tuunanen
27.8. 2007, 16:47
Testiin
täältä.
Mulle sopis kuulemma afgaani..
(toivottavasti ei oo vielä ollut täällä)
Partacollie

. No jaa, ihan hauskoja koiria varmaankin, mutta tuo turkki ei oikein innosta
LaRa & Olli
27.8. 2007, 16:54
Beaglea tuuppaa.
SIkäli kun minulla on sanavaltaa, niin noin ajokoiran näköistä ja oloista koiraa en itselle ottaisi, parilla kaverilla on kyllä. Mutta oli se oma rotukin siellä muissa ehdotuksissa ja siinä pysyn!

Tais mulla ainakintuupata aakkosissa ekan tohon tyrkylle. Westien keskimääräinen elinikä 12-14v

Musta tuntuu pikemminkin, että 15-18, sen perusteella mitä lähipiirissä.
Lk. saksanseisoja tai labradori. En kumpaakaan ihan heti ottais.
Dallu tuli. En usko että tuun koskaan dallua ottamaan, mutta kiva rotu!
LAINAUS(tuunanen @ 27.8. 2007, 17:47)

Mulle sopis kuulemma afgaani..

Sama vastaus tuli tänne.. miten niin afgaani ois pieni? haloo
Mutsekala
27.8. 2007, 20:16
Cockerspanieli.. hmm.. no en nyt tiiä.. ehkä suomenlapinkoirassa pysytään..
wenakko
27.8. 2007, 21:10
Mitenköhän tämä oikeen arpoo noita?
Laitoin pieni/keskikokoinen --> afgaani, vanhaenglanninlammaskoira.
Tosiaan niitä pieniä.
LaRa & Olli
28.8. 2007, 06:32
Ilmeisesti vain tanskandogin ja irlanninsusikoiran kokoiset on suuria!
Seriliini
28.8. 2007, 07:11
Kultainennoutaja tuli. En nyt sanois että ihan mun rotu, FCI1 pysytään
Lyhytkarvainen saksanseisoja oli pääehdotus ja toisena labradorinnoutaja. ei kiitos kummallekkin :D
¤janette¤
28.8. 2007, 15:43
Lyhytkarvainen saksanseisoja, englanninvinttikoira tai labradorinnoutaja.
Juu ei
Paimenkoirat
28.8. 2007, 15:45
Mulle sopisi parhaiten näköjään tuon testin mukaan pitkäkarvainen saksanseisoja. Sitten oli muita rotu ehdotuksia, kultainennoutaja...
LAINAUS(¤janette¤ @ 28.8. 2007, 16:43)

Lyhytkarvainen saksanseisoja, englanninvinttikoira tai labradorinnoutaja.
Samat mulle.
Tein uudestaan, ja tuli englanninspringerspanieli.
Mulel partacollie, minkä kyllä voisin hyvin ottaakin, vaan turkki taitaa olla liian työläs mulle vaikka sammarillakin on pitkä turkki, mutta eiköhän se partiksen turkki ole laadultaan vaikeampi. En tiedä.
tuunanen
28.8. 2007, 16:31
LAINAUS(Pilvi @ 28.8. 2007, 17:05)

Mulel partacollie, minkä kyllä voisin hyvin ottaakin, vaan turkki taitaa olla liian työläs mulle vaikka sammarillakin on pitkä turkki, mutta eiköhän se partiksen turkki ole laadultaan vaikeampi. En tiedä.

Riippuu yksilöstä.

Ei se niin kamalan vaikea ole, kuin voisi kuvitella.
Tein pari kertaa uudestaa, basset hound, bokseri, pyreneittenkoira ja partacollie. Partis alko jo kuulostaa hyvältä.
LAINAUS(tuunanen @ 28.8. 2007, 17:31)

Tein pari kertaa uudestaa, basset hound, bokseri, pyreneittenkoira ja partacollie. Partis alko jo kuulostaa hyvältä.

Minäkin kokeilin uudestaan, ensin tuli samat eli labradori ja lk. saksanseisoja + uutena englannin vinttikoira. Uusittuani taas kerran sain sitten Basset Hound, Bokseri, Chow chow, Shar pei. Ekoista pidin enemmän

, vaikken ihan heti mitään niistäkään ottaisi.
Ehdotti beaglea, lk saksanseisojaa, englanninvinttikoiraa ja labradorinnoutajaa.. ihmetyttää hiukan tuo saksanseisoja ja englanninvinttikoira, kun pistin että pieni/keskikokoinen koira..

Olen tehnyt testin jo kolme kertaa, ja joka kerta ehdottaa noita neljää samaa.
Ninnura
28.8. 2007, 18:14
Pitkäkarvainen chihuahua
Muita ehdotuksia, joita tuli ton chihuahuan kaa samalla kerralla:
Mäyräkoira, Englanninkääpiöterrieri [Black and Tan], Englanninvinttikoira, Kingcharlesinspanieli, Mopsi, Shih tzu, Tiibetinspanieli, Welsh Corgi Pembroke, Valkoinen länsiylämaanterrieri, Yorkshirenterrieri, Kääpiövillakoira, Toy villakoira
Noista toi mäyris osus aika oikeaan
Cockerspanieli sopisi mulle
Dalmis tuli ekalla kerralla ja kultainen noutaja tokalla.
aah! Partis <3
Jeejee, ei se turkki kuulkaa niin työläs ole jos kampaa/harjaa joka päivä vähän sitä, eikä päästä sitä sellaseen jumalattomaan kuntoon niinkun meillä
Onneks nyt meillä kuitenkin pahimmat takut poissa ja normaali turkki
pyreneitten koiraa ja partista mulle
Mulle sopis englanninspringerspanieli.
lhasa apso
30.8. 2007, 17:17
englanninvinttikoira vaikka laitoin kriteeriks pieni tai todellapieni rotu
Englanninspringerspanieli kuulemma sopisi mulle
Enkku sprinkku mullekin.
Mulla ekana vaihtoehtona tuli partacollie.
Sitten cokkeri ja enkkusprinkku.
mutta noista enkku on mun juttu <3
enkkusprinkku tuli, en kyllä sellasta ottaisi, ei mun rotu. poikaystävä sai dallun, juuri se mun rotu.
Buuhacas
1.9. 2007, 11:37
kultainennoutaja. ovat kyllä mukavia, mutta pysyttäydyn samojedinkoirassa.
Dalmatiankoira. En kyllä koe omaksi rodukseni... ^^
mä tein kans uusiks ja partacollie tuli tälläkertaa, eikä muita ehdotuksia. ei kiitos kyllä sillekin
HAHAAA!
englanninspringeri "muita ehdotuksia ei löytynyt" ... kiva rotu, joskus jopa harkitsin sellaista, mutta ei tuo kyllä ihan absoluuttinen ole.
Minäkin tein uudestaan ja testi tuputti beaglea ja englanninvinttikoiraa, vaikka laitoin "pieni koira".
Muutenkin tuo on omasta mielestäni huono, kun siinä ei kysytä koiran käyttöominaisuuksista, turkinhoidosta tms. mitään, minulle ainakin tarjoaa pelkkiä metsästyskoiria..
Tein nyt vielä kolmannenkin kerran, kokonsa puolesta pysyi ainakin oikeissa roduissa: mäyräkoira, kingcharlesinspanieli ja toyvillakoira.
Mulle kuulemma tulis Partacollie.
Oihh..Ihanaa!!Mulle sopis afgaani
Enkkusprinkku... Oon jossain kohtee harkinnut, mutta flatti on se oma...
-Maija-
22.9. 2007, 09:36
Pk chihu,shi tzu,toyvillis,kääpiövillis,yorkki,englanninkääpiöterrieri,mopsi,tipsu..
partacollie, englanninvinttikoira ja saksanseisoja 8D
Kurotora
22.9. 2007, 19:34
Englanninspringeri
niin ja sellanenhan onkin vähän aikaa sitten kotiin tullut. riiviö
kultsu.

On ne ihan mukavia,kun on lintukoiriin tottunut.
tämä oli hyvä mulle sopisi shihtzu tai partis
Cockerspanieli tuli. sopisi meille muttei ehkä ihan omimmalta tuntuva rotu vaikka juu niistä tykkäänkin .)
Pitkäkarvainen saksanseisoja
LAINAUS(lhasa apso @ 30.8. 2007, 18:17)

englanninvinttikoira vaikka laitoin kriteeriks pieni tai todellapieni rotu

Sama täällä.
Lyhytkarvainen saksanseisoja. Tykkään kyllä ja voisin ottaakin. Tosin ehkä mieluummin sen karkeakarvaisen muunnoksen. Muita vaihtoehtoja labbis ja englanninvinttikoira. Siis onko nämä pieniä tai keskikokoisia koiria?
bellfegor
11.10. 2007, 06:39
Öh...tota....onhan dallu kiva koira, mutta en sitä suurena tai hyvin suurena pitäisi. Kyllä se mulle on enemmänkin keskikokoinen.
australianpaimenkoira
22.10. 2007, 15:29
Tuli vanhaenglanninlammaskoira, ihan jees, mitä nyt ei ihan turkki oo se parhain mulle...
Charmy
23.10. 2007, 01:32
mulle tuli että englanninsprigeri...o.o
Afgaanin olis saanu samoil vastauksilla,paitsi jos olis muuttanu ulkoilun 1/2-1h.. ._. Ja afgaanihan tarvitsee vähän liikuntaa ;DD
.Nemo.
28.10. 2007, 13:14
enkkusprinkku, ei kyllä ihan ensimmäisenä olis listalla, jos pentu tulisi
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.