Tuli tuosta nimiehdotuksia-ketjusta mieleen, että missä vaiheessa olette päättäneet nimet koirillenne.
Vilmalle nimi päätettiin jo ennen sen syntymää eikä sitä sitten enää ruvettu vaihtamaan. Emme oikeastaan edes miettineet muita nimiviaihtoehtoja enk' ole koskaan ymmärtänyt että se nimi pitäisi antaa koiralle vasta kun sen on nähnyt että sopiiko se nimi sille. Kyllä sen sopii kun laittaa sopimaan
Maxille nimi tuli vähän ennenkuin poika tuli meille

Ei mekään mitään sopivuuksia tai luonnetta mietitty

Mutta jälkeenpäin kun ajattelee, niin kyllä toi nimi sopii niin hyvin, ettei mikään voisi olla parempi
Hiipivä Siiseli
6.6. 2007, 15:15
Me annettiin Sandralle nimi vasta kun se oli tullut meille. Ennen pennun tuloa olimme miettineet Soundia sen nimeksi, mutta äiti ei sitten tykännytkään- ja se onkin aika poikamainen nimi

S-kirjaimella nimen piti alkaa, joten vaihtoehtoja ei ollut kovinkaan monta Sasan, Susan ja Saden ollessa käytössä jo tuttavien koira- tai ihmislapsilla.
Tupu sai nimensä ekana iltana kun meille saapui. Ja tämä sen takia, kun koko perhe on niin mielikuvitukseton ettei keksinyt yhtäkään käyttökelpoista nimeä tulevalle koiralle ennen pennun hakemista

Julia saapuikin reilun vuoden ikäisenä ja nimellisenä, joten siitä ei sen enempää.
Jasu sai nimensä, kun olimme ensimmäisen kerran katsomassa sitä kasvattajalla. Pentu oli silloin jo 9 vk ikäinen. Olihan meillä jo nimiä valmiina, mutta ne oli keksitty kleinspitzille, sellaista emme saaneet, koska niiden kasvattajan mukaan hänen ja äitini henkilökemiat eivät kohdanneet.. Löydettiin sitten tipsukasvattaja ja innostuttiin rodusta. Ne nimet jotka olivat kleinspitzille keksittyjä, ei sitten tuntuneet mukavilta Jasulle. Tipsukasvattaja kutsui Jasua Jasuksi ja siitä se nimi sitten tuli. Osaan selittää todella järkevästi ajatuksnei.. -.-"
En tarkalleen muista, missä vaiheessa koiran nimi päätettiin (päätös tehtiin hyvin demokraattisesti äänestämällä perheenjäsenten kesken), mutta luullakseni joskus sen jälkeen kun olimme käyneet kasvattajan luona valitsemassa neliviikkoisista pennuista omamme ja samalla maksaneet varausmaksun pennusta. Jokatapauksessa nimi oli siinä vaiheessa valmiina, kun pennun kotiin kävimme hakemassa.
Buuhacas
6.6. 2007, 20:25
meidän piti ensin ottaa uros jonka nimeksi päätettiin Retu. no urosta ei sitten meille tullutkaan, mutta narttu oli tarjolla.. mikäs muu sitten se olisi kuin Vilma!

noi lyhyellä varoitusajalla keksitty nimi.. ja hyvin on oikeastaan koiralle sopinutkin!

sehän on nykyään meän vimpula, vilmuri, vilpertti, viliperi, vilhelmiina, imuri, seppä vilmarinen....

ja sitten saatiin päätös lyötyä lukkoon toisen nartun hankkimisesta.. no nimihän päätettiin tietysti Nupuksi (tai minä päätin.

) pentua hakiessa oltiin pentua jo kutsuttu sielä Lyyliksi.. ja Lyyliksi se sai jäädä. Enkä enää pystyisi Lyyliä kuvittelemaan Nupuksi.
Morristahan piti tulla ensin Herkko (isä on jo kauan halunnut Herkko-nimisen kk mäyräkoiran), mutta kun virallinen nimi on Morrison, niin eihän koira mitenkään voinut olla Herkko :'D.
Kasvattaja siis keksi nimen ja vuosien varrella Morrisonista lyheni Morri. Joten nimi oli jo valmiina ennen Morrin tuloa meille ^^
Kaikkien nimi päätetty sitten kun on päässyt katsomaan ja tutustumaan pentuun, PAITSI Pipsan, jota ei ikinä päästy katsomaan ja kasvattaja halusi sen meille tuoda. Silloin meillä oli jo valmiiksi sille nimi ja en edes tiedä mistä se keksittiin.
Ellaa olin ekan kerran katsomassa ja siinä sitten Maritan kanssa kehiteltiin Ella nimi.. on siinä ihan juttu miksi se, mutta jätän sen kertomatta

Karosta piti tulla Kaneli, mutta kun nähtiin tyttö niin nimi muotoitui Karoksi.
Iina ja Rita ovat molemmat meillä syntyneet ja nimi on siinä syntynyt.
Iina tuli Big Brotheria katsoessa (joskus sen ajan bb oli Iina - niminen kilpailija) ja Rita vaan jostain äidin ja mun pää kopasta

Jamesin, Norman ja Martinin nimet ovat Marita antanut.
Jotenkin kun sen koiran kanssa on ja sitä seuraa niin se nimi syntyy...
Ja nimen pitää olla sellainen, ettei tule kenenkään muun koira mieleen tai kellään tutulla ei ole samaan.
Entinen koiramme Dana, sai nimensä suuresta suosikistani Salaisista Kansioista ja idea Danasta tuli sen oikeasta nimestä Dust's Dream.
Edesmenneet Olle ja Citro saivat nimensä oikeista nimistään Ängelmäen Oleander ja Sensusan Citronell.
Tossa nyt jotain mainitsmeisen arvoisia nimivalintoja
Manu oli ollut meillä pari viikkoa ennen kuin sen nimi vakiintui

. Milon kasvattajan tyttö antoi pennuille "työnimet" niiden syntyessä ja Milo sai nimen Milou. Eipä sitä nimeä osannut enää ruveta vaihtamaan, kun oli pentua kutsunut samalla nimellä ensimmäiset kahdeksan viikkoa. Ainoastaan muutettiin nimeä vähän suomalaisemmaksi eli siis pelkkä Milo eikä Milou (lausutaan Miluu).
Leevin kohdalla ei keritty pahemmin pähkäilemään nimeä, kun ne olivat jo silloin luovutusikäisiä ja lauvantaina niitä käytiin katsomassa ja sunnuntaina Leevi haettiin pois ja extempore Leevistä tuli Leevi. nyttemmin en enään siitä nimestä oikein pidä, mutta minkäs teet, se on nyt Leevi eikä muuksi muutu! Nitrolle mietin nimeä vaikka kuinka kauvan ja minulla oli kaksi vai kolme nimivaihtoehtoa joista en osannut sitten millään valita. Vissiin sillon vasta päätin nimen, kun Nitroa hain kotiin. Nyt en millään muista mitkä ne kaksi muuta nimivaihtoehtoa olis ollu, yks oli kumminkin se Nitro. Hipun nimeä kans mietittiin iät ja ajat. Kaikki Pellet, Tivolit ja Tujut käytiin läpi, mutta Hipun äiti sitten kelpuutti. Mä olisin halunnu siitä Tujun, kun se oli ihan sen näkönen pienenä ja on vieläkin! Riesa on kans yks semmonen nimi mikä olis Hipulle sopinut ja muistaakseni sitäkin ehdotin äidille.
Seuraavalle portugeesille, mulla olis nimi jo katottuna. siitä tulee Riesa taikka Ruuti. kattoo ny.
Bluebell
7.6. 2007, 20:17
Mie ja äiti oltais tahottu koirasta Oona, mutta koska erään tuttumme nimi on Oona, niin eihän sitä voinut koiralle antaa.
Siinä sitten pähkäiltiin kaiken maailman nimiä ja lopulta Oonasta muotoiltiin Moona. Ja kyllähän se tuolle koiralle sopiikin kuin nenä
päähän.. Miuta kyllä vieläkin harmittaa, kun Oonaa ei voitu antaa..
Tulevan koirani Wilman (joka muuten tuleekin jo parin viikon kuluttua) nimeksi olisin alun perin halunnut Mintun. Äiti ei
sitten tykännyt siitä, joten päätin listata kaikki vähänkin kivalta kuulostavat nimet ja näytin sen sitten muulle perheelle. Äiti tykästyi
heti Wilmaan ja nyt siitä on sitten Wilma tulossa.. Tosin veljeni eivät siitä nimestä tykkää, mutta miun koirahan siitä onkin tulossa.
Nimen antaminen tuotti hieman ongelmia alussa, kun vaihtoehtoja oli niin paljon, mutta lopulta saimme karsittua parhaimmat, ja niistä valittiin sitten yksinkertasesti paras, ja helposti lausuttava. Nimi valittiin jo etukäteen, vaikkemme olleet nähneet koiraa kuin pelkästään valokuvista, ikää sillä taisi olla vain muutama viikko. Se päätettiin mahdollisimman nopeasti sen takia, että koira alkaisi jo kuulla sitä kutsuttavan nimeltä jo pienestä saakka, jotta nimen opetteleminen ei tuottaisi ongelmia sitten myöhemmin.
Mette-Marit nimi oli äitini keksimä kun vanhemmat olivat tiedossa
Charlie nimi tuli kun olin päättänyt hankkai uroksen itselleni. (Toisen avaihtoehtona olisi ollut Viljami)
Mary tuli ihan seiskaa lukiessa kun pentu oli 1viikon ikäinen
Puppe oli jo Puppe ennen meille tuloaan. Kovasti yritettiin uutta nimeä keksiä (koska Puppe on hirvee nimi ja meillä on ollut sen nimisiä marsuja silloin kun olin nuorempi

) Niin siinä vaan lopulta kävi, että pupeksi jäi. Kyllä tuohon on alkanut jo tottua..
Kreikkalaisia aakkosia mietittiin jo aikaisemmin, mutta se sitten varmistu kun nähtiin pennut ja saatiin tietää että viralliset nimet on kreikkaa. Eli Beta koirasta sitten tuli 8>
LAINAUS(<Iida> @ 7.6. 2007, 12:00)

Milon kasvattajan tyttö antoi pennuille "työnimet" niiden syntyessä ja Milo sai nimen Milou. Ainoastaan muutettiin nimeä vähän suomalaisemmaksi eli siis pelkkä Milo eikä Milou (lausutaan Miluu).
Meillä oli Iitun kohdalla samoin. Olin miettinyt pääni puhki nimiä, mutta en vaan keksinyt mitään. Iitu oli kasvattajalla Iita. Siitä vaan sitten vähän muokattuna Iitu. Jälkeenpäin olen kyllä ruvennut nimeä katumaan, olisi ollut edes se Iita tai Iida. Noh, nyttemmin Iitusta on vääntynyt Iisa-Maria tai Iida. Hölmöä vaihtaa koiran nimi sen ollessa 3, mutta pääasiassa kyllä käytetään sitä Iitua. Kaikki toimivat hyvin.
mimilia
10.6. 2007, 15:22
Meille oli heti itsestään selvää, että koirastamme tulisi Sulo. Ja kun vihdoinkin pentu nähtiin kasvattajalla niin nimi sopi kuin nyrkki silmään
Pate oli meille tullessaan jo kahdeksan kuukautta vanha, joten sillä oli nimi jo päätettynä edellisestä perheestä. Onneksi! Oon nimittäin niin toivottaman huono keksimään nimiä uroksille. Tosin Pate oli kyllä ensin Pete, mutta meillä siitä tuli kyllä heti Pate. Se vain sopi sille niin paljon paremmin.
KaroKallela
10.6. 2007, 21:11
Ladylle nimi päätettiin kun se oli alle 4viikkoinen..
wiputar
11.6. 2007, 18:17
Nähtiin koira ekaa kertaa 12 viikkoisena. Siitä parin viikon päästä vasta pystyttiin pentu hakemaan ja sillä välin oli nimikin valmiiksi mietittynä
Meillä nimi keksittiin vasta siinä vaiheessa kun se oli pakko keksiä, eli silloin kun pentu oli jo kotona ensimmäisiä päiviään, tai itse asiassa seuraavana yönä... Sitä ennen poika oli vaan Poika tai Tamagotchi. Loppujen lopuksi se Tami tuli aika sieltä helposti. Tykkään siitä, sopivan lyhyt ja ytimekäs, liittyy kennelnimeen ja on sopivan japanilainen. Tuiskua ajteltiin jossain vaiheessa ennen kuin tiedettiin edes mikä pentu on tulossa, myttä kyllä tää nykyinen kutsumanimi on paras valinta tuolle pikku-ukolle.
Seuraavien mahdollisten koirien nimiä en tässä vaiheessa rupea vielä miettimään, oon itse sitä tyyppiä että koira täytyy nähdä ennen kuin sille voi ruveta antamaan nimeä. Mulla on kyllä kans vaikeuksia keksiä urokselle nimeä, nartulle se nimen keksiminen on jotenkin helpompaa.
tuunanen
12.6. 2007, 11:12
Ago oli päätetty jo ennen pentua, isä harrastaa moottoripyöriä ja Agon nimi juontuu italialaisesta Agostini moottoripyöräilijästä.

Ja on äijä nimensä näköinen, musta ainankin.
wenakko
12.6. 2007, 13:58
Lola päätettiin silloin matkalla kun haettiin sitä.
Isa oli päätetty jo kauan ennen pennun syntymää.
Seriliini
12.6. 2007, 17:58
Pennun ekoina päivinä sen ollessa kotona....
Summer.
12.6. 2007, 19:25
Mulla oli nimi olemassa jo kaksi vuotta ennen koiraa

!
Olin agilitykurssilla 13- vuotiaana perheemme ekan koiran kanssa ja sinne tuli yksi lagotto, jonka nimi oli Aida.
Se oli mun mielestä todella ihana nimi ja varsinkin kun koira oli vielä iloinen, energinen ja palvoi omistajaansa. Omistaja käytti siitä myös lempinimeä " Aiai" ja sekin oli kiva <3 . Rakastuin siihen nimeen heti ja päätin, että ensimmäisestä omasta koirastani tulisi Aida, olipa rotu mikä tahansa. Se päätös eli minulla ne vuodet ja kun olin hankkimassa ekaa OMAA koiraani, ei minun tarvinnut edes muita nimiä harkita. Plussaa vielä oli, että Aida sopi hyvin yhteen edesmenneen Alpon kanssa. Vieläkin muistelen hyvällä sitä lagottoa

tiedän, että vaikka sitten olisin saanut Aidan kaksikymppisenä, se nimi olisi pysynyt. Ja Aida on kuten se lagotto- Aidakin, iloinen ja energinen ja palvoo omistajaansa

heh heh...
anna :D
12.6. 2007, 23:36
Elsa-nimen taisi isä keksiä ko. pentueen ollessa 5-7viikkoisia.
Sohvi onkin sitten Elsan tyttö ja koska pentuetta oli kasvattaja suunnitellut jo hyvän aikaa, olin minä suunnitellut toisen koiran (Sohvin) nimeä yhtä kauan.

Siinä vaiheessa kun Elsan pennut syntyi niin nimiehdotuksia oli jäljellä kaksi;
Sohvi ja Sofi. Koirien kasvattaja laittoin mulle viestiä pian pentujen syntymisen jälkeen että kutsuu pentuetta nimillä Kasper, Jesper, Joonatan ja
Sohvi. (Kasvattaja ei tiennyt mitään meidän nimiehdotuksista!) Joten koska Sohvi-nimi oli ollut meillä mietinässä, niin päätettiin se myös jättää.
Kun nähtiin ekan kerran Pirren kuva niin tuli heti mieleen että tuo voisi olla Pirre

Sitten kun koira oli kotona se näytti ja tuntui aivan Pirreltä
Rixuliini
17.6. 2007, 18:09
Rekisterinimestä mietittiin lempinimeä.. Style vääntyikin Stellaksi. (Unique Style) Pentua menimme katsomaan kun se oli 7viikkoinen ja Stella nimi sopi kasvattajankin mielestä erinomaisesti
Kasvattajalla tapana sanoa, että Stella on "staili".
norsuvoima
21.6. 2007, 15:28
Edellisen koiran nimi tuli, kun dementoitunut ukkimme ei suostunut muistamaan ettei koiran nimi ole Botifar. Niinpä koirasta tuli Botifar alias Poti, niinkuin ukin tutunkin entinen kk.mäyris
Nykyisen koirani nimen keksimme exän kanssa, kun olimme juuri päättäneet ottaa pennun. Pentujen rekisterinimet alkoivat K-kirjaimella, joten halusin koolla alkavan lempinimen. Aluksi siitä piti tulla Keri, mutta sitten väännöksien kautta Kira oli mukavamman oloinen
Seuraavan koiran nimi on jo hanskassa lähes 100% varmuudella, siitä tulee sitten Hertta ja jos mulle joskus tulee uroskoira niin siitä tulee Iiro.
Muorin nimi tuli ihan luonnostaan virallisesta nimestä Mennen Iina, -> Iina.
Lillillä oli monta nimivaihtoehtoa, joihin ei loppupeleissä enää kuulunut Lilli-nimi, mutta virallisesti Mopedimuorin Liljankukka, joten pennusta tuli kuitenkin Lilli.
Me alettiin miettiä nimiä tosissaan sen jälkeen kun oltiin Valluu käyty ekaa kertaa kattomassa, se oli silloin neliviikkonen. Siinä sitten mietittiin nimeä, vikoina vaihtoehtoina oli jäljellä Vallu ja Sulo. Onneksi päädyttiin Valluun ja se siis oli siinä neljän viikon aikana keksitty eli oli valmiina kun pennun saimme kotiin.
Ekalla koiralla oli jo nimi tullessaan eli Baka, emme vaihtaneet enää kun koira oli jo 4 kk.
Mutta eilen vasta kekkasin tulevalle pennulle kutsumanimen eli Hox.
Pentu täytti tänään 5 viikkoa
Tänään vasta tarkistin googlesta mitä nimi voi tarkoittaa Huom ja Hox-geeniä
kolmikko
28.6. 2007, 13:22
Sakesta tuli Sakke, sen oltua meillä muistaakseni muutaman päivän. Toinen nimivaihtoehto oli Jerry, mutta Sakke sitten näytti ihan Sakelta. (Eikä äiti halunnut Jerryä..)
Leon virallinen nimi on Arolähde Leonard, niin siitä sitten muotoitui aika luonnostaan Leo. Kasvattajalla sitä oltiin jo Leona kutsuttu, eikä me sitten viitsitty enää sitä alkaa vaihtamaan.
Vanhemmalle koiralle päätimme nimen varmaan muutamaa viikkoa ennen koiran syntymää. Nuoremman nimen keksin pari vuotta ennen koiran hankintaa. Pidin nimestä niin paljon silläkin hetkellä, kun koira tuli taloon, etten halunnut antaa mitään toista nimeä.
Me oltiin mietitty nimeä ennen kun mentiin pentua katsomaan, mutta kasvattaja oli jo pennuille nimet antanut niin sille jäi kasvattajan antama nimi.
pystykorva
5.9. 2007, 19:04
Joskus aika varhaisessa vaiheessa. Se oli aika yksinkertainen juttu kun rodun nimi on buhund nii siitä tuli sitten yksikertaisesti Bu
-Tintti-
5.9. 2007, 19:14
Fanni tuli ihan virallisen nimen kautta (Skitrun Fanni). Etukäteen oli päätetty että annetaan Sani, mutta siitä tuli kummiski Fanni
Ennen kuin Sebastianista oli vielä tietoakaan haaveilin narttukoirasta ja olin päättänyt koiralle nimen, mutta uros tuli ja haluttiin aavistuksen terävämpi nimi kuin Fanni ja päivää ennen kuin pentu haettiin oli se nimetty Sebastianiksi, joka on tosin lyhentynyt vaikka ja mitenpäin. No seuraavalla nartulle on sitten nimi jo päätetty!

Ja se se tulee myöskin olemaan!
LaRa & Olli
6.9. 2007, 06:35
No Ollilla oli nimivaihtoehtoja jo paljon ennen kuin koiran tulosta oli mitään varmuutta. Kovati sille mietittiin jotain kivaa Hobitti-nimeä, mutta kun pentuja (5vk) olimme katsomassa ja viralliseksi nimeksi valikoitui Sinermäen
Oliver, niin isäntä totesi, että se on Olli sitte. Ja Ollihan se oli ja on edelleen!

Herra siis tiesi nimensä jo 5vk iässä.
Nestnuuka
7.9. 2007, 20:56
Nepo sai nimensä ennen syntymäänsä ja ennen kuin edes tiesin, mistä koiran ottaisin. En edes muita nimiä harkinnut.
Niji sai nimensä jo kaksi vuotta ennen koko pennun harkitsemista x) Se vaan oli päätetty ja sillä sipuli ;D Jos ja kun hankin seuraavan koiran, niin minulla on sillekin jo nimi tiedossa... Kaikkea sitä.
vanhemmalle ehkä kolme viikkoa ennen kuin saapui, (nimi on Nessi)
nuoremmalle viikkoa ennen, oli kunnon lista joista seuloin 88DD (nimi on Moko)
Meidän molemmilla koirilla oli jo nimet ennen meille tuloa, joten ei menty niitä vaihtamaan ja nuo nimet miellyttävät itseäkin
ArskaArska tuli meille pikkupentuna ja sit ku iskälle ja broidille näytettiin se nii iskä vaan totes "Toi on Arnold Schwarzenegger". Siitä tuli Arnold ja siitä sitten Arska. Eli samana päivänä keksittiin nimi ku se tuli.
JimJimin virallinen nimi on Zorrazo Earthworm Jim ja kasvattaja pommitti tekstareille, että tulkaa katsomaan Jimiä. Nimi piti vaihtaa mutku se on vähän Jim Carry niin ei vaan voinut muuttaa sitä

Se oli Jim ku se meille tuli ja on edelleen.
Ensimmäisen koirani nimi oli jo valmiina kun se tuli, toisen pennun nimi päätettiin kun se oli syntynyt, siitä tuli Tähti, tähden muotoisesta laikusta rinnassa

Ensimmäisen sekarotuisen koirani nimi, Unto, oli päätetty jo etukäteen ja yllätyksekseni se onkin (myös muiden mielestä) ihan Unton näköinen, joten nimi osui hyvin nappiin!
Toisen sekarotuisen koiran nimi päätettiin silloin kun sen näimme ensimmäisen kerran
Vilma tuli meille aikuisena, joten sille oli jo nimikin annettu, mutta ollaan me siitä kyllä kaikkia lempinimiä väännetty, koira tottelee siis myös nimeä Lili
Topin oikea nimi on Toivo, joka oli jo silloin päätetty kun tiedettiin, että meille on tulossa uros. Siitä se Topi on sitten keksitty.
Paimenkoirat
9.9. 2007, 16:13
Se taisi olla vähän ennen koiran tuloa. En muista kunnolla, kun olin niin pieni

.
bluezoo
16.9. 2007, 13:03
Inka sai nimensä jo vuonna 96, ja koira syntyi vuonna 2003.
Silloin nimen anto vuonna en edes tiennyt milloin saan ensimmäisen oman koiran ja että minkä rotuisen koiran otan, mutta tiesin sen olevan tyttö ja Inka
Netta sai nimensä kun kävin katsomassa sen emää. Emän nimi on Nella, niin Netta sopi siihen kuin nenä päähän, ja tykkään nimestä muutenkin.
Nimellä on minulle erityistä tunnearvoa.
Nooralla oli nimi jo kun tuli meille (oli tullessaan 6kk), Tinkan nimi päätettiin lopullisesti kun olimme menossa hakemaan pentua, Oonan nimi varmistui muistaakseni kun neiti oli 7vkoa, Fannin nimi sai lopullisen muotonsa 8 viikon ikäisenä.
Meidän seuraava neiti on muutaman viikon ikäinen nyt ja kutsumanimi on jo päätetty.

Jos ei livenä näytäkään yhtään nimeltään niin sitten pitänee vaihtaa

Mulla on aina seuraavalle koiralle useampi nimivaihtoehto, joista sitten päätetään paras
LAINAUS(*Tepa* @ 16.9. 2007, 15:21)

Mulla on aina seuraavalle koiralle useampi nimivaihtoehto, joista sitten päätetään paras

Sama täällä. Vaikkei koiraa olisi tulossakaan, niin silti laitan aina korvan taakse, kun jostain hyvä nimi putkahtaa
Nykyisen koiran nimi päätettiin viikkoa/paria ennen kun pentuja oltiin käyty katsomassa, ja hyvin sopi pennulle.
Siksi nimiä on aika isot listat
pikopiko
5.1. 2010, 21:51
Meidän koiralle päätettiin nimi melkein sillä sekunnilla kun koira tuli perheeseen. Nimi oli täydellinen ja annettiin yksimielisesti.
Lapanen
16.1. 2010, 19:33
Meillä päätettiin nimi samana päivänä kun koira tuli taloon. (:
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.