Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: kalliit koirat
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4
sabba
Kaivapa crim ne sääntökirjat esiin ja tarkasta onko leluoirilla osallistumisoikeutta kokeisiin wink.gif. Ainakin mätsäreisä taitaa joskus olla niitä lelukoirakisoja, tosin useimmiten vaan lapsille tongue.gif.

Ja koirien hinnasta puhuttaessa ne paristolliset on yleensä aika kalliita. Kelpaako sellanen pehmomalli? Mä voin kyllä lähettää, vaikka joululahjaks sellasen ja ottaa Kinkun vaihdossa.
hoplaa
LAINAUS(Cee @ 11.11. 2007, 21:34) *
Näin heti alkuun, kiitos mielenkiinnosta näkemyksiäni kohtaa täydellisestä koirasta.

Täydellinen koira on kuin ihmisen haave. Täydellinen koira on aina läsnä kun kaivataan, on aina valmis kun tarvitaan, mutta on poissa silmistä ja mielestä kun ei kaivata.
Täydellinen koira toimii juuri kuten oletan, mutta lähes nopeammin kuin edes itse ehdin olettaa.
Täydellinen koira on jo tekemässä sitä, kun vielä ajattelet hänen menemässä tekemään sitä.
Täydellinen koira on ajatuksesi varaslähdöllä.

Täydellinen koira on kuin kone, huippurobotti. Täydellinen koira ei tunne sairaslomia, koska on aina terve. Täydelliselle koiralle ei tarvitse sanoa asioita kahta kertaa, koska kuulee ihan hyvin jo kuiskauksenkin kerralla.
Täydellinen koira on lojaali vain ja ainoastaan ohjaajaansa kohtaan, koska muulla ei ole väliä.
Täydellinen koira toimii hyvin läpi elämänsä. Toimii aina, kuten isäntä sanoo, ja ellei isäntä ole sanomassa, toimii, kuten isäntä sanoisi.
Täydellinen koira on aina iloinen, eikä koskaan valita.

Täydellisen koiran piirre on olla ihmiselle vapaaehtoinen orja, eikä olla ihmisen huomion kerääjä.
Täydellinen koira ei vaadi, vaan on iloinen jos jotain saa.
Täydelliselle koiralle ei anneta käskyjä, vaan sille annetaan merkkejä kuinka se saa toimia.
Täydellinen koira odottaa, että voisi palvella isäntäänsä.

Sellainen on täydellinen koira.

ps. Kaikki oikeudet ylläolevaan tekstiin kuvauksesta pidätetään:

©Cee

Justjoo. Taidat siis arvostaa sellaista kintuissa nöyristelevää koiraa... Minun mielestä tuo kuvaus on aivopestyn koiran kuvaus, kaukana täydellisestä.
Tämä kotona oleva halpa rakki jonka olen mennyt ostamaan
-ei ole pitovaikeuskoira
-kasvattaja ei halunnut "paskaa pois silmistään"
-ei ole vihannes
-eikä ole kasvatettu tuollaiseksi koiraksi jota sinä pidät täydellisenä, onneksi.
Ketään se tuskin kiinnostaa, vähiten sinua, mutta ko. koiran kasvattaja oli jättänyt kotiin kasvamaan nähdäkseen mitä siitä tulee. Kun näin tuon koiran, tiesin samalla sekunnilla että haluan juuri tuon koiran, oli se miten hyvä tai huono tahansa. Koiran saaminen ei ollut mikään helppo juttu, mutta koska kukaan ei voi pitää määrätöntä määrää koiria kotona, sain ylipuhuttua kasvattajan myymään koiran minulle. Tuo hinta jonka maksoin on aivan normaali pennun hinta, kasvattajalla oli varmasti tilaisuus nyhtää koirasta isompikin hinta mutta kaikki ei nääs ole rahanahneita, ja se taisi olla viestiketjun alkuperäinen keskustelunaihe?

Mutta hyvä Cee, ilmoita osoitteesi niin ostan sinulle sen patterikoiran.
Lazer
Mielestäni koiraa ei voi sanoa "kalliiksi". Kun lähdetään hankkimaan ystävää, lenkkikaveria, perheenjäsentä niin tuntuu vähän tyhmältä että kysytään "ei kai se maksa paljon" tai "paljon maksaa, jos ei ota papereita, saako halvemmalla??".
Tuttuni yrittää ottaa sijoitukseen uroksen vain siksi että sen saa halvemmalla.

Omasta koirastani maksoin sen 1000e ja osissa. Muuten ei olisi ollut varaa. Ja valmis olisin ollut maksamaan enemmänkin. Jos joskus otan sijoituskoiran, en ota siksi sitä että saisin sen halvemmalla, vaan siksi että oikeasti haluan sen koiran. wink.gif

Enkä tule myymään / antamaan koiraa koskaan sijoitukseen siksi, että ostaja haluaa sen halvemmalla. En usko että halu saada juuri SE koira on kovin suuri, jos ei ole valmis maksamaan koirasta normaalia hintaa. Normaalilla hinnalla tarkoitan keskimääräistä hintaa, jota kasvattajat pyytävät ko. rodun koirista.

Tuntuu että nykyään ihmiset haluaa koirista ja hevosista omia kopioitaan, ja unohtaa että ne ovat eläimiä. Olisihan se toisaalta kiva, jos olisi sellainen koira, joka ei koskaan karkaa, tai jos karkaa, pysyy lähellä, ei pure, ei hermostu tai tee "mitään tyhmää". Tai sellainen hevonen, joka ei koskaan säikähdä, hermostu, pelästy, säntää karkuun tms.
Mutta ei niiden kuulu olla sellaisia! Ne ovat elämiä, ja tulevat aina olemaan. Sallittakoon heille heidän pienet virheensä, jota tekevät heistä ainutlaatuisia smile.gif
sabba
Ja noista hinnoista tosiaan. Itse olen valmis maksamaan hyvästä koirasta sen 800- 1000 euroa. Tosi asiahan on, että koirien hinnat ovat viime vuosina nousseet huimasti ja tuntuvat vain jatkavan nousuaan. En kyllä ole valmis maksamaan hirveästi yli 1000 euroa pennusta, josta ei voi ikinä tietää millainen siitä tulee.
Liewec
Kyllä mä voin tunnustaa, että yksi syy siihen, että halusin ehdottomasti sijoituskoiran, oli se halvempi hinta. Ei se ollut ainoa syy, mutta yksi niistä. Kyllä mä mielelläni säästin 600€ jo koiran ostohinnassa. Vanhempi koira maksoi 700€, ja silloin kun hankin sen, se oli tyypillinen hinta belgille. Nykyään keskihinta pyörii 900€ ympärillä. Vaikka ollaankin hankkimassa kaveria, niin kyllä se hinta sanelee minulle sentään jotain. Kyllä mun mielestä on ihan ok pohtia paljonko se koira maksaa. Tääkin tosin varmaan lasketaan koiran esineellistämiseksi...

Itsekään en mielelläni maksaisi yli 1000€ koirasta. Pennusta ei ikinä tiedä millainen siitä tulee isona, vaikka kuinka valitsisi sopivimman yhdistelmän. Luonteesta voi tosin nähdä jotain jo pentuna, mutta terveyttä ei voi ennustaa mitenkään.

LAINAUS(sabba @ 20.11. 2007, 22:30) *
Kaivapa crim ne sääntökirjat esiin ja tarkasta onko leluoirilla osallistumisoikeutta kokeisiin wink.gif . Ainakin mätsäreisä taitaa joskus olla niitä lelukoirakisoja, tosin useimmiten vaan lapsille tongue.gif . Ja koirien hinnasta puhuttaessa ne paristolliset on yleensä aika kalliita. Kelpaako sellanen pehmomalli? Mä voin kyllä lähettää, vaikka joululahjaks sellasen ja ottaa Kinkun vaihdossa.

Niin toi on kyllä... Ei lelukoirilla varmaan saa osallistuu mihinkään kisoihin. Ja toiseks niissä on kauheen rajalliset rotuvaihtoehdot. Että täytyy vielä miettiä tota vaihtokauppaa. Mut kyl sä varmaan ton Gingan vaihdossa saat, ku siin on varmaan jotain vikaa ku ei se vieläkään ole oppinut EVL:n liikkeitä. ph34r.gif Se on kuitenkin jo 5kk. sleepy.gif
LimeLight
Hinnoista tosiaan, monet sanovat että koirasta pitäisi olla valmis maksamaan mitä tahansa ja hintaa ei saisi kysellä ensimmäisenä.
Noh, sanotaan näin että mulle hinta on hyvinkin tärkeä seikka, olen melko köyhästä perheestä eikä meillä ole rahaa paljon joten
myös koira määräytyisi osittain hinnan mukaan. Mulla ei olisi varaa maksaa 2000 euroa koirasta, vaikka koiran oikeasti haluaisinkin.
Mulla olisi ehkä varaa maksaa juurikin 500-1000 euroa ja 1000 euroa olisi jo aivan maksimi. Vaikka koira on tärkeä ja sitä haluaisin
niin siltikin se on rahasta kiinni, koska yksinkertaisesti rahaa ei vain ole smile.gif tähän voitaisiin tietty sanoa että ei voi ottaa koiraa jos ei ole
hirvittävästi rahaa yllättäviinkin menoihin mutta kaikkeen ei voi varautua ja onko koira sitten taas rikkaiden harrastus? Noh, joka tapauksessa
särähtää vaan aina korvaan kun sanotaan että koiran hintaa ei saisi kysellä kasvattajalta ensimmäisenä tai raha ei saa merkata kun hankitaan
koiraa tms.
Flavia
Tuosta hinnan kyselystä.
Itse en ole vieläkään kysynyt varaamani pennun hintaa, eikä se tosin ole vielä edes aiheellista sillä narttu astutetaan vuoden päästä. Eikä hinta ole itselleni niin hauhean oleellinen asia, vaikka en niin varakkaasta perheestä olekkaan. Yhden kesän töistä saaduilla rahoilla saa hyvinkin ostettua pennun, ja aina silloin ostaminen tuntuukin "parhaalta" kun ne rahat on omia ja itse ansaittuja, eikä vanhemmilta tai sukulaisilta saatuja..

Meiltä on karsittu pois pennunostajat jotka ensimmäisessä yhteydenotossaan kysyvät paljonko pentu maksaa. Tosin yleensä ne ovat niitä jotka haluavat minkä tahansa koiran jostain läheltä ja mahdollisimman halvalla.

Kyllähän se summa mitä harrastamani rodun pennusta olisin valmis maksamaan olisi ehkä maksimissaan siinä 1000e nurkilla, ei kovin paljoa ylitse, esim. 1500 olisi mielestäni jo kohtuuton hinta.

Ja aina kun koiran hinnasta puhutaan, täytyy muistaa rotukohtaiset erot, pienestä kääpiökoirasta saattaa joutua pulittamaan 2500e kun taas ajokoirasta 100e..
Liewec
Vilman kohdalla me kyllä sovittiin ihan kaikki asiat jo ekassa puhelussa, myös hinta selvitettiin siinä. Tietysti sitten mentiin vielä katsomaan pentuja.

Gingan kasvattajan kanssa pidettiin aika kauan yhteyttä ennen kun sovittiin mitään, koska siin äviaheessa kun otin yhteyttä kasvattajaan, mulla ei ollut edes lupaa hankkia toista koiraa. Hintaa kysyin siinä viaheessa kun kasvattaja lupasi antaa pennun sijoitukseen mulle.
LimeLight
Jep, usein olen kuullut sitä että kasvattajat kieltäytyvät myymästä jos pennun hintaa kysytään heti.
Ok, se ei sais olla ainut ratkaiseva ja vaikka mulla ei rahaa kalliseen pentuun olekaan niin mä katson myös tarkkaan muitakin
ominaisuuksia kuin hintaa. En esim. ottaisi pentua vain koska saan sen 300 eurolla jos sen suku ja muu ei minua miellytä.
Mutta jos oikeasti en saa pentua ainoastaan siksi että kysyn hintaa liian akuvaiheessa niin johan on kasvattaja biggrin.gif
Tottakai on niitäkin jotka tosiaan ottavat pennun vain sillä perusteella että se on halpa, ihan sama mistä ja miten kunhan se saadaan nopeasti ja halvalla.
Tosin jos kysyn hinnan alussa niin
Säästäähän se aikaa molemmilta, kasvattaja hukkaa aikaansa minuun jos käyn siellä tutustumassa ja soittelemme
ja kysyn vasta juuri ennen ostamista hinnan ja sitten minulla ei olekaan varaa. Minäkin hukkaan siinä aikaani, samalla voisin olla etsimässä
pentua toisaalta. Enkä tarkoita nyt siis että Flavia teillä näin toimittaisiin mutta kun kuulee juttua että jos se oikeesti nyt on joltakin vain siitä kiinni
että missä puhelussa kysyn hintaa. smile.gif
Flavia
Lime: siis ei me nyt totaalisesti sen perusteella ostajaa valkata että kuka kysyy hintaa viimeisenä biggrin.gif
Yleisesti siis juuri kuten sanoin (tai ainakin meidän kohdalla) ne ihmiset jotka ovat meiltä kysyneet pentua ja ensimmäisessä yhteydenotossa 5 ekan lauseen sisällä on ollut tuo hinta, niin ovat muuten osoittautuneet "huonoiksi paikoiksi". Tai siis sellaisiksi jotka eivät vaivaudu edes tutustumaan rotuun ennen sen hankintaa ja haluavat pennun mahdollisimman läheltä ja pienin kustannuksin. Kun onhan se niin, että jos ei ole halua maksaa pennusta niin ei myöskään ole halua sitä kunolla hoitaa (tuo nyt kärjistetysti), mutta ymmärrätte toivottavasti pointin smile.gif
LimeLight
Jep, kyllä mä ymmärsin enkä missään nimessä kuvitellutkaan että teillä näin toimitaan biggrin.gif
Tosiaan vaan tästä keskustelin toisella palstalla joskus kauan sitten (juurikin siellä minne sullekin laitoin linkin),
ja siellä moni sanoi että on aivan kamalaa kun kysytään koiran hintaa ensimmäisessä puhelussa, tai että minkä
värisiä pentuja syntyi tms. Nauratti vaan että koska julkaistaan ohjeet monennessako puhelussa saa kysyä mitäkin
että ei ole typerä pennunostaja smile.gif Mutta tosiaan, tottakai se on muustakin asiasta kiinni kuin ainoastaan siitä milloin kysytään mitäkin.
Cee
Mua ei ainakaan kiinnosta paljonko pentu maksaa. Pääasia on että saa minkä haluaa..
Pari tonnia sinne tänne. Tärkeintä on rakkaus uutta huippupentua kohtaan!

Cee
Rochas
Siinä mielessä pidän koiran hintaa ostokriteerinä, että jos siitä pyydetään 3000e (esimerkkihän löytys sieltä pikkuisista pienimmistä roduista), jäisi kyllä ostamatta. Eiköhän se jo kerro jotain kasvattajankin hmmm kasvatusperiaatteista. En osaa itse sanoa kuinka paljon olisin valmis pennusta maksamaan kun meillä vanhemmat hoitaa tuon puolen rolleyes.gif , mutten varmaankaan ostaisi pentua joka maksaa yli 1300 vaikka olisi kuinka lupaava ja miellyttävästä suvusta.
pystykorva
juups.. mutta miten te maksoitte sen koiran? ku meijän tapauksess ne halus ne rahat käteisenä.. miten teillä toiminu?
Flavia
Moni kasvattaja haluaa käteisenä, mutta osalle käy myös tilisiirto/shekki.

Me ollaan maksettu kaikki koirat käteisellä, ja moni pennunhakija on meille maksanut käteisellä mutta on niitäkin jotka ovat maksaneet tilille.
Lazer
En mie kyllä käteistä vaatisi, mutta puolet tulee olla maksettu (mielestäni) pennusta ennen kun sitä tullaan hakemaan, jos osamaksu on kyseessä, muuten pentu on maksettava kokonaan ennen kuin pentu haetaa jos tilille maksetaan, tai sitten käteisellä hakemisen yhteydessä.

Niin olen Flavian kanssa samaa mieltä, en myisi pentua jos tulee esim. tällainen maili:

"halutaan hankkia x rotuinen pentu teiltä, paljon se maksaa?" Ehh.... huh.gif

Ja tutulle kasvattajalle on tullu maili missä luki pelkästään "paljon maksaa?" Ei nimeä, eikä mitään muutakaan! rolleyes.gif
pystykorva
Ihan uteliaisuudesta kysyn:
Miksi pitää maksaa käteisellä? Onko siinä joku seikka joka on menny mun ohi?
Flavia
LAINAUS(pystykorva @ 22.11. 2007, 16:52) *
Ihan uteliaisuudesta kysyn:
Miksi pitää maksaa käteisellä? Onko siinä joku seikka joka on menny mun ohi?

Eihän kukaan sanonut että pitää välttämättä käteisellä maksaa smile.gif

Käteen maksaminen on kuitenkin jollain tapaa luotettavin vaihtoehto. Sillä tilisiirronkin saa peruttua pankkiin soittamalla, eli pennun ostaja voi maksaa pennun tililesi ja ottaa sitten rahansa pois kun on saanut kuitin. Tälläistä tuskin tapahtuu tai edes on tapahtunut, mutta kuitenkin...
pystykorva
LAINAUS(Flavia @ 22.11. 2007, 17:47) *
Eihän kukaan sanonut että pitää välttämättä käteisellä maksaa smile.gif

Eiei.. mä vaan kirjoitin sen tymästi.. oops.gif

Käteen maksaminen on kuitenkin jollain tapaa luotettavin vaihtoehto. Sillä tilisiirronkin saa peruttua pankkiin soittamalla, eli pennun ostaja voi maksaa pennun tililesi ja ottaa sitten rahansa pois kun on saanut kuitin. Tälläistä tuskin tapahtuu tai edes on tapahtunut, mutta kuitenkin...

Okei. Eli se on luottamuskysymys. Kiitos smile.gif
Liewec
Vilma me maksettiin käteisellä, mutta Ginga maksettiin vasta joku kuukausi sen jälkeen kun se oli tullut meille.
Charmy
Minä olen maksanut käteisellä,tilisiirrolla ja muutamassa osassa..Hieman eri juttu jokaisen koiran kanssa..

Mutta en minä ainakaan mitään varaus maksua ole koskaan maksanut pennusta,enkä kyllä varmaan tule maksamaankaan.
Ja kyllä mulle on tuttua,että ollaan tuotu ulkomailta koira kalliimmallakin hinnalla, mutta se on ollut juuri se koira,mitä on etsittykkin.

Ja en minä ole pussittanut pennunostajaa joka on kysynyt hintaa..Itse aina olen tiedustellut hinnasta jo ensimmäisellä kerralla. Ja niin on meidänkin pennun ostajat. Ja hyviin koteihin ovat päässeet.
tizzian
Sillä tilisiirronkin saa peruttua pankkiin soittamalla, eli pennun ostaja voi maksaa pennun tililesi ja ottaa sitten rahansa pois kun on saanut kuitin.

Kerroppa onko joku todella onnistunut tekemään noin? Jos on niin minkä pankin kautta?
Ei kyllä minun käsittääkseni sellaista suoritusta joka toisen tilille on jo kirjautunut, pysty peruuttamaan muuten kuin sopimalla siitä suorituksen saajan kanssa sikäli kun laillisesta keinoista puhutaan.
Flavia
LAINAUS(Tizzian @ 22.11. 2007, 22:14) *
Kerroppa onko joku todella onnistunut tekemään noin? Jos on niin minkä pankin kautta?
Ei kyllä minun käsittääkseni sellaista suoritusta joka toisen tilille on jo kirjautunut, pysty peruuttamaan muuten kuin sopimalla siitä suorituksen saajan kanssa sikäli kun laillisesta keinoista puhutaan.

Siitä taitaapi olla parivuotta kun olimme johonkin näyttelyyn ilmoitautumassa, ja ilmot maksettiin jne ja ennen lähetystä vielä tarkastettiin päivämäärä ja huomattiin että vanhempani ovatkin silloin ulkomailla, joten sen takia ei ilmoittautua voitukaan. Tilisiirto saatiin peruutettua soittamalla pankkiin. Säästöpankissa asioimme.
tizzian
^ Tuon ymmärtää jos maksu on suoritettu siten, ettei se mene heti vaan esim. jonakin tulevana päivänä - eli ei siis olisi vielä kirjautunut saajan tilille. Voisiko olla kysymys siitä?
Flavia
LAINAUS(Tizzian @ 23.11. 2007, 15:14) *
^ Tuon ymmärtää jos maksu on suoritettu siten, ettei se mene heti vaan esim. jonakin tulevana päivänä - eli ei siis olisi vielä kirjautunut saajan tilille. Voisiko olla kysymys siitä?

Maksu suoritettiin siten, että eräpäiväksi oli laitettu "lähtee heti" tms, eli rahat olivat jo menneet.
pikopiko
Sekarotuisen hinta pyörii oman pääni mukaan siinä 100-600 e, en maksaisi enempää. Valkoiset länskärit maksaakin sit kasvattajasta riippuen 900-1100 e.
NooorA
Yleensä harvinaiset koira rodut ovat kalliita. Zimi kun on Jämtlanninpystykorva niin hinta on jotain 900e-1400e riippuen kans kasvattajasta. = )
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.