Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pudotusvalikon teko?!
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Suzy
Nyt kaivataan apuja ja vinkkejä pudotusvalikon tekoon FRAMELLE? olen kääntänyt ja vääntänyt ja silti tämä ei toimi vain.
KatiT
blink.gif blink.gif Siis ihan oli pakko vaan tulla ihmettelemään, että sultako ei muka onnistu?!! biggrin.gif
Minä kyllä viimeksi pystyisin auttamaan, mutta johan on aikoihin eletty... whistling.gif

Huomaa, että pitäis opetella 100 leikkokukkaa ulkoa.. kaikki muu on tärkeämpää.. eikun nukkumaan smile.gif
Suzy
Kati: nyt ei onnistu ei biggrin.gif tai kyllä niitä pudotusvalikoita sais, mutta kun ne ei halua näkyä siellä framessa oikein :/ itseasissa en edes tiedä saako niitä frameen XD kun ei missään näy, mutta kuhan yritän kuitenkin.

Vain 100 smile.gif juu aina on niin paljon "parempaa" tekemistä kun ne tärkeimmät ja rästissä olevat tongue.gif
Kiiwi
Mulla ei ole kokemusta frameista, mutta laitan tähän pari osoitetta, mistä olen itse katsonut noita pudotusvalikkoja.
Kun olet laittanut jonkin menun sivuille, niin kannattaa vielä tarkistaa toimiiko IE:llä ja Firefoxilla. Itsellä kävi niin että laitoin yhden menun sivuille ja olin muokannut sitä varmaan puoli tuntia, niin huomasin että eipähän se sitten toiminutkaan IE:llä! dry.gif

cssplay
dynamicdrive
Noista sitten kopioit css:n css-tiedostoon ja html:n body tagien väliin.

Voin vielä yrittää kertos lisää jos jäi epäselväksi. happy.gif
Suzy
Kiitos linkeistä, valitettavasti ohjeita pudotusvalikkoon olen löytänyt ja osaan tehdä sellaisen, mutta osaan laittaa sen vain t ableen.. framelle en saa ja framelle tahtoisin sad.gif
Gin
Mikä siinä framessa _tarkalleenottaen_ mättää? Osaisitko selittää? Eihän se kuitenkaan ole mikään kovin kummallinen viritys, itsekin olen sellaisia yhdistelmiä useammankin tässä joskus tehnyt.
Suzy
Tarkennusta...

Olen siis tehnyt frame pohjan, se on ihan ok.. eli pohjassa ei ole mitään vikaa.

Tämän jälkeen hain eräältä sivulta pudotusvalikon, jonka laitoin framessa ylimpään frameikkunaan (tässätapauksessa otsikko). Pudotusvalikko toimi hienosti siellä siihen laitetussa ikkunassa.

Tämän jälkeen katsoin kokosivua, jossa framepohjassa minulla on yläosa, keskiosa, sivut (oikea ja vasen) ja alaosa, eli yhteensä 5 frame ikkuna.

Olen lukenut, että pitäisi laittaa jokin koodi muihin frame sivuihin, jotta saisi pudotusvalikon näkyviin koko sivulla. Se nimittäin jää sinne otsikkoon, eikä aukaise pudotusosiota ns. sivun "päällä", vaan tosiaan sen otsikko ikkunan sisällä.

Tablella tämä ei olisi ongelma.. eli ongelma on vain tässä framessa, kun en ole ennen yrittänyt tunkea frameen pudotusvalikkoa.
Vahtis
Ja paljon helpompi olisi ymmärtää ongelma ja mitä oikeasti haluat, jos voisit laittaa linkin, missä sitä voisi ihmetellä. Koodissa voi olla niin pieniä ongelmia, että näin ylimalkaisella selittämisellä, mitään ratkaisua on mahdoton ehdottaa.
Nestnuuka
Itse en ole ikinä kokeillut pudotusvalikkoja, koska eivät kaikilla selaimilla toimi ja yritän aina tehdä mahdollisuuksien mukaan selainystävälliset kotisivut. Framejakaan eivät kaikki selaimet tue, joten oletko miettinyt divien käyttöä tablen ja framen sijaan? Uskoisin, että niihin onnistuisi laittaa myös tuo pudotusvalikko smile.gif
Suzy
Nestnuuka: Tämä on myös ensimmäisiä kertoja kun teen pudostuvalikkoa ihan kunnolla, kun omilla sivuilla en käytä ja ei ole tullut aikaisemmin projekteja, joten siksi tämä on välillä aavistuksen vaikeaa biggrin.gif

Oma frameni on toiminut useimmilla sivuilla hyvin ja joihinkin sivuihin se sopii hyvin, esim. jos on pitkiä tekstejä, on erittäin rasittava hinautua ylös smile.gif Diveista en tykkää yhtään smile.gif

Mutta tiedoksi itselleni ja muille, keskin tähän ratkaisun wink.gif Tein tablen, jossa keskiosan taulukon sarade on vierivä (eli aivan kuin frame). Nyt koko homma on tablena, mutta keskiosa vierii ja pudotusvalikko toimii hyvin smile.gif

Kiitos kuitenkin kaikille jotka yritti auttaa smile.gif
Charlie
Sama ongelma tässä suunnassa! Sain toimimaan sen iFramen kanssa , mutta kun siirsin sen testi sivun oikealle sivulle ja muokkasin oikeaksi eipä toiminut enää sad.gif
*Iina
Mikä on pudotusvalikko? rolleyes.gif
Kiiwi
Meidän uusilla sivuilla on esimerkiksi pudotusvalikko. Tässä linkki tongue.gif
Seriliini
^^ jeps jeps (; Teillä oli muuten aika kaunis ulkoasu.

Nyt tuli yks juttu mieleen... Voiko pudotusvalikon asentaa mapatuihin linkkeihin vai vaan tekstilinkkeihin?
*Iina
Ajattelinkin pudotusvalikon olevan tuollainen. Varmistin vain. Olisi kiva saada tollainen meidän sivulle
---
Minä en saanut pudotusvalikkoa toimimaan Internet Explorerilla.
Ja en muutenkaan pahemmin pidä siitä. :3
-Milli-
Mulla IE ja kaikkien pudotusvalikot toiminut hyvin,onneksi sillä olen suuri niiden ystävä biggrin.gif
Omia pudotusvalikkosivuja odotellessa teehee.gif
Seriliini
Saakos muuten pudotusvalikkoa mapatuihin linkkeihin vai pitääkö niiden olla ihan vaa tekstilinkit..?
missi
Pitäs ruveta vääntään linkit pudotusvalikkoon, mut kooditus on ihan sekavaa mulle. Valikko pitäs olla ylhäällä ja sieltä sit löytys pudottamalla linkit.

Oiskos kellään ko. pudotusvalikkoon koodeja?

(Ja kyseessä ois seur.sivut, jotka ne tartteis: Janakkalan Paini-Ilves)
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.