Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Nypittävät terroristit!
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
LaRa & Olli
Tuli tuossa tuota aiempaa trimmausketjua lueskellessa milen, kun siellä oli keskusteltu, että trimmaatteko itse vai trimmautatteko nypittävät terrierinne ammattilaisella ta kasvattajalla. Siitä ei ihan saanut käsitystä mikä on yleensä noiden trimmaajien tavoitettavuus eripuolilla Suomen maata. Nyt kyselisinkin vähän kattavammin uusien terrierinomistajienkin avuksi:

Missä asut? Raumalla
Minkä rotuinen koirasi on? Westie
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Maija Löytölä, Trimmauspiste Jenkkin's, Pori
Kuinka usein? 1-3kk välein, riippuen onko näyttelyitä suunnitelmissa
Mitä maksaa? 20-25€/kerta
Heemoka
Missä asut? Kempeleessä (Oulun vieressä)
Minkä rotuinen koirasi on? Borderi
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse tai trimmaaja
Kuinka usein? Muutaman kerran vuodessa, riippuu näyttelyistä
Mitä maksaa? Riitalla 10-20 euroa kerta.
Lottie
Missä asut? Kirkkonummella
Minkä rotuinen koirasi on? Cairnterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse trimmaan, trimmaan myös muiden koiria.
Kuinka usein? Periaatteessa kahden viikon välein pyrin ottamaan, mutta kyllä se usein venyy... rolleyes.gif
Mitä maksaa? 0e
Eve
Missä asut? Espoossa
Minkä rotuinen koirasi on? borderterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse tai kasvattaja
Kuinka usein? tähän mennessä vasta eka koko trimmi tehty sekä pari "näyttelysiistintää"(koira 9kk)
Mitä maksaa? ilmainen
Mona_
Missä asut? Ilmajoella
Minkä rotuinen koirasi on? Australianterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse opetellaan mutta muuten kasvattaja
Kuinka usein? Nyt tähän mennessä on vasta yks trimmi tehty näyttelyä varten
Mitä maksaa? ilmaanen
~Minna~
Missä asut? Kajaanissa
Minkä rotuinen koirasi on? Cairnterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse trimmaan
Kuinka usein? Vähintään joka kuukausi
Mitä maksaa? Ilmaistahan tuo
Heidi&koirat
Missä asut? Vantaalla
Minkä rotuinen koirasi on? cairni
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse tai kasvattaja tai kasvattajan tytär.
Kuinka usein? väh. 6 kertaa vuodessa. Riippuen miten on näyttelyitä tai ollaanko kasvattamassa vasta turkkia.
Mitä maksaa? ilmainen
sahku
Missä asut? Valkeakoskella
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Kasvattaja
Kuinka usein? 2-3 kk välein
Mitä maksaa? 45 € kerta...
~Terhi~
Missä asut? Vantaalla
Minkä rotuinen koirasi on? Airedalenterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Kasvattaja; Pirjo Hjelm
Kuinka usein? Yleensä noin 2-3 kertaa vuodessa, mutta näyttelyihin osallistuessa useammin (myös silloin vähemmän työtä kerralla!).
Mitä maksaa? noin 75€/kerta
~Blink~
Missä asut Joensuussa
Minkä rotuinen koirasi on? australianterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? äiti, tai joskus jopa hieman itse
Kuinka usein? kun jaksaa, jos on näyttely tms julkinen tapahtuma niin ainaki ennen sitä. Yleinen siisteys... tongue.gif
Mitä maksaa? 0€... biggrin.gif
Nea^
Missä asut? Porvoossa
Minkä rotuinen koirasi on? parsoni
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? itse. Eipä tuossa meidän pojassa niin paljon trimmattavaa ole, kun ei enää näyttelyissä käydä. Häntää siistitään yleensä muutaman kerran vuodessa ja tassukarvoja myös (riippuu siitä miten nopeasti karvat kasvavat). 'Karvataan' aika usein, kun lähtee paljon karvaa.
Kuinka usein? Riippuu siitä, miten nopeasti karva kasvaa takaisin. Yleensa muutaman kk:n välein, joskus vain parin kk:n välein.
Mitä maksaa? eipä mitään smile.gif
Omppo
Vaikka kotona onkin nyt merkittävästi pienempi koiramäärä, niin pitäähän sitäki vähän kyniä... Ja näin meillä ihan koiramäärästä huolimatta:

Missä asut? Hämeenkyrössä
Minkä rotuinen koirasi on? borderterriereitähän mulla
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse olen aika kivasti oppinut ottamaan, mutta ei kädet vielä kestä koko alasottoa kerralla (harjoitusta harjoitusta), joten äiti noita tuossa sivussa siivoaa. Yleensä meillä menee työnjako siten, että äiti tekee suuripiirteisen työn, itse väännän koirat sitten aina näyttelyihin kuntoon ja pidän yllä yleistä siisteyttä. Kasvattaja ottaa aina silloin tällöin, kun pitää taikoa turkki pitkästä tukasta, mutta lähinnä Maireen turvaudutaan oppimistarkoituksissa. Mairelle kuuluu myös valtava kiitos trimmaustaidoistani, katsomalla ja matkimalla oppii uskomattoman paljon! flowers.gif Nikin trimmaamisen hoitaa kokonaan Maire, sillähän se asuukin ja itse en osaa näyttelytasoista blue&tan-trimmausta tehdä (opettelen kyllä, kun vaan olis harjoituskappale).
Kuinka usein? Kyllä meillä koiria siivotaan viikottain tai ainakin muutaman kerran kuukaudessa. Näyttelykausi tietysti tihentää tahtia ja hiljaisella ajalla voivat olla kuukaudenkin verran melkein kokonaan ottamatta. Korvia, häntää ja naamaa, sekä tietysti tassuja tulee kuitenkin otettua aika säännöllisesti, että pysyy siisti yleisilme eivätkä karvat haittaa elämää.
Mitä maksaa? Itse työ menee aika ilmaisesta, kasvattajalle toki kustannetaan sitten aina työn määrästä ja kohteesta riippuen, mutta aika halvaksi käy näinkin. Mutta jos aletaan laskea kuluja trimmausvälineistä, pöydistä, matkakuluista... Ehkä on parempi olla laskematta. Ja pitäiskös tähän laskea vielä mukaan ne näyttelykulutkin, minkä takia noita tarvis kunnossakin pitää? happy.gif
monami
Missä asut? vantaalla
Minkä rotuinen koirasi on? parsoni (puolikarkea/karkea huono turkki ollut aina)
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse sen nypin. Ei ole niin kauheasti noin laiha turkkisessa siivottavaa partaa, kulmakarvoja, selkäharjaa ja jalkoja välillä siistin.
Kuinka usein? pari kertaa vuodessa
Mitä maksaa? ihan ilmaiseksi oman koirani nypin smile.gif
LaRa & Olli
LAINAUS(LaRa & Olli @ 11.4. 2007, 14:06) *
Missä asut? Raumalla
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Maija Löytölä, Trimmauspiste Jenkkin's, Pori
Kuinka usein? 1-3kk välein, riippuen onko näyttelyitä suunnitelmissa
Mitä maksaa? 20-25€/kerta

Tilanne muuttunut radikaalisti!
Päädyinpä sitten trimmaamaan itse. Näin kesällä suunnilleen kerran viikossa tai kahdessa. Talvella varmaan tulee laiskistuttua, mutta ei me tonne Poriin enää mennä. Vähän on vissiin kuitenkin noita saksia käytetty enemmän kuin olin ymmärtänytkään... angry.gif Toivottavasti vahinko saadaan vielä korjattua. unsure.gif
kada
Missä asut? Tampere
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? westie trimmaaja
Kuinka usein? hieman ollut epätasaista käynti.. mutta n. 8-10 viikon välein
Mitä maksaa? 30€ /krt

Tarkoitus olisi itse opiskella trimmaamisen salat smile.gif
-p1njja
Missä asut? Mikkelissä
Minkä rotuinen koirasi on? Skotti
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Itse, sekä kasvattaja Tuula Taipale
Kuinka usein? Vaihtelee
Mitä maksaa? 30€
Cairn.
Missä asut? Helsingissä
Minkä rotuinen koirasi on? Cairni
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Kasvattaja, Taru Rannikko
Kuinka usein? 3-4kk välein
Mitä maksaa? n. 20€
Vilppu
Missä asut? Lemillä/Vantaalla
Minkä rotuinen koirasi on? walesinterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Kasvattaja, Sari Mäkelä, mutta joskus kotona.
Kuinka usein? Sillonku on näyttelyihin menossa ja joskus, kun koira alkaapi näyttää kävelevältä pumpulitupolta.
Mitä maksaa? ei vissii maksa mitään...?
Weezel
Missä asut? Espoossa
Minkä rotuinen koirasi on? Australianterrieri
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Kasvattaja
Kuinka usein? 1-2 kk välein
Mitä maksaa? Ilmaista on wink.gif
Eeevi
Missä asut? Helsingissä
Minkä rotuinen koirasi on? westie
Kuka trimmaa koirasi (itse/kasvattaja/trimmaaja...)? Kasvattaja, Satu Vänskä
Kuinka usein? noin 2 kk välein smile.gif
Mitä maksaa? ei mitään
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.