Elikkäs "koirapyöräilystä" kyselisin. Kuinka vanha koiran tulisi olla? Entä miten olette itse opettaneet koiran juoksemaan pyörän vierellä luotettavasti? Mitä varusteita tähän harrastukseen yleisesti tarvitaan? Kiitos jo valmiiksi vastauksista
Triad
24.1. 2007, 16:59
^vierellä? Meinaatko lenkkeily mielessä? Jos kilpailu mielessä niin koiran tulisi vetää ja siihen sopivat varusteet olisivat huskyvaljaat ja vetonaru, joka kiinnietään pyörään Tässä linkki VUL:in koirapyöräily "oppaaseen"
NooorA
30.7. 2009, 10:41
Koiran kannattaa olla yli 1v ! Meillä alotettiin 1,5 v
wolffie
10.10. 2009, 21:15
Meil alotettiin kun koira oli vuoden --> pikkusen yli vuoden ikänen pyöräily. Mä oon antanut koiran juosta pyörän vierellä että edessä ja pyöräilyssä koiralla on ollut huskyvaljaat joka kerta sen takia kun saa vetää. Liinana oon käyttänyt nahkahihnaa ja ns. nylon tyylistä hihnaa joka on pehmeämpää materiaalia eikä polta käsiä niin kuin nylon saattaa tehä.
Eli varusteina koiralla hyvät vetovaljaat ja hihna. Silloinkin jos tarkotuksena on ettei koira vedä pyörän kanssa kannattaa olla varmuuden vuoks valjaat, mutta pantaakin voi käyttää kunhan koira ei oikeasti vedä yhtään vaan kulkee hihna löysällä pyörän vieressä.
Vullin sivuilta tosiaan löytyy koirapyöräilystä kilpailulajima tietoa ja mitä varusteita ym. pitää olla kisoissa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.