Hirveästi kiinnostaisi lähteä tosissaan harjoittelemaan, ja jonkinverran ollaan jo treenattukkin ja tutkittu aihetta mutta täältä taitaisi olla järkevää kysyä apua, kun itse ei vielä osaa ajatella tarpeeks selkeästi.
Amor osaa istua, mennä maahan, tulla sivulle, noutaa muttei palauttaa, pysähtyä kesken luoksetulon, hypätä etseen yli käskystä ja seurata pienen pätkän (tosiaankin vain pari askelta ja siinäkin kontakti on makupalaan, ei minuun)
Naksutinta käytän, ilmeisen hyvä apu tässä hommassa.
Mutta mitä seuraavaksi alkaisin opettelemaan? Mitä hiomaan? Miten opetan noutamiseen myös palauttamisen? Olen lukenut paljon koirakirjallisuutta ja käynyt koirani kanssa toko-kursseilla mutta nyt vasta se tokokärpänen iski, ja olisi hirveä himo opettaa koiralle lisää koska sillä siihen rahkeita selvästi olisi!
Kertokaa omia kokemuksia, opetuskikkoja ja kuviakin katselen mielellään! Muutamaa teeniblogia seuraan melko tiiviisti ja videoita olen katsonut. Olen nähyt toki ihan livenäkin tokoa harrastavia valjakoita.
Tiedetään, käppänä ei ole helpoin mahdollisin rotu; mutta ainakin meidän A älyää nopeasti ja klikkerin avulla yhdistää asiat nopeasti, tykkää hurjasti tehdä ja on helposti motivoitavissa makupaloilla.
Kiitos jos jaksoitte lukea, kertokaa te loput