onninen
13.3. 2007, 10:02
Aurinko paistaa ja linnut laulaa aamuisin ihan hulluna! Lämmintä!
Sunnuntaina nähtiin ensimmäinen joutsenparvi.
Koirapoika ja Onninen nauttii! Eivätkä malttaisi olla sisätiloissa ollenkaan, kevään etenemisen seuraaminen on niin mahtavaa.
Mitäs luulette, jatkuuko tämä ihanuus, vai paiskataanko meille vielä takatalvi tänne "peräpohjolaan"?
Mites etelä-rannikko, joko siellä on täysi kesä?
Ooh, en mä vielä keväästä keskustellut, vaikka foorumilla -off topic- olen jo ihmetellyt aamujen valoisuutta

. Mutta kait se on sitä samaa aihetta, mitä onninen kevääksi kutsuu

.
Ei ole Hesassa ainakaan vielä täyttä kesää, isoja lumipälviä ja sitäkin isompia vesilammikoita löytyy vielä runsaasti, että eiköhän se siitä, se kesäkin

.
Annelinne
13.3. 2007, 10:31
Täällä on kyllä keskustassa tosi kevät! Vihree nurmi näkyy puistossa ja kyllä niitä koirankakkojakin alkaa paljastua

Kyllä mä nautin. Vielä kun tulis viikonloppu ja olis aikaa kävellä tuolla ulkona auringon aikaan niin
Kyllä se kevät on, meilläkin katolta tippuu lumet. Jysäys vaan käy kun räsähtää maahan... mutta ehtii se tänne vielä talvikin tulla tupsahtaa
Kaunis ilma se on täälläkin. Lumi sulaa katolta. Pahoin kyllä pelkään että se "takatalvi" ehtii vielä tulla..
Tänään kuulunut iloinen linnunlaulu pihalla, aurinko on näyttäytynyt mutta nyt pukkaa harmaata taivasta kauttaaltaan.
Päivien piteneminen piristää olemusta ja ajatuksia. Kevät tietää mökkikauden uutta alkua. Yritämme ottaa tänä vuonna jo varaslähdön. Se tietää digiboxin hankitaa myös mökille

jotta näkee formulat.
bellfegor
13.3. 2007, 12:05
Täällä Turun nurkilla on ainakin niin lämmintä, että nuoriso kulkee jo ilman takkia. Toivottavasti pysyykin tällaisena tämä sää, nyt kun olis siitä aikaa nauttia, kun iski tuota sairaslomaa. Kättä voi parannella myös kävelemällä Ruissalossa ja katselemalla kevään merkkejä. ( kuten hanhia...)
Juu kevät on pitkällä täällä Espoossakin, räystäät on tippuneet ja katuojat juoksee..

Aurinko paistaa lämpimästi, mittari näytti + 10 astetta kun syömään mentiin..

Ilmatieteen sivuilla sanotaan että olis 7,5 astetta
Aamulla oli aikaisin tosi valoisaa, ja mustarastaat kiljuivat kilpaa.. Vihreätä pälviä paistaa, kun aurinko on sulattanut melkein kaiken jään pois.. Just duunikavereiden kanssa veikkailtiin koska ekat leskenlehdet mahtaa tulla ja veikattiin että kahden viikon päästä varmaan jo näkyy jos ilmat jatkuvat tällaisina..
En mä oikein usko mihinkään takatalven tuloon.. Voi olla että se muutaman räntäkuuron viellä heittää.. ja sit kesä tulee..
bellfegor: Asutko lähellä Ruissaloa? Mä asuin Kansanpuistossa lapsuuden 2 vuotta. Se ainoa EI kesähuvila, 2 kerrosta, iso puutarha ja pitkä punainen ulkorakennus ja sauna hieman kauempana; kahvila-ravintolan lähellä. Ah, muistan ne Ruisrock viikonloput kun poliisit partioivat meidän talon pihalla, jotta saamme olla rauhassa.. Lapsena oltiin katsomassa laivojen lähtöä satamasta ja se suuri määrä meduusoja pitkin rantaa, aaltojen tuomina.
bellfegor
13.3. 2007, 12:43
Tästä Suikkilasta on muutaman kilometrin kävelymatka Ruissaloon, mutta aurinkoisena päivänä sen pistelee aika äkkiä. Suuren innostuksen päivinä kävelen vielä saaren toiseen päähän ja bussilla pois. Saaronniemen alueella on nykyisin myös koirien uimaranta, siellä Kukkarokiveä vastapäätä, jos kesäaikaan joku täällä koirien kanssa poikkeilee. Hanhet ovat nykyisin aika perusteellisesti valloittaneet lapsuutesi tantereet, mutta kyllä sinne vielä sekaan mahtuu ja koirat ovat tervetulleita Kansanpuiston ravintolan terassille. Tirpat tosin ovat siinä määrin röyhkeitä, että pullastaan saa pitää kaksin käsin kiinni, jos terassilla istuu. Vievät muuten kädestä. Rantalaitumilla on nykyisin kesällä lampaita ja vähän matkan päässä laiduntaa ylämaan karjaa. Aika komeita jässiköitä pitkine otsatukkineen. Jotta eikun käymään vaan!
Nyt saisi heittää oikein supelämpimät ilmat että lumi ja loska menisi pian pois

Meillä tuo collieneiti on alkanut kurakeleillä hienohelmaksi

lenkeillä kuraisessa kävellään toooooodella etanavauhtia ja mulkoillaan mun hoputtaessa ilmeellä "en mä nyt voi tulla nopeempaa, etkö tajua että MÄ kurastun jos nostan tassuja hitustakaan rivakammin"

oikea prinsessa
Jasubulli
13.3. 2007, 14:23
Mikä aurinko, missä

? Ei täällä vaan oo näkyny

...
Harmaa keli, loskaa ja p*skaa joka paikka. Märkää, märkää ja märkää.
Vois hypätä tämän vaiheen yli kokonaan sinne toukokuulle...
wiputar
13.3. 2007, 16:31
Täällä on kävelytiet sulanu ja alkaa tuo metsäkin olemaan rinnepaikoissa lumeton. Märkää kyllä piisaa ja plussa-asteit on nyt juuri 8 Kyllä se kevät varmasti sieltä tulee!
Tänä aamuna koiria ulkoiluttaessa oli niin ihanaa olla ulkona, kun oli niin raikas ilma

Olisi voinut vaikka kuinka kauan vaan olla ja nauttia siitä tuulesta ja kauniista säästä. Mua kuitenkin inhottaa se kura, mikä tuolla vaanii, kun koirat tuntuu koko ajan olevan ihan ruskeanharmaita. Mutta mä toivon samaa kuin Vanttu, että nyt tulis lämpimät ilmat ja sulattais nopeeta pois noi loputkin lumet.
wiputar
13.3. 2007, 17:08
Niin ja nyt on vielä hyvä ulkoilla kun ei oo katupölyä, yök!
LAINAUS(Fellow @ 13.3. 2007, 10:51)

Kyllä se kevät on, meilläkin katolta tippuu lumet. Jysäys vaan käy kun räsähtää maahan...
Näin meilläkin, talon katolta alas tulevat ei niinkään haittaa. Tallin katolta tippu lumet ovien eteen, onneksi lähti lingolla pois. Mutta kun koirankopin katolta tuli lumet alas niin samalla meni käyttökelvottomaksi kaksi häkkiä, kun vanhat puuosat antoi periksi. Eihän niitä saa korjattua ennen kun maa sulaa.
Eilen katselin ylikulkusillan kuvetta, kun siellä vihertää jo lupaavasti.. Leskenlehti alut lykkäävät jo ylös.. Kukkia ei tosin viellä näkynyt.. Tämä on rinne paikka johon paistaa aurinko koko päivän ja lunta siinä ei ole ollut ainakaan viikkoon..
bellfegor
14.3. 2007, 10:48
Perusnegatiivisena ihmisenä huomasin just, että keväässä ja auringonpaisteessa on yksi vika: Ikkunoiden likaisuus näkyy niin selvästi!!
onninen
14.3. 2007, 10:56
LAINAUS(sipa @ 14.3. 2007, 09:22)

Eilen katselin ylikulkusillan kuvetta, kun siellä vihertää jo lupaavasti.. Leskenlehti alut lykkäävät jo ylös.. Kukkia ei tosin viellä näkynyt.. Tämä on rinne paikka johon paistaa aurinko koko päivän ja lunta siinä ei ole ollut ainakaan viikkoon..
Sipa, raporttia sitten heti tänne, kun ekat lesket bongaat.
^ No aivan taatusti tulee raportti heti kun ekat lesket nään..
Oonhan mä joka vuosi kerinnyt ekana ne bongaamaan.. vai oliko viime vuonna joku joka kerkis mua ennen..
Sipa jo ehti itse ensin vastaamaan

, joten mulle ei jäänyt kuin sen verran vahvistaa hänen sanomaansa, että kyllä Sipa muistaa

.
BullBull
14.3. 2007, 15:00
Aivan mahtava keli tuolla.
Käytiin Stinan kanssa kiertelemässä uutelan metsässä ja kalliolla. Aurinko paistoi ja Stina kuunteli pää kallellaan jäästä kuuluvaa pauketta.
Kyllä se on kevät nyt
bellfegor
14.3. 2007, 18:28
Lällää kaikki! Olen nähnytkin tänään sinivuokon kukkivan! Joten Turussa on virallisesti kevät!!!!!! Harmi, ettei sattunut kameraa mukaan, olisin jakanut sen teidän kanssanne. Pitäisköhän mennä huomenna uudestaan.
wiputar
14.3. 2007, 19:06
Meillä päin kukkii vasta koirankikkurat ja pupunpapanat!
Ja hyvä merkki on myös kun katuja lakaistaan - sai hyvälle tuulelle

P.S Ja ne ikkunat tuli pestyä tänään - hyvä minä
bellfegor
14.3. 2007, 22:46
Tänään on tullut myös avattua terassikausi. Tosin vain kahvin kanssa, mutta oli sekin hyvää auringonpaisteessa ja linnunlaulussa.
LAINAUS(bellfegor @ 14.3. 2007, 18:28)

Lällää kaikki! Olen nähnytkin tänään sinivuokon kukkivan! Joten Turussa on virallisesti kevät!!!!!! Harmi, ettei sattunut kameraa mukaan, olisin jakanut sen teidän kanssanne. Pitäisköhän mennä huomenna uudestaan.
Waude, kyllä Turussa on kevät paljon pitemmällä kuin Espoossa..

Näin on ollut joka vuosi.. Mutta kyllä me perässä tullaan kun on ihan hiit liite että noi lesket kukkii ja varmaan sinivuokotkin pompii maasta ylös ihan huomaamatta, saakin olla tarkkana liikkuessani tuolla että mikään ei vaan mene silmien ohi..
peikkovuorelainen
15.3. 2007, 11:11
Niin sitten alkaa noi puut kukkimaan etenkin tuo koivu...

Sitten on taas ilo persiississä ku henki ei kulje ja ihottomaa...
No ei kyllä kevät on upeata aikaa, vihdoinkin tuo inho kylmyys ja kauhea lumimäärä sulaa

ja on VALOISAA
bellfegor
15.3. 2007, 11:20
Lisää kevään merkkejä: kottaraisparvi pihalla. Kohta täytyy kaivaa antihistamiinit naftaliinista.
Juu koivuissa on pienet nuput..

Eilen sitä just ukolle sanoin kun partsilla istuttiin että katos nyt kun kohta änkee hiirenkorville tuokin..

On se luonto muuttanut muotoaan viikon sisällä kummasti..
Ja varmin kevään merkki oli eilen kun lakaisukoneet putsasivat kävelyteitä.. tulikin niin sileän näköistä jälkeä että olis tehnhyt mieli heti mennä sinne kävelemään..
Telkussa lintubongarit sanoivat että jopa västäräkki on saapunut tänne.. Olsikohan vähän liian aikaista..
Äsken bongasin ekat kalalokit..

Että on ollut niitä kiljukauloja taas ikävä..
bellfegor
16.3. 2007, 14:11
Sipa, mistä kumpuaa tuo yltiöpositiivisuus?? Olet taatusti maailmankaikkeuden ainoa ihminen, joka innostuu kalalokkien näkemisestä, ehkä merellä ajelehtivia merimiehiä lukuunottamatta. MÄ IHAILEN SUN POSITIIVISUUTTAS!!!! Ja lähden ostaan tarvikkeita MANSIKKApiirakkaan. Mustikat on vähän finaalissa.
hyvä piirakka tuli mansikastakin
briard-lady
16.3. 2007, 14:16
juu. mäkin siivoskelin niitä koirankikkuroita nurkista et kevät voi ihan rauhassa tulla. mitään suurempia bongailuja mä en o tehny kun tunnistan et joutsen on lintu ja hauki on kala. siihen jää mun lajituntemus... nyökytän vaan fiksun näkösenä ku joku naapuri kertoo et tänään näky sitä ja eilen tota...
mä siihen vaan et joo ja kohta voi mennä taas kerään niitä kivoja punasia sieniä missä on koristeena niitä valkosia palluroita...
jäppilä 6v toi mulle äsken sellasia oksia missä on jotain valkosta hötöä ja käski laittaa maljakkoon. lupas hakea lisää et voivat neiti-näpsän kanssa laittaa niihin höyheniä.
LAINAUS(bellfegor @ 16.3. 2007, 14:11)

Sipa, mistä kumpuaa tuo yltiöpositiivisuus?? Olet taatusti maailmankaikkeuden ainoa ihminen, joka innostuu kalalokkien näkemisetä, .
MÄ IHAILEN SUN POSITIIVISUUTTAS!!!! Ja
Se kuule taitaa olla ihan luonnonlahjakkuus.. Mutta pitäähän sitä ilonaiheita olla ihmisen elämässä, vaikka lokkien muodossa.. Mitäs muuta ilonaiheita museolaisilla olis..
LAINAUS(briard-lady @ 16.3. 2007, 14:16)

jäppilä 6v toi mulle äsken sellasia oksia missä on jotain valkosta hötöä ja käski laittaa maljakkoon. lupas hakea lisää et voivat neiti-näpsän kanssa laittaa niihin höyheniä.
Oliskohan ollut pajunkissoja..
bellfegor
16.3. 2007, 17:41
No niin, jatkoa kevätbongauksiin: leskenlehtiä kukassa ja scillat äidin pihalla nousseet 5 cm jo näkyville. Pari päivää ja nekin kukkivat. Kalalokkeja ei vielä näkyvissä, mutta yksi pienenpieni västäräkki.
briard-lady
16.3. 2007, 18:53
joo-o. tais ne niitä kissoja olla? missä joku kyseli ollaanko me syssyröitä?
nooh? miten sen nyt nätisti sanois!??!!?
näkyykö se päälle? vai miksi epäilee?
onkos kukaan lukenu noita mein allekirjotuksia!??!
LAINAUS(briard-lady @ 16.3. 2007, 18:53)

missä joku kyseli ollaanko me syssyröitä?
nooh? miten sen nyt nätisti sanois!??!!?
näkyykö se päälle? vai miksi epäilee?
Minä sitä kyselin tuolla vali vali ketjussa..

Ja siitä vaan huomasin kun kehuit syssyrän kokkaustaitoja ja tein omat johtopäätökset siitä kuka on sun sisko..
Kävin just Bonon kanssa lenkillä ja siellä sataa lunta. silleen inhottavasti vaakatasossa ja tuulee..

Ihottavaa sanon minä.. Mutta eikös se kevät keikkuen tule..
Sitten mulle tuli kauhee nälkä, ja kaivoin jääkaapista Danonen Danio mustikkajugurtin ja nautin nyt sitä, kun ei tähän hätään sitä mustikkapiirakaakaan saa..

Bono haluaa tästä jämät kunhan nyt kerkin tän ensin kirjoittamaan loppuun.. Kohta keitän kaffeet ja nautin täällä yksinolosta ja hiljaisuudesta..
bellfegor
17.3. 2007, 10:02
Jalostatko sitä kaffetta jollain?? Täälläkin sataa jotain rännän ja lumen välimuotoa, muttei tuule. Ainakaan toistaiseksi. Mitäs sille leipomiselle tapahtui? Sullahan oli koko eilinen päivä aikaa tehdä piirakkaa?
LAINAUS(bellfegor @ 17.3. 2007, 10:02)

Jalostatko sitä kaffetta jollain?? Täälläkin sataa jotain rännän ja lumen välimuotoa, muttei tuule. Ainakaan toistaiseksi. Mitäs sille leipomiselle tapahtui? Sullahan oli koko eilinen päivä aikaa tehdä piirakkaa?

No en jalosta, ihan raakan sen vetäisin..

Eihän mun pitänytkään leipoa vaan Nirpun.. Mulla ole edes pakastinta saatika sitten mustikoita.

Eilen päivällä oli töissä ja etsin vaan piirakan kuvia ja kidutin itseäni niillä..
bellfegor
17.3. 2007, 10:44
Ai kauheeta, esiintyykö sulla enemmänkin tollaista itsensäkiduttamista?? Mä tekasin eilen mansikka piirakan, mutta syötin siitä onneksi ison osan muille. Täällä mä sitä nyt muuten vääntäisin yksinäni. Raakaa kaffee? Mä en ole juonut sitä kuin töissä pakosta. Aina siihen pitää jotain vähän heittää, edes kardemummaa tai kanelia. Maito ja makeutusaineet ei ole niin välttämättömiä.
LAINAUS(bellfegor @ 17.3. 2007, 10:44)

Ai kauheeta, esiintyykö sulla enemmänkin tollaista itsensäkiduttamista??
Raakaa kaffee? Mä en ole juonut sitä kuin töissä pakosta. Aina siihen pitää jotain vähän heittää, edes kardemummaa tai kanelia. Maito ja makeutusaineet ei ole niin välttämättömiä.
Taitaa olla..

Mä rääkkään itseäni usein noilla koiravaavi kuvilla, voi sanoa että päivittäin.. Ja sit kaikki lehdet tulee kuolattaua, jos siellä on joku ihana ruoka esillä tai jälkkäri..
Mä en taas vois kuvitellakaan sekoittavain kahviin jotain muuta, kahvi kahvina ja muut muuna..
sannukka
17.3. 2007, 11:59
Mun piti testata se voitaikina-hammastikku hässäkkä, mut en sit muistanu ostaa tuorejuustoa. Josko tänää kävisin kaupas ostamas sen, ni sais pakkaseen ihan pikkasen lisää tilaa.
bellfegor
17.3. 2007, 12:00
Mäkin kävin katsomassa tuolla pentukuumeisissa Missin videopätkää tipsunpennuista ja kauhee koirakuume paukahti päälle, vaikkei ole edes mun rotu. Kyllä pennut on aina ihania, oli rotu mikä tahansa. Kaikkia en välttämättä kotiin haluaisi, vaikka maku onkin suhteellisen laaja eli bultista borzoihin ja silkeniin ja vähän kaikkea siitä väliltä.
LAINAUS(bellfegor @ 17.3. 2007, 10:44)

Ai kauheeta, esiintyykö sulla enemmänkin tollaista itsensäkiduttamista??
Sama vika näköjään sullakin..
bellfegor
17.3. 2007, 12:27
Hammastikut kannattaa sitte liottaa hetki vedessä ennen uuniin laittoa tai sulla saattaa olla parikymmentä pientä liekitettyä pullaa... Jos laittaa väliin vadelmia mustikoiden sijasta voi kokeilla myös appelsiinituorejuustoa.
Sipa, mulla näitä vikoja riittää. Kysy vaikka keneltä.
Jestas näitä ilmoja, nyt täällä nimittäin sataa jakarättejä tosi rankasti..

Eipä tee yhtään mieli lähteä tonne ulos kävelemään, vaikka kohta se on pakko kun Bonon pitää päästä ulos. Jos mä vähän aikaa odotan että hellittäis ja tulis vähän inhimmilinnen ilma.
1,5 astetta on lämmintä, että luulis sen olevan silkkaa vettä, mutta ei..
bellfegor
17.3. 2007, 14:37
Luonnevikaisen raportti Turun säästä: eteläpuolella taloa sataa vettä, pohjoispuolella on aivan kuivaa. Olispa mielenkiintoista kiivetä katolle tutkimaan, missä kohtaa raja menee.
briard-lady
17.3. 2007, 14:56
LAINAUS(sipa @ 17.3. 2007, 06:33)

Minä sitä kyselin tuolla vali vali ketjussa..

Ja siitä vaan huomasin kun kehuit syssyrän kokkaustaitoja ja tein omat johtopäätökset siitä kuka on sun sisko..

no ei me ihan virallisia siskoksia olla. mitä nyt puolivuosisataaparhaitakamuja...
belff näki mun pojan ennen ku mä ym...
bellfegor
17.3. 2007, 15:17
Mun vanhemmat ovat kyllä niin "adoptoineet" tuon ladyn porukan, että jos niistä ei kahteen päivään kuulu mitään niin jo kysellään perään. Ja kun neiti-näpsää puri käärme, sain olla äiteeni helmassa kiinni, että ptruu mamma, sairaalassa on, kyllä lääkäri hoitaa. Me ollaan niin kauan jaettu kaikki, että ollaan varmaan läheisempiä kuin monet biologiset siskot. Ja totta kyllä, olen tavannut kummapoikani ennen äitiään ja komea oli jo silloin. Ja kiltti ja tottelevainen. Toisin kuin neiti-näpsä joskus.....
Näpsä on kyllä mulle silti niin rakas, osaa mokoma katsoakin niin kauniisti ja tietää, että tätsy lankee heti...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.