LAINAUS(Cee @ 11.11. 2007, 21:34)

Näin heti alkuun, kiitos mielenkiinnosta näkemyksiäni kohtaa täydellisestä koirasta.
Täydellinen koira on kuin ihmisen haave. Täydellinen koira on aina läsnä kun kaivataan, on aina valmis kun tarvitaan, mutta on poissa silmistä ja mielestä kun ei kaivata.
Täydellinen koira toimii juuri kuten oletan, mutta lähes nopeammin kuin edes itse ehdin olettaa.
Täydellinen koira on jo tekemässä sitä, kun vielä ajattelet hänen menemässä tekemään sitä.
Täydellinen koira on ajatuksesi varaslähdöllä.
Täydellinen koira on kuin kone, huippurobotti. Täydellinen koira ei tunne sairaslomia, koska on aina terve. Täydelliselle koiralle ei tarvitse sanoa asioita kahta kertaa, koska kuulee ihan hyvin jo kuiskauksenkin kerralla.
Täydellinen koira on lojaali vain ja ainoastaan ohjaajaansa kohtaan, koska muulla ei ole väliä.
Täydellinen koira toimii hyvin läpi elämänsä. Toimii aina, kuten isäntä sanoo, ja ellei isäntä ole sanomassa, toimii, kuten isäntä sanoisi.
Täydellinen koira on aina iloinen, eikä koskaan valita.
Täydellisen koiran piirre on olla ihmiselle vapaaehtoinen orja, eikä olla ihmisen huomion kerääjä.
Täydellinen koira ei vaadi, vaan on iloinen jos jotain saa.
Täydelliselle koiralle ei anneta käskyjä, vaan sille annetaan merkkejä kuinka se saa toimia.
Täydellinen koira odottaa, että voisi palvella isäntäänsä.
Sellainen on täydellinen koira.
ps. Kaikki oikeudet ylläolevaan tekstiin kuvauksesta pidätetään:
©Cee
Justjoo. Taidat siis arvostaa sellaista kintuissa nöyristelevää koiraa... Minun mielestä tuo kuvaus on aivopestyn koiran kuvaus, kaukana täydellisestä.
Tämä kotona oleva halpa rakki jonka olen mennyt ostamaan
-ei ole pitovaikeuskoira
-kasvattaja ei halunnut "paskaa pois silmistään"
-ei ole vihannes
-eikä ole kasvatettu tuollaiseksi koiraksi jota sinä pidät täydellisenä, onneksi.
Ketään se tuskin kiinnostaa, vähiten sinua, mutta ko. koiran kasvattaja oli jättänyt kotiin kasvamaan nähdäkseen mitä siitä tulee. Kun näin tuon koiran, tiesin samalla sekunnilla että haluan juuri tuon koiran, oli se miten hyvä tai huono tahansa. Koiran saaminen ei ollut mikään helppo juttu, mutta koska kukaan ei voi pitää määrätöntä määrää koiria kotona, sain ylipuhuttua kasvattajan myymään koiran minulle. Tuo hinta jonka maksoin on aivan normaali pennun hinta, kasvattajalla oli varmasti tilaisuus nyhtää koirasta isompikin hinta mutta kaikki ei nääs ole rahanahneita, ja se taisi olla viestiketjun alkuperäinen keskustelunaihe?
Mutta hyvä Cee, ilmoita osoitteesi niin ostan sinulle sen patterikoiran.