Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37
abc
JOOO, kivaa "syksyistä" aamua toivottelen minäkin thumbup.gif . Olipas todella mukava aamu pitkän pitkästä aikaa biggrin.gif . Mutta tässä on tullut nuristua koko kesän ilmoista niin, ettei siitä tavasta ihan hevillä irti pääse wink.gif . Mä nimittäin huomasin, että oli niin syyspimeän aamuinen olo, kun silmät aukaisin, etten olis millään jaksanut herätä w00t.gif .

Yhden ukkosen paukahduksen puolilta öin kuulin, sen enempää ääntä ei yöllä todellakaan ollut. Jos mullakin ois ollut ikkunat kiinni, niin tuskinpa minäkään olisin sitä paukahdusta kuullut.

Mikäs tuuli se Sipan työmatkalla oli? Kyllähän täälläkin tuulee, mutta ei se nyt NIIN kovana puhaltele, että matkanteko sen takia hidastuisi. Päinvastoin, nyt tuntuu olo kuin ennen vanhaan, että askel kulkee joutuisampaan biggrin.gif .

Lydia jatka vain opintoja, jos hiukankin siltä tuntuu ja mahdollisuutta on. Vanhempana voi mieli ammatinkin suhteen muuttua ja silloin on hyvä, ettei tartte pohdiskella, että miksei aikanaan lukenut. Kyllähän sitä tietenkin voi sitten myöhemminkin opiskella, mutta silloin saattaa elämäntilanteet olla jo muuttuneet niinkin paljon, ettei siihen opiskeluun kertakaikkisesti jää enää aikaa tai mahdollisuutta. Mutta jos vielä keväällä pohdiskelet samoja asioita, niin silloin teet juuri niin, kuin sinä hetkenä parhaimmalta tuntuu thumbup.gif .
sipa
^ Kyllä täällä vaan tuli niin pirusti välillä, että sain ihan oikeasti yrittää vängätä eteenpäin.. Sulla tais sitten olla myötätuuli kun niin kepeästi menit.. biggrin.gif Varsinkin Kilossa tossa Inexin kohdalla tuuli nappas oikein kunnolla kiinni.. shifty.gif Ja katselin vastaantulevaa miestä pyöränsä kanssa , kun hän meni vauhdilla ohi ja minä vaan poljin ja poljin..

Tuosta aamun pimeydestä munkin piti mainita mutta unohdin sen.. Puoli kuudelta meillä oli ihan pimeätä ulkona että jouduin katsomaan kelloa pariinkin kertaan että olen oikeaan aikaan noussut, kun ei näin pimeätä ole viellä ollut.. Kumma miten sekin sekoittaa kun eilen oli ihan valoisaa ja tänään taas ei.. Pilvethän vaikutti aikas paljon asiaa ja ne kun häippäsivät niin varttia vaille kuusi olikin jo huomattavasti valoisampaa..

Jos oppis viellä kirjoittelemaankin eikä unohtais kirjaimia pois.
Hugis
LAINAUS(bellfegor @ 15.8. 2007, 20:31) *
Tervehdys toverit! Pitkästä aikaa omalla koneella, joten piti poiketa tännekin vilkaisemaan. Tuli sitten tehtyä tuo "pakollinen" lomamatka eli Vantaa-Helsinki- Nummela-Forssa ja yhden helteisen viikonlopun aikana. Kivaa oli ja reissulla nähtiin myös komea kissa ja pari hauskaa borkku-merkkistä koiraa wink.gif . Emäntäkin oli oikein mukava. Kiitos myös näyttelyretkiseurasta. Oltiin siis silkkivinttikoirien erikoisnäyttelyssä Tuomarinkartanossa lauantaina.

Vai hauskoja koiria rolleyes.gif Vauhtia ja virtaa yhden pienen kylän edestä? Kiitos vaan vierailusta ja tuliaiset on tehnyt kauppansa happy.gif

Itse en tuolla näyttelyssä juuri muuta nähnyt kuin yhden suloisen briard-mummon ja ihanat borzoit, joita pääsin sieluni kyllyydestä rapsuttamaan. Nimittäin sitä rapsutusta ei sitten niin vaan lopetettukaan, borzoin kyllä huomaa, jos se sattuu lisää hellyyttä haluamaan wink.gif Onkohan mulla joku b-kirjainfetissi, kun kotona on borkkuja, briard vie mun sydämen ja borzoi-kuume vaan pahenee biggrin.gif?

Huomenna on meidän yhdistyksen erkkari ja tapaan yhden miehen oops.gif Kivaa...
sipa
Hugis Ihan pistää punastumaan se tapaaminen näköjään.. laugh.gif Tässähän jännittää sun puolesta.. w00t.gif

Voi mä olisin halunnut myös nähdä borzoit ja päästä rapsuttamaan niitä..
Turunen
Hei taas pitkästä aikaa kaikille! Te olette kirjoiteleet niin paljon tänne etten kaikkia nyt jaksa edes lukea. Työviikko meni mukavasti ja rahatilannekin helpotti joksikin aikaa biggrin.gif Kouluviikko oli aika tynkä ja hiljainen, aika monet luokkakaverit oli jäänyt vielä lomalaitumille ja sen takia pidimme perjaintai vapaata wink.gif Tulin tänne kotimaisemiin jo torstai- iltana ja vietin pari todella mukavaa päivää todella mukavassa seurassa whistling.gif shifty.gif parasta oli varmaan eilisiltainen melontaretki rolleyes.gif Ensimmäistä kertaa eläissäni olin kajakissa ja tahtoo uudelleen w00t.gif retki meni todella hyvin, vaikka keli oli aikas hurja, tuulta ainakin 5 m/s ja todella kova aallokko ainakin minun mittapuun mukaan.

LAINAUS(sannukka @ 13.8. 2007, 11:50) *

Jep ja tuota vettä riitti... Vahingossa menin juuri tuohon aikaan Porin keskustaan, enkä sitten meinannut päästä sieltä millään pois, kun joka paikka tulvi.
-inessa-
Voi luoja, mä en edes ole kauheesti seurannut tota Porin juttua, en mä ajatellut että se NOIN paha on ! blink.gif Hui kamala.
Turunen
^ Kyllä se oli aikas paha tilanne ja vielä seuraavanakin päivänä oli monta alikulku tunnelia veden alla ja monia teitä poikki... Ja ties miten monta kotia tai muuta taloa kärsi tulvista unsure.gif

Mutta hieman iloisempiin tunnelmiin, melontaretkelle en uskaltanut ottaa kameraa mukaan (onneksi, olisi varmasti kastunut aika pahoin) mutta koululla kosteikko projektia tehdessä se oli mukana ja tässä pari ihanaa kuvaa luokkakaverina koiran pennusta, ikää on noin 3 kk wub.gif laugh.gif

Hugis miten meni? cool.gif
Hugis
LAINAUS(Turunen @ 18.8. 2007, 16:00) *
Hugis miten meni? cool.gif

No, hiljaa hyvä tulee... whistling.gif En osaa vielä sanoa yhtään mitään suuntaan enkä toiseen. Yritän kehittää tätä mun olematonta kärsivällisyyttä ja ottaa ihan rauhallisesti. Onnistuuko se, se on sitten toinen juttu rolleyes.gif

Erkkarissa oli muutenkin kivaa. H&H:n kasvattaja oli siellä Helmin isän kanssa, ja Batja olikin sitten BIS2, eka borkku joka on sijoittunut BIS-kehässä thumbup1.gif Muitakin kamuja ehdin tavata ja jutustella tärkeimmät happy.gif Ja heikkona hetkenä lupasin mennä Helmin siskon kanssa kehään Messarin näyttelyssä blush.gif Vähän pienemmästä näytelmästä olis ollu kiva aloittaa tää handlerin ura unsure.gif

Helmi menee taas huomenna lekuriin... dry.gif Anaalit vaivaa edelleen, ja nyt otetaan kovemmat keinot käyttöön. Neiti nurin ja rauhaset huuhdotaan ja laitetaan paikallisesti antibiottia. Kasvattaja käski mun vaatia myös antibioottikuurin, että saadaan neiti varmasti nyt kuntoon. Jos ei parane, niin sitten vaadin leikkauksen. En halua rääkätä murua jatkuvilla lääkärikäynneillä.
Turunen
LAINAUS(Hugis @ 19.8. 2007, 10:41) *
No, hiljaa hyvä tulee... whistling.gif En osaa vielä sanoa yhtään mitään suuntaan enkä toiseen. Yritän kehittää tätä mun olematonta kärsivällisyyttä ja ottaa ihan rauhallisesti. Onnistuuko se, se on sitten toinen juttu rolleyes.gif

Kuulostaapa tutulle wink.gif Mutta thumbup1.gif jospa se siitä...
Mä lähden tänään savusaunaan... shifty.gif

LAINAUS(Hugis @ 19.8. 2007, 10:41) *
Helmi menee taas huomenna lekuriin... dry.gif Anaalit vaivaa edelleen, ja nyt otetaan kovemmat keinot käyttöön. Neiti nurin ja rauhaset huuhdotaan ja laitetaan paikallisesti antibiottia. Kasvattaja käski mun vaatia myös antibioottikuurin, että saadaan neiti varmasti nyt kuntoon. Jos ei parane, niin sitten vaadin leikkauksen. En halua rääkätä murua jatkuvilla lääkärikäynneillä.

Tuopa oli todella harmillista kuulla sad.gif Toivottavasti paranee ilman leikkausta.
tizzian
Metka koiraeläin noissa Turusen kuvissa happy.gif
Ja savusauna...kerran oon käyny ja menisin kyllä uudestaankin jos olis mahdollisuus. Pidin kovasti.

Jos joku tekniikka-asiantuntija tahi muu sopiva sattuu lukemaan niin vinkatkaas mikä olis näppärä tulostin (&skanneri) kotikäyttöön. Sellainen kohtuuhintainen, hyvää jälkeä tekevä, selkeäkäyttöinen, luottevasti toimiva jne...

Hugiksen
kanssa oon vaihteeks erimieltä; se on parempi toimia heti eikä "viidestoista päivä" (tai yö) ettei jää tyhjin käsin hmettelemään... (Ei tarkoita että allekirjoittanut itse olisi saanut viimeaikoina mitään aikaan, hemmetti, edes seinän väri ei ole vielä valittuna)...

Ja nyt, kaikki arvon aamuvirkut, toivotan teille hyvää huomenta ja menen nukkumaan (toivottavasti en ihan turhaan..! sleeping.gif

Ps. Porukalla tainut olla kiireinen viikonloppu kun oli jo tiilenpäät putoilemassa sivulla kolme...
sipa
Jestas tuota yökyöpeliä (chilian) .. w00t.gif Miten sä olet pysynyt hereillä viellä kolmen aikan yöllä..

Mä oonkin kotona kun iski kuume ja räkätauti.. confused.gif Odotettavissahan se kyllä oli, kun ukolla se on ollut torstaista asti. Kait pitää tilata aika lekurilta jotta sais itsensä kunnolla kuntoon..

Ihana pentu Turusen luokkakaverilla.. wub.gif
abc
Huomenta virkuille ja vähemmän virkuille tänä ihanaisena maanantai aamuna smile.gif .

Perjantain aamun heräämis vaikeus ei ollutkaan pimeähkön aamun syytä, vaan parin tunnin kuluttua jysähti päänsärky. Sitä sitten kestikin taas pidempään eli vielä lauantaina podin sitä. Sunnuntain iltapäivänä alkoikin sitten taas mieli kevenemään ja sitä kautta piristymään.

Eipä kuitenkaan tullut sitten iltapäivällä tehtyä mitään järjellistä, vaikka alkais olla jo aika pistää tavaroita pinoon hiukan tiuhempaan tahtiin. Mutta kukas sitä mitään pakkaamisia ajattelee silloin, kun nuorimies Lefa tulee mummin kaveriksi. Meidän yhteinen aika menikin netin tuijotteluun, kun seikkailtiin katsomassa myytäviä kesämökkejä/talviasuntoja. Pohjoista myöten käytiin biggrin.gif . Hymyilytti pojan ja mun valitsemat kohteet. Oli hinnoissa eroa. Poika selaili vain miljoonissa pyöriviä kohteita, kun mulle ois näin ensi alkuun ainaskin riittänyt hiukan hinnoiltaan vaatimattomammatkin mökkipahaset biggrin.gif .

Ihmettelin, että mitenkäs Sipa jo on koneella käynyt noin aikaisessa, mutta lukiessa viestiä sekin syy selvisi. Parantelepa itsesi kuntoon thumbup1.gif .

Chilian taas "aamuvirkkuna" saa tekstiä aikaan hyvinkin aikaiseen vuorokaudesta laugh.gif .

Nyt ovat ilmat olleet kivan raikkaita ulkona oleiluun.

Kauheat myrskyt jylläävät tuolla kaukaisissa maissa. Olen vain ihmetellyt, että mitenkäs ne tietää kuolleiden lukumäärän jo vaiheessa, ennenkuin ovat jälkiraivauksiinkaan päässeet käsiksi unsure.gif .
abc
Mua naurattaa Annelinnen Tabi-jalkineet biggrin.gif . Ihan kivat popot ja varmaan hyvät jalallekin, mutta mä en vain käsitä mitenkä varpaat tottuis olemaan eri lokeroissa, kun ovat aina saaneet olla toistensa liki biggrin.gif . Itse matka oli varmasti melkoinen kokemus Annelinnelle, niinkuin ois ollut kelle hyvänsä smile.gif . Varmaan oli nähtävyyksinä paljon, paljon muutakin "kummallisuuksia" kuin varpaalliset kengät teehee.gif .
bellfegor
Hugis opettelee vaan sitä KÄRSIVÄLLISYYTTÄ! Olen jo varannut huoneen Pasilasta Messarin ajaksi, joten eikun treenaat vaan sitä handlausta. Tulen sitten kannustamaan varmasti (= huudan kehän reunalta: EI NOIN SENKIN TORVI! ). Sitä ennen saa tulla käymään täällä, jos tahtoo. Harjoituskoira on varattu...sekin kaipaa jatkuvaa rapsutusta. whistling.gif , vaikkei olekaan borzoi vaan briardi. Olis ehkä pitänyt varoittaa, että näiden b-merkkisten koirien rapsutus on ikuisuusprojekti. Bullmastiffipojankin voin hommata sulle harjoituskoiraksi ja 1/2-ammattilaisen valmentajaksi w00t.gif .
Mistäs syksystä ne rouvat täällä haastelee? Ei meillä ainakaan ole mitään syksyä vielä. Vieno tuuli puhaltelee joskus, mutta täällä ainakaan mitään pimeää aamuisin ole. Sais vähän ollakin, että sais nukkua pitempään.
sipa
Kovin kyllä on syksyinen ilma täällä etelässä.. kun keltaisia lehtiä tuuli riipii puista ja tänä aamunakin meillä oli lämmintä vain 11 astetta, eilen ei sitäkään, että ilmojen puolesta se on syksyistä..

Eilen illalla oli taas aivan sika kuuma, pysyis nyt silleen sopivana toi ilma, kun aamulla tartteis tuulipukua mutta illalla shortseja.
bellfegor
LAINAUS(sipa @ 21.8. 2007, 07:05) *
Eilen illalla oli taas aivan sika kuuma, pysyis nyt silleen sopivana toi ilma, kun aamulla tartteis tuulipukua mutta illalla shortseja.

Kerrospukeutumistahan suositellaan uloslähtiessä. Varsinkin liikuntaa harrastaessa. Vai koskeekos se vain talvea? Ei muuta kuin shortsit alle ja tuulipuku päälle ja sitten riisumaan ylimääräisiä, kun tulee hiki. Jos ei muuta, niin saattaa päästä uutisten loppukevennykseksi laugh.gif ja iltapäivälehtien kanteen.

Tuli tuossa muuten mieleen, että mitenkäs se Pekka pärjää, jos armas koirineen muuttaa muualle?
Turunen
^ biggrin.gif minnekäs se tuulipuku sitten laitetaan kun tulee hiki?
Mutta samaa ajattelin tuossa jo parina päivänä kun tuttu lähti aamu neljältä passiin, lämmintä oli mittarissa 9 astetta ja aamupäivällä kun tuli pois oli jo lähes 20 astetta lämmintä rolleyes.gif ja sama tilanne illalla vain toisessa järjestyksessä...
Kyllä se syksy vaan taitaa tulla tänäkin vuonna, ennusmerkit on jo ilmassa eli keltaisia koivunlehtiä senkun vaan lentelee tuulen mukana ja yöt ovat ihanan pimeitä. smile.gif Mutta varmin ja odotetuin syksyn merkki minulle on tuo metsästyksen alkaminen cool.gif
Jos joku alkoi ihmetellä kuvissa olleen koiruuden rotua niin se on venäjänajokoira, todella suloinen.
Ja savusauna oli ihan mukava kokemus, hieman savuinen. Ainakin eilen, kun ensimmäistä kertaa eläissäni yritin sitä lämmittää ph34r.gif mutta jospa se sitten seuraavalla kerralla onnistuisi hieman paremmin...
bellfegor
Turunen, höh, eikö kaikilla olekaan mukana henkilökohtaista kantajaa? laugh.gif Sen tuulipuvun voi taitella vaikka käsilaukkuun tms. Jos siis on riittävän suuri laukku. Kait muistit tuulettaa huolella sen saunan ennen kylpemistä? Se savu kuuluu tuulettaa pois. Joten ensi kertaa varten: muista kunnon tuuletus, ettei käy köpelösti.
Turunen
^ laugh.gif Käsilaukkuun!!
Kyllähän mä sitä tuuletin ja heitin häkälöylyt ja tein vaikka mitä, mutta silti oli savua pinch.gif Seuralaiseni, hieman kokeneempi savusaunan lämmittäjä kertoi syyksi liian vähäisen lämmityksen ja siksi eiliset löylyt olivat kuulemma kitkerämmät kuin edellisenä päivänä hänen lämmittämänsä... rolleyes.gif
sipa
Käsilaukkuun... unsure.gif sanon minäkin, onhan mulla jonkin näköisiä käsilaukuja mutta ne on tuolla kaapissa, ei niitä tule käytettyä muuta kuin johonkin juhliin ym sellaiseen, ovat niin epäkäytännöllisiä arkielämässä.. biggrin.gif Meikäläisellä kun toi reppu kulkee aina matkassa, siellä mulla on kaikki tarpeellinen mukana ja sinne mahtuu vaatteitakin. thumbup.gif

Polkupyörällä likkuessani ei muuta oikeastaan voi käyttääkään kuin reppua ja sen mä nappaan mukaan kun maalle lähdetään, laitan sen selkään ja yksi kassi käteen ja Bono toiseen, käsilaukku olis paljon hankalampi.. dry.gif

Lenkillä ollessani mulla on taas taskussa kaikki tarpeellinen, en mä osaa mitään laukkuja pitää.

Tänään on olo jo aika normaali, paitsi yskää ja räkää viellä riittää.. Kuumetta ei enään tänä aamuna ollut thumbup.gif jos tää tauti sit vihdoin ja viimein hellittäis.

Kohta pitäis vettäkin alkaa satamaan, niin ainakin povasivat säätiedoituksessa, jos se vaikka viilentäis tän ilman kun nytkin on niin nihkeetä ja + 18 astetta lämmintä.
sipa
Jestas mikä ukon ilma oli päällä.. ohmy.gif Pitkään aikaan ei näin rajua myrskyä ole täällä nähtykkään.. Salama kun välähti niin samalla sekunnilla jyrähti ja niitä tuli tunnin sisällä tiuhaan tahtiin, oikeastaan ei tauonnut välillä ollenkaan..

Mitenkäs mahtaa a.b.c Pärjäillä siellä myskyn jälkeen. unsure.gif Iltasanomissakin oli tästä myrskystä jo juttua..

Lähestyvä ukkosmyrsky pimensi taivaan Helsingin keskustan yllä.
Salama iski mieheen Kirkkonummella
Raju ukkonen laukaisi hälytysmerkin Helsingissä
22.8.2007 10:36, päivitetty 22.08. 12:03
Erittäin voimakas ukkoskuuro on iskenyt pääkaupunkiseudulle. Helsingin keskustassa kuultiin klo 10.50 yleinen hälytysmerkki. Merkki ei kuitenkaan ollut viranomaisten antama, vaan salaman aiheuttama.

Salama iski ihmiseen Kirkkonummella. Iskun saanut mies vietiin Meilahden sairaalaan.

Miehen vammoista ei ole tietoa, mutta Länsi-Uudenmaan hätäkeskuksen mukaan hän ei ollut ilmoitushetkellä tajuissaan. Ilmatieteen laitoksen mukaan ulkona liikkumista tulee välttää.

Metroliikenne on Itä-Helsingissä ainakin osittain poikki molempiin suuntiin, sillä salama ilmeisesti iski Mellunmäen asemalle.

Silminnäkijän mukaan Helsingin Aker Yardsin telakkaan iski salama ja satoja ihmisiä jouduttiin evakuoimaan pihalle noin kello 10.30.

Helsingin Vallilassa puutalon syttyi tuleen. Palon syttymissyystä ei ole vielä tietoa.

Ukkosmyrskyn vuoksi Espoossa muun muassa Esport Arenalta menivät sähköt poikki ennen kello yhtätoista.

Kauppakeskus Isossa Omenassa liikkeitä on jouduttu sulkemaan, koska keskikerroksen lattialle on valunut vettä. Vesikerros on käytävän levyinen ja muutaman sentin korkuinen. Asiakkaita ei kuitenkaan olla jouduttu poistamaan rakennuksesta.

Ilmatieteen laitos varoittaa, että runsas salamointi, rankkasade ja paikoin myös rakeet voivat aiheuttaa vaaraa.

Ukkosmyrsky myöhästyttää parhaillaan junia Karjaan ja Kirkkonummen välillä. VR:n liikenteenohjauksesta kerrotaan, että salama on vaurioittanut liikenteenohjausjärjestelmää, minkä vuoksi junia joudutaan ajamaan tavallista hiljaisemmalla vauhdilla.

Vian vuoksi Helsingin ja Turun väliset kaukojunat ovat arviolta puolisen tuntia myöhässä. VR:n mukaan myöhästelyt jatkuvat muutaman tunnin.

Ilmatieteen laitokselta arvioidaan, että ukkoskuuro kestää kaksi tuntia.

IS seuraa tilannetta.

IS-STT
Ukkonen hiljensi Ylen radiokanavat
Kymmenettuhannet ilman sähköä Itä-Helsingissä
Liikennevalot sammuivat Helsingissä
Katso myrskykuvia!
Lähetä ukkoskuvasi numeroon 13456 tai netissä
Katso IS:n sadetutkasta, miten myrsky etenee

Kymmenettuhannet ilman sähköä Itä-Helsingissä
22.8.2007 12:05
LaRa & Olli
Täällä aurinko paistaa pilvettömältä taivalta ja lämpöä on silleen sopivasti 18-20 astetta. oops.gif
Turunen
Huh! tuo helsingin yllä ollut ukkoskuuro oli todella vaikuttava, Ilta-Sanomien sadatutkankin mukaan http://www.iltasanomat.fi/saa/sadetutka.asp saatikka jos olisi ollut paikalla itse unsure.gif
Täälä on todella hiostava ilma dry.gif ja lämmintä 24 astetta. Ukkostutkan mukaan kohta saattaa meillä rytistä... http://weather.jns.fi/thunder/
Pisara
Samoin täällä, aurinko paistanut koko päivän, sateesta ei tietoakaan. Lämpömittari näyttää +23. cool.gif
Lydia
Keravalla se pahin aika oli yhdentoista maissa, oli tosi pimeää ja satoi. Salamat olivat kyllä vakuuttavan näköisiä.
Ruokiksella tuli kuitenkin käytyä kirjastossa; juostiin kyllä kovaa ettei kastuttaisi paljoa. Kirjastoon ei meidän koululta ole onneksi matkaa juuri lainkaan, kun lähekkäin ovat.

Nyt on taas ihan kirkasta, eikä sada smile.gif
Fitzgo
Täällä jyris jossain kymmenen aikoihin kun oltiin kaikki lukion ekaluokkalaiset jossain Tuusulan kulttuurikierroksel. rolleyes.gif Mut onneks jätettiin pari kohdetta sit väliin ku sato niin kovaa ja ois joutunu olla jonkun aikaa ulkona. biggrin.gif
abc
LAINAUS(bellfegor @ 21.8. 2007, 09:39) *
Tuli tuossa muuten mieleen, että mitenkäs se Pekka pärjää, jos armas koirineen muuttaa muualle?

Hitsi, enpäs olekaan tota tilannetta ees ajatellut ohmy.gif . Nyt oon jo niin pitkällä näitten hommieni kanssa, että paluuta alkutilanteseen ei ole, joten en voi neuvotella Pekan kanssa, että pärjäilisikö ilman mua biggrin.gif .

Mulla on taas joku riivatun päänsärkykausi meneillään. Luettuani Bellfin viestin luulin, että päänsärky kirpos pinnalle siksi, etten ollut noinkin tärkeätä asiaa kuin Pekka tullut ajatelleeksi lainkaan wink.gif, mutta nyt kun on taas parempi olo niin uskon, että ukkoskelit ja hautova ilma ne mun pääni kipeeksi sai.

Sipa, kun ukkonen ja salamointi jylläs mä makasin pedillä tän pääni kanssa. Ukkosen jälkeen sitten iltapäivästä alkoi olo kohenemaan. Mutta on minulla vieläkin sellainen tunne, että ei tässä vielä kaikki, sillä mun pää on odottavalla kannalla. Ilmassa on ilmiselvästi vielä hautovaa nihkeyttä ja jos toi aurinko tuosta päivän aikana tulee esiin, niin varmaan oon taas lirissä pääni kanssa. Mutta kyllä mä silti, päänsärystä huolimatta, oon tyytyväinen, että ukkostaa. Se kun tietää sitä, että kohta puoliin ollaan ja eletään raikkaampien ilmojen kanssa thumbup1.gif .
sipa
Mitähän tää kone oikein sekoo.. blink.gif Mä vastasin sulle a.b.c ja antoi vastata herjaamatta ja laitoin kuviakin näytille, mutta sitten kun kaikki oli valmista se herjaskin että toiminto ei ole käytössä ja näytti että mä en ollut kirjautunut sisään, vaikka olin.. unsure.gif Nyt täytyy sitten uudestaan laittaa kaikki..

On se hyvä että pärjäät sen pääsi kanssa siellä.. laugh.gif Mä luulin jo että sulta oli sähköt poikki, kun uutisissa sanoivat että suurimmassa osassa näin oli..

Kävin eilen Bonon kanssa iltapäivällä ukkosen jälkeen tuolla entisellä vinttikoiraradalla ja Bono juoksi rinnettä ylös ja alas ja vesilätäköiden läpi takas.. biggrin.gif Otin muutaman kuvankin ripakintusta..

Bono kapuamassa rinnettä..

Mitä muakos huusit..

Ja mun synttärikukat, systeri osti noi missä on sinistä ja ukko keltaiset ruusut..
Hugis
Meidän kotisivuilla on taas uusia kuvasia ja kuulumisia, jos jotakin sattuu kiinnostamaan rolleyes.gif

Mikä sininen Bonolla on tossa tokassa kuvassa kielessä?
sipa
Hugis Mä huomasin ton saman, ja se on Bonon nimilaatta jossa on mun numero, se on vaan jäänyt niin hassuun kuvakulmaan että näyttäis olevan kielessä kiinni vaikka roikkuu pannassa.. laugh.gif

Täuytyykin tästä heti mennä kurkkimaan sun sivuille..
Turunen
Makkaranhakukone Helmi biggrin.gif wub.gif ihania kuvia ja toivottavasti paranee pian! thumbup.gif
Toi Bono näyttää siltä kuin sillä olisi kielikoru biggrin.gif Harmi kun sen irokeesi hävisi, mutta suloinen koiruus silti.
Täällä meillä on niin ihana ilma että, OHO HOH! cool.gif Iltapäivällä voi olla taas aikas pirun tukalaa wacko.gif Mutta yöllä oli ollut vain 8 astetta lämmintä, niin että kyllä se syssy tulee thumbup1.gif
abc pitäiskö sun pyytää Pekka muuttoavuksi tai pakkaamaan sun apuna tavaroita? shifty.gif
sipa
Tänään taas ukkonen paukkui aamulenkillä.. Heittelin Bonolle frisbiä ja seurasin pilviä mihin suuntaa olivat menossa, ja kohtihan ne tuli.. Salama välähti muutaman kerran Leppävaaran yllä, vaikka siellä puolella ei kauheen mustaa pilveä ollutkaan.. shifty.gif Päästiin sentään kastumatta kotiin.. En viitsinyt lähteä pyörällä töihin, vaan tulin bussilla.. Tämä yskä kun viellä hellittäis, olis aika hyvä olo..

Saas nähdä mihin suuntaan ukkonen painottuu ja minkälaisella voimalla tällä kertaa, ei vissiin pitänyt tulla ihan noin rajuna kuin keskiviikkona.. Vettä ei oole vielläkään satanut..
LaRa & Olli
Jossain vaiheessaha ton tämänpäiväisen ukkosen ennustettiin suuntaavan tänne vähän ylemmäs ja lännemmän, mutta niin se pääkaupunkisutu vaan näemmä vetää niitä puoleensa. Laitettiin jo illalla ikkunoita vähän pienemmälle, kun piti jo yöllä iskeä, mutta eipä sitten tullutkaan. Vähän on pilveä, mutta kyllä noista nostureista sentään varjos tonne seinille ja maahan kuvastuu. happy.gif
Hugis
LAINAUS(Turunen @ 23.8. 2007, 09:46) *
Makkaranhakukone Helmi biggrin.gif wub.gif ihania kuvia ja toivottavasti paranee pian! thumbup.gif

Kyllä neito on nyt jo paljon parempi, meinaan kuristaa sen riiviön noin 28 kertaa päivässä. Ilmeisen kivuton siis happy.gif Jopa niin kivuton, että eilen oli illalla repinyt mun sohvaan valtavan palkeenkielen, jota en tietenkään enää jaksanut myöhään alkaa ompelemaan angry.gif Toivotaan, ettei se työpäivän aikana revi kaikkia sisälmyksiä sieltä ulos... Peittelin sohvan kyllä huolella, mutta riiviöstä on niin mukavaa levittää kaikki peitot päivän aikana lattioille.
abc
LAINAUS(Turunen @ 23.8. 2007, 09:46) *
abc pitäiskö sun pyytää Pekka muuttoavuksi tai pakkaamaan sun apuna tavaroita? shifty.gif

Muutoin kävis, mutta kun Pekka on aina "tuiterissa". Kuitenkin se on hänen hyväkseen luettava, että hän on aina valmis auttamaan ihmisiä. Tän parin vuoden aikana olen useamminkin huomannut, että hän tarjoaa niin nosto- kuin kantoapua ihmisille tuossa pihassa, jos sattuu kohdalle, kun jotain raskasta on käsivoimin siirrettävä.

Sipa, tosta sähköasiasta mun pitikin sulle vastata, mutta unohtui smile.gif . Pedillä ollessa en havainnut sähköissä mitään epätavallista. Enkä edes siinä vaiheessa, kun nousin lämmittämään itselleni ruoka-annosta mikrouunissa. Kummastelin vain, että mitähän nappuloita olin painellut, kun laite ei näyttänyt kellon aikaa lainkaan. Ehdin jo taas kerran soimailla itseäni taitamattomuudesta teknisten laitteiden kanssa ja ihmetellä, että enhän ollut aiemmin kumminkaan onnistunut sekoileen ton laitteen kanssa. Olis pitänyt tulla ensin Puskaan lueskelemaan, ennenkuin itseäni soimasin, sillä täältähän se selvis kellonajan näkymättömyys biggrin.gif . Oli käynyt jonkinlainen sähkökatkos, joka sen kellon ajan poisti biggrin.gif .

Onneksi tais päänsärky häippästä. Eilis iltana ainaskin oli ihan kiva fiilis. Tänään aion toden teolla iskeytyä noiden "kaiken maailman tavaroiden" pariin, sillä eihän tässä ole kuin viikko enää siihen, kun kaikki on oltava muuttoa varten valmiina.

Aamulla satoi hiukkasen. Jyrähtelyä saattoi olla muutama tai sitten oli vain lentokoneiden ääniä, mitkä tälläisella matalapaine säällä kuullostavat eri äänisiltä kuin kirkkailla keleillä.
abc
Kylläpäs Helmillä on puhtia biggrin.gif . Ja nythän jo jaksaakin paremmin, kun helteet on ohi, joten saattaapi olla, että sohvasta on vain rangat jäljellä, kun kotiin palaat rolleyes.gif .
sipa
Hugis Voi ei sitä Helmiä.. Toivotaan että ei ole päivän mittaan keksinyt puhdetöitä enempää.. Sun pitää sanoa Hugolle että vahtii sitä eukkoa vähän paremmin.. biggrin.gif Hyvät kuvat sun sivuilta löytyikin.. thumbup.gif

a.b.c Hyvä että selvis noinkin noppaan se mikron kello.. Kannattaa joo tulla aina ekana tänne lukemaan säätiedoitukset sun muut jutut, niin säästyvät sun aivos paljolta pohdinnoilta.. w00t.gif Ja päänsäryltäkin silloin välttyisit varmaan, kun ei tarvii funtsia niin kauheesti.. laugh.gif Sulla on nyt ihan selvästi aivan liikaa ajateltavaa siellä kopassa, kun on toi muuttotkin edessä.. Tsemppiä vaan että saat kaikki valmiiksi viikon päästä alkavaan muuttoon.. thumbup.gif Muista levätä välillä.
sipa
Huomenta kaikille.. Vaikka ei täällä näköjään kukaan ole mitään kirjoitellut sitten perjantain.. unsure.gif

Olipas raikas aamu, meillä oli + 8,5 astetta ja laitoin tuulipuvun päälle.. eikä ollut yhtään liikaa, aika viileä viima kävi polkiessa.. ja räkätauti ei ole vielläkään ohi, yskää riittää edelleenkin.. Oli kuitenkin aivan ihana ilma, kun ei tullut kauhee hiki.. thumbup.gif
abc
Juu, muistin mä ainakin levätä biggrin.gif . Päivät rupes menee siihen malliin, että vain vuodetta rakastin. Sunnuntaina sitten olikin hommien jatkamispäivä, kun ei päänsärkyä enää kuulunut.

Tämä viikko meneekin sitten loppusilauksiin muuttohommien kanssa, ellei pää rupee kiukuttelemaan. Ainakin sää on nyt mun mieleiseni thumbup.gif . Jatkuisi vain tälläisena. Ja jos pukkailisi sadetta, niin se sais tapahtua yöaikaan smile.gif .

Eilen oli päivällä aivan hulppean näköinen sateenkaarisilta. Todellakin sillaksi saattoi sanoa, kun kaksi kaunista sateenkaarta piirtyi taivaalle ja molempien kaarien välissä oli tummempi alue kuin kulkutie kauniiden kaarikaiteiden välissä. Harvemmin näkee sellaista näkyä.

Ja nyt pakeltamaan "kotitöiden" pariin.

Ens viikolla sitten saattaa olla jutusteluun paremmat hetket. En kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö juttua piisais tällekin viikolle, mutta aika vaan on rajatumpaa tän viikon osalta biggrin.gif .
sipa
Me nähtiin systerin kanssa myös sateenkaari.. siinä ei sentään näkynyt sitä kaarisiltaa kun oli vain yksi sateenkaari, ihan upea sekin. thumbup.gif

Pilviä siellä nytkin lykkää, kovin vaan hidasta vauhtia liikkuivat kun ensin ei meinannut tajuta mihin suuntaan olivat menossa ja hesaanhan ne oli menossa.. Saas nähdä saadaanko tänään vettä niskaamme ja näkyykö sateenaaria lisää..

Hyvä a.b.c että sait levättyä totaalisesti.. biggrin.gif
bellfegor
Elkääs nyt hyvät ihmiset hermostuko. Helle loppuu het maanantaina klo 12.15, kun menen duunin ovesta sisään. Joten kyllä tämä tästä iloksi muuttuu. Tosin on pakko myöntää, että ilmastoitu auto oli viime viikolla kova sana, kun teimme ystäväni kanssa "maaseutukierrosta" tuossa lähikunnissa eli Riihikoski-Pöytyä-Oripää-linjalla. Aurinko paistoi ihan ikävän lämpimästi.
Sipa, koitas nyt ruveta paranemaan pikaisesti, ettei tarvitse ruveta huolestumaan!
sipa
LAINAUS(bellfegor @ 28.8. 2007, 19:43) *
Sipa, koitas nyt ruveta paranemaan pikaisesti, ettei tarvitse ruveta huolestumaan!

Kyllä mä yritän koko ajan parantua, ja meinaan mennä duunin jälkeen apteekkiin hakemaan yskänlääkettä, joka irrottais tota sitkeää limaa tuolta keuhkoista..

Viikonloppuna ollaankin kotona kun ukko menee lauantaina taas töihin, kumman äkkiä se kolme viikkoa taas meni.. dry.gif Ja sen jälkeen pitäis maalata vihdoin ja viimein toi auton ovi joka on vasta kertaalleen maalattu, keväällähän joku paukkas parkkipaikalla kylkeen eikä jättänyt tietojaan ja ukko sai siis korjata toisten törttäilyt. angry.gif Ovi oiottiin silloin heti ja maalattiin kertaalleen, ja nyt sen jos sais viellä uudestaan maaalattua niin olis kuin uusi..

Tänä aamuna satoikin pientä tihkua koko lenkin ajan ja samoin töihin polkiessa sitä tuli sen verran että huomas jotain märkää tippuvan, onneksi ei kauheen paljon kun kerran en kastunut kuitenkaan.
abc
Sipa, mä en sitä sadetta huomannut ulkoillessani, mutta viileätä oli. Oli ihan aidon syksyn tuntua.

bellfin loma tais mennä Sipankin lomaa nopeammin ohi, koska hän on jo nyt töihin pyrkimässä, vaikka loma just muutama päivä sitten vasta alkoi biggrin.gif .
sipa
belfin loma tais olla puolet lyhyempi kuin mun loma.. rolleyes.gif Mä en pidä pätkissä lomaani kun toi neljä viikkoa putkeenkin tuntuu niin lyhyeltä.. dry.gif

Hei muuten huomasitteko eilen illalla upeat elosalamat taivaalla.. Illalla kun pako loppui mentiin partsille ja ihmettelin mikä taivaalla välähti tosi kirkkaasti.. Meni muutama hetki ja taas kauhea välähdys joka peitti koko eteläisen taivaan rannan.. Elosalamathan siellä välkkyi.. thumbup.gif Oli ne vaan upean näköisiä ja kiva kun niistä ei kuulu mitään ääntäkään..
LaRa & Olli
Ai säkin katot Pakoa! happy.gif

Täällä ei kyllä näkynyt mitään välkkyvaloja tai elosalamia. No me mentiinkin oikeestaa Paon jälkeen jo nukkuun, että ei olis kyllä enää paljon kateltukaan. Tänään aamulla, just kun oli valkenemassa, loisti taivaalla todella ulee sateenkaasi ja toisesta pieni hailakka alku. Mut ny tsata taas. dry.gif onneks ehdin töihin asti ennen kuin ropsautti. happy.gif
bellfegor
Huomenta!
Kyllä se loma nyt vaan loppuu jo. Neljä viikkoa on pidelty ja alkaa olla jo ikävä ...hmmm siis ei töihin, mutta työkavereita. Tänne tuli pieni pilvi, jota toiveikkaana katselin, että nyt sataa, mutta kissanviikset. Aurinkohan se sieltä ehti taas paistamaan. PP:ssä kyllä sanottin, että ufot ovat tulleet, joten oletko varma, että kyseessä olivat elosalamat? whistling.gif laugh.gif
sipa
Oli ne elosalamia.. Ei ufot tuollaista räiskettä pidä.. biggrin.gif

Miten sun neljä viikoa voi mennä noin nopeasti.. blink.gif Kyllä sä mun mielestä olet ollut vaan kaksi viikkoa lomalla, menetköhän sä nyt vähän liian aikaisin töihin.. laugh.gif Tarkista nyt kalenterista että et mene liian aikaisin, johan ne vois kattoa pitkään kun paukkaat ovesta sisään..
bellfegor
Neljä viikkoa menee niin äkkiä, kun niin paljon ohjelmaa. Olen siis ollut tämän loman aikana taidenäyttelyn avajaisissa, silkenien erkkarissa ja Hugella kylässä sekä ostoskierroksella pitkin Varsinais-Suomea. Kyllä siinä äkkiä aika hurahtaa menemään.
Sipa varoo nyt sitä keuhkokuumetta. Noin se alkaa.
LaRa & Olli
^No sulla on ainakin ollut ohjelmaa meihin nähden. Taidettiin ihan kertaalleen päästä Tampereelle asti (Raumalta rolleyes.gif ). Opettelin sitten kuitenkin kotipuolessa Ollin trimmaamista, mut ei mitään sen kummempaa. Biitsillekään ei saanu itteensä roudattua vaan nekin vähät kauniit päivät loikoili vaan kotona. oops.gif No tuli ainakin Lomailtua isolla Ällällä! happy.gif
tizzian
^ Se on taitolaji sekin, että osaa Olla. happy.gif

Eletään kummaa aikaa; (työ)päivät tuntuu viikon mittaisilta, mutta toisaalta taas viikot menee kuitenkin aika nopsaan.
Eihän siinä ole mitään ristiriitaa teidän mielestä, eihän?

Pitkästä aikaa näin ihan kokonaisen sateenkaaren puolikkaan sijaan. Harmi että oli kamera kotona eikä mukana.
Sadekin oli niin kummallista laatua, että pisti ihan hymyilyttämään vaikka ulkona olinkin.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.