Jokin verran kisaavana ihmisenä on tullut oltua tekemisissä näiden ilmottautumisien kanssa, tässä sitten muutamien kokeiden teemoilta on tullut puhutuksi sellainen asia kuin kokeisiin ilmottautumis aika.
Olen tiedustellut useista kevään kokeista, joka 4-6kk ennen itse koetta ja ollut juttua ihmisten kanssa siitä, että tietyt kevään kokeet ovat melkein 6-5kk ennen koetta jo täynnä.. onko tämä kohtuutonta?
Mielestäni kilpailuissa pitäisi olla jonkin näköinen aika, että esim 2kk-3kk ennen ilmottautumis ajan päättymistä saa ilmottautua kilpailuun yms. tuntuu vain erittäin turhauttavilta kun kokeet täyttyvät puoli vuotta ennen. Ilmottautumis maksua et saa takaisin ilman syytä ja kuka tietää sopiiko se päivä puolen vuoden päästä :/ Pitäisikö tässä ilmottautua jokaiseen kissanristiäiseen 6kk ennen?
Onko joku kohdannut samoja asioita?
Itse ilmoittaudun yleensä 2-4 viikkoa enne ilmoittautumisajan päättymistä - useimpiin olen mahtunut joissakin on sanottu ettei mahdu. Nyt itselläni on vaikea tilanne, sillä en osaa sanoa koska voittajan liikkkeemem ovat tarpeeksi kunnossa kokeita varten - kisoihin menemme vasta kun on mahkuja saada ykkönen.
Pk-seudulla ilmoittautumiset täyttyvät todella noepasti.Yleensä aina soitan/lähetän mailia ennen kuin ilmoittauduin..Jonkinlaista hysteriaakin on havaittaivissa, kun helmi- ja maaliskuun kokeet olivat täynnä jo marraskuussa

Itse ilmoittauduin yli viikko sitten huhtikuun kokeeseen..Tervetuloa Helsinkiin

Vaikka kyllä kieltämättä aika sairaaksi menee jo..
Ehdottomasti kannattaisin jonkin sortin aikarajaa esimerkiksi juuri niin, että ilmoittautumisaika alkaisi 2 kk ennen koetta. Ihan naurettavaa, että täytyy puoli vuotta aikaisemmin suunnitella jo kokeet, etenkin jos liikkeet ovat vielä työn alla eikä niiden valmistumisesta kisa kuntoon ole täysin varma.
Itse olen kisannut tokossa viimeeksi vuonna 2005 ja silloin ainakin pääsin jokaiseen viiteen kokeeseen suoraan (2 x Helsinki, 2 x Tampere ja Kuopio, joka tosin oli SM-joukkuekisa). Helsingin kokeisiin taisin vielä ilmoittautua lähempänä viimeistä ilmopäivää, jolloin soitin kokeesta vastaavalle ja kysyin onko tilaa ennen kuin maksan.
Varsinkin aloskasluokkaan tuntuu olevan kova tunku...
minun piti ilmoittaa Kiia jo -06 marraskuussa oleviin kisoihin, mutta ne olivat täynnä, kuten olin vähän aavistellutkin.. Soitin/meilasin siinä sitten useampaan paikkaan ja kaikki lähiseudun kisat maaliskuuhun asti olivat täynnä, siitä eteenpäin en viitsinyt yhteyttä kehenkään ottaa kun ei sitä voi tietää mikä on tilanne viiden kuukauden kuluttua.
Olen siis ehdottomasti samoilla linjoilla tässä asiassa. Tuli aika toivoton olo kun koira on kisoihin on valmis ja omistaja haluaa, ja sitten joutuu odottamaan puoli vuotta
Samanlaisia ongelmia on tässä tullut eteen... Kohta puoli vuotta on pitänyt koira alokasluokkaan ilmoittaa, mutta aina lähiseudun kokeet täynnä ennen kuin ehtii kissaa sanoa.

Alle sadan kilometrin säteeltä en ole tosiaan toistaiseksi onnistunut ajoissa sopivaa kisaa löytämään, mutta tässä eilen sentään viimein onnistuin toukokuulla olevaan kisaan saamaan alustavan paikan. ;] Jonkinmoinen aikarajoitus alkais kyllä olemaan kohdallaan, vai pitääkö sitä vaan sitten ajatella että nopeat syö hitaat.
Täällä päin Suomea on aika helppo päästä kokeisiin. Joskus olen ilmoittautunut keskiviikkona kun kisat on ollut sunnuntaina.

Aika paljon on kyllä kisojakin.
tuunanen
16.1. 2007, 17:38
En ole vielä edes yrittänyt ilmottautua kokeisiin, joten on vaikea sanoa kuinka vaikeaa/helppoa on kisoihin päästä täälläpäin.. Kuitenkin tuntuu tosi hölmöltä, että kisoihin pitäisi ilmottautua ½vuotta aikaisemmin.. Siinä ajassa kerkeää tapahtumaan ties mitä. (Tosin yhtä lailla kerkeää parissa viikossakin, mutta etteköhän ymmärrä pointin)
Tampereen seutu-Satakunta on ollut helppoa kokeisiin pääsyn kannalta, mutta silti näkisin, että myös jokin eturaja olisi kyllä ihan paikallaan. Onhan se sama mm. moniin luonnetesteihin, käyttäytymiskokeisiin jne. jne.
Voittajaa treenaillessa olen kyllä miettinyt ihan samaa; Mistä tiedän, koska uskallan ilmoittautua ja minne. Toki osaan vetää vähän limiittiä siihen, koska mennä ja minne ja minkälaiseen kisaan (iltakoe, yökoe) jne., mutta silti tuntuu vähän arpapeliltä tuo ilmoittautuminen.
Ja soittakaa hyvät ihmiset niille koejärjestäjille, ne email-osoitteet on vain lopullista ilmoittautumista varten!
Onneksi me muutetaan keskemmälle kesäkuussa, oon aika varma, ettei tarttee tätä murhetta enää kantaa.. mutta kyllä nyt nyppii
LAINAUS(Omppo @ 16.1. 2007, 17:58)

Ja soittakaa hyvät ihmiset niille koejärjestäjille, ne email-osoitteet on vain lopullista ilmoittautumista varten!
Suosittelen samaa. Olen joka ikinen kerta soittanut ja kysynyt, että onko tilaa niin ei tarvi ainakaan turhaan koemaksuja maksaa.
Omppo: kyllä mailillakin kysymällä on oivasti saanut tarvitsemansa tiedot, jos on halunnut jotain tiedustella. Ehkä soittaisin sitten, jos on jotain todella tärkeää.
Mietin tuoa aikarajoitus systeemiä, eli 2kk ennen koetta saisi vasta ilmoittautua. Mentäisiinkö sitten samaan malliin kuin pk-kokeissa, että kokeisiin on tietty päivä jolloin voi soittaa tiettynä aikana ja sen aikana tulleet ilmot otetaan vastaan soittojärjestyksessä?
Mielestäni tuo on erittäin huono (tosin paremman puutteessa ainoa toimiva) ratkaisu, sillä jos soittoaika on vaikkapa 30.1.2007 klo 18-20, niin koe ovi olla täynnä jo 18.05, joskus aikaisemminkin. Etenkin kun tuttuja tunnutaan sitten ottavan vähän aikaisemminkin siihen kokeeseen, joskus. Ja sitten toiset ilmojen vastaanottajat ovat sellaisia, että vastaavat puhelimeensa myös hieman ennen kellonaikaa ja toiset taas vasta sitten kellonajan alettua.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.