Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Niitä, näitä, tiilenpäitä...
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37
sipa
a.b.c Kaksi kerroksisia luhtitalojahan nämä ja yhdessä talossa kahdeksan perhettä. Meidän talo on vikana ihan tossa kävelytien tuntumassa, että ei tarvii paljon kulkea muiden talojen ohi, ja onneksi meidän talo on rauhallinen, mitään mökää eivät naapurit pidä..

Kaikki muut paitsi seinä naapuri joka on keksikikäinen pariskunta, ovat asuneet aika pitkään tässä samassa, muutama naapuri toki on vaihtunut mutta ihan mukavia ja hiljaisia biggrin.gif on tullut tilalle..

Mä kirosin just tota samaa kun ulkona on todella painostavaa, ja radiossa sanottiinkin että pohjois hesassa sataa just nyt.. katstelin taivaanrantaa ja pahaenteiseltä se kyllä näyttää.. ohmy.gif Taitaa ukkonen sieltä nousta..
abc
LAINAUS(sipa @ 29.5. 2007, 12:53) *
Mä kirosin just tota samaa kun ulkona on todella painostavaa, ja radiossa sanottiinkin että pohjois hesassa sataa just nyt.. katstelin taivaanrantaa ja pahaenteiseltä se kyllä näyttää.. ohmy.gif Taitaa ukkonen sieltä nousta..

Kävin kohta Sun käyntis jälkeen lukemassa ja sitt kiiruusti ikkunoita kiertään, että missäs päin näyttäis pahaenteiseltä biggrin.gif . Missään ei näkynyt mitään, mutta varmuudeksi lähdettiin tekemään pidempää lenkkiä, kun kuitenkin uskon, ettet Sinä varmaan oo näkyjä nähnyt. Tiirailin minäkin vielä lenkillä taivaita, mutta ei vieläkään mitään. Edelleen oli uskoni vahva sanomaasi ja päätin vielä kauppaankin mennä, ennen sateita/mahdollista ukkosta. Ja kappas vain, jo rupes puiden latvojen takaa tuolta kauempaa näkymään jotain tumman puhuvaa... Ja juuri tällä hetkellä näen ikkunastakin, että nousseet ovat ne tummat pilvet. Saas nähdä meinaavatko tästä yli tulla vai kääntyvätköhän sinne teidän suuntaan biggrin.gif .

Viimeistään huomenna on kuunneltava Puskaradiota wink.gif , että miten noiden pilvien reitti tän illan aikana sitten lopulta kulkeutuivatkaan biggrin.gif .
sipa
Puskaradiontietotus Eipä tullut sadetta eikä ukkosta, vaikka yöllä on tainnut pikkasen vettä ripautella kun oli maa vähän märkä.. mutta kuka sitä nyt yöllä vahtis sataako vai ei kun silloin nukutaan.. + 16 astetta oli mittarissa aamulla ja sisällä +25.. ohmy.gif Sain avata kaikki ikkunat ja partsinoven että saadaan raitista ilmaa..

Ihana oli kuitenkin lenkkeillä Bonon kanssa aamulla kun oli vain t-paita päällä ja nautittiin raikkaasta ilmasta.. Bongasin pari pupujussiakin pellolla, onneksi Bono meni vaan niiden jätösten hajujen perässä ja ei huomannut jusseja ollenkaan.. biggrin.gif söi vaan kaninpaskaa pellolla. biggrin.gif Sain huudella sitä sieltä pois kun sen tassut tuli ihan multasiksi märän ruohikon jälkeen.. Onneksi lupasivat pikkasen viileämäpää, eikä näin painostaavaa hellettä mitä eilen iltapäivällä oli.. Ihan oli työ ja tuskaa päästä duunin jälkeen kotiin lenkiltä, kun en viitsinyt mennä puroon kävelemään Bonon kanssa, vaikka se oli viilentänyt kummasti.. laugh.gif
tizzian
LAINAUS(sipa @ 30.5. 2007, 08:18) *
Puskaradiontietotus Eipä tullut sadetta eikä ukkosta, vaikka yöllä on tainnut pikkasen vettä ripautella kun oli maa vähän märkä.. mutta kuka sitä nyt yöllä vahtis sataako vai ei

Niinkö luulet? biggrin.gif Siinä kahden ja kolmen välillä sekä jyrisi että välillä myös satoi. (Sijainti: alle 20 km Hgin keskustasta.)
Millähän tamineilla sitä tänään pitäis lähteä?! Eilen oli sadetakkikin mukana eikäs atanut ja jos sen tänään jättää kotiin niin...

LAINAUS
Ihana oli kuitenkin lenkkeillä Bonon kanssa aamulla kun oli vain t-paita päällä ja nautittiin raikkaasta ilmasta.. Bongasin pari pupujussiakin pellolla, onneksi Bono meni vaan niiden jätösten hajujen perässä ja ei huomannut jusseja ollenkaan.. biggrin.gif söi vaan kaninpaskaa pellolla.
Ne on noi koirien herkut kummia... tuntuu noi papanat olevan toisinaan kilpailukykyisiä jopa keitetyn possunlihan kanssa!

LAINAUS
Onneksi lupasivat pikkasen viileämäpää, eikä näin painostaavaa hellettä mitä eilen iltapäivällä oli.. Ihan oli työ ja tuskaa päästä duunin jälkeen kotiin...

Juu, tuskaa oli eilinen tukikohtaan paluu. dry.gif Parikymmentä minuuttia odoteltiin ylikosteassa ja kuumassa junassa, että se suvaitsis vihdoin lähteä vaan eipä lähtenyt. Seuraavakin lähti myöhässä...
Loppumetrejä kotiin kävellessä vielä katsoin yhden autoilijan puuhia: tukki ensin tien kääntyvältä autolta ja peruutti sitten vielä suoraan päin tienviittaa - ovat näemmä (onneksi) melkoisen köykäistä tavaraa - taittui kerralla maanrajaan. Tollasten kuskien läsnäollessa sitten täytys tuolla ulkona liikkua... blink.gif Kyllähän sitä tietty vahinkoja sattuu, mutta silti... ukolla oli aikaa ihan rauhassa katsoa mitä siellä takana oli (nimenomaan oli) eikä voi syyttää että olis ollu pimeetä tai kauhee vesisade tms haittaamassa näkyvyyttä...
Autoilijoiden puolesta taas täytyy todeta, että kävelijät yms ei aina tajua mm suoraan vastaan paistavan auringon haittavaikutuksia...

Päätän liikennepohdintani tältä osin tähän.

Puolipilvistä, sateetonta & miellyttävää päivää kaikille

- jollei muille kelpaa niin abc:lle ja allekirjoittaneelle vaan sitten!
happy.gif
abc
LAINAUS(sipa @ 30.5. 2007, 08:18) *
Puskaradiontietotus Eipä tullut sadetta eikä ukkosta, vaikka yöllä on tainnut pikkasen vettä ripautella kun oli maa vähän märkä.. mutta kuka sitä nyt yöllä vahtis sataako vai ei kun silloin nukutaan..

laugh.gif eipä heti ensimmäiseksi mieleen ois juolahtanut, että Sinä öitä valvoisit laugh.gif , mutta ilta-aikaa kumminkin. Ne tummat pilvet nimittäin lähtivät siirtymään illan aikana sinne Espooseen päin ja loppu illasta oli ihan pilvetöntä taas. Yöllä sitten oli ehkä tapahtunut muutosta, koska heräsin siihen, että pienen muotoista jyrähtelyä piti tässä lähistöllä.

Aamu oli todellakin huomattavasti raikkaamman oloinen mitä koko eilispäivän aikana smile.gif . Jotenkin vain silti tuntuu, että reippaammin ois saanut ukostaa, mutta ehkäpä toi pikkanen kesätuuli ja harmaa taivas hieman rauhoittaa ilmanalaa, ettei joka päivä mene hikoilemiseksi ja voihkinaksi.

Noin yleisestikin ottaen noi aamuaikaiset ovat ihania. Ei porukkaa paljon ja ilmakin vielä siedettävää (etenkin hellepäivinä).

Mikäs siellä purossa olisi ollut kävellessä? Tosin niitä puhtaita puroja ei liiemmin ole havaittavissa. Meillä on yksi pienehkö puro tuolla metsän laidalla ja sen kirkasta vettä aina ihmettelen, että miten se voi olla mahdollista. En tiedä mitä reittejä puro kulkee, kun ei saasteiselta näytä vai johtuneeko siitä, että vesi virtaa siinä koko ajan hyvällä vauhdilla.

Hyvä, että Puskaradion säätiedotus toimii. Harvemmin on sen suhteen katkoksia ollut biggrin.gif .
sannukka
Miekkosella ja Ulpulla kävi eilen tuuri, kun oli justiin tullu kotiin lenkiltä enne ku alko satamaan. Osuttiin samaan aikaan kotipihaan, ja Ulpu oli ihan hassu. Vinku ja pyöri ympärillä niin ku ei olis mua nähny pitkään aikaan. Oli tietty vähän poikkeevaa, että mies oli käyny lenkillä Ulpun kanssa ja sitte nähdäänki siinä meijän pihassa. Onha Ulpu yleensäkkin vastassa, mut ei se ny kauheesti mitää älämölöä oo pitäny, niin ku nyt. Oisko ollu vaan innossaan, ku vältti kastumisen, tiedä häntä. biggrin.gif
abc
LAINAUS(chilian @ 30.5. 2007, 08:49) *

happy.gif

Hyvä, hyvä, Puskasta sitten jatkossa katsastamaan säätä, liikennettä jne smile.gif . Minä en vieläkään ole oppinut muistamaan, että radion voi käynnistää, että jotain uutisia kuulisin, mutta Puskan tiedotukset ne eivät vahingossakaan unohdu biggrin.gif .

KIITOS, kiitos chilian juuri tuon tapaista päivää olen toivonut täksi päiväksi thumbup1.gif ja sitä samaa toivottelen Sinulle.
bellfegor
Voiskos joku ystävällinen sielu lähettää vähän sitä ukkosta tänne Turkuunkin, kun täällä niin kaivattaisiin pientä raikkautta ilmaan? Eilenkin oli kuin huonosti lämmitetty sauna: lämmin ja KOSTEA! Yäk! Että kaikki ylimääräinen, jota ette itse tarvitse, tänne, KIITOS!
abc
Oooh, sorry bellf, mut just nyt en raaski hiventäkään sinne edes tätä hieman viileähköä ilmaa lähetellä, etenkin kun just puras paha tauti ja se on nujerrettava saman tien, kun jaksaa. Heivasin matot lattialta ja nyt alkaa lattioiden pesu thumbup.gif . Hiivatti, taitaa pitää kiirettä taudin nurjertamiselle, nimittäin aurinko yrittää ihan väkisin tuolta pilviverhon takaa pukata kirkkaampaa ilmaa ja silloin mä lysähdän toimintakyvyttömäksi, kun auringon vaikutus alkaa tehoamaan angry.gif.

Mutta thumbup.gif Sinulle, että joku toinen olis Sinulle armeliaampi kuin itsekäs minä laugh.gif .

Moikka, nyt tää likka vie ensteks "perskärpäsen" ulos häthädälle, ettei sitten sen takia lattiahommat keskeydy pinch.gif.
sipa
LAINAUS(chilian @ 30.5. 2007, 08:49) *
Niinkö luulet? biggrin.gif Siinä kahden ja kolmen välillä sekä jyrisi että välillä myös satoi. (Sijainti: alle 20 km Hgin keskustasta.)
Millähän tamineilla sitä tänään pitäis lähteä?! Eilen oli sadetakkikin mukana eikäs atanut ja jos sen tänään jättää kotiin niin...

happy.gif

Kyllä nyt jälkikäteen kuulin että Espoossa (15 km hesasta) Ja varsinkin kirkkonummella on satanut ja jytissyt ihan olan talaa.. blink.gif Mutta kun mä vedän unta palloon niin en mä silloin mitään tajua ja kuule.. biggrin.gif

LAINAUS(abc @ 30.5. 2007, 08:55) *
Noin yleisestikin ottaen noi aamuaikaiset ovat ihania. Ei porukkaa paljon ja ilmakin vielä siedettävää (etenkin hellepäivinä).

Mikäs siellä purossa olisi ollut kävellessä? Tosin niitä puhtaita puroja ei liiemmin ole havaittavissa. Meillä on yksi pienehkö puro tuolla metsän laidalla ja sen kirkasta vettä aina ihmettelen, että miten se voi olla mahdollista. En tiedä mitä reittejä puro kulkee, kun ei saasteiselta näytä vai johtuneeko siitä, että vesi virtaa siinä koko ajan hyvällä vauhdilla.

Hyvä, että Puskaradion säätiedotus toimii. Harvemmin on sen suhteen katkoksia ollut biggrin.gif .

Juu mukava aamulla on mennä kun on niin rauhallista.. thumbup.gif ja meillä menee toi Monikonpuro tosta ureilukentän läheltä ja se on vaan ihan jääkylmää vettä mitä siellä virtaa, että en viitsi kenkiäni siellä uittaa..

LAINAUS(bellfegor @ 30.5. 2007, 09:34) *
Voiskos joku ystävällinen sielu lähettää vähän sitä ukkosta tänne Turkuunkin, kun täällä niin kaivattaisiin pientä raikkautta ilmaan? Eilenkin oli kuin huonosti lämmitetty sauna: lämmin ja KOSTEA! Yäk! Että kaikki ylimääräinen, jota ette itse tarvitse, tänne, KIITOS!

Mä voi puhallella näitä pilviä sinne, kyllä näitä riittää.. Nytkin on ihan harmaata, joskaan ei sada..

LAINAUS(abc @ 30.5. 2007, 10:12) *
Moikka, nyt tää likka vie ensteks "perskärpäsen" ulos häthädälle, ettei sitten sen takia lattiahommat keskeydy pinch.gif.

Vai "perskärpänen" se Mira onkin.. laugh.gif Taitaa olla sama vika näissä muissakin koirissa.. laugh.gif
sipa
Väliaikatiedoite.. Täällä tulee vettä kuin Esterin p:stä.. Tultiin just syömästä ja kastuttiin tietty, kun satoi niin perskuleesti ja asfaltti lainehtii, ja tietty on sandaalit jalassa, ja nyt on sukatkin sitten hieman kosteat, muista vaatteista puhumattakaan.. Kukaan ei ottanut sateenvarjoa matkaan kun just silloin ei satanut kun syömään mentiin. On se muuten lämmintä vettä, että ei se ollut yhtään inhottavaa vaikka kastui.. thumbup.gif
abc
Kiitos tiedotteesta, sain pikkasen liian myöhään biggrin.gif . Aloitin lattiat olkkarista ja matothan mulla oli kaikki tuuletustangolla partsilla, ettei niitä tarvinnut roudata edes takaisin sisällä siivouksen edistyessä. Ehdin noin puoleen väliin olkkarin lattiaa pesuhomman kanssa, kun ilma muuttui äkisti ja oli kuin saavista kaadettua se vesimäärä mikä ropsahti taivaalta. Siinä tuli ihan kiire ottaa matot takaisin sisälle, kun mulla ei ole sitä parvekelasitusta sateen ehkäisyyn. Ja sit vaan taas lattian kimppuun.

Olinkin jo makkarin puolella, kun puhelin pärräs. Eipä sekään muulloin pirise kuin juuri silloin, kun mulla on inspistä tärkeämpiin hommiin. En vastannut. Tuli tekstiviestiä, en lukenut. Kerta kakkiaan en uskaltanut jättää hetkekskään pesuhommaa käsistäni, sillä muutoin olis saattanut jäädä duuni kesken. Ja miten taivaallinen olo tulikaan, kun vihdoin viimein sain sitten ne matot oiottua lattioille. Ehdin siinä sitten ruoankin itselleni valmistaa ja syödäkin. Sittenhän olikin taas kärpäsen vuoro päästä ulos. Niin sitä sitten taluttelin ulkona, mutta sen vertaa meni ponnekkuus siivouksesta, että pitkästä aikaa kävelin aivan rauhallisesti. Ei hätiköinyt kärpänenkään. Siivouksen aikana oli siitä sateesta ilma muuttunut aivan ihanan tuntuiseksi. Ilma oli vihdoinkin muuttunut raikkaaksi ja vesipisaraakaan ei tullut. Olipa mukavaa tallustella kiirettä pitämättä ja parasta, kun tiesin, ettei taas vähään aikaan mun huushollissa laittioiden pesua tarvita smile.gif .
sipa
Hyvä..hyvä.. Sait ne lattiat sitten pestyä, ja paree olikin että et vastaillut puhelimeen, kun muutoin olis tullut paha katkos siihen kohtaukseen ja se olis voinut mennä ohi.. laugh.gif Mä siivoon sit huomenna, nauti sinä puhtaista lattioista..

Kävin just pihalla ja siellä tuli hiukkasen silleen hiljalleen vettä, mutta jos ei kovempaa sada niin ei toi kauheesti haittaa..Voishan se loppuakin muutamaksi tunniksi, ja jatkuis sitten vaikka yöllä.. Vaikka onhan noita yöllä töitätekeviäkin paljon että heille se ei kivaa ole..
sannukka
No nyt mua jäi abc vaivaamaan, että millon sä sitten luit sen viestin. Kun kerran kirjotit, että jätit senkin väliin, ettei jääny treffit lattian kanssa kesken. teehee.gif
bellfegor
Asia numero 1: KIITOS SIPA! Sinuun voi aina luottaa! Nyt täälläkin on ihanan viileä keli!
Asia numero 2: Muakin jäi vaivaamaan sen viestin kohtalo.
Asia numero 3: Hankkikaa borzoi, se ei ole p-kärpänen teehee.gif
s-ml
Samaa mietin kuin Sannukka, luitko sä sitä tekstaria ollenkaan? Oleellinen juttu smile.gif Olet sä aika kylmähermoinen, kyllä minä aina vastaan, jää kesken mikä työ vaan ja tekstarikin sen verta kaivertaa, että en lukematta jätä. Miten niin utelias smile.gif
sipa
Samaa mietin minäkin, mutta en vaan kehdannut sitä kysyä.. biggrin.gif Ajattelin että kertoo jos on aiheellista, ja mua olis jäänyt se puhelukin vaivaamaan, että oliko se samalta lähettäjältä kuin tekstiviestikin.. shifty.gif Että älä pidä meitä enään jännityksessä.. w00t.gif

belff Ole hyvä vaan.. Kiva että ne pilvet tuli sittenkin Turkuun, mä kait jaksoin puhkua tarpeeksi.. laugh.gif
abc
laugh.gif NAISELLISET naiset ja ne olennaiset kysymykset, kuka/ketkä, mitä ja miksi laugh.gif

Soitto, uusi soitto jätä äänimerkin jälkeen; viestillä, ja vielä tekstarin laittoi alakerran Tiina. Hänellä olikin TÄRKEÄ kysymys, perin naisellinen sekin laugh.gif . Saiskos lainata pölynimuria torstain eli täksi illaksi laugh.gif .

Ja miksikö, eikö voi käyttää omaansa? biggrin.gif . Juu, toki voisi, mutta Tiinalle tulee päivällä muuttomiehet, vieden niin Tiinan kuin hänen kamansa imureineen mennessään Espooseen. Tiina sai vvo:lta ihka uuden kaksion. Tämä asunto tässä meidän talossa oli vuokrattu yksityiseltä henkilöltä. Joten illalla, kun asunto on tyhjä, tulee Tiinan tytär tekemään loppusilausta asunnossa ja siihen olisivat tarvinneet minun imuriani. Tiina vain ei muistanut, että minusta on tullut harrastava (ei enää torkkuva mummo) ja juuri torstai iltaisin en ole kotona siihen aikaan, kun naapurit vai sanoisinko entiset naapurit tarvitsisivat minun pölynimuria pinch.gif.

Hieman jää haikea mieli, kun Tiina lähtee pois. Olihan hän moniin vuosikymmeniin naapuri kenen ovikelloa saatoin soittaa. Jotenkin oli turvallista, kun samassa rapussa asui sellainen tuttu. Niin, ja on minussakin vähän naisellisuutta vielä jäljellä, sillä Tiinan kautta minullekin selvisi moni jutska talon ja talon ihmisten asioista biggrin.gif .
sipa
No olihan se tuikitärkeä asia.. laugh.gif Ikävä vaan että Tiina muutaa pois.. confused.gif sulle jää varmaan tyhjä olo kun Tiina tulee tänne Espooseen.. Teille tulee matkaakin sen verran että kauheen montaa kertaa tuskin näätte, mutta onneksi on puhelimet keksitty, ja näin voi kuulumisia vaihtaa..ja niitä tärkeitä juttuja naapurin Pekasta sun muista.. laugh.gif

Ai niin ilmasta viellä täällä on edelleen kosteaa, mutta ei sentään ole satanut kuin yöllä.. ainakin maa oli sen verran märkä että luulen niin tapahtuneen..
s-ml
No hyvä, että Tiina sai imurinsa, meidänkään ei tarvitse asiasta enää huolehtia smile.gif Onhan se ikävää, jos ystävä lähtee, mutta saat samalla uuden kyläpaikan vähän kauempaa. Enemmän vaihtelua kuin kerroksesta toiseen kyläily.

Täällä on tullut tosi rankasti vettä koko aamu. Tietysti vesi oli kerääntynyt ulko-oven eteen järkyttävän suureksi lammikoksi. Ei edes hyppäämällä ihan yli päässyt, joten jouduin lapiohommiin tuonne sateeseen. Yhtään märkä ollut..mummeli kurkkia ovelta ja kävi keittiön matolla sillä välin kusella. Kerpele, ei tassuaan voinut kastella. Minähän luulin, että se kävi nurtsilla, mutta ei.

Eilen agilityharkoissa sain affen putken ja rätin läpi, sitä voisi jopa hehkuttaa biggrin.gif Olemme kyllä aika erilainen pari siellä muiden joukossa ja hurtilla huumorilla vedetään harkat läpi. Olisipa ollut video mukana, kun affe käveli läpi lähes maassa olevat esteet erittäin tyylikkäästi pää pystyssä karvat hulmuten ja pudotti jokaisen. Yhtään ei koiraa pudotus haitannut, tyylikkyys säilyi loppuun asti. Koomisen näköinen, muut sentään hyppäsivät ja juoksivat vaikka matalat esteet olivatkin, mutta ei affe. Ei varmaan näin kirjoitettuna tunnu miltään, mutta oli vaikea pysyä pokkana siinä vierellä. Osa porukasta nauroi sivummalla ihan kippurassa. Hyvä me w00t.gif
abc
s-ml mun on kyllä todettava, että rotujen lyhennyssanoissa oon aina melko kummissani. Eikä suinkaan vain affe sanan kanssa. Oletan, että et käy affenpinserin kanssa ageissa, mutta todennäköisesti tarkoitat afgaania, vai oliskohan joku kolmaskin rotu, mistä affe nimitystä käytetään? blink.gif

Joo, uskon, että Sinulla on hupaisia hetkiä koiran kanssa, joka ottaa treenit toiselta kantilta kuin muut treenailijat. Hiukan vastaava tapaus sattui kerran yhdessä tottistreenissä. Koirille tuotiin paikalle este harjoittelua varten. Maksimissaan siihen asennettiin n. 30 cm korkeus, koska oli isoa ja pientä harjoittelijaa. Mutta ainahan yksi "valovoima" joukosta löytyy ja niinpä tää yks vilkas yksilö siellä ponnisti esteen yli kuin ois ollut kyseessä puolentoistametrin ylitys. Kyllä siinäkin tapauksen nähneet nauroivat. Sehän se tekeekin niin antoisaksi koirien kanssa puurtamisen, kun niillä on myös niitä omia oivalluksiaan biggrin.gif .

On tää vain kummaa, että hiillostava ilma jatkuu, vaikka sadetta ja ukkostakin on ollut. En meinannut kaupalta tullessa saada ulkoulutakin hihasta kättäni pois, kun hiha oli niin tiukasti iholleni tarrautunut. Ja iltaisin unen saanti, se on myös tuskallista, kun hiostaa ja hiostaa. Mulla on ikkunat, keittiössä ja makkarissa, vuorokauden ympäriinsä auki eikä siitäkään huolimatta helpota lainkaan ilmanvaihtoa.

Niin Sipa nyt tuleekin tenkkapoo, että kenenkäs kanssa mä jatkossa lähden yhteishaun voimalla soitteleen ovikelloja ja kyselee, että oisko oven takana kotosalla miespuolista lenkille lähtijää biggrin.gif .
s-ml
Auuuts, kuolen ajatuksestakin nauruun, minä treenaisin affenpinseriä w00t.gif ai kamala, hyvä, etten tuolilta putoa heheh biggrin.gif tuo oli kyllä hyvä, siis kun itseäni aattelen, ei mitään vastaan kyseistä rotua.. smile.gif juu mutta silti, mahaan sattuu!!
Juu oikein arvattu afgaaninvinttikoiraa minä treenaan, vähän reilun vuoden ikäistä tyttöä tai oikeammin arvonsa tuntevaa neiti-diivaa pikemminkin. Liian pitkä nimi laiskalle kirjoitettavaksi, joten usein sitä kutsutaan affeksi tai pelkästään gaaniksi. Olisitko gaania arvannut ollenkaan? Minusta tuo affe on niin yleinen lyhennys, etten edes ajatellut, ettei kaikki tiedä. Tyhmä minä. Toisaalta en tiedä, mitä lyhennettä affenpinsereistä käytetään? Pitäisikö kerätä koirien nimilyhennysketju ja nastoittaa se? Voisi olla ihan ideaakin. Borkkua tai bortsua taidetaan käyttää monestakin rodusta, niistäkin olen itse välillä sekaisin. Tosiaankin, et ole ainoa, joka ei tiedä. Mutta tuo pinseri minulle, se vaan oli ajatuksenakin niin hauska smile.gif

Onneksi rankkasade on ohitse, vedet sain pois ovelta ja matto pesty, joten eiköhän olis päiväkahvin ja tuoreiden korvapuustien aika. Loma on sitten välillä mukavaa smile.gif
Hugis
LAINAUS(abc @ 27.5. 2007, 09:53) *
Hugikselle myös thumbup.gif . Äläkä unohda laittaa proffalle viestiä, sillä sitä ei varmaankaan voi jälkikäteen hoitaa, kuten verotukseen liittyviä asioita.

Sähköposti odottaa vieläkin lähettämistä oops.gif Sanamuodot jo melkein suunniteltu, niin että josko jo tänään saisin sen lähtemään. Sitten kaikki peukut pystyyn, että proffa ei ole kadonnut kesälomille.

LAINAUS(s-ml @ 27.5. 2007, 12:47) *
Hugiksen kukkakuvia odotellessa, kai ne vielä on hengissä smile.gif

Ovat hengissä, mutta kameran johto (siis se joka tulee kameran ja koneen väliin) on jossain varmassa tallessa. Varmaan siks ettei Helmi sitä löydä, mutta nyt ei löydä emäntäkään.

LAINAUS(bellfegor @ 28.5. 2007, 09:44) *
Kukas Hugelle antoi luvan sairastua? Sitä pitää anoa ensin lupaa saako sairastaa!

En tiedä, kuka tän flunssan mulle soi, mutta pois sais jo lähteä. Nyt ollaan siinä vaiheessa, että kun istuu, räkä valuu nenästä norona ja kun makaa, menee kaikki röörit tukkoon. Sitkeen sorttinen pöpö on ainakin...

LAINAUS(bellfegor @ 30.5. 2007, 14:51) *
Asia numero 3: Hankkikaa borzoi, se ei ole p-kärpänen teehee.gif

Älä nyt täälläkin yllytä. Hirveesti tekis mieli omaa venakkoa, oli sitten perskärpänen tai ei. Täällä näitä polvitaipeessa kulkijoita on kolme: H&H ja Otto-kisu, ihme etten pahemmin ole vielä kompastunut...

LAINAUS(s-ml @ 31.5. 2007, 11:47) *
Täällä on tullut tosi rankasti vettä koko aamu. Tietysti vesi oli kerääntynyt ulko-oven eteen järkyttävän suureksi lammikoksi. Ei edes hyppäämällä ihan yli päässyt, joten jouduin lapiohommiin tuonne sateeseen. Yhtään märkä ollut..mummeli kurkkia ovelta ja kävi keittiön matolla sillä välin kusella. Kerpele, ei tassuaan voinut kastella. Minähän luulin, että se kävi nurtsilla, mutta ei.

Eilen agiliytharkoissa sain affen putken ja rätin läpi, sitä voisi jopa hehkuttaa biggrin.gif Olemme kyllä aika erilainen pari siellä muiden joukossa ja hurtilla huumorilla vedetään harkat läpi. Olisipa ollut video mukana, kun affe käveli läpi lähes maassa olevat esteet erittäin tyylikkästi pää pystyssä karvat hulmuten ja pudotti jokaisen. Yhtään ei koiraa pudotus haitannut, tyylikkyys säilyi loppuun asti. Koomisen näköinen, muut sentään hyppäsivät ja juoksivat vaikka matalat esteet olivatkin, mutta ei affe. Ei varmaan näin kirjoitettuna tunnu miltään, mutta oli vaikea pysyä pokkana siinä vierellä. Osa porukasta nauroi sivummalla ihan kippurassa. Hyvä me w00t.gif

Voi mummelia wub.gif Ihan on kuin meidän Hugon oireet... Lammikkoonhan ei voi astua ja vesisateessa ei sovi kävellä.

Tuon afgaanin agitreenit olisin kyllä tahtonut nähdä. Pääasia että tyylikkyys säilyi!

LAINAUS(s-ml @ 31.5. 2007, 14:45) *
Borkkua tai bortsua taidetaan käyttää monestakin rodusta, niistäkin olen itse välillä sekaisin.

Ei, vaan borkku =bordeauxindoggi ja bortsu = borderterrieri tai bordercollie wink.gif Borkku on siis yksinoikeudella varattu meille rolleyes.gif

Täällä vaan loma lähenee, tänäänkin lähdin jo klo 11 töistä kotiin. Vielä olen vähän hukassa, että mitä tällä kaikella ajalla tekisin, mutta kyllä tähän taas tottuu nopeasti. Lauantaina olis kahdet lakkiaisjuhlat tiedossa, jos teillä olis ehdotuksia runoiksi onnittelukortteihin, olisin kovin kiitollinen. Kyseessä siis kaksi nuorta miestä. Ja sitten kun joku vielä etsis mulle sopivan vaatetuksen siksi päiväksi blushing.gif
s-ml
Borkkuko yksinoikeudella teidän? ehei, smile.gif olen kuullut myös borzoita silloin tällöin sanottavan borkuksi. Venakkohan sen yleisin lemppari on, mutta myös jotkut (asiaa tuntemattomat) käyttävät borkkua. Ehkä borzoi on vaikea lausua, siitäkin kuulee monta eri versiota.
Eilen oli kuulemma ollut Rajsaaressa ihana borkkupentu, siis ei borzoi:) Se olisi kovasti tahtoni hengailla Camun kanssa, yhdessä nuuskivat ruohoja. Omistaja tuli ja haki pennun pois ja määräsi sen istumaan viereensä. Jännää puistoilua, parin muukin koirat olivat käsketty viereen. Ehkä siinä joku idea oli takana.

Kuvien odotus siis jatkuu, oletkos varma, ettei johto ollut Helmin mahassa aiheuttamassa ripulia smile.gif ei vaan, mä tiedän missä se on; keskimmäisen laatikon vasemmassa takakulmassa kaiken papereiden ja rojun alla. Siellä.

Mulla on sama ongelma, kuka kävis puolestani vaatekaupassa..kerrankin olisi iltapuku, niin yhteenkään juhliin se ei tällä kertaa käy. Sinä psität tietty jonkun kesämekon, niitähän on kaupoissa vaikka kuinka. Stockalla on Vero Modan mekko tarjouksessa, tosi kiva. Vähän reilu 20e, sen verta sun pitää kundien takia uhrata smile.gif Mulle ne mekot ei käy, eli mitähän sitä tunkisi päälleen..
Runoja kortteihin mulla taitaa olla moniakin, voisin kaivaa niitä esille huomenna. Onko tyylitoivomusta?
Hugis
^ Älä pelottele sillä johdolla... Tuli kyllä itellekin mieleen, että näinköhän se on neidin masussa, mutta ripulia ei ole kyllä ilmennyt. Eiköhän se löydy, kun alan raivata näitä työpapereita pois silmistä biggrin.gif

Eihän nyt borzoi voi olla borkku ohmy.gif Se on borzoi happy.gif Mutta toisaalta, helpottaa mun elämää, jos mulle se venakko tulee, kun sanon vaan ihmisille heidän kysellessään mun koirien rotuja, että mulla on näitä borkkuja thumbup1.gif

Kukahan borkkupentu siellä Rajiksessa oli? Oliko se ainoana koirana vai oliko toinen mukana? Melko omituista, jos vaava ei ole Camun kanssa saanut hengailla unsure.gif Luulis ihmisten menevän puistoon juurikin sen takia. Ja Camuhan on mitä parhainta seuraa pienille koiranpoikasille, voi kertoa monta opettavaista tarinaa siinä hengailun lomassa rolleyes.gif

Ei sillä runolla niin väliä, kunhan ei oo liian hempee. Kyse on kuitenkin jo isoista miehistä tongue.gif
bellfegor
Hyvää ja aurinkoista huomenta kaikki iloiset ystäväni täällä. Tänään täällä paistaa somasti aurinko, mutta tuuli pitää ilman raikkaana. Lisäksi bellf on eilen suorittanut puolipakollisen partiolaisosuutensa tälle kesälle ja käynyt tanssittamassa eläkeläispappoja meritansseissa eilen. Siis minä, joka en KOSKAAN tanssi laugh.gif Käy sitä siis vahinko mullekin joskus. oops.gif
Borzoi on venakko, borzi, ryssä tai borzu tai sitten puikkonokka vaan ei borkku. Mutta mehän voidaan Hugen ja Sipan kanssa perustaa B&B&B-klubi teehee.gif
Abc:lle toivottelen erityisen hyviä treenikelejä! Muille vain hyvää työpäivää!
s-ml
Muistinpa heti aamusta katsoja runoja. Paitsi ei niitä juuri ollut, suurin osa vain onnentoivotuksia eri sanoin. Muutama lyhyt oli;

Tulevaisuus kuuluu niille, jotka uskovat unelmiinsa!
Sydämelliset onnittelut uudelle ylioppilaalle!

Saavutit yhden määränpään,
on edessä tie elämään.

Mainiota tähän asti,
onnea myös jatkuvasti!

Meno mainio jatkukoon,
kukkien kasa kasvakoot!

Aika nakki,
tuli lakki!
Riemukkaat onnittelut!

Tie maailmalle käy koulun kautta. Valtaisesti vaeltajaa onnitellen!

No, ei kovin hyviä. Oletko katsonut Positiivareista, sieltä voisi jotain löytyä.

Jollain miehelle se borkkupentu oli. Camu rakastaa pentuja ja osa leikkiä kauniisti, nytkään ei lähtenyt juoksuttamaan sitä ympäri saarta, minkä saattaa tehdä aikuisten koirien kanssa. Mies varmaan pelkäsi vinttaria ja loukkaantumista.

Rajasaaresta tulikin mieleen viime käynti, mummelilla taitaa olla dementiaa. Päästimme koirat ulos autosta Rajasaaren parkkiksella, mummeli lähtee vetämään kauas, ihan väärään suuntaan, veneiden luo. Ei kuule eikä taakseen vilkaise sinne vaan köpötteli tärkeänä. Jouduin juoksemaan koiran kiinni ja koputtamaan sitä selkään, vasta siten heräsi; mitä häh! Vähän vihellellen tuli takasin; mä nyt vaan kävin vähän tuolla, tietty tiedän missä portti on (ei se mitään tiennyt) biggrin.gif Vanhuus ei näemmä tule yksin..
abc
Huomenta thumbup.gif . Nyt on hieno ilma ulkona, tuuleekin smile.gif .

Onneksi on kuivaa. Kolme viikkoa ollaan kipeän koiven kanssa oltu, käyty leikkimielisessä kisassa, huilittu/syöty antibioottikuuri ja maanantaina treeneissä ja kaksi kertaa samassa ajassa jo lekurissakin. Eka antoi anturaan vain sen antibiootin ja koipi ei siitä paremmaksi muuttunut, eilen soittelin samaiselle lekurille ja oltaisiin vasta maanantaiksi saatu aika kuvaukseen. Minäpä otin toiseen ell yhteyttä ja päästiin saman tien vast.otolle eikä mitään kuvauksia tehty, vaan anturaan viilto, puhdistettiin sisus ruiskuttamalla ja laasteria päälle. Ja tänä aamuna koira on ollut taas mun hermojani repivässä kunnossa voinniltaan. Juu ja toi kuivuus maassa siksi hyvä, ettei meillä muovisuojukset jalassa kestä. Ensimmäinen ulosvienti tapahtui aikaisessa aamussa ja silloin se suojus oli vielä uutuus ja se pysyi jalassakin, mutta toisella kertaa kohta tunnin päästä, niin sitten ei enää jalassa pysynytkään. Tän päivän, kun sais kunnialla ohi ilman laastarin kastumista, niin ehkäpä sitten taas päästään normaaliin olotilaan.

Minä olen oikein ajatuksen kanssa miettinyt, että nimenomaan Helmin kanssa taitaisi borzoi sopiakin erinomaisesti yhteen. Mutta sitten pitäisi kyllä Hugollekin se kaveri löytyä, ettei tarvitsis kolmantenapyöränä joukossa olla tongue.gif .

Mä oon kohta tunnin kai veivannut tätä mun sepustustani ja sillä välin koko Suomi on ehtinyt käydä kirjoittelemassa laugh.gif . Perkuleen koira, kun hyppyyttää taas edestakaisin. Varmaan on kunnossa, kun ei anna mun istahtaa kertaakaan kunnolla netin viereen, kun jo kiiruhtaa raapimaan sohvaa, mattoja kasaan jne jne.

Bellf toi on hyvää partiolaistoimintaa, toi tanssiminen. Vastahan kesä on alussa, joten vielä kerkiit moneen kertaan pistää jalkaa koreasti pappojen kanssa smile.gif . Meritanssit. Kuulostaa tosi houkuttelevalta, varsinkin jos tanssimisesta tykkää kuten minä. Oletan, että on ollut lava rannan vierellä tai sitten tori sataman tuntumassa, jossa karkelot ovat olleet.

Täytyy pikaiseen tulla vielä korjaamaan painovirhettä. Siis koko Suomi on ollut aikaisessa paitsi Espoo on jostain syystä kadoksissa biggrin.gif . Missähän Sipa luurailee?
bellfegor
Ei kun ihan vaan kylpylässä tuossa meidän lähirannassa. Oikeastihan siis en tanssi koskaan, vaan papoille en kehdannut sanoa ei, kun ovat sentään tätä ihanaista isänmaatamme joskus henkensä kaupalla puolustaneet.
Sidos- ja suojausmenetelmänä kannattaa käyttää itseensätarttuvaa Coban-sidosta siinä sidetaitoksen ja muun päällä. Jos on tosi kosteaa, kannattaa väliin laittaa se kosteussuoja ja sitten Coban päälle. Kestää melko hyvin normaalia lenkkeilyä ja on helppo vaihtaa. Coban sopii myös muiden sidosten laittamiseen, koska ei tartu karvoihin.

Ja Hugelle kaivelin tämän:
Valkolakki kutreillaan,
matkalippu maailmaan
Vasta uljas alku tämä,
edessä koko elämä.
s-ml
Anturahaavat ovat sitten ilkeitä, ainakin pennun kanssa niiden parantuminen saattaa kestää. Meillä ne ovat auenneet uudestaan, milläs nuo pidät hiljaisina..pää muutenkin tahtoo hajota jo puolessa päivässä, jos ei pääse juoksemaan wink.gif Urokseltamme meni meni varpaasta luut lähes sirpaleiksi, jänteet poikki ja hermovaurio kuuden kuukauden iässä. Oli hieman vaikeuksia pitää koira ja pakettikoipi aloillaan.. Koira sai mielettömiä bimbokohtauksia sängyssään, käärmemäisen tanssin kehitti niiden viikkojen aikana. Olisin voinut lähettää sen Intiaan käärmelumoojaksi smile.gif
Tsemppiä teille sinne, abc, toivottavasti pieni tassu pian parantuu!

belf, ei kai rotuharrastajan mielestä borzoi ole borkku, mutta monesti niin olen ulkopuolisten kuullut sanovan.

Täällä on myös tuulista ja vihdoinkin paistaa aurinko, koko viikkona sitä ei ole näkynyt. Kohta siirryn pihatöihin ja ajamaan nurtsia. Odotan ensin toista puoliskoa aamupurjehdukselta kotiin, saa auttaa ulkotöissä. Aivan ihana kesäaamu eikä kiirettä mihinkään smile.gif
Hugis
No jopas tänne ehti tulla tekstiä, kun kävin viimeist kertaa tänä keväänä työpaikalla thumbup.gif Eli mulla ja rutuilla on nyt virallisesti LOMA cool.gif Ilmakin on juuri sopiva, ei tule Hugo-herralle kävellessä liian kuuma eikä sada sitä inhottavaa vettä happy.gif Eilen illalla tuli valtava vesikuuro, kun olin lähdössä iltalenkille ja MOLEMMAT rutut teki stopin 10 metrin jälkeen ohmy.gif Siis Helmikin alkaa oppia kunnon ranskalaisprinsessan tapoja happy.gif

Voi mummelia, kun portin paikka pääs unohtumaan biggrin.gif Jospa sillä olikin tärkeetä asiaa sinne toiseen suuntaan, smäläri ei vaan tajunnu wink.gif

Miralle paranemispeukut, vaikka ei se tunnu niitä tarviivan. Taitaa neiti pitää abc:n liikkeessä pikkutempuillaan. Mä olen jo luopunut matoista kokonaan, kun ruttujen mielestä mattojen pitää olla rutussa, luonnollisesti smile.gif Mä olen tassuhaavoissa käyttänyt myös sitä itseensätarttuvaa käärettä, sitä saa kivan värisinäkin ja on tosi kätevää. Ei meilläkään mitkään tassusukat tai muut vempaimet montaa askelta tassussa pysynyt. Siitä anilliininpunaisesta Hugo ei hirveesti tykänny biggrin.gif

Missä Sipa on? Jännä, miten ihminen nopeesti muuttaa tapojaan. Nykyään tulee koneen avaamisen jälkeen ekana kurkattua tänne kyökin puolelle, josko joku olis ehtinyt kirjoittamaan kuulumiset. Muu saa odottaa.

E: Oli mulla yks kysymyskin, te kaikentietävät ystäväiseni smile.gif Jos koiran kimpussa on paljon hyttysiä/mäkäräisiä, nin mitä käytätte karkotteena? Mulle on jostain jäänyt sellainen käsitys, että edes niitä ihmisvauvoille tarkoitettuja offeja ei saisi koiraan laittaa. Olenko väärässä?
abc
LAINAUS(Hugis @ 1.6. 2007, 11:07) *
Missä Sipa on? Jännä, miten ihminen nopeesti muuttaa tapojaan. Nykyään tulee koneen avaamisen jälkeen ekana kurkattua tänne kyökin puolelle, josko joku olis ehtinyt kirjoittamaan kuulumiset. Muu saa odottaa.

Äläs muuta sano, ellei ole yliväsynyt, kuten mulla tässä välillä oli, niin kyllä tänne puskaan on poikettava ainakin kerran päivässä biggrin.gif .

Rupesin nyt kyllä ihan oikeastikin ajattelemaan Sipaa, sillä kyllä hänkin ainakin kerran päivässä kurkkimassa käy työpäivinä. Sitten mietiskelin, että niinköhän teletappipojat ovat jo niin vanhoja, että heillä olis yks etappi opinnoista päättymässä tänään ja Sipa olisi poikien juhlahumuun eksynyt. Kovin monia vaihtoehtoja ei Sipan poissaoloille ole, joten kyllä pikkusen huolestuttaa.

Ja sorry Hugis oon mä niin monet makeet naurut saanut H&H:sta, etten oikein oo käsittänytkään ennenkuin nyt, että samat syyt mitkä tuovat naurua ja hupia, voivat olla myös suuria rasitteita biggrin.gif .

Täytyy ottaa muistiin Bellfin mainitsema Coban thumbup1.gif . Hiukan on sellaisia aavistuksia tulevaisuudesta, että saattaisi ola hyvä olla sellaistakin kotona. Yleensä minulla ei ole mitään ensiaputarvikkeita. Betadinelle olen kuitenkin ollut uskollinen ja sitä löytyy kaapista. Joten Huguksen kysymykseen karkotteista, niin niitä en ole käyttänyt milloinkaan.

Ja kyllä toi Miran antura varmaan paranee. Ei siinä ollut kuin pieni musta pistekohta silloin, kun aloin sitä syynäilemään. En edes aluksi ymmärtänyt, että se olisi se vaivan paikka. Risoo hieman se, että ekalla kerralla lääkäriin viedessä ell ei heti pistänyt pistekohtaan reikää, kun se oli umpeutunut, että olis saatu mömmöt heti pois. Tää toinen ell. tutkikin ihan toiseen tyyliin ja tajus heti ettei kuvauksia tartte, vaan parsinneulan kokoisella neulalla pisti reiän auki ja toisella saman paksuisella neulalla sitten teki sitä huuhtelua. Meillä ei ole muuta kuin paljas laastari siinä suojana, ettei heti menis mitään sisään. Saattaa olla, että niin pieni reikä on jo huomispäivän aikana taas ummessa.
sipa
LAINAUS(abc @ 1.6. 2007, 14:40) *
Rupesin nyt kyllä ihan oikeastikin ajattelemaan Sipaa, sillä kyllä hänkin ainakin kerran päivässä kurkkimassa käy työpäivinä. Sitten mietiskelin, että niinköhän teletappipojat ovat jo niin vanhoja, että heillä olis yks etappi opinnoista päättymässä tänään ja Sipa olisi poikien juhlahumuun eksynyt. Kovin monia vaihtoehtoja ei Sipan poissaoloille ole, joten kyllä pikkusen huolestuttaa.

Ai herranjestas sentään, unohdinko mä mainita että mulla oli perjantaina kesälomapäivä, kun haetiin meidän vaunu huollosta, ja enhän mä mitenkään kerinnyt konetta edes aamulla avata kun kahvin juonnin jälkeen aloin heti pakkamaan ja kahdeksalta olin jo kaupassa ja sitten Keimolanporttiin Vantaalle vaunua hakemaan. Oltiinkin hyvissä ajoin Nummi-Pusulassa kun kello oli vasta 11:00 kun oltiin perillä.. Nyt ne on sitten taas vuodeksi ohi ja saadaan viettää mökkeilyä, ilman matkustamisia ja teltanpurkuja..

Jestas että ihmisellä osaa olla tavaraa tollaisessa vaunussakin, muutama tunti meni kun sain kaikki tavarat paikoilleen ja se telttakin piti heti laittaa että saatiin pöydät ja tuolit pois Ukon siskon teltasta.. Tosi kaunis viikonloppu olikin, aurinko paistoi aamusta iltaan, että ei tarvinnut paljon sisällä oleilla.
bellfegor
Huomenta kaikille! Olen näemmä hajamielisempi kuin luulinkaan, koska olen unohtanut vastata siihen ammattiasiaani koskevaan kysymykseen eli eläimille on olemassa hyönteiskarkoite kauppanimellä Sekter. Maksaa noin 14 euroa. Pitäisi toimia kaikenlaisiin lentäviin ötököihin. Anteeksi kauheasti tämä unohtelu. oops.gif
Hugis
Bellf, entäs nämä vauvoille tarkoitetut karkotteet? Kun mä en laittais, mutta olen kuullut monien käyttävän. Että ovatko haitallisia?

Mulla siis eka virallinen lomapäivä aluillaan, ja ilma suosii smile.gif Tosin nyt pitää ekana lähteä apteekkiin, kun tuo olkapää vihoittelee niin paljon, etten pysty kirjoittamaankaan kuin toisella kädellä...
sipa
Hyvä belff että mä en ole ainoa lahopää joka unohtelee kirjoittaa. thumbup.gif

a.b.c Mä unohdin viellä sanoa että ei teletapit viellä koulussa ole, aloittavat vasta syksyllä sen taipaleen.. Muita kiireitä siis meikäläisellä.
Hugis
Nyt kun Sipa on löytynyt, niin alan huudella Tizin.... siis chilianin perään unsure.gif

abc, mä lohdutan, että Hemppu täytti eilen 1v 8 kk, ja jo alkaa näkyä valoa tunnelin päässä happy.gif Enää ei tarvitse montaa kertaa viikossa alkaa heti siivoamaan, kun kotiin saapuu, jos en itse ole jättänyt jotain kiintoisaa pureksittavaa näkösälle. Taitaa tuo whippet olla koostaan huolimatta melko ylettyvä rotu biggrin.gif. Ja Hugo nyt ei jaksa enää kiinnostua juuri muusta kuin ruokakupista ja pehmeästä tyynystä.

Kävipä tuossa viime viikolla. Lähdettiin ruttujen ja naapurin Urhon kanssa lenkille (kyllä, luitte oikein, Hugo sietää toista urosta ja jopa leikkii sen kanssa smile.gif) ja ajateltiin oikaista tuosta vastapäisten kerrostalojen pihan läpi lähimetsään. Normaalisti Helmi kävelee ainakin 20 minuuttia, ennenkuin tekee kakan, joten en voinut kuvitellakaan, että se kyykistyy sinne pihapuskan juureen. Mulla oli tietysti pusseja mukana ja olin jo repimässä ensimmäistä Hugon remmistä irti, kun tielle pysähtyy auto ja sieltä nousee mies ja huutaa mulle suoraa huutoa angry.gif Minä yritin siinä kasan keruun lomassa pyydellä anteeksi vahinkoa ja esittelin kaikki pussitkin, jotka mulla on taskuissa tälläisen varalle, mutta mies ei edes kuuntele, kun huutaa vaan ihan hurmiossa ja kävelee kohti. Jouduin jo varoittamaan, että lähemmäs ei varmaan kannata tuolla asenteella tulla, kun huomasin Hugon jo ärtyvän. Jossain kohtaa mullakin paloi pinna ja korotin ääneni...

Suivaannuin tuosta niin paljon, että kotiin päästyämme tekstasin ison lapun ja kävin liimaamassa sen kyseisen talon parkkitalon oveen, koska auto tuli sieltä. Hyvin ystävälliseen sävyyn tosin ja omilla yhteystiedoillani, että voi ukko ottaa yhteyttä. Että näköjään on aivan sama, siivoaako kasat vai ei, silti pitää kuunnella huutamista. Ja että lain mukaan koira saa kakata melkeinpä minne vaan, kunhan omistaja huolehtii kasan pois. Koirat ei osaa lakikirjoja lukea. Ja että mulla ei todellakaan ole tapana paskattaa koiriani toisten pihoilla, mutta nyt kävi vahinko ja 52-kiloista koiraa ei siinä vaiheessa siirretä kuin traktorilla. ja että olen edelleen hyvin pahoillani tästä mielen kuohuttamisesta happy.gif Eipä ole yhteydenottoa kuulunut, lappu oli kyllä hävinnyt muutaman tunnin päästä.
bellfegor
Voin suorastaan nähdä Hugiksen huutamassa pää punaisena kakkapussi kätösessä blink.gif
Vauvajuttuja voi ehkä käyttää, mutta ei silmien tms lähelle.
abc
LAINAUS(sipa @ 3.6. 2007, 13:32) *
Ai herranjestas sentään, unohdinko mä mainita että mulla oli perjantaina kesälomapäivä, ...

Toi muutoin oli Sinun tähän astisista PAHIN moka biggrin.gif .

Ai, eiks ne teletapit oo vielä aloittaneet kouluakaan ohmy.gif . On multa tainnut mennä omat lapsenlapset ja sun teletapit sekaisin laugh.gif .

Eilen kävin katsomassa yhtä asuntoa ja se olis ollut kuin karamelli mulle, mutta hitsi vieköön, siinä olisi täytynyt tehdä täys remppa angry.gif . Sellaisiin remppoihin en enää viitsi alkaa, vaikken itse sitä suorittamista tekisikään. Tuli tosi hulppea olo tulla kotiin siltä asuntonäytöltä, kun tää oma näytti niin huikeen hyvältä, vaikka tekemistä täälläkin olis. Pitäisi päällystää keittiön ja vaatehuoneen lattiat tyylikkäämmiksi, mutta en ole pitänyt kiireitä, sillä lattiat ovat hyvässä kunnossa iästään huolimatta. Vain väri sais olla toisenlainen.

Poikettiin sitten eilen taas kolmiloikkaajan kanssa ell:ssä. Ei oo uutta märkää työntänyt anturaan, joten nyt otettiin lääkitystä avuksi, että saataisiin vauhtia paranemiselle. Onneksi on kiltti hauveli. Tyytyy tilanteeseen. Niin, tyytyy ja tyytyy, ulkona ei tahdo kaiken aikaa muistua mieleen, että just innostuminen kaiken perään edesauttaa niitä kiputiloja.

Ai niin, kun eilen tulin sieltä asuntonäytiltä, niin meillä oli matot paikallaan (ne pienet joita se aina riepottamassa), ainoastaan kahden ison maton kulmat oli hiukkasen taitettu maton päälle. Täytyyhän sitä joku merkki jättää siitä, että poissaoloni ei ole niin suotavaa wink.gif .
abc
Unohtui Hugikselle sanoa, että sitten, kun sen borzoin hankit, niin et tarvitse enää tiskikonetta eikä Sinun itsesikään tarvitse enää astioiden pesulla päätäs vaivata thumbup.gif .

Meillä ei yletytä tiskialtaaseen kuin päällimmäiseen astiaan, mutta hyvä niinkin. Yksi lautanen vähemmän tiskaamista, kun sen saa heti laitettua kaappiin rolleyes.gif .
sipa
a.b.c Voi harmi ton asunnon kanssa.. Kun löytyy joku "karamelli" niin johan siinä on sitten rempan tarvetta.. dry.gif Mutta kyllä se helmikin sieltä varmaan viellä löytyy..

Ukon siskokin kävi vaikka kuinka monta asuntoa katsomassa ja aina se kaatui johonkin, kunnes löysi tämän nykyisen asunnon ja ei olis voinut parempaa löytäkkään.. Ja se oli ihan uusi taloyhtiö johon sitten pääsi muutamaan. Kuukausi katsomisen jälkeen olikin sitten muuttoa valmis. Mä ihastuin siihen asuntoon kun siinä on just mun väritkin, makkari ihanan sininen.. wub.gif Ja rivari päätyhuoneisto jossa on viellä oma piha Tildalle..

Miralle rapsutuksia että paraneminen alkais vauhdilla lääkekuurin ansiosta.. thumbup.gif
abc
Joo, eiköhän niitä asuntoja löydy. Enpä oo ees katsellut aikoihin mitään asuntoja, mutta nyt kun on toi koipikipeinen himassa, niin jää vähemmäks ulkoilut ja rupesin ajankuluksi katsomaan asuntoja. Ei ois pitänyt, kun heti oli sellainen passelin kokoinen ja kivanlainen huoneratkaisuilta näytillä. Ja sijainniltaankin ehkä pikkasen parempi mitä nykyinen on. Meinaan vaan, että sieltä tulis ehkä himpun verran helpommin lähdettyä kenkäostoksille biggrin.gif . Hitsi, kun kaikki jalkineet on tällä hetkellä komerossa "viimeisiä viedään" sorttisia. Sandaaleissa ei pysy kiinniketarrat enää kiinni, lenkkareita käytettäessä on kuin kulkis varpasillaan ja kumisaappaat, hmmmm..., ne nyt taitavat olla ehjät, mutta taitasivat olla ehkä liian kuumat näille keleille.

Antaas nyt katsoa mihinkä tästä vielä innostuu. Mä olen kyllä sellainen extempore-tyyppi, mutta käännän myös kelkkaa extemporesti, joten kaikkihan on mahdollista, ellen ole väsynyt minkäänlaiseen jaksamiseen. Silloin harvemmin hötkyilen mihinkään suuntaan.
bellfegor
LAINAUS(abc @ 5.6. 2007, 09:07) *
Unohtui Hugikselle sanoa, että sitten, kun sen borzoin hankit, niin et tarvitse enää tiskikonetta eikä Sinun itsesikään tarvitse enää astioiden pesulla päätäs vaivata thumbup.gif .

Meillä ei yletytä tiskialtaaseen kuin päällimmäiseen astiaan, mutta hyvä niinkin. Yksi lautanen vähemmän tiskaamista, kun sen saa heti laitettua kaappiin rolleyes.gif .

Tuossa on se hipukan ja borzin oleellisin ero ( kokoa ja karvanlaatua lukuunottamatta ); borzoi ei syö käytettyä ruokaa! laugh.gif Sillä pitää olla oma, PUHDAS lautanen, josta tarjoillaan vain koskematonta ruokaa. Jämien tarjoaja saa hyvin äkkiä pitkin tosi pitkää nokkaa katseen, joka kysyy hyvin närkästyneenä, että mikäs jätejoonas minä olen?
Kyllä Hugollekin löytyy oma borzikamu aivan varmasti. Niitä on näet myös rauhallisempia malleja whistling.gif
Hugis
LAINAUS(abc @ 5.6. 2007, 12:39) *
Antaas nyt katsoa mihinkä tästä vielä innostuu. Mä olen kyllä sellainen extempore-tyyppi, mutta käännän myös kelkkaa extemporesti, joten kaikkihan on mahdollista, ellen ole väsynyt minkäänlaiseen jaksamiseen. Silloin harvemmin hötkyilen mihinkään suuntaan.

Mäkin olen muuttanut aina ihan ex tempore ja ikinä (no ok, kerran) ei oo huonoa valintaa tullut tehtyä. Tuossa yhdessä kerrassa se virhearviointi olikin sen asuinkumppanin suhteen, asunto oli aivan ihana.

LAINAUS(bellfegor @ 5.6. 2007, 14:51) *
Tuossa on se hipukan ja borzin oleellisin ero ( kokoa ja karvanlaatua lukuunottamatta ); borzoi ei syö käytettyä ruokaa! laugh.gif Sillä pitää olla oma, PUHDAS lautanen, josta tarjoillaan vain koskematonta ruokaa. Jämien tarjoaja saa hyvin äkkiä pitkin tosi pitkää nokkaa katseen, joka kysyy hyvin närkästyneenä, että mikäs jätejoonas minä olen?
Kyllä Hugollekin löytyy oma borzikamu aivan varmasti. Niitä on näet myös rauhallisempia malleja whistling.gif

On se borzoin omistaminen varmaan kokemus... Onneks on näitä jätemyllyjä, joille voi sitten ojentaa ne ruuat, jotka ei puikkonokalle kelpaa biggrin.gif Paremman puutteessa nää kun syö vaikka käytettyä kissanhiekkaa... dry.gif

Hugo ei jaksa lenkkeillä yhtään. Käy varmaan tää helle herran voimille. Kaks kertaa oon tänän yrittäny, mutta Huu pistää jarrut päälle parinsadan metrin jälkeen. Jos ei illallakaan kävele pidemmälle, pitää sitten käydä Hempsun kanssa erikseen pidemmällä, niin saan nukkua yöllä. Neidillä alkoi juoksutkin tänään...
abc
Hyvä, etten haksahtanut borzoihin thumbup.gif . Mulla ei oo milloinkaan ollut ruoan suhteen nirsoa koiraa thumbup1.gif . Ainoat ajat, jolloin ruokaa menee vähemmän, vois melkein syömättömyydeksi kutsua, on silloin, kun ovat olleet kipeinä. Sama tilanne on nytkin. Mutta, jos on sairas, niin silloinhan ei ulkoilua ja liikuntaa ole riittämiin, niin miksipä sitä silloin söisikään.

Mä oikein INNOLLA odotan kuulumisia Hugiksen huushollista sitten, kun se borzoikin on hankittu biggrin.gif . Kyllä, kyllä kokemusta tulee aivan taatusti lisää. Ja takuuvarmasti minä ainakin olen sitten täällä netissä lukemassa niistä kokemuksista. En tiedä, mutta tuntuma olisi sellainen, että borkuissa ja borzoissa olisi eroja kuten on bullmastiffeissa ja wipukoissakin laugh.gif . Ei muutoin uskois. Ennemminkin tulis ajateltua, että koira kuin koira, samalla kaavalla ja kyllä se siitä tongue.gif .

Ja arvatkaas kuka on täysin kypsä tohon aurinkoon, kun se noin kuumana porottaa sneaky2.gif . Olen tänä aamuna jo ajatellut kerätä kaikki tennispallot mitä meiltä löytyy ja ruveta nakkelemaan niitä aurinkoa kohden, jos sais vaikka osuman ja se tipahtais taivaanrannan taa. Mun pitäis jatkaa hommia, järjestelläkseni vaatehuonetta ja noita vaatekaappeja hieman uuteen uskoon, mutta tee nyt mitään, kun toi aurinko sekoittaa elämän veltostuttaen ihmisen tiskirättiäkin kurjemmaksi. Aloitin muuten noiden kaappien kanssa jo toukokuun alkupuolella muistaakseni, mutta kesken ovat peijuunat jääneet. On se vain kummaa, että kun saa inspiksen tehdä jotain ja sitten innolla aloittaa, niin pienelläkin keskytyksellä voi olla niin suuri merkitys, että menee kuukausia ennenkuin saa taas otetta töiden jatkamiseen.
bellfegor
Hikihän siinä tulee, jos palloja nakkelee auringossa. En suosittele laugh.gif Borzoissa ja bullmastiffissa ei loppujen lopuksi ole kovinkaan paljon eroa. Kokemusta kun on kummastakin useamman yksilön verran. Leikkivätkin keskenään somasti. Samoin yhdistelmä borkku+borzoi on kokeiltu ja hienosti toimi!
abc
Juu, en minäkään ajatellut kirjoittaessa, etteivätkö koiruudet KESKENÄÄN pärjäisi. Borzoin ja borkun koko erokaan ei ole rajoitteena. Suuremmatkaan koko erot eivät haittaa, jos passelit yhdistelmät luonteiltaan jne sattuu saamaan. Mutta tää kaikki muu touhu on vain hyvin erilaista. Vai onko mulle sitten sattunut niin ääripään koirat, että elämäntavoiltaan ovat niin erilaisia, että jopa minä erot huomaan. Mutta wipustahan en osaa sanoa millainen se sitten on, kun tulee aikuiseksi. Kokemusta siihen ei ole vielä kertynyt smile.gif . Hyväntahtoisuus ja kiltteys löytyy varmaan jokaisesta nyt mainituista roduista, sitä en epäile hetkeäkään. Mutta kyllä mä tässä vaiheessa on vielä vahvasti sitä mieltä, että helpommalla olisin bullmastifiin kanssa päässyt.
sipa
a.b.c thumbup.gif Nakkele sinä vaan niitä palloja.. Mä kirosin tota samaa just kun tultiin syömästä ja aurinko paahtoi niin kuumana että musta paita meinas sulaa päälle, vaikka onkin t-paita.. Duunikaveri jolla on tämä puuterihuisku nautti tuosta helteestä ja sanoi että sai tulla viellä kuumempaa, että tämä on vasta lämmintä ja yksi toinen nainen oli hänen kanssaa samaa miletä.. Mä meinasin jo huitaista niitä.. laugh.gif Johan ne ovat paahtaneet aivonsa tuossa paistessa kun tuollaisia pehmeitä alkavat puhumaan. blink.gif

Onneksi ulkona tuulee, että se tekee ilmasta siedettävän.. Mittari näytti 32 astetta, siihen tosin paistaa aurinko, mutta kuitenkin kuuma siellä on silti.. Iltapäivällä ei sitten kauheeta lenkkiä voi Bonon kanssa tehdäkkään, ei ainakaan ihan aurinkoisella paikalla.. confused.gif

Hugikselle Onnea borzoin etsimiseen, ja jännityksellä täälläkin odotamme uutisia koska se tapahtuu.. Venakot on niin ihania.. wub.gif
bellfegor
Meillä täällä tuulee kivasti. Ei ole niin kuumaa.
Wipu on varmaan luonteeltaan aika paljon aktiivisempi kuin borzoi. Borzoi on enemmänkin nautiskelija. Siksi varmaan sopii mulle niin hyvin. whistling.gif Tykätään rentoilusta. Vähän samaa vikaa on ollut myös tuntemissani bulteissa. Molemmat rodut ovat myös välttäneet vettä ja kuraa viimeiseen asti.
abc
Piti tulla kiittämään bellfiä, kun äsken unohtui, että muistutti siitä, että palloja nakellessa tulee kuuma laugh.gif . On tainnut mun aivot myöskin pehmetä tosta kuumuudesta, kuten Sipan duunikavereiltakin laugh.gif .

Musta t-paita se mullakin oli aamulla ja voin vakuuttaa, että nyt päivällä vaihtaessani keveämpään ja vaaleaan paitaan, niin tilanne ei miksikään muuttunut kuumuuden osalta angry.gif . Eikä tollasessa ilmanalassa jaksa koirulit eikä ihmiset. Kyllähän sitä paikallaan seisten tai mieluiten istuen saattaisi jossain varjossa jonkun aikaa olella, mutta siinä pitäisi sitten ulkoilutettavankin tajuta, että hötkyilyt ei sellaisiin istumisiin sovi.

No, sielläpä jo ehti bellfkin kommentoimaan noista roduista biggrin.gif . Juu, niin minäkin luulen, että wipu on vilkkaampi (ja etenkin nää rataedustajat dogrun.gif ). Ennnenkuin tän saan aikuiseksi, niin mulla on varmaan käsivarretkin saaneet kaks metriä pituutta lisää, ellei sitä ennen ole olkavarresta irronneet laugh.gif .

Oi, että mä oon kade Bellfille tosta tuulesta.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.