulkoa ne. Minäkin osaan niitä edelleenkin ulkoa, etenkin yhden Nalle Puh-jutun, jota ne kaikkein eniten kelasivat.

"äänikirja" on tosi kiva lahja mukuloille smile.gif
Lamppu
^ On niitä vieläkin tosin äänentoisto tulee cd:ltä wink.gif Viimeksi ostin Miinan ja Manu eläinpuistossa -kirjasen.
KatiT
Inkku-tyttö oli 4 v. kun se osasi kaikki satukirjansa ulkoa. Kerran kuuntelin kun hän kehui osaavansa lukea jo, kaverilleen. Kaveri tietysti silmät suurellaan ihmetteli ja uskoi. Inkku luki kirjan sanasta sanaan oikein, osasi siis ulkoa. Luki kyllä myös puuttuvat sivut.. joten kun tarinaa olisi vielä riittänyt, Inkkua itseäänkin hämmästytti kuinka kirjasta kuitenkin jo loppuivat sivut laugh.gif

Uudehkosta Autot-leffasta on ilmestynyt se satukirja-cd yhdistelmä... vaikka teemana onkin autot, on ehdottomasti myös tyttöjen mieleen. Ainakin meillä. En muuten jaksaisi minäkään pelkkää puhetta kuunnella pitkään ilman kuvitusta sleepy.gif
Turunen
Noi satukirja cd:t on todella suosittuja ja etenkin nuo Miina ja Manu, onneksi niitä voi lainata kirjastosta ja muutamia olen ostanut lahjaksi smile.gif Joululahjaksi ostin yhden prinsessa satu cd, pettymys ei sisältänyt sitä satukirjaa, ei jaksa kuunnella confused.gif Mulla itsellänikin oli lapsena joku satukasetti, joku pupu- tupuna? mutta sitä kuunneltiin joka päivä kunnes se hajosi rolleyes.gif
No saas nähdä mitä mä sitten huomenna sieltä kaupasta löydän, kun täällä meidän kylällä ei ole mitään, niin pitää lähteä tuonne Joenkaupunkiin ostoksille ja sitten kakkua syömään tongue.gif
mammanpoika
No, löysitkö jotain kivaa??
Turunen
Mä ostin Minna ja Manu satu-cd:n, jota olisi heti halunnut kuunnella cool.gif kunnes löysi toisen lahjan polly-nukke, tytöllähän oli jo ennestään kaksi polly-nukkea ja ne on kuulemma ihania rolleyes.gif sattumalta lötyi toi nukke alekorista kasalle menessä laugh.gif

Ai niin, meinas unohtua rolleyes.gif kysyin äitinsä mielipidettä, tyttö on viime aikoina kysellyt aivan mahottomasti avaruudesta, tähdistä yms. joten äitinsä pyysi ostamaan kirjaa niistä. No en tietenkää siihen hätään sitä löytänyt, mutta annoin vinkin ukille ja hän oli ostanut sellaisen todella ison tietokirjan tänään, koko iltapäivä on nyt kuulemma selailtu tähtikarttoja ja planeettoja biggrin.gif
KatiT
Wau, minusta on ihanaa että pienilläkin on jo persoonallisia kiinnostuksen kohteita. Ja kaikkea sellaista pitää tukea täysillä... thumbup.gif
Annelinne
Mä katselin laivan taxfreessa ihanan söpöä tikkaripakettia että voikun olis joku pieni tyttö mille viedä tuliaisia niin ostaisin tämmösen ja Muru katto mua että "voi elämä sun kanssas rolleyes.gif " Siis mussa asuu edelleenkin se pieni tyttö, minkäs minä sille voin lookaround.gif

Tuli vaan mieleen, ihan asian vierestä tosin...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.