AnnaNicole
20.5. 2007, 10:55
Ilmeisesti teillä on täällä aika kovat käytössäännöt? Sen vuoksi aloitin uuden otsikon, koska en halua mitään tämän kaltaisia huomautuksia.
LAINAUS
^OT ja vastauskin on OT: Mun koirani on posliinia, sillä kuluu jalat jos sitä juoksuttaa hevoskärryjen vieressä pari tuntia. Toisaalta ei oo kyllä hevostakaan wink.gif
Enkä haluaisi, että Minun vuokseni aloitetaan
K-18 yleislakko -tyyppisiä kannanottoja, vaikka en täällä silloin ole ollutkaan.
@rjalle, ja muille sanoakseni : Minun koirani nyt vain on tottunut saamaan liikuntaa ja huomiota enemmän, mitä teidän koiranne, sen perusteella mitä kyseisessä otsikossa kerroitte. En suinkaan kritisoi, vaikka mieleni tekisi. Olen kauemminkin käynyt kirjautumattomana lukemassa.
K-18 yleislakko. En silti ole aivan perillä mitä tämä kähinä kyseisessä otsikossa todellisuudessa pitää takanaan tai mitä sen syntymiseksi on tapahtunut. Joku on lähtenyt ja muut ovat siitä mielissään?
Esmolle sanoisin sen verran, että kovillehan se ottaa kun lemmikki kuolee. Se vain on sellainen asia joka jokaisen lemmikin omistajan on sisäistettävä ja tiedetävä etukäteen. En todellakaan tarkoita, että vähättelisin Hänen suruaan tai vähättelisin Hänen menetystään. Tarkoitan, että kuvasta päätellen Hänen koiransa on ollut jo suhteellisen iäkäs. Eikö se siinä vaiheessa ala olla väistämättä vastaan tuleva totuus, että Lemmikki siitä viereltä jonain päivänä poistuu?
Suruvalitteluni Hänelle ja jaksamista. Sitä Hän todella tarvitsee ja on loistavan hienoa, että Hänellä on kirjoitusten perusteella fantastinen Ystävä! Hatun noston paikka Ystävälle!
Pyydän Anteeksi jo etukäteen jos olen loukannut Jonkun Henkilökohtaista Persoonaa!
tizzian
20.5. 2007, 11:29
^No tuohon "k-18 yleislakko..?" otsikkointiin uskallan sentään minäkin kantaa ottaa - oma aloitukseni kuin oli. Sen mitä kaikkea
otsikko pitää sisällään tiedän, mutta sen mitä otsikon alle kirjoittaneet ovat tarkoittaneet ja tahtoneet onkin sitten eri asia.
Tarkoitus oli huudella kirjottelijoiden perään. Osin myös toivoen, että jokunen vaiennut saisi taas sormensa takaisin näppikselle, osin siksi että saataisiin vaikkapa keskustelua siitä millainen palstan pitäisi olla ja mitä asialle pitäisi tehdä. Ei häävi aloitus, myönnän.
Täsmennykseksi vielä, että tarkoitukseni ollut millään tavalla syyllistää tai ajaa ketään pois. Minä en iloitse yhdenkään jäsenen poistumisesta - vaikka en kaikista niin tolkuttomasti pitäisikään, niin olen kyllä silti omasta puolestani heidän kanssaan samalle foorumille ihan hyvin mahtanut.
Tämä puskan "aikakausi" ei ole varmastikaan niitä kaikkein miellytävimpiä uusille mukaan tulijoille, mutta suosittelisin silti hankkimaan nahkaan sen verran paksuutta, ettei ihan kaikki kommentit särähdä korvaan. Ihan mitä tahansa ei tietenkään kenenkään pidä sietää. Kannattaa myös pysähtyä hetkeksi miettimään missä sävyssä itse asiansa kirjoittaa. On kovin helppoa olla provosoiva - tahallaan tai tahattomasti.
Tällaisilla palstoilla on mielestäni myös kovin helppoa käsittää toisen kirjoitus väärin - ei ole niitä eleitä, ilmeitä ja äänenpainoja mitä tulkita. Tähän kun lisätään erilaiset mielipiteet siitä mitä ja miten ja kenen pitäisi kirjoittaa ja mihin niin...
Toivottavasti vielä joskus on vallalla se sama rento mukava fiilis mikä oli silloin kun mukaan tulin.
AnnaNicole: Se että koiran kanssa ei lenkkeile tunti kaupalla päivässä, tuskin tarkoittaa sitä, etteikö koira saisi huomiota osakseen!!
Ja tuosta yleislakosta, se mielestäni ei tarkoita että vedettäisiin herneet nenään asioista vaan ymmärtääkseni sen tarkoituksena oli vain ilmaista että palstalla on ollut melko hiljaista eikä uusia kirjoittelun aiheita ole välttämättä ilmennyt niin tiheään kuin aiemmin, ja osa porukasta jotka tänne ovat aktiivisesti kirjoitelleet ovat olleet "hiljaisempia" viime aikoina, aivan kuten Chilian tuossa edellä mainitsi.
Jasubulli
20.5. 2007, 12:40
Meillä koirat saa varmaan huomattavasti enemmän huomiota, kuin koirat keskimäärin saavat. Ovat yksin päivässä 0-6, yleensä pari-kolme tuntia, harvemmin pidempään. Omalla pihalla saavat olla aina kun tahtovat, ja kun noita on monta, niin touhuavat keskenään jatkuvasti. Mutta niitä ei lenkkeilytetä tuntikaupalla, koska ne eivät sitä vaadi, eikä bullin rakennetta ole sellaiseen tehty.
Minä myös ymmärsin tuon yleislakko-ketjun, että siellä ihmeteltiin minne kaikki ihmiset on kadonneet. En kyllä itsekään kenenkään poistumisista ole iloinnut. Päinvastoin.
AnnaNicole
20.5. 2007, 14:07
Millainen palstan pitäisi olla?
LAINAUS
Tarkoitus oli huudella kirjottelijoiden perään. Osin myös toivoen, että jokunen vaiennut saisi taas sormensa takaisin näppikselle, osin siksi että saataisiin vaikkapa keskustelua siitä millainen palstan pitäisi olla ja mitä asialle pitäisi tehdä. Ei häävi aloitus, myönnän.
Täsmennykseksi vielä, että tarkoitukseni ollut millään tavalla syyllistää tai ajaa ketään pois. Minä en iloitse yhdenkään jäsenen poistumisesta - vaikka en kaikista niin tolkuttomasti pitäisikään, niin olen kyllä silti omasta puolestani heidän kanssaan samalle foorumille ihan hyvin mahtanut.
Millainen "palstalainen" on sellainen josta pidetään?
Mitä uusi palstalainen voi tietää vanhoista konkareista muuten kuin tunkeutumalla sekaan? Kirjoittamalla sen mitä ajattelee?
Se, että koirani juoksee hevosen vierellä johtuu siitä, että koirani rakastaa juoksemista. Kyllä minä olen ollut esim siinä uskossa, että Bullterrieri tarvitsee muutakin liikuntaa kuin pihanperällä painimisen?
Onneksi en sellaista sitten tullut hankkineeksi, koska olisin varmasti A. rääkännyt koiraani, jollei se pidä liikunnasta ja B. pettynyt pahasti.
Sinänsä harmi, että huomaan etten voi sellaista hankkia, kun sillä on tälläisiä rajoituksia...
Ilmeisesti olen sitten kamala ihminen koska anaan koirani toteuttaa itseään. Oma koirani ei ole koskaan yksin. Silloinkin kun menen johonkin vien sen hoitoon tai kotiini tulee sille erikseen hoitaja. Useimmiten hoitaja tulee kotiin, koska minulla on muitakin hoidettavia.
Jatkan lisää myöhemmin.
LAINAUS(AnnaNicole @ 20.5. 2007, 15:07)

Oma koirani ei ole koskaan yksin.
Tarkoitatko todella tätä, juuri niin kuin sen kirjoitat? Jos tämän pitäisi toteutua jokaisen koiranomistajan kohdalla, valitettavasti koiria olisi Suomen maassa vain kourallinen.
Ja diipadaapaa lisää, on mun kanta tähän...
Cee
tizzian
20.5. 2007, 14:51
^ Joskus joutuu olemaan Ceen kanssa samaa mieltä.
Noita pikkupentujen hiekkalaatikkointtämisen asteella olleita keskusteluja lienee luettu jo ihan tarpeeksi.

Millainen palstan pitäisi olla?
Millainen "palstalainen" on sellainen josta pidetään?
Mitä uusi palstalainen voi tietää vanhoista konkareista muuten kuin tunkeutumalla sekaan? Kirjoittamalla sen mitä ajattelee?
Se, että koirani juoksee hevosen vierellä johtuu siitä, että koirani rakastaa juoksemista. Kyllä minä olen ollut esim siinä uskossa, että Bullterrieri tarvitsee muutakin liikuntaa kuin pihanperällä painimisen?
Onneksi en sellaista sitten tullut hankkineeksi, koska olisin varmasti A. rääkännyt koiraani, jollei se pidä liikunnasta ja B. pettynyt pahasti.
Sinänsä harmi, että huomaan etten voi sellaista hankkia, kun sillä on tälläisiä rajoituksia...
Ilmeisesti olen sitten kamala ihminen koska anaan koirani toteuttaa itseään. Oma koirani ei ole koskaan yksin. Silloinkin kun menen johonkin vien sen hoitoon tai kotiini tulee sille erikseen hoitaja. Useimmiten hoitaja tulee kotiin, koska minulla on muitakin hoidettavia.
Jatkan lisää myöhemmin.
Voi hyvä isä, mistä näitä "mun mielipide on tärkein ja mä teen kaiken oikein" -tyyppejä oikein sikiää? Sori vaan, mutta ihan samaa mieltä näistä jutuista kuin Chillian ja Cee.
Ps. Eiköhän sen mun alottaman topicin otsikko ollut ja ole edelleen MUN PÄIVÄNI, ei siinä puhuttu koirista mitään.
Annelinne
20.5. 2007, 17:08
chillian: Onko sun pakko vaihtaa tota nimee jatkuvasti kun ei pysy mukana ikinä että kuka siellä nyt taas on minkäkin nimen alla??

Ja noin yleisesti tähän voisin minäkin sanoa sen verran, että eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka paljon sitä koiraansa lenkittää. Jokainen tuntee omansa parhaiten ja ulkopuolisen on erittäin paha mennä arvioimaan toisten koiria tässä suhteessa.
Meikäläinen jos laittais Maukan hepan viereen "juoksemaan" niin lähtis siinä Maukalta henki... Toiset ei vaan ole "luotuja liikkumaan". Toisille nimenomaan se aivojumppa on sitä tärkeintä. Ainakin basseteille on tosi tärkee juttu päästä ulos ja käyttämään sitä nenää, eikä juoksentelemaan. Sekin tietty on jossain määrin ihan tervettä mutta enemmän se suunnistus ja omaehtoinen touhuuminen on niiden juttu.
tizzian
20.5. 2007, 17:23
^ Ei oo, mutta haluan. Aikansa kutakin. Eräs palstan virallisempikin taho muuten tuumasi hieman samoin kuin sinä.
Tiedä sitten vaikka joku kaunis päivä katoan kaikkine nimineni...
Jasubulli
20.5. 2007, 18:27

Voi luoja! Noinhan minä juuri kirjoitin! Kyllä meillä koirat pääsee lenkille ja metsään vapaana juoksemaan, mutta niitä ei tarvitse TUNTIKAUSIA juoksuttamalla juoksuttaa. Niitä ei ole siihen tehty=bullin rakenne ei ole juoksijan rakenne.
Mutta älä hanki bullia, jos olet noin itsekeskeinen ja tosikko. Sellaiselle ihmiselle bulli ei todellakaan sovi.
Ja sekös on tervettä, että koiraa ei opeteta ollenkaan olemaan yksin? Jep.
AnnaNicole, joo se vain on sellainen asia, että todellakin olin sisäistänyt ja tiesin etukäteen että lähdön päivä koittaa joskus... Ja että voi koittaa piankin, kun Esteri meni jo harmailla... Mä olen joutunut luopumaan edellisestäkin koirasta samantapaisessa tilanteessa 8 vuotta sitten, mutta en todellakaan muistanut että se ottaa näin koville...
Meillä jokaisella on omanlaisensa suhde omaan/omiin koiriin - jokaisen koirankin kohdalla menetyksen kokemus on omanlaisensa. Ja jokainen ihminen kokee surun omalla tavallansa. Ja tapa lähteä täältä voi olla niin erilainen. En koe että mun tarvitsisi sen enempää esittää omia perustelujani tälle mun sanoinkuvaamattoman suurelle tuskalle ja ahdistavan suurelle tyhjyyden tunteelle, vaikkakin sain kirjoituksestasi kuvan, että jo riittää vetistely ja säälinhaku, ja että "se on vain elämää"...

Sä et uutena täällä tunne meidän elämää sitä vähääkään mitä jotkut muut täällä... Mä suoraan sanottuna tulin vihaiseksi...

Mutta sekin vain on niin että mä olen tottunut purkamaan pahaa oloani kirjoittamalla - se helpottaa mua... Ja toisten kauniit sanat lohduttavat surun keskellä. Mitä muutakaan tällaisessa tilanteessa voisi esim. päivääni tai viikonloppuuni kuulua, kuin kirjoittamani tunteet? Mä tiedän tämän kaiken vuodatukseni kuuluvan mun surutyöhön. Mä teen sitä omalla tavallani. Ja anna mun tehdä se rauhassa, herkkähipiäisenä, ilman nokkavia kommenttejasi...
AnnaNicole
20.5. 2007, 19:04
LAINAUS
Esmolle sanoisin sen verran, että kovillehan se ottaa kun lemmikki kuolee. Se vain on sellainen asia joka jokaisen lemmikin omistajan on sisäistettävä ja tiedetävä etukäteen. En todellakaan tarkoita, että vähättelisin Hänen suruaan tai vähättelisin Hänen menetystään. Tarkoitan, että kuvasta päätellen Hänen koiransa on ollut jo suhteellisen iäkäs. Eikö se siinä vaiheessa ala olla väistämättä vastaan tuleva totuus, että Lemmikki siitä viereltä jonain päivänä poistuu?
Suruvalitteluni Hänelle ja jaksamista. Sitä Hän todella tarvitsee ja on loistavan hienoa, että Hänellä on kirjoitusten perusteella fantastinen Ystävä! Hatun noston paikka Ystävälle!
Pyydän Anteeksi jo etukäteen jos olen loukannut Jonkun Henkilökohtaista Persoonaa!
LAINAUS
Meikäläinen jos laittais Maukan hepan viereen "juoksemaan" niin lähtis siinä Maukalta henki...
Eikö Basset ole metsästyskoira? Kai sen pitäisi jaksaa liikkua? Vai onko se ns. geelikoira?
LAINAUS
Ps. Eiköhän sen mun alottaman topicin otsikko ollut ja ole edelleen MUN PÄIVÄNI, ei siinä puhuttu koirista mitään.
Eikö koira-ihmisen päivään oleellisesti kuulu Koirat? Anteeksi, jos olen ymmärtänyt väärin. Uutena en vain ymmärtänyt ettei kyseiseen otsikkoon saa kirjoittaa muuta kuin aikatauluja.
LAINAUS(AnnaNicole @ 20.5. 2007, 11:55)

...sanoisin sen verran, että kovillehan se ottaa...
...Se vain on sellainen asia joka jokaisen lemmikin omistajan on sisäistettävä ja tiedetävä etukäteen...
...suhteellisen iäkäs. Eikö se siinä vaiheessa ala olla väistämättä vastaan tuleva totuus, että Lemmikki siitä viereltä jonain päivänä poistuu?
Ei vain tuntunut hyvälle lukea. Piste.
LAINAUS(AnnaNicole @ 20.5. 2007, 20:04)

Eikö Basset ole metsästyskoira? Kai sen pitäisi jaksaa liikkua? Vai onko se ns. geelikoira?
Eikö koira-ihmisen päivään oleellisesti kuulu Koirat? Anteeksi, jos olen ymmärtänyt väärin. Uutena en vain ymmärtänyt ettei kyseiseen otsikkoon saa kirjoittaa muuta kuin aikatauluja.
Minusta kyllä vaikuttaa siltä, että sinä et joko ymmärrä lukemaasi tai haluat tahallasi provosoida muita mielipiteilläsi. Lähinnä nämä lausumasi viittaisivat jonkinlaiseen luetun puutteelliseen ymmärtämiseen. Jos sinulle täytyy rautalangasta vääntää malli, niin ole ystävällinen ja ilmoita se.
Vaikuttaako nimimerkin AnnaNicole takana Briardlady? Jutut tuntuu olevan ihan samoja.
PS. Mainostit itse jossakin ketjussa, että ei pitäis kirjoitella jos ei pidä kommenteista. Tämä pätee myös sinuun samalla tavalla, kuin meihin muihinkin.
AnnaNicole
20.5. 2007, 20:57
LAINAUS(@rja @ 20.5. 2007, 20:54)

Minusta kyllä vaikuttaa siltä, että sinä et joko ymmärrä lukemaasi tai haluat tahallasi provosoida muita mielipiteilläsi. Lähinnä nämä lausumasi viittaisivat jonkinlaiseen luetun puutteelliseen ymmärtämiseen. Jos sinulle täytyy rautalangasta vääntää malli, niin ole ystävällinen ja ilmoita se.
Vaikuttaako nimimerkin AnnaNicole takana Briardlady? Jutut tuntuu olevan ihan samoja.
PS. Mainostit itse jossakin ketjussa, että ei pitäis kirjoitella jos ei pidä kommenteista. Tämä pätee myös sinuun samalla tavalla, kuin meihin muihinkin.
Ei, en ole Briardlady. Olen juuri 45 täyttänyt mummeli, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen nickin kanssa. Rotuina on Mustaterrieri ja Englanninsetteri, 2 kappaletta molempia. Nimestä päättelin hänen liittyvän jotenkin Briardiin? Asun Kustavissa tai tarkemmin Vuosnaisissa, joka ei nyt varsinaisesti kuulu Vakka-Suomeen.
Nickini AnnaNicole tulee nimestäni ja yhdennäköisyydestä edesmennyttä kaimaani kohtaan.
LAINAUS
tai haluat tahallasi provosoida muita mielipiteilläsi.
Riippuu siitä mikä lasketaan provosoimiseksi? Eikö ihminen saa kirjoittaa niin kuin miettii ja tuntee? Esmohan aiemmin sitä mm perään kuulutti?
LAINAUS
nämä lausumasi viittaisivat jonkinlaiseen luetun puutteelliseen ymmärtämiseen.
Kyllä minä ymmärrän mitä luen, mutta väännä vain jos haluat. Jos haluat nähdä sen vaivan Minun vuokseni?
Luin tuossa aiemmin kirjautumatta näitä topiceja. Tulin siihen päätelmään, että halutessani kirjoittaa jotain, mikä ei varsinaisesti kuulu jo olemassaoleviin otsikoihin niin ehkäpä pitää aloittaa uusi. Jossain keskusteltiin muistaakseni tästä tukkimisesta tms?
Tiijäkkö AnnaNicole mitä?
Sä juttelet pikkusen väärällä palstalla sun geelies liikuttelusta yhtään mitään.
Katsos kun tällä palstalla pyörin minäkin.
Jos sulla pullaperse on käsityksiä koiranpidosta, niin älä tuo niitä geelipelle täällä julki.
Mua hävettäis jos omistaisin mustaterriereitä tai englanningeelisettereitä.
Kyllä, kyllä mun koira olis jaksanu juosta hevosen vierellä vaikka Roomaan asti joka fakin päivä, mutta en mä siitä koskaan numeroa jaksanut tehdä. Nyt se koira on jo vanha, mutta uus on olemassa.
Jutellaan AnnaNicole puolen vuoden paastä lisää kuka mitäkin koirallaan tekee.
Eiks vaan?
Cee
LAINAUS(AnnaNicole @ 20.5. 2007, 21:57)

Ei, en ole Briardlady. Olen juuri 45 täyttänyt mummeli, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen nickin kanssa. Rotuina on Mustaterrieri ja Englanninsetteri, 2 kappaletta molempia. Nimestä päättelin hänen liittyvän jotenkin Briardiin? Asun Kustavissa tai tarkemmin Vuosnaisissa, joka ei nyt varsinaisesti kuulu Vakka-Suomeen.
Nickini AnnaNicole tulee nimestäni ja yhdennäköisyydestä edesmennyttä kaimaani kohtaan.
Riippuu siitä mikä lasketaan provosoimiseksi? Eikö ihminen saa kirjoittaa niin kuin miettii ja tuntee? Esmohan aiemmin sitä mm perään kuulutti?
Kyllä minä ymmärrän mitä luen, mutta väännä vain jos haluat. Jos haluat nähdä sen vaivan Minun vuokseni?
Luin tuossa aiemmin kirjautumatta näitä topiceja. Tulin siihen päätelmään, että halutessani kirjoittaa jotain, mikä ei varsinaisesti kuulu jo olemassaoleviin otsikoihin niin ehkäpä pitää aloittaa uusi. Jossain keskusteltiin muistaakseni tästä tukkimisesta tms?
Siis? Mihin sinä kuvittelet tämänkään jaanaamisen johtavan? Jos sä oot noin herkkähipiäinen, niin älä oleta, että muut kattelee hyvällä sun teräviä kommentteja eri koirarotujen ja koiranomistajien ominaisuuksista ilman, että siitä joku herneen vetää nenäänsä. Jotenkin mä en oikein jaksa uskoa, että tunnet niitä ihmisiä, joiden koiranpitoa olet jo ehtinyt arvostelemaan, henkilökohtaisesti.
Jos ei perse kestä merivettä, niin älä lähde soutuveneellä purjehtimaan ainakaan kylpyammetta kauemmas.
AnnaNicole, tässä sulle pohdittavaa sun geelikoiries kanssa:

Hän on Roger.
Mieti sitä ku liikuttelet läskejäs hevosten kanssa.
Cee
tizzian
20.5. 2007, 22:26
LAINAUS(AnnaNicole @ 20.5. 2007, 21:57)

Olen juuri 45 täyttänyt mummeli
Ei kai nyt kuule tuossa iässä sentään vielä mummeliksi pääse?!
LAINAUS
Rotuina on Mustaterrieri ja Englanninsetteri, 2 kappaletta molempia.
No mutta, teillähän on sitten melkoinen lauma. Olisi mukava nähdä kuvia etenkin settereistä.
K-18-osiosta löytyy myös tuo
uudet esittelyt.
LAINAUS
Tulin siihen päätelmään, että halutessani kirjoittaa jotain, mikä ei varsinaisesti kuulu jo olemassaoleviin otsikoihin niin ehkäpä pitää aloittaa uusi. Jossain keskusteltiin muistaakseni tästä tukkimisesta tms?
Siitä taisi olla joskus hiukan ongelmaa, mutta minäkin olen yrittänyt parantaa tapani...
Ps. Pahoittelut aiemmasta jokseenkin kärkevästä kommentistani. Oli pinna hiukan turhan kireällä täälläkin.
LAINAUS(Cee)
Hän on Roger.
No löytyyhän sitä jotain suloista sieltäkin.
Täytyy muuten huomauttaa että tosi yllättävä värivalinta...
...mutta eikös sanota että musta on aina tyylikästä...
AnnaNicole
21.5. 2007, 04:12
LAINAUS(Cee @ 20.5. 2007, 23:02)

Hän on Roger.
Cee
No herran jestas? Onpa suloinen. En osaa sanoa tarkemmin tarkoitanko koiraa vai kirjoittajaa.
LAINAUS
Ei kai nyt kuule tuossa iässä sentään vielä mummeliksi pääse?!
LAINAUS
No mutta, teillähän on sitten melkoinen lauma. Olisi mukava nähdä kuvia etenkin settereistä.
K-18-osiosta löytyy myös tuo uudet esittelyt.
Mummeli nimitykseni tulee jostain kaukaa meneisyydestä, se ei varsinaisesti ollut kirjaimellinen yhteys. Kuvia en halua laittaa, koska ne eivät ilmeisesti ole "pakollisia" kuten ei mielestäni tuo esittäytyminenkään?
LAINAUS
Jos ei perse kestä merivettä, niin älä lähde soutuveneellä purjehtimaan ainakaan kylpyammetta kauemmas.
Ah! olipa näppärästi sanottu. Ihanko itse keksit?
LAINAUS
Docendo disco, scribendo cogito
^"Opettamalla opin, kirjoittamalla ajattelen."
Eikö tuohon olisi ollut mukava laittaa maininta mistä on lainattu?
No, laitanpa minäkin ilman.
Toisaalta, haluaisin sanoa,
Cito enim arescit lacrima, praesertim in alienis malisActa est fabula, plaudite!
Tosiaan, täällä voisi herrasväki nyt hetkeksi nostaa karvaiset kätensä näppäimistöltä ja taputta tämän näytöksen päättymisen merkiksi.
Maarit S
21.5. 2007, 06:51
Monta vuotta Puskiksessa olleena ja nimenomaan K-18 palstalaisena surettaa lukea tällainen ketju.
Meille tärkeää, näin olen ymmärtänyt, on toisten kannustaminen ja huomioonottaminen. Kirjoitellaan kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan
välillä ja toivon että voimme tehdä näin edelleenkin.
Empatia on sydämen sivistystä, ja Esmolle haleja ja jaksamista.
LAINAUS(Vahtikoira @ 21.5. 2007, 05:32)

Tosiaan, täällä voisi herrasväki nyt hetkeksi nostaa karvaiset kätensä näppäimistöltä ja taputta tämän näytöksen päättymisen merkiksi.
Jeps. Mutta oot varmaan huomannut, että jotkut aiheet ei suostu kuolemaan, ei millään. Jos mikään muu ei auta, niin joku kaivaa ne esiin väkisin, koska itsellä on jotain äärimmäisen tärkeää kommentoitavaa
sannukka
21.5. 2007, 07:46
No selvispä sentään kuka on Roger.

Eli ei ihan turha ketju kuitenkaan.

Väärin.. Aina pitää ensin jatella ja sitten vasta kirjoitella.. Sekaan pitää tietty heti änkeä mutta pikkasen järkeä täytyy myös käyttää, eikä heti sohaista ampiaispesään, tuntematta edes muita kirjoittajia.. Ei kaikki tykkää päällepuskevista ihmisistä, vaan ememminkin täällä menestyvät sellaiset jotka osaavat keskustella asiasta kuin asiasta menettämättä hermojaan heti ensimmäsiestä lauseesta.. ja vastaavat asiallisesti muiden viesteihin..
LAINAUS(sipa @ 21.5. 2007, 09:30)

Väärin.. Aina pitää ensin jatella ja sitten vasta kirjoitella.. Sekaan pitää tietty heti änkeä mutta pikkasen järkeä täytyy myös käyttää, eikä heti sohaista ampiaispesään, tuntematta edes muita kirjoittajia.. Ei kaikki tykkää päällepuskevista ihmisistä, vaan ememminkin täällä menestyvät sellaiset jotka osaavat keskustella asiasta kuin asiasta menettämättä hermojaan heti ensimmäsiestä lauseesta.. ja vastaavat asiallisesti muiden viesteihin..
Niin, todella loistava kommentti, mutta koskee myös Sipaa.
Esim:
http://www.koirauutiset.com/forums/index.p...st&p=627122Cee
Annelinne
21.5. 2007, 08:56
LAINAUS(Maarit S @ 21.5. 2007, 07:51)

Empatia on sydämen sivistystä.
Kuulostipa se kauniilta

Ja näinhän se on.
Ja tosiaan siihen, mitä tulee bassettien metsästyskoiruuteen, niin se on edelleenkin hyvin yksilöllistä. Toiset on mietteliäämpiä löllyköitä ja toiset meneviä mehtäkoiria. Yksilöissä on eroja, niin koirissa kun ihmisissäkin.
Meikäläinen ei meinaan juokse kun pakkotilanteessa (eli siis lähinnä bussiautolle

). Eli kuulun samaan kategoriaan kuin koirani. En ole geeli, eikä ole koiranikaan.
Mutta tosiaan, nämä kirjaimellisesti karvaiset kädet taputtaa nyt

Ainiin, sekin piti vielä sanoa että on toi Roger syötävän söpö otus!
LAINAUS(Cee @ 21.5. 2007, 09:51)

Niin, todella loistava kommentti, mutta koskee myös Sipaa.
Cee
Tuollakin mä ajattelin ennen kuin kirjoitin..
Kirjoituksessa ei ollut mitään riidan haastoa, vaan kehoitus kirjoittamaan..
Meillä päin hevoset valmennetaan erikseen hevosten kanssa ja koirat lenkitetään ihan omana kiireettömänä hetkenä, annetaan tuulen tuivertaa ja nenän haistella.
Raveissa en ole nähnyt yhtään bassetin valmentamaa hevosta, sen enempää kuin este-tai koulukisoissa, minulla on ollut ilo toimia Börje bassetin hoitotätinä, joten ymmärrän hyvin bassetin hurmion ja korvien lepatuksen päästessä ihanille tuoksulenkeille.
Forrest Gump juoskoon ja taikajalat vieköön, mennään me täällä Puskasssa omaan tahtiin omien koiriemme kanssa, kuten tähänkin asti, kukin kykyjensä ja vointinsa mukaisesti.
Koskaan ei ole täällä käyty moista keskustelua ja aikaisemmin tänne kirjoittaneet ovat kantaneet esimerkillisesti vastuunsa koiriensa, kissojensa, hevostensa hyvinvoinnista, ruokinnasta, liikunnasta ja eläintensä kanssa harrastamisesta ja perheistään, kenellä perhettä sattuu olemaan tai sitten ne omat rakkaat eläimet on se perhe, jokainen tavallaan.
Murheita, iloja ja suruja on täällä jaettu, taisteluja taisteltu, mutta kyllä oman eläimen kuolema sattuu pitkään ja minusta toisen surua on kunnioitettava, ei pilkattava.
Esmolle voimia ja yritä jaksaa surun keskellä.
AnnaNicole
21.5. 2007, 09:52
LAINAUS
Murheita, iloja ja suruja on täällä jaettu, taisteluja taisteltu, mutta kyllä oman eläimen kuolema sattuu pitkään ja minusta toisen surua on kunnioitettava, ei pilkattava.
Totta, mutta mielestäni EN ole pilkannut. Totesin vain kirjaimin, että asia on tiedostettava ja hyväksyttävä. Mielestäni kirjoitin suhteellisen kauniisti Hänestä, Koirastansa ja Ystävästä? En pilkatakseni.
LAINAUS
Meillä päin hevoset valmennetaan erikseen hevosten kanssa ja koirat lenkitetään ihan omana kiireettömänä hetkenä, annetaan tuulen tuivertaa ja nenän haistella.
Minulla vain on ollut tapana ottaa koirani mukaan koska ne niin haluavat!
LAINAUS
Mua hävettäis jos omistaisin mustaterriereitä tai englanningeelisettereitä.
LAINAUS
Kyllä, kyllä mun koira olis jaksanu juosta hevosen vierellä vaikka Roomaan asti joka fakin päivä, mutta en mä siitä koskaan numeroa jaksanut tehdä. Nyt se koira on jo vanha, mutta uus on olemassa.
Jutellaan AnnaNicole puolen vuoden paastä lisää kuka mitäkin koirallaan tekee.
Minua ei hävetä omistaa niin Mustaterriereitä saati Englanningeelisettereitä, ovat ihanan erilaisia toisiinsa nähden. puolen vuoden kuluttua minä varmasti liikutan koiriani samalla tapaa kuin tähänkin asti ja se mitä sinä teet, ei uuri minua kiinnosta.
LAINAUS
Monta vuotta Puskiksessa olleena ja nimenomaan K-18 palstalaisena surettaa lukea tällainen ketju.
Olen toisesta ketjusta ymmärtänyt, että kaikkia ketjuja ei tarvitse lukea eikä kaikkiin tarvitse vastata? Itsehän aloitte kiljumaan tähän topiciin minulle? Aloitin samankaltaisen yksinpuhelun kuin... abc? Ei pakollista luettavaa kenellekkään! Eikä vastattavaa. Se että kirjoitan tähän on oma asiani, ONKO? Vahtikoira varmasti antaa minulle huomautuksen jos olen asiaton? Nämä ovat mielipiteitäni erillisessä osiossa?
peikkovuorelainen
21.5. 2007, 11:51
Esmolle suuren suuret halit rakkaan hauvan kullan nupun poismenon johdosta.
AnnaNicole: Totta kai jokainen tietää kun koiran hankkii että sen poismeno on auttamatta edessä....
Itselläni tämä on edessä keskiviikkona, rakas Poju 14v menee paimentamaan pilvilampaita yhdessä äitinsä,isänsä,siskonsa jne hauva ystävien kanssa. Oma äitinikin on siellä sitä vastassa halien kera....
Myönnän itsekkin joskus kirjoittaneeni ennenkuin ajattelen SHAME ON ME

Haluan nyt peace and love....
AnnaNicole, otas ihan rauhassa nyt.
Tää on ihan hyvä palsta jonne kaikki on tervetulleita, niin vanhoilla kuin uusilla nikeillään.
Sinäkin olet.
Muista se.
Cee
AnnaNicole
21.5. 2007, 12:52
Kaunis tuo sinun ROGER!
Harmi vaan, että menee kaunis koira hukkaan jossain kaislikossa.. Siitä vois olla moneen muuhunkin? Ilman Geeliä.
Minun Enkut on geelejä mutta Mustat on Harrastuskoiria.
Suojelua ja muuta kevyttä, omalla maalimiehellä. En halua että kokemattomat tekee ja kokeilee mitä kaikkea Mustan kanssa voi tehdä ja miten pitkälle voi vieteillä tehdä. Maalimies on ihminen johon voin luottaa ja joka tuntee koirat muutenkin kuin nimeltä.
Mainitakseni kun sanoit hakeneesi Kauniin Koiran Stockholmista, minun koirani ovat venäjältä, eivät ole rekisteröity kennelliittoon.
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 13:52)

Harmi vaan, että menee kaunis koira hukkaan jossain kaislikossa..
Miten koira menee muka hukkaan jos se tekee sitä työtä mihin se on jalostettu?
AnnaNicole
21.5. 2007, 13:42
LAINAUS(Nirppu @ 21.5. 2007, 13:56)

Miten koira menee muka hukkaan jos se tekee sitä työtä mihin se on jalostettu?
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 13:52)

Kaunis tuo sinun ROGER!
Harmi vaan, että menee kaunis koira hukkaan jossain kaislikossa.. Siitä vois olla moneen muuhunkin? Ilman Geeliä.
Minun Enkut on geelejä mutta Mustat on Harrastuskoiria.
Suojelua ja muuta kevyttä, omalla maalimiehellä. En halua että kokemattomat tekee ja kokeilee mitä kaikkea Mustan kanssa voi tehdä ja miten pitkälle voi vieteillä tehdä. Maalimies on ihminen johon voin luottaa ja joka tuntee koirat muutenkin kuin nimeltä.
Mainitakseni kun sanoit hakeneesi Kauniin Koiran Stockholmista, minun koirani ovat venäjältä, eivät ole rekisteröity kennelliittoon.
Mä aikanaan tykkäsin kattella niin helposti koulutettavia koiria ku suojelukoiria. Mutta sitte kyllästyin.
Mun eno oli jo aikanaan kiintynyt niihin teatteripelleihin jonka ei oikeasti koskaan tarvinnut tehdä mitään.
Mä ol,en päätynyt alpakoihin, koska mä todella vaadin koirilta asioita. Joten älä enää koskaan tee sitä mokaa, että menisit kellekään alpakkaihmiselle kertomaan, että sen koira menee hukkaan.
Cee
AnnaNicole
21.5. 2007, 14:56
LAINAUS(Cee @ 21.5. 2007, 15:08)

Mä aikanaan tykkäsin kattella niin helposti koulutettavia koiria ku suojelukoiria. Mutta sitte kyllästyin.
Mun eno oli jo aikanaan kiintynyt niihin teatteripelleihin jonka ei oikeasti koskaan tarvinnut tehdä mitään.
Mä ol,en päätynyt alpakoihin, koska mä todella vaadin koirilta asioita. Joten älä enää koskaan tee sitä mokaa, että menisit kellekään alpakkaihmiselle kertomaan, että sen koira menee hukkaan.
Cee
LAINAUS
Siitä vois olla moneen muuhunkin? Ilman Geeliä.
LAINAUS(Cee @ 20.5. 2007, 23:02)

Hän on Roger.
Cee
Mulla nousi viha kun toisia arvostellaan muodoista. On henkilö lihava tai luurangon laiha. Se menee mielestäni liian henkilö kohtaisuudeksi, vaikka emme ole toisiamme nähneet. Joillekkin tämä asia voi olla hyvinkin arka paikka. Surunvalitteluni Esmolle. Minunkin bultti narttuni jouduttiin lopettamaan noin vuosi sitten, enkä ole vieläkään päässyt siitä yli.
LAINAUS(mummu @ 21.5. 2007, 16:13)

Mulla nousi viha kun toisia arvostellaan muodoista.
Jos olet koskaan harrastanut näyttelyitä, siellä arvostellaan muotoja. Juu, en mäkään pidä siitä.
Cee
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 05:12)

Acta est fabula, plaudite!
Tämän jälkeen minä jäin odottamaan teiltä AnnaNicole lähinnä lopputekstejä, joissa kerrotaan pääosannäyttelijöiden nimet. Mutta ei, te jatkatte näytöstä entiseen malliin. Tässä käy niin kuin useimmille uudelleen lämmitetyille elokuville - tämä ei parane.
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 10:52)

Totta, mutta mielestäni EN ole pilkannut. Totesin vain kirjaimin, että asia on tiedostettava ja hyväksyttävä. Mielestäni kirjoitin suhteellisen kauniisti Hänestä, Koirastansa ja Ystävästä? En pilkatakseni.
Sarkasmin, pilkan ja kauniin kirjoittamisen raja on veteen piirretty viiva, jota ette nähtävästi kykene riittävästi erottamaan, niin veden äärellä kuin asuttekin. Empaattisuus on todellakin sydämen sivistystä niin kuin MaaritS totesi. Sydämen sivistys edellyttää tietysti elävää sydäntä. Onneksi helluntai on tulossa. Ehkä kaikki me, jotka kannamme kivisydäntä, saamme uuden hengen ja uuden elävän sydämen.
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 10:52)

Vahtikoira varmasti antaa minulle huomautuksen jos olen asiaton?
Näytöksen jatkamisen syy olikin siinä, ettette kokeneet saaneenne riittävästi huomiota ylläpidon taholta? Nyt sitä on teille annettu. Toivottavasti riittää hetkeksi.
AnnaNicole
21.5. 2007, 17:46
LAINAUS
Tämän jälkeen minä jäin odottamaan teiltä AnnaNicole lähinnä lopputekstejä, joissa kerrotaan pääosannäyttelijöiden nimet.
Pääosat:
Nicole
Petri?
Arja
+ muut
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 18:46)

Pääosat:
Nicole
Petri?
Arja
+ muut

Kuulostaa pokeleffalta...
Cee
AnnaNicole
21.5. 2007, 18:01
LAINAUS(Cee @ 21.5. 2007, 18:58)

Cee
AnnaNicole
21.5. 2007, 18:02

Cee

HIHIHIHIHIIII!!!

Cee
Ihanaa, mut mä oon
oikeasti oottanu tätä tilaisuutta näillä daisareillani! Voi kiitos-kiitos-kiitos, sekä AnnaNicole, että herra Cee
AnnaNicole hei, sun kantsis sitte seuraavaks alkaa miettii mitä kirjottelet, koska mua ainakin rupee kyllästyttään sun jutut.
Elikkä vi****aan.
Mun kokemusten mukaan(ja mun koneen) sä olet Briard-Lady, mutta mun mukaan ees se ei ollut noin idiootti kuin sinä, vaikka samaa ippistä käyttikin.
Briard-Lady ei ollut noin itsekäs paskiainen kuin sinä.
Hän oli melkeimpä mukava sinuun verrattuna.
Jos olet hän, niin ottiko noin koville se arvostelu, minkä sait näppiksesi käytöstä? Käytöstä, jota myös floodaamiseksi kutsutaan.
Jos otti, niin opi jotain, äläkä aikuinen ämmä simppaile vaan lisää...
Cee
AnnaNicole
21.5. 2007, 18:37
Pakko jatkaa vielä tämän verran.LAINAUS
LAINAUS(AnnaNicole @ 21.5. 2007, 19:37)

Pakko jatkaa vielä tämän verran.
Ja diipadaapaa vaan lisää... Paskanjauhantaa.. Mutta ehkä se maistuu hyvälle?
Hyvästi AnnaNicole, koska minä ainakin hylkään sinut nyt.
cee
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.