Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Ampumavälikohtaus Jokelassa, Tuusulassa.
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
*janina
Tiedän, että tämä ei tänne kuulu, mutta siis olettekos te jo kuulleet tästä ampumavälikohtauksesta joka sijaitsi siis Tuusulassa?
Meijän koulun opettajat on ihan "sekasin" sattuneesta onnettomuudesta whistling.gif
Niitä siis yht. kuoli 9, joista yksi oli ampuja itse cray.gif
Osan ottoni kuolleiden omaisille crybaby.gif

//Äsken luin yhiltä sivuilta, että ampuja on myös yrittänyt polttaa koulua dry.gif
Hän oli sivellyt yhden uhreistaa iholle polttonestettä ja yrittänyt sytyttää hänet tuleen, mutta hän ei ollut onnistunut siinä.
Lisäksi hän oli sivellyt koulun seinille polttonestettä, mutta tässäkään hän ei ollut onnistunut blink.gif
Järki ei ole kovin päätä pakottanut angry.gif
beyav
yep, ihan järkyttävää että tommosiakin ihmisiä sitten löytyy ;o
osanottoni myös!
täällä on ainakin kiertänyt tekstari, että ikkunoihin sytytetään kynttilät tänään klo 18. kuolleiden muistoille.
muille tullut?
*janina
^^mulle tuli kans, ku olin lähös kouluun cray.gif
suvi-
Kamala juttu tuo cry.gif
Mullekkin tuli se tekstari muutamaankin kertaan. Lämmin osanottoni kuolleiden omaisille.
Nelet
Kamalaa, ja ku nvielä ajattelee että periaatteessa kyseessä olisi voinut olla oma koulu. Osanottoni myös... Tekstari on myös meikäläisellä useampaan kertaan tullut...
Roossaa
Järkyttävää! Osanotto kaikkille ihmisille joita tämä kosketti! Sytytetään sitten kaikki kynttilät keittiön ikkunaan klo 18.
>tinja<
Toki, jo ihan eilen tapahtuman jälkeen tuli tieto. Tai siis sen aikana, lähellä kun on niin pitää varautua. Sekä loukkaantuneiden että kuolleiden joukossa on ihmisiä, jotka olen tiennyt/tuntenut. tärkeää on tässä vaiheessa toimia niin, että ne jotka sitä tarvitsevat, saavat apua. Moni kaveri käy tuota koulua, kaveri samalla luokalla tuon Pekan kanssa.
Yenn
Pistää se miettimään kun tuollaista tapahtuu 15km päässä omasta kodista.. Ja muutama tuttukin koulussa on, ei ole kaikista vielä edes tietoa ovatko kunnossa.. sad.gif
Osanottoni<3
willow
Täälläkin ollaan järkyttyneinä seurattu uutsia sillä tuota kyseistä koulua käy tuttuni mutta onneks hän kunnossa ilman suurempia ruhjeita. Ihan kamalaa tällaiset, ja toivottavasti oli viimeinen laatuaan. unsure.gif Osanottoni!
Flavia
Me sytytettiin täällä myös kynttilät klo 18.00...

Kamala tapaus, ja kun vielä alkaa miettimään asiaa, niin se olisi voinut tapahtua vaikka meidän koulussa..
Hieman sydän pampahti kun kuulin että Tuusulassa jossain lukiossa on ammuttu ihmisiä, kun serkkuni on Tuusulassa yhdessä lukiosa (en nyt muista missä, mutta ei onneksi jokelassa) opettajana.. unsure.gif

Suuret osanotot kaikkien uhrien omaisille. Toivotaan että vastaavaa ei ikinä tapahtuisi missään muualla.
minni
Täältä kanssa osanotot kaikille uhrien omaisille ja ystäville cry.gif
Lottie
Osanotot täältäkin. sad.gif
Ninnura
Oon parhaillaan Thaimaassa, ja kuulinkin tästä ensiksi bbc:n uutisista. Tuli jotenkin ihan epätodellinen olo, että tällästä voi sattua Suomessa. unsure.gif
salama
Osanotot kanssa täältäpäin, ja tuo kynttiläviesti tavoitti minutkin jopa 5 kertaa!!!!

Ensimmäisenä tuli mieleen Lemmetin Hanna kun kuulin, että tuusulassa oli tapahtunut ja helpotuksesta huokasin, kun kukaan kuolleista tytöistä ei ollut 16/17 vuotias....

Onhan tuo surullista, mutta luulenpa, ettei sitä tajua millaista se oikeasti on ennen kuinn se sattuu omalle kohdalle, meillä täällä koulussa oli kanssa opettajat todella järkyttyneitä.....suurin osa oppilaistakin
jennamari
Osanotot myös mun puolesta kaikille jotka siellä jonkun rakkaansa menettivät!
En voisi edes kuvitella miltä teistä kaikista tuntuu.

Itse en osaa vieläkään edes ajatella että jotain noin kauheaa on tapahtunut oikeasti täällä Suomessa ja vieläpä aika lähellä.
Käytiin just viemässä sinne Jokelan koulukeskuksen luokse kynttilä ja oli kyllä todella uskomaton näky se kynttilämeri joka siellä oli vastassa.
Noore
Joo, uutinen levisi todella nopeasti ja vaikutti kyllä hyvä hyvin jokaiseen suomalaiseen. Kummaltakin kannalta.
Meinaan tällä, että niin kuin hirveältä sekin kuulostaa, jotkut tuntui myös olevan tämän ampujan puolella.

Tämä tilanne tuntui hyvin pahalta myös minulta, 2 kaverin kaverin kuoltua tässä tilanteessa... sad.gif
Siinä sain myös tuntea kaverin surun. Mutta eritoten, osanotot ampujan omaisille joille tämä tuntuu varmasti todella pahalta sekä niille, jotka menettivät läheisensä ja/tai ystävänsä. rip.gif
Liewec
LAINAUS(*janina @ 8.11. 2007, 13:35) *
Järki ei ole kovin päätä pakottanut angry.gif

No ei varmasti olekaan, mutta jotenkin en silti osaa syyttää ampujaa tapahtumasta. Täytyy ihmisen olla melkoisen epätoivoinen, että päätyy tekemään tällaista. En siis hyväksy tekoa, mutta myös ihmisten "Olis jääny eloon ja kärsiny!!"-kommentit tuntuvat jotenkin epäreiluilta, sillä ei ko. henkilön elämä voi olla ollut helppoa jos on päätynyt tuollaiseen päätökseen. Sairashan ampuja oli, ja se, että häntä ei koskaan hoidettu oikein, aiheutti myös niden kahdeksan muun kuoleman.

Itse teko oli äärimmäisen väärä ja epäreilu. cray.gif
salama
Mun mielestä tää tapaus on jo ihan slut. ampuja on kuollut, ehkä hyvä niin. ja uhreja tuli, mikä on surullista.

Toivottavasti myös tuusulassa elämä jatkuu
Roxy
Oli se kyllä tosi traaginen juttu sad.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.