Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hitaastikehittyvää Welshiä Onko Kellään?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
w.springeri
olisiko täällä kellään hieman hitaasti kehittyvämpää walesin springeriä kotona kieppumassa? itselläni on tällä hetkellä 1,5 vuoden "ruipelo" narttu jolla energiaa on kuin ruutitynnyrissä. aloin tässä vähän aikaa sitten käydä näyttelyssä sen kanssa ja pärjäsimmekin ihan kohtuullisesti. mutta nyt kun ilmoittaudumme näyttelyyn, joutuu koiran pistämään nuorten luokkaan eli 15-24 kk:n ikäisiin kun koirani menisi täysin junioriluokkaan kokonsa puolesta. mutta eipä se sen kummemin haittaa, kun yhtä rakas se on silti wub.gif täytyy vain odotella että "penska" siitä kasvaa tongue.gif mutta onko kellään ollut tai onko samanlaista "onkelmaa"??? haluaisin kuulla mieluusti muidenkin ajatuksia tästä aiheesta.

t: tuuli ja welshin puolikas tiku
-helmi-
Hei tuuli ja welshin puolikas tiku ,

Heti ensimmäiseksi tulee mieleen, että oletko ottanut koirasi kasvattajaan yhteyttä? Hän voisi osata antaa sinulle parhaat neuvot koskien ko. rotua, sen kehitystä, perimää ym!
Toiseksi tulee mieleeni ruokinta. Mitä ruokaa annat, ruoan määrä ja ruokintakerrat.

Toivottavasti "puolikkaasta tikustasi" tulee kokonainen thumbup.gif
w.springeri
tiedän jo että koirani kehittyy hitaasti koska emä on aivan samanlainen ollut nuorempana että ei tässä nyt suurempia ongelmia olekaan, mutta ajattelin kysyä onko kellään muulla tälläistä "ruipeloa". tiku syö suurinpiirtein kaiken mitä sen eteen lykkää. eli koiran nappulat, purkkiruoat, kotiruoka, herkut yms. menee kyllä alas eikä tee edes tiukkaa. nappula merkki on pedigree advance adult tällä hetkellä ja ruokaan lisätään koko ajan öljyä ja muuta rasvaista. mutta eipä tässä tarvitse muuta kuin odotella wink.gif että silleen...

t:tuuli ja tiku
throls
Hei!
Meidän nuorin on myös "rimpula" ollut ihan syntymästään asti...rotuna tosin enkkusprinkku.Ikää sillä on nyt 8kk,ja piiikkkuuu hiljaa alkaa massaa tulla.Aluksi olin hiukan huolissani ,kun vertasin emään,joka kuiteskin kehittyi vauhdilla,mutta eiköhän siitä joskus ihan "kokonainen" biggrin.gif tule..
tsemmpiä kasvuun ja uskoa peliin
w.springeri
iso kiitos ja syvä kumarrus throls!!!! uskoa todella tarvitaan mutta eiköhän tuosta rimpulasta vielä koira saada aikaan biggrin.gif

t:tuuli ja tiku
Inna
Minulla on welshiuros, joka on monen mielestä edelleen aika hoikka poika ja kehittyi aika hitaasti. Ikää on jo kohta 2,5 vuotta ja nyt vasta tänä kesänä on alkanut tulla koiralle vähän massaakin. Siihen asti oli vakikommenttimme näyttelyarvosteluissa "tarvitsee vielä lisää massaa" biggrin.gif. Tällä hetkelläkin se painaa nippa nappa 19,5 kiloa ja nytkin on moniin muihin verrattuna hoikannäköinen (ei myöskään kauhean korkea, n. 48 cm, mutta minusta sopiva). Itse olen kuitenkin tyytyväinen sen tämänhetkiseen tilaan. Minusta hoikka koira on parempi, kuin pullea ja minun silmääni muutenkin miellyttävät enemmän kevytrakenteisemmat welshit, kuin jykevät.
w.springeri
INNA, INNA, INNA!!!!!! Mistä kennelistä olet iman welshisi ostanut aikoinaan?? olisi kiva tietää onko kenties sama kennel kuin itselläni, mutta kirjoitteleppa jos näet vielä tämän! biggrin.gif

t: tuuli ja tiku
Inna
Klikkaa tässä viestin alaosassa olevaa www-kuvaketta, niin meidän kotisivuilta löydät hurvelin taustatiedot smile.gif
veau
Tuttavilla on welshi jolla on samanlaisia ongelmia. Mutta parempi vaan kasvaa rauhassa ettei tule mitään suuria vääristymiä. smile.gif
walesi!!!
mulla ittellänikin on welshi joka täytti jo kolme ja karvaa on vähemmän kuin junnuluokan koirilla mutta siis muuten on ihan welshin kokoinen...
Kurotora
Meillä ei tuota ongelmaa ole ollut onneksi rolleyes.gif pikku welshistämme jota kukaan muu ei ollut huolinut kasvoi 50cm ja 23 kg jätti.. ja on muutenkin pärjännyt paremmin näyttelyissä kuin kukaan muu pentueesta oops.gif (meni vähän aiheen ohi biggrin.gif )
Inksu
Se on hassuu et miten ne hoikimmat welshit ovatkin aina joukosta ne kaikkein iloisimmat ja ystävällisimmät...ja sit et niil on vielä virtaakii nii hirmuna biggrin.gif
Kurotora: ai teillä on Wishbone...Sari käytti sitä Nalalle keväällä,eikös?
Laurlia
Kaverin welshineiti 4-vee sai viimeeksi tuomarilta kommenttia, että on vielä vähän kehittymätön rungoltaan tjsp.
Kurotora
LAINAUS(Inksu @ 18.8. 2005, 12:28)
Kurotora: ai teillä on Wishbone...Sari käytti sitä Nalalle keväällä,eikös?

jooo... mutta ei oikein koirat toisista "pitäneet" eivät edes taitaneet astua confused.gif
Inksu
Joo..ainaki tyhjäks jäi.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.