Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Millainen näyttelyremmi mäykylle?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 4: Mäyräkoirat
Quéta
Eli siis, millainen näyttelyremmi olisi kätevin mäyräkoiralle? Nylonin remmi vai kenties resco? Minkänlaisia remmejä itse käytätte mäyräkoirillanne?

Kaverillani on reilun vuoden ikäinen, lk mäyräkoira narttu, jonka kanssa olisi tarkoitus alkaa näyttelyissä kiertämään. Kaverini pyysi minua hommaamaan näyttelyremmin mäykylleen, kun eivät itse tiedä minkänlainen sen pitäisi olla.. No, itse en myöskään oikein tiedä minkänlainen remmi kannattaisi olla, joten olisi kiva kuulla minkänlainen remmi olisi hyvä, ettei ihan susi ostosta tule tehtyä.

Joten, kertokaa minkänlaisia näyttelyremmejä teillä on käytössä ja suositelkaa. Itse olen melkoisesti rescoja kannattava ihminen, mutta sopiiko resco mäykylle..? Tietysti se on hyvin yksilöllistä minkänlaisia näyttelyremmejä tykkää koirallaan käyttää, mutta kumminkin. smile.gif
>tinja<
Meillä on vähän kaikenlaisia, mutta lähinnä tulee noita ohuite nylonremmejä käytettyä smile.gif tuollanen resco on kyllä kanssa mutta se jäänyt vähemmälle käytölle kun nuo nyloniset on niin käteviä kanssa smile.gif mutta en näe syytä etteikö resco kävis, riippuu varmaan koirastakin että millä menee hyvin. ketjuista nuo ei oikeen jostain syystä tykkää, mutta kaikkein parhaiten ne menee vapaalla muutenkin smile.gif
Liewec
Mikä on resco?
Quéta
LAINAUS(crim @ 6.6. 2007, 16:11) *
Mikä on resco?

Resco on sellainen vahapintainen näyttelyremmi, se on valmistettu kestävästä ja luistamattomasta ”cordo hyde:stä”, joka on vahattua puuvillaa.
Ninnura
Mäykyillä näkee kyllä jos jonkinmoista remmiä. Itse käytän omilla koirilla ohuita nylonremmejä, mutta ketjuja on kyllä tosi monella pitkäkarvasella ja sitten noilla rescoillakin on omat kannattajansa. Eli kannattaa kattoa, että mikä tuntuu omaan käteen ja koiran kaulaan sopivimmalta.
norsuvoima
Meillä on ollut ihan perus nylonhihna ja nyt on semmoinen, jossa puolikiristävä ketjuosa. Puolikiristävän hommasin, koska en tykännyt siitä, että kerralla kiristettävä hihna valui alemmas, muttei noussut ylös. Puolikiristävä taas toimii paljon "joustavammin".
Ja onhan noita nähty ihan tavallisella pannalla ja hihnallakin näyttäviä, ei kai se niin kamalan tarkkaa kai ole smile.gif
Lara
Meillä on "kultainen" ketjupanta ja ohut nahkainen remmi, paljon tukevampi kun on uroskoirasta kyse. smile.gif Pentuna käytettiin sellaista ohutta "naru" talutinta.
peeve
Meijän mäykyllä oli puolikuristava nylon-hihna (panta ja hihna samassa narussa). Oli kyllä mielestäni hyvä, tosin ehkä hiukka turhan paksu..
riikkak
Me ollaa Niken kanssa käytetty tähän asti noita kapeita nylonremmejä, mutta koska Nikke pari viikkoa sitten riuhtas niin kovaa ja remmi katkesi keskeltä naps, ostettiin vähän paksumpi nylonremmi joka oli meille ihan kamala ! nyt kokeillaan kapeaa rescoa, niitä on kokeiltu ja hyväks todettu normaalikokoselle urokselle, joka tuntee ihmeellistä agressiota isoja karvaisia koiria kohtaan : D !
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.