Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valkoisten vuotavat silmät
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Ihmettelen
Hei - eli valkoisten villisten ihmiset - vuotavatko silmät ja värjäävät silmänalukset ikävän näköiseksi. Mitä tehdä - vaikuttaako ruokinta, onko kysymyksessä jokin synnynnäinen vika vai mitä? Valkonaama cray.gif
phard
Olen itse miettinyt samaa, en tiedä mistä tuo silmien vuotaminen johtuu, mutta on ruman näköistä. Bichoneilla tuota näkee mielestäni useammin kuin villakoirilla. Omalla valkoisella villakoiralla ei vuoda silmät. Olis mielenkiintosta tietää että mistä johtuu..
Lovskars
Omalla koiralla vuoti pahasti silmät. Sillä oli ylimääräisiä ripsiä. Aina välillä niitä sitten poltettiin pois, pikkusen väheni vuoto väliaikaisesti. Ensimmäinen poltto tehtiin ennen pennun luovutusta. Tämän koiran isällä vuoti silmät, ja sen lähes kaikilla sen pennuilla. Mulla on vähän sellainen kutina että niistä päästäisiin jos ei käytettäisi jalostukseen vuotavia silmiä.
Laurentsia
Tuo silmien vuotaminen voi johtua monestakin asiasta.. Ruoka voi olla yksi tekijä, miksi silmät vuotaa (esim. jos koira saa liikaa proteiinia,jota saa lihasta..) roikkuvat karvat silmien edessä, joidenkin koirien silmät ovat herkemmät kuin toisten ja siksi osalla vuotaa esimerkiksi vain tuulen ja hiekkapölyn takia. Joillakin stressi tilanne "laukaisee" silmien vuodon. Myös nartuilla juoksu on sellainen aika,jolloin silmät monesti vuotavat. Luultavasti se on myös vähän perinnöllistä. Ja listaa voisi jatkaa vielä kuinka.. blink.gif

Jos silmät vuotavat pahasti, niitä kannattaa puhdistaa joka päivä ja laittaa silmien alle "tököt" elikkä semmoista ainetta joka kovettuu silmien alle pieniksi paukuiksi ja näin vuoto ei valu alas asti, vaan jää ylös, ja näin naama ei ole niin ruma happy.gif

Näin olen saanut yhden koirani silmät asettumaan. happy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.